הפורנוגרפיה של קסטרו

הקמפיין החדש של קסטרו הצליח להגיע לכותלי הכנסת. בואו לראות מה הרתיח כל-כך את חברי הכנסת?

88 שיתופים | 132 צפיות

צמד הפרזנטורים גל גדות ויונתן ווגמן מתהלכים עירומים (למעט איבריהם המטושטשים קלות) בקמפיין החדש של קסטרו. מתברר כי זו סיבה מספיק טובה לגרום לכמה מחברי הכנסת לקום מכיסאותיהם ולבקש להוריד לאלתר את הפרסומת החדשה והפרובוקטיבית.

מתפשטים על המסך

מצד אחד, הזמנים משתנים, סף הגירוי של הצופים עולה והליברליזציה הגלובלית כובשת את המסך הקטן. מצד שני, עדיין יש מי שעשוי לתפוס את התכנים כפוגעניים.

ואכן, הפרובוקציה התורנית של קסטרו שולחת קריצה לאפריל 2004, שבו הרשות השנייה פסלה את הפרסומת של פוקס בכיכובם של יעל בר זוהר ויהודה לוי בעוון "התנהגות מינית בוטה".

במכתב חריף לרשות השנייה ולקסטרו אותו יזם ח"כ אורי אריאל ועליו חתמו שמונה חברי כנסת נוספים מהסיעות השונות (זבולון אורלב, ציפי חוטובלי, מרינה סולודקין, אריה אלדד, עתניאל שנלר, ניסים זאב, ד"ר מיכאל בן ארי, יעקב כ"ץ כצל'ה), דרשו חברי הכנסת מהרשות השנייה להוריד לאלתר את הפרסומת החדשה והפרובוקטיבית של "קסטרו", בה נראית הדוגמנית גל גדות נכנסת עירומה למעלית.


חם מאד במעלית: גל גדות טופ לס. צילום מתוך הסרטון

"פרסומת פורנוגרפית ופוגענית"

במכתב שנשלח גם לחברת קסטרו כתבו חברי הכנסת – "ברצוננו להביע זעזוע ושאט נפש מהפרסומת החדשה המככבת בימים אלו על מסכי הטלוויזיה וכן באתרי האינטרנט השונים, תוך פגיעה קשה ברגשות ציבור שלם ואנו ביניהם."

"מדובר בפרסומת פוגענית בה מסתובבים פרזנטור ופרזונטרית החברה, עירומים כביום היוולדם כאשר רק טשטוש קל מכסה את איבריהם המוצנעים. מדובר בפרסומת פורנוגרפית אשר אליה חשופים בלית ברירה ילדים קטנים וכן אנשים בוגרים המשתדלים להימנע ממראות אלו".


מי היה רוצה להתחלף איתם?

עוד הוסיף ח״כ אורי אריאל: ״לצערי אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת לפיה חברות מסחריות משתמשות יותר ויותר באלמנטים על גבול הפורנוגרפיה לקידום מוצריהם תוך חדירה למרחב הפרטי של ילדים רבים וציבור רחב שאינו מעוניין בכך כלל ומתקשה לחמוק מכך. זוהי תופעה פסולה שראוי שתיפסק ואני דורש מהרשות השניה לסנן פרסומות מעין אלו״.


המכתב החריף שנשלח לרשות השנייה עליו חתומים חברי הכנסת

מתשובה ששלח נציב תלונות הציבור, דוד רגב, עולה כי לרשות השניה הגיעו אכן תלונות רבות ובעקבות פניית חברי הכנסת יזרזו את הטיפול בתלונות אלו.

צפו בסרטון הקמפיין ושפטו בעצמכם:

נתפסו במערומיהם

האם מדובר בגימיק שיווקי לקידום הקו החדש של קסטרו? תכסיס מקובל לעורר סערה תקשורתית? סביר להניח שכן.

קסטרו, בתגובה לרשות השנייה: "מטרת הקמפיין היא להשיק את קו הבלאק של קסטרו. הקונספט שנבחר להשקה הוא: "כשאת/ה לא לבוש/ה כמו שצריך, את/ה לא לבוש/ה בכלל" והוא מבטא את התחושה המוכרת של בנאדם שנתפס ב"מערומיו" בסביבה שדורשת קוד לבוש. רוח הקמפיין נבחרה להיות באווירה הומוריסטית וקלילה."

"חשוב לציין כי הפרסומת כלל לא צולמה בעירום, אלא בהלבשה תחתונה של קסטרו. כדי לא לפגוע באיש, צונזרו אזורי הגוף שעשויים לעורר מחלוקת טרם השקת הקמפיין. החלטנו לצנזר לחלוטין גם את ההלבשה התחתונה שצולמה, למרות שאין שום חוק שמונע צילום של הלבשה תחתונה לחברה כמונו שזהו חלק מתחום עיסוקה."

ולסיום – "אנו מצרים על מורת הרוח בגין אי הבנה נכונה של הקריאייטיב שעשה הקצנה לתחושה שמוכרת לכולנו מסיטואציות רלוונטיות מהחיים."