האם המלון הכי מדובר ויקר בארץ שווה את המחיר? יצאנו לגלות

גן עדן מדברי. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
גן עדן מדברי. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

עד 30 אלף שקלים ללילה: המיקום בתולי כמו מסיפור תנ"כי, סוויטות מאבן עם בריכות פרטיות ונוף שמשקיף אל האינסוף של הרי אדום. יצאנו לחופשה במלון "סיקס סנסס" בשחרות ונזרקנו לסרט של אלאדין

88 שיתופים | 132 צפיות

מד החום בשמים והרוחות סוערות מסביב וכשנדמה ששום דבר כבר לא יחזור להיות כשהיה, ההזדמנות לברוח ולרפא קצת את המיינד ואת הנפש היתה מדויקת. מלון סיקס סנסס בשחרות הוא האסקפיזם המושלם. היופי המרהיב של הריזורט הזה, יושב במיקום משוגע על מצוק עצום בגודלו בדרום הערבה, גן עדן מדברי באמצע של שום מקום במיקום המבודד ביותר שאפשר.

>> המלון התל אביבי הזה ראוי לכל הסופרלטיבים שנתנו לו

שלוש וחצי שעות נסיעה מתל אביב, 45 דקות נסיעה מאילת או לחילופין הגעה זריזה (ומאוד יקרה) במסוק שינחת ממש בקצה המצוק – כל הדרכים מובילות למקום עוצר נשימה עם נוף הררי בגווני קפוצ'ינו. ימין ושמאל רק חול וחול. השקט והשלווה השתררו מיד כשהגענו. צבעי המדבר משתלבים בדיוק בצבעי המבנים, הם כאילו ההמשך הטבעי שלהם, מה שמדגיש את היוקרה השקטה שלו. המחשבה שהושקעה בכל הפרטים הקטנים הופכים אותו למה שהוא.

בריכת אינפיניטי מול נוף אינסוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
בריכת אינפיניטי מול נוף אינסוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
משחקי אור וצל.  Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
משחקי אור וצל.  Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

קצת רקע

כ -10 שנים ארכה הבנייה של המלון. רוני דואק ויעל אבקסיס (אשתו לשעבר) חלמו על מקום אירוח מיוחד ואקולוגי, שיוקם על דרך הבשמים הנבטית הקדומה, כזה שימשוך אליו תיירים מכל העולם וגם מהארץ. המלון מתופעל על ידי רשת היוקרה Six Senses התאילנדית, לה בתי מלון בכל העולם כשכל אחד מהם מציע חווייה שונה לאיזור. בארץ, החוויה הישראלית היא ריזורט מדברי יוקרתי ברמה הגבוהה ביותר. המלון היה סגור מאז ארועי השבעה באוקטובר וכעת נפתח מחדש עם תכנים מיוחדים לתקופה, בעלי אופי תרפויטי בהיבטים של גוף ונפש.

הלוקיישן

בדרך לאילת, קצת לפני יוטבתה, יורדים מכביש הערבה לכיוון היישוב שחרות. במרחק נסיעה קצרה מתפצל הכביש לכיוון הריזורט ואט אט נגלים מבני המלון שכמו חקוקים בסלע, מוטמעים כמעט לגמרי בנוף, לא מפריעים לעוצמה הנגלית לעין. המצוק משקיף על נוף מטורף, 360 מעלות מסביב ואין דבר שיפריע לשדה הראייה. העין לא שבעה מנוף בראשיתי מהפנט, הנגב והמדבר במלוא עוצמתו.

Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

רושם ראשוני

התחושה הראשונית היא מסע אחורה בזמן. כאילו נקלעתי לסצינה בסיפור תנ"כי בו אני אורחת בנווה מדבר. משחקים של אור וצל מככבים פה ומוסיפים אלמנט של מסתורין. רוח מדברית קלילה מקדמת את פנינו בירידה מהרכב, צוות המלון כבר מחכה במבואה עם חיוך ומים קרים. המבנים נמוכים, צבעי מוקה וצבעי חול זהוב. צמחייה יפהפיה מלווה את המבנים, מינימליסטית, כיאה למדבר. בחרו כאן בצמחי תבלין נהדרים, כמו לבנדר ויסמין שנותנים בוסט נפלא של ריח משכר. נראה כי אפילו האבנים שמסמנות את השבילים בריזורט, נבחרו במיוחד והונחו מחדש. צלילי מדבר, מוסיקה רכה (קצת כמו בסרט אלאדין) מושמעת והשקט לא מופרע ממנה. המבנים הציבוריים והסוויטות פזורים במרחב, טוק טוקים (רכבי גולף חשמליים) מסייעים בהגעה ממקום למקום, בשבילים ובכבישים סלולים.

הקבלה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
הקבלה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
כורסת ערסל מול הנוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
כורסת ערסל מול הנוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

קיימות

רשת הסיקס סנסס ידועה בגישה האקולוגית שלה, ששמה דגש על חיבור לטבע ולקהילה הסובבת אותו בכל מקום בעולם. בשחרות, הדבר מתבטא בין היתר ברכישת חומרי גלם ממגדלים מקומיים ובגיוס צוות ואנשי מקצוע  מהאזור. בתהליך ההקמה ניתן דגש על בנייה נמוכה, ששומרת על קו המצוק היפהפה ובשימוש בחומרי בנייה מקומיים. בעיצוב המלון נעשה שימוש בחומרים טבעיים, אקולוגיים ומתכלים כמו לדוגמא הכרטיס המגנטי לפתיחת הדלתות עשוי מעץ וחומרי הטואלטיקה בחדר האמבטיה, המגיעים בכלי מתכת רקועה רב פעמיים. גם נושא המים והפסולת מטופלים בקפדנות ובשחרות הציבו מתקן קומפוסט ומתקן לטיהור מים שיזרמו במלון.

צמחיה מינימליסטית. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
צמחיה מינימליסטית. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

הסוויטות

במלון יש כ-60 סוויטות במגוון גדלים, בינהן סוויטות רגילות של כ-58 מ"ר עם מרפסת מול הנוף, סוויטות משדורגות של כ-125 מ"ר עם סלון וחדר שינה וסוויטות משפחתיות להן סלון גדול ושני חדרי שינה המשתרעות על כ- 180 מ"ר. לחלק מהסוויטות והווילות יש פטיו פנימי ולכולן מרפסת. לחלקן בריכה פרטית המחוממות בחורף, ולשאר – נוף מדברי משגע אל הרי אדום ועמק הערבה. למשפחה שיכולה להרשות לעצמה, מוצעת וילה נשיאותית שנקראת "השמורה הפרטית". השמורה מעוצבת גם היא בצבעי מדבר עם טקסטילים משובחים וכל הפסילטיז, כ-600 מ"ר של יוקרה שקטה הכוללת סלון מרווח, שלושה חדרי שינה, שני מטבחים, חדר טיפולים וסאונה, מרפסת משגעת המשקיפה למרחבי המדבר וכמובן בריכה פרטית.

Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
מרפסת עם נוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
מרפסת עם נוף. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

אנחנו התארחנו בסוויטה עם בריכה פרטית וגינת נוי קטנה ומטריפה, עם שיחי לבנדר ויסמין וגם עץ תות. שתי מיטות שיזוף ופינת ישיבה מפנקת הפכו את הרביצה לנעימה במיוחד. החדר בעל שני מפלסים, כשהמיטה יושבת גבוה על במת אבן מסותתת עם שוליים מעוגלים, שחלילה לא נקבל מכה. מהמיטה ניתן לראות את הגינה ואת הבריכה ובשעות אחר הצהריים הבריזה המדברית מזיזה בדרמטיות את ענפי עץ התות.

לבן, בז' וחום בהיר, טקסטילים רכים ונעימים, וילונות כבדים שאוטמים לגמרי את האור, חשמל חכם ומיזוג מרענן. המזרן עצום ומפנק, כריות ענקיות מלאות בנוצות אווז אווריריות וגם רמקול נהדר של מרשל, אליו ניתן להתחבר בקלות, מה שהפך את היציאה מהמיטה למאתגרת. לצד מכונת קפה עם שפע של קפסולות ותיונים משובחים, מצאנו ספלים מקרמיקה בעבודת יד של אמנית מקומית וכוסות קריסטל יפהפיות וגם עוגיות ופיצוחים, בקבוקי מים בבקבוקים למחזור. בערב פתחנו את בקבוק היין המקומי שקיבלנו. למי שמתעקשת להשאר מחוברת, הטלוויזיה משופעת בערוצים, כולל נטפליקס.

חדר עם בריכה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
חדר עם בריכה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
חדר עם בריכה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
חדר עם בריכה. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

חדר הרחצה

חדר האמבטיה מרווח ונוח עם חלונות קטנים הפונים לגינה קטנה. מקלחת גשם נהדרת במקלחון עם אריחי קרמיקה קטנים היוצרים פסיפס, ואלמנטים של אבן, העניקה חווייה על חושית. אמבט ענקי הניצב מרחף בחלל מקשט אותו. הברזים עוצבו בסגנון תעשייתי מפליז, והזכירו לנו את הברזייה של בית הספר, גסים וחשופים. בהמשך ישיר לרעיון הקיימות בו דוגל המלון, אין תכשירי טואלטיקה בבקבוקוני פלסטיק אלא בכלי נחושת רקועה רב פעמיים. גם המסרק, מברשות השיניים לאורחים ואביזר הגילוח עשויים מחומרים ממוחזרים.

ברמות של מישלן

השף דוד ביטון מנצח ביד רמה על המטבח של מסעדת "מדין" עם מנות יצירתיות וטעימות הנשענות על גידולים מתוצרת של ישובי האיזור. ארוחת הבוקר והערב מוגשות במסעדה המוקפת מרפסת שצופה אל נוף ההרים. ארוחת הבוקר מפנקת במיוחד עם מנות א-לה קארט כמו שקשוקה מדברית חריפה במידה ופנקייק מקמח כוסמין ולצדם מטעמים מכל טוב שערוכים על שולחן עצום בגודלו באמצע המסעדה: אנטיפסטי קישואי בייבי, קרפצ'יו סלק, גבינות משובחות, מאפים מגרים עם גבינה, סלט עגבניות עם בלזיליקום וקשיו וגם לבנה אוורירית וקטיפתית. פוקאצ'ה חמימה ופרעצל שמנמן ועגלגל ליוו את כל הטעמים. אספרסו איכותי וגם מיצים טבעיים בשילובים לא שגרתיים וטעימים. הגינה האורגנית בחווה של הריזורט (ניתן לעשות סיור בחווה) מספקת אף היא חלק מהמרכיבים במנות שטעמנו. בשקיעה, ישבנו בבר ה"ג'מילה", ולגמנו קוקטיילים שפתחו לנו את הערב. למי שרעבה, מוגשות במקום מנות קלילות שמלוות את הדרינקים.

דיוק בצלחת.  Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
דיוק בצלחת.  Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

מה עושות במלון (ומחוצה לו)

הדגש בפעילויות המוצעות במלון הוא על ריפוי גוף ונפש, כאלה שפותחות את הלב ומרגיעות את הסטרס. מוצעות סדנאות מיוחדות שנתפרו במיוחד לתקופה המאתגרת שכולנו נמצאים בה: רוקחות בשמים, סאונד הילינג וטקס קקאו מקסים שמעבירה נטאלי, נטורופתית והמכשפה המקומית של שחרות. "טקסי קקאו הם מסורת עתיקה מדרום אמריקה (שבטי המאיה והאצטקים בפרט)", היא מסבירה. "הקקאו, בנוסף ליתרונות הבריאותיים שלו ידוע ביכולות שלו לפתוח את הלב ומגביר יצור של סרטונין, דופמין ופנילטלמין, הורמונים שאחראים על תחושות של אושר ואהבה". הטקס מעורר את כל החושים, כשבשיאו נושאים תפילה או מבקשים בקשה. במרחב היפפיה של הספא מתנגן ניגון עתיק ומסורתי על הקמנצ'ה (כלי מיתרים) וזה הולך ככה: אוחזים בספל קקאו קטן בשתי ידיים, קרוב ללב, מרגישים את חומו של המשקה, ואז מריחים אותו. הריח עשיר ותבליני והטעם מעט מעקצץ, מלא תבלינים מפתיעים שלא מצפים למצוא בקקאו (הל, קנמון, עלי ורדים). בשלב הזה כותבים על פתק מה רוצים לשחרר מההוויה האישית, וגם מה שרוצים לזמן לחיים. את הפתק מטביעים בקערה עם מים וורדים, ומקווים לטוב.

הספא. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
הספא. Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

בנוסף, יש מגוון שיעורי יוגה, (גם יוגה ערסלים) מול הנוף. הספא מציע תפריט טיפולים וגם בריכה מקורה עם תאורה חכמה. בכל סוויטה יש מקלות הליכה מקצועיים, לטובת מי שחפץ בטיול רגלי במסלולים ברחבי הריזורט. למי שזקוקה לקצת אקשן ומתעקשת לצאת מגן העדן, ניתן לתאם סיורים באיזור, טיולי גמלים וביקור במעיינות נסתרים. האמיצים יסעו לטיול יום בפטרה ובים האדום.

Six Senses שחרות | צילום: יח"צ
Six Senses שחרות | צילום: יח"צ

מדד הפרטים הקטנים

מצעים ומגבות מפנקים, כריות מרופדות ורקומות לרגלים בפינות הרביצה, תאורה בגומחות מעוגלות החצובות בקירות החדר, אנשי צוות שמספקים במיידית כל בקשה ואדריכלות נוף יוצאת דופן. העין לא שבעה מהיופי בכל פינה. הדיוק האסתטי בפרטים הקטנים מעצים את החוויה. מדברים כאן על שישה חושים, כשהחוש השישי שהוא בעצם "מעל השכל", מעל מה שרואים או מרגישים. זה בדיוק האלמנט שנותן את הערך המוסף של החווייה כאן.

בשורה התחתונה

יקר מאוד וכל כך נהדר!  Six Senses שחרות הוא ללא ספק המלון המפואר בארץ, זו בהחלט חופשה לשאוף אליה. זאת לא חופשה של "בואי נעשה לילה איפשהו". זאת חופשה להתכוונן אליה לכבוד אירוע מיוחד, סוג של חווייה חד פעמית. מלון ברמה הכי גבוהה שיש, אוכל משובח, ספא מפנק וניתוק מוחלט. אסקפיזם מושלם ושלווה לגוף ולנפש. מה עוד אפשר לבקש?

מחירים

החל מ-3700 ש"ח ללילה לסוויטה ועד 30 אלף שקלים לווילה הנשיאותית: להזמנות