יואנה מ"חתונמי" מתקשה לחזור לשגרה: "זה מרסק לי את הלב"

יואנה בויב, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
יואנה בויב, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

יואנה בויב מ"חתונה ממבט ראשון" פוגעת לנו בול בלב עם הסטורי שלה. איך אפשר לחזור לשגרה כשבעזה עדיין מוחזקים כ-240 תינוקות, ילדים וגברים ונשים בכל גיל, כולל קשישים?

88 שיתופים | 132 צפיות

אלה ימים מוזרים והזויים מאוד. חמישה שבועות חלפו מאז השבת הארורה של השבעה באוקטובר, ופתאום, לאט לאט, ההלם והכאב הראשוניים נמהלים להם בקולות של חזרה לשגרה. נכון, עולם כמנהגו נוהג, ואי אפשר להתכחש לנטייה האנושית, ההישרדותית, להיאחז בעוגנים של השגרה הבטוחה והמוכרת. עם זאת, לא מעט נשים מתקשות לעשות זאת בידיעה שבעזה עדיין מוחזקים כ-240 חטופות וחטופים, בהם תינוקות, ילדים, גברים ונשים בכל גיל – כולל קשישים הסובלים מבריאות ירודה.

>> "נמאס לי!": ליהיא לפיד בפוסט אמיץ נגד מכונת הרעל

יואנה בויב, משתתפת העונה האחרונה של "חתונה ממבט ראשון", לוכדת בדיוק את הכאב החמקמק הזה בסטורי שפוגע לנו בול בלב. בימים האחרונים רץ ברשת שלט הזדהות שצולם בכיכר החטופים בתל אביב, שם מתקבצות בכאב משפחות החטופות והחטופים כבר חמישה שבועות. "אנחנו אתכן משפחות יקרות, לא חזרנו לשגרה", נכתב בשלט.

"המשפט הזה ריסק את לבי, כי אני מרגישה שאכן יש חזרה מסוימת לשגרה", כותבת בויב בתגובה בסטורי שלה, "אני בעצמי לא חפה מפשע בעניין הזה, ומשם ההלקאה העצמית הגדולה אפילו יותר".

"כן, העורף צריך להיות חזק, כדי בעיקר להמשיך להניע את הכלכלה ואת המשק, אבל עם זאת אנחנו כל כך צריכים להיזהר", היא כותבת בתבונה ורגישות, "אם אנחנו נחזור לשגרה, איך נצפה מהעולם לא לחזור לשגרה ולהמשיך ולתמוך ולתת לנו קרדיט? וללא קרדיט, אנחנו לא נצליח להשיג את היעדים שלנו, ואז הכל יהיה לחינם – ולזה כחברה אסור לנו בשום פנים ואופן לתת יד!".

הסטורי של יואנה בויב שפגע לנו בול בלב | צילום: אינסטגרם yoanab@
הסטורי של יואנה בויב שפגע לנו בול בלב | צילום: אינסטגרם yoanab@

>> התפרצה להפגנה פרו פלסטינית עם שלטי החטופים – ושברה את הרשת

אנחנו מזדהות מאוד עם מילותיה של בויב. המצב הכאוטי שאנו נמצאות בו בלתי ניתן להכלה, וכולנו כמהות לחזור לשגרה ולחוש קצת שפיות – אבל בד בבד אסור לנו לשכוח כי את כ-240 החטופות והחטופים. הערב (12.11) תתקיים בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב עצרת הזדהות מיוחדת בשם הנשים. ארגוני הנשים הפועלים ברחבי הארץ מזמינים את כולנו לעמוד עם אחיותנו ולזעוק את זעקתן להשבת החטופים והחטופות עוד היום. אנחנו נהיה שם, נשמח לראות גם אתכן.