לקחת פסק זמן ולא לחשוב: 6 ריטריטים הכי שווים בארץ ובחו"ל

כשנופש ותוכן נפגשים, אז ריטריט | צילום: Gettyimages
כשנופש ותוכן נפגשים, אז ריטריט | צילום: Gettyimages

השילוב המושלם בין נופש לתוכן: ריטריט יוגה וגלישה בסרילנקה, סדנת טנטרה לזוגות ביוון, או סשן קולינרי בעמק המעיינות - לא משנה באיזה ריטריט בחרתן, הגוף והנפש יודו לכן

88 שיתופים | 132 צפיות

באנגלית אומרים ש-desperate times call for desperate measures, והזמנים עכשיו הם מהקשוחים והנואשים שידענו. במציאות שההגדרה "מורכבת" קטנה עליה, כדי להמשיך הלאה צריך להחזיר את הנשימה – לפנות זמן לעצמך, להתנתק מהחדשות והפוליטיקה  ולהתמקד במה שעושה טוב לגוף ולנפש. החלום הוא להשאיר הכל מאחור ולתפוס טיסה בכיוון אחד לתאילנד, אך אם נהיה ריאליות – יש ילדים לגדל ועבודה והחיים עצמם. במצב כזה ריטריט הוא פיתרון אידיאלי, שילוב בין נופש לתוכן בתחומי עניין ומינונים לבחירתך. הניתוק מהיומיום מעלה תובנות על החיים, הורות, זוגיות וכל מה שמעסיק אותנו, ומוביל לתהליך נפלא של הבנה, הפנמה וגילוי עצמי. יש ריטריטים שבהם משכימים במדבר עם עלות החמה רק כדי להזיע בברכת השמש, ואחרים ייקחו אותך למקומות קסומים בחו"ל. אספנו עבורך את המעניינים והמיוחדים שביניהם, רק תבחרי. 

>> לא בדיוק סתלבט בקיבוץ: פארק המים "שפיים" – חוויה משפחתית לא זולה אבל שווה

לגלוש על החלום ולתרגל יוגה | סרילנקה

אין צורך להיות גולשת אולימפית כדי להשתתף בריטריט גלישה ויוגה בסרילנקה – רק לאהוב את הים, להסיר מסכות ולהתמסר למה שהיקום מזמן במדינה הכל כך מיוחדת הזו. התרבות הבודהיסטית, הטבע האינסופי, התושבים המקומיים הידידותיים ובעיקר הנופים והים הופכים את סרילנקה לאחד מהיעדים החמים ביותר לחופשות בריאות, כושר וריטריטים. ריטריט יוגה וגלישה שמציעה חברת GLOBAL SURF מתמקד בשילוב שני סוגי פעילות גופנית שונים זה מזה, שבסוף יביאו אותך לאותו מקום של שלווה והתבוננות פנימית. סאונד הילינג, ריברסינג, סאפ בנהר ועוד פעילויות מתחלפות פותחות את הראש לעוד התנסות, כך שגם אם לא תסיימי את האירוע מוארת – לפחות תוכלי לאמץ תחביב חדש.
מתי 31.7-7.8 ותאריכים נוספים
מחיר כ-2,800 דולר כולל טיסות, חצי פנסיון, העברות ונסיעות ואטרקציות.

יוגה וגלישה בסרילנקה | צילום יח"צ Global Surf
יוגה וגלישה בסרילנקה | צילום יח"צ Global Surf

מיניות מאפשרת וטנטרה מול הים | יוון

"אנחנו רוצים לגרום לאנשים לצאת קצת מהראש ולהעביר את הפוקוס לגוף. לתת מקום למרכזים אנרגטיים שהם פחות בקונצנזוס ולפתח חיבור אמיץ ומשמעותי עם הגוף, גם עם החלקים שאנחנו פחות אוהבים", אומרים זוהר פרייז בראל ועומר יגאל, מנחי סדנאות וריטריטי טנטרה לזוגות. בעוד הסדנאות שהם מעבירים מכוונות לתהליך, הריטריט הטנטרי מיועד בעיקר לנופש מפנק מתובל בפעילויות טנטרה חווייתיות. לדוגמה טקסי אהבה והסרת עכבות ועבודת חושים, נשימה ותנועה לחיזוק ושדרוג התקשורת האינטימית. לוח הזמנים גמיש, מלבד מפגש הפתיחה שבו מוגדרים גבולות המרחב ולכן ההשתתפות בו חובה. כל בוקר נפתח במדיטציה דינמית ומסתיים בארוחה מפוארת בטברנה על החוף, כשבין הפעילויות נותר מספיק זמן לשחייה בים, טיולים ומנוחה. התרגולים נעשים במסגרת אישית או זוגית, וכשהארוס עולה – אפשר תמיד לברוח לחדר ולתרגל בפרטיות.
מתי 30.10-2.11
מחיר מ-1,090 אירו (להרשמה מוקדמת עד 15.7) כולל לינה, חצי פנסיון והעברות (לא כולל טיסות)

ריטריט טנטרי לזוגות | צילום שרון קויפמן
ריטריט טנטרי לזוגות | צילום שרון קויפמן

לכתוב את הסיפור שלך | עין כרם

"דרך כתיבה אנו לומדים על עצמנו. וכשהכתיבה נעשית בקבוצה שנמצאת בתוך קפסולה, עם אנשים שיש להם עולם תוכן ותחום עניין משותף, נוצרים מפגשים נהדרים חוצי גיל ומגדר", מסבירה יעל שכנאי, עורכת ומו"לית המעבירה ריטריטי כתיבה במנזר "האחיות מציון" הציורי בעין כרם. ריטריט ממואר ש"נוגע בקישקע של המשתתפים" מתקיים בקבוצה על טהרת הנשים ועוסק בז'אנר אוטוביוגרפיה שמתמקד בתקופת חיים, אירוע או מערכת יחסים משמעותית. הסביבה הנשית והקשרים האישיים שנוצרים מציפים נושאים רגישים, שדרך הכתיבה עוברים עיבוד, הפנמה והכלה. בריטריט ביבליותרפיה אין צורך לדעת לכתוב: העבודה נעשית מול טקסטים קיימים, שדרך צלילה לתוכם תוכלי לגלות על עצמך משהו שאולי לא ידעת. בין השיעורים משובצות פעילויות לניקוי ראש כמו, מיינדפולנס ורישום בטבע היפהפה של הרי ירושלים.
מתי 12-14.9 (ביבליותרפיה), 19-21.12 (ממואר)
מחיר 2,350 ש"ח כולל לינה בחדר פרטי ופנסיון מלא

לגלות את עצמך דרך הכתיבה | צילום יעל שכנאי
לגלות את עצמך דרך הכתיבה | צילום יעל שכנאי

ארוחה פרסית ואלכוהול מתמרים | עמק המעיינות

עמק המעיינות הוא כבר מזמן לא רק סיפור של מים ושל יישובי חומה ומגדל. בשנים האחרונות התפתחו באזור יוזמות ועסקים המחברים בצורה יצירתית בין חקלאות מקומית, קולינריה וחדשנות. ריטריט קולינרי מסקרן שמתקיים בקיבוץ ניר דוד משלב את הסיפורים וההיסטוריה של העמק והיכרות עם האנשים שעומדים מאחורי העסקים המקומיים, למשל ביקור בבית בד שמצא פיתרון לגפת – פסולת זיתים שנחשבת מזהם סביבתי חמור, מזקקה שהופכת תמרים פגומים לאלכוהול, ארוחת צוהריים אצל בשלנית פרסייה בבית שאן, מפגש עם שף מקומי וארוחת פויקה מפוארת. היום השני מוקדש למנוחה יסודית במתחם הגלאמפינג "לילה", באוהלים הולנדיים מדוגמים מאובזרים במיטה רכה עם סדינים לבנים, אינטרנט אלחוטי ומזגן. נחל האסי היפהפה נמצא במרחק הליכה והוא מושלם לטבילה צוננת אחרי כל האוכל הזה.
מתי 4-5.9, 18-19.9
מחיר 2,100 ש"ח לזוג באוהל פרטי

לישון כמלכה אחרי כל האוכל | צילום מתוך אתר תיירות ניר דוד
לישון כמלכה אחרי כל האוכל | צילום מתוך אתר תיירות ניר דוד

דייט עם אמנות בטבע | עין כרם, כרי דשא ועוד

"הקמתי את ארטישוק מתוך תשוקה לחקור ולהבין את העולם מפרספקטיבה לא שגרתית, מתוך רצון למצוא נתיבי ביטוי ויצירה מחוץ למיינסטרים", אומרת נירית סגל, המתמחה בריטריטי אמנות בארץ ובחו"ל. אמנים מתמחים בתחומם – קולאז'ים, מודלים, ציור מופשט ועוד – מדריכים את המשתתפים צעד אחר צעד במשעולי האמנות, משועלים ותיקים ומיומנים ועד חובבים, כשכל אחד ואחת יוצרים במינון ובקצב אישי. ההתמסרות ליצירה והסרת השיפוטיות יאפשרו לך לשחרר, להעז ולגלות בעצמך צדדים שלא הכרת בלי מותר ואסור, נכון ולא נכון – רק להתמסר לעשייה, להתנסות בחומרים וטכניקה ולנשום את הטבע. הריטריטים בארץ נמשכים יומיים, פרק זמן שמאפשר לשכוח לקצת מהעבודה והכביסה, להיישיר מבט פנימה ולאמץ אהבה חדשה (או ישנה).
מתי 27-29.6 (ליצור בקדושה, הר האושר), 4-6.7 (חגיגת צבע, עין כרם)
מחיר 2,450 ש"ח (1300 ש"ח למצטרף שאינו משתתף בסדנאות)

לאמץ אהבה חדשה או ישנה. ריטריט אמנות, ארטישוק | צילום נירית סגל
לאמץ אהבה חדשה או ישנה. ריטריט אמנות, ארטישוק | צילום נירית סגל

לטפל במטפלים | יוון

מאז השבעה באוקטובר נדרשים מטפלים ומטפלות בגוף ובנפש לתעצומות ואורך רוח אינסופי. אלא שגם למיכל הגדול ביותר יש קיבולת מוגבלת, ולעתים האירועים שנשמעים ומטופלים קשים מלהכיל. ריטריט העצמה לאנשי ונשות טיפול שיתקיים שנה לאחר פרוץ המלחמה מציע עיבוד, שחרור וריפוי במרחב של חופש וטבע ביוון – מסע להתבוננות ולעיבוד כאב, העצב, והטראומה לבד וביחד. הריטריט ייערך באחוזת קנדילי, אחוזה יפהפייה מהמאה ה-19 באי אוויה, ששימשה מרכז תרבותי לסופרים, ציירים ואנשי רוח. המנחות רות בן־אשר וסנדיה בת־קמה, פסיכולוגית קלינית בכירה ומורה ותיקה למיינדפולנס, בודהיזם וחופש בהתאמה, יעבירו סדנאות ותרגולים שיתנו ביטוי לרגשות סוערים ויפתחו צוהר להתחדשות שחיונית כל כך למי שעוסקים בתחום הטיפולי – פסיכולוגיות.ים, פסיכיאטריות.ים, מטפלי גוף נפש מכל הגישות, עובדות.ים סוציאליות ומטפלות.ים באמנות (מגיל 30 ומעלה).
מתי 14-20.10
מחיר מ-6,200 ש"ח לאדם בחדר זוגי (5,900 ש"ח בהרשמה מוקדמת עד 10.7)

לתת ביטוי לנפש הפצועה. אחוזת קנדילי | צילום מתוך אתר I.D.C
לתת ביטוי לנפש הפצועה. אחוזת קנדילי | צילום מתוך אתר I.D.C