כשהארי פוטר פוגש את שרק

אילו סרטים כדאי לראות בזמן הקרוב עם הילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

פליקס 2

גיל 3 +

במהלך הביקור במוזיאון, פליקס מגלה מכונת זמן וירטואלית. למרבה ההפתעה, מכונת הזמן עדיין עובדת, והיא מעבירה בטעות את פליקס, וולי הממוטה וגרטרוד הצבה לתקופת האבן. מאמציהם לשוב הביתה, לזמן ההווה, מובילים אותם למצרים הקדומה ולארצות אחרות. פליקס וחבריו פוגשים במהלך המסע המרתק שלהם בזמן בוויקינגים, אינדיאנים, אבירים ומלכה אחת יפה במיוחד.

מדובב לעברית

שרק 3

גיל 4 +

כשהמלך הרולד נופל למשכב, כולם בוחנים איך שרק ימלא את מקומו כיורש של ארץ האגדות. שרק לא מוכן לוותר על הביצה החביבה עליו, ובעזרת חבריו (החמור והחתול במגפיים) יוצא למצוא יורש חדש. בינתיים, הנסיכה פיונה וחברותיה יוצאות למאבק נגד הנסיך צ'ארמינג.

מדובב לעברית או באנגלית עם כתוביות

רטטוי

גיל 6 +

אנימציה מבית היוצר של דיסני/פיקסאר, העוסקת בעכבר צעיר שמתגורר בין קירותיה של מסעדה יוקרתית בפריז וחולם להפוך לשף, אך משפחתו אינה תומכת בו.

בימאי: בראד בירד ("משפחת סופר על").

באנגלית עם כתוביות

הארי פוטר ומסדר עוף החול

גיל 7 +

הארי פוטר שב לשנתו החמישית בבית הספר לכישוף וקוסמות, ומגלה שקהילת הקוסמים חושבת שהמפגש האחרון שלו עם לורד וולדרמוט (מהפרק הקודם בסדרה) הוא סיפור שקרי. אמינותו של הקוסם הצעיר מוטלת בספק, וגרוע מכך – השר לענייני קוסמות, קורנליוס פאדג, מינה מורה חדשה נגד כוחות האופל, פרופסור דולורס אומברידג' הדו פרצופית. את השאר לא נגלה, כדי לא להרוס את המתח.



הארי פוטר שב לשנתו החמישית בבית הספר לכישוף וקוסמות<br />צילום: יח"צ" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/963/21963/380×225.jpg?1184576591" />                             </p>
<div>הארי פוטר שב לשנתו החמישית בבית הספר לכישוף וקוסמות<br />צילום: יח"צ</div>
</p></div>
<h2>די.וי.די. לקטנטנים</h2>
<p><strong>חמישה יסודות </strong></p>
<p>גיל חודשיים + </p>
<p>בתוך ים התקליטורים לילדים שיוצאים לשוק חדשות לבקרים, מעט מאוד מותאמים לתינוקות הרכים באמת. אכן מוקדם מדי לארגן לתינוק בן חודשיים "בייבי סיטר אלקטרוני", ומצד שני, הקטנטנים מתחילים להתעניין במסך כבר בגיל כזה – ומוטב שיצפו במשהו שיתאים לעולמם מאשר יציצו לעבר הטלוויזיה בכל עת שתצפו במהדורת החדשות, לא? </p>
<p>מארי חן חנן, יצרה תקליטור במיוחד לתינוקות, שמתבסס על חמשת היסודות השולטים בטבע – מים, אוויר, אש, אדמה ומתכת. לאור מחקרים המראים שצבעים משפיעים על מערכת העצבים בגוף האדם, חנן עשתה כאן שימוש בולט ומשמעותי בצבע – בדיוק כמו בטבע, במגמה להעניק לצופה הפצפון חוויה רגועה ונעימה. לדברי חנן, כל אחד מהיסודות מוצג בצורה ויזואלית ומוסיקלית שהיא פרי פיתוח מדעי, כאשר ידוע כי צלילים וצבעים יוצרים בגופנו רטט מסוג שונה. לצבעים, היא אומרת, ישנה השפעה על מצב הרוח, על הבריאות ועל הרגשות. </p>
<p>המוסיקה המקורית נכתבה במיוחד כדי לבטא את האהבה לטבע ומבוססת על כלי הקשה מלודיים: קסילופון, מרימבה, ויברפון – צלילים נעימים ורכים שיוצרים חוויה חושית יחד עם מכלול הצבעים והצורות הקיימים בעולם. לכך משתלבים בעלי חיים ממינים שונים שמעצימה את יצר הסקרנות של התינוק. </p>
<p><em>אורך הקלטת: כ-30 דקות.</em></p>
<p><em>בייבי פלאנט – מאת מארי חן חנן, </em></p>
<p><em>מחיר: 49.90 שקלים, להשיג בחנויות המובחרות</em></p>
<p></p>
<div class=

טעם של פעם

גיל 8 +

התקליטור החדש מבית גלובוס יונייטד, הוא המשך ל"שורום זורום" – די.וי.די מצליח של שירי מרים ילן שטקליס, שיצא לפני כחצי שנה וזכה להצלחה עצומה. ולא פלא: מדובר בשירים נפלאים, מלאים בתום ילדות וקסם, שזכו ללחנים נפלאים של שמוליק קראוס, נעמי שמר, יואל לרנר ואחרים, ומהווים את הפסקול של ילדותנו.

אוסף השירים כאן כולל בין היתר את שיר הנושא "אצו רצו גמדים", "הבובה אלישבע", "הדוב חולה", "שמש שמש במרום", "מיכאל" ועוד שירים עליהם גדלנו. השירים מלווים בקטעי קישור חינניים היוצרים מעין סיפור מסגרת חביב של חבורת ילדים המקפצים, מדלגים ומשחקים בשכונה, ומלווים בתפאורה עשירה ומושקעת.

למרות השפה המליצית ("אין אני יודעת למה הם אומרים פיסחת את", שרה הילדה לבובתה אלישבע, ואני לא מכירה אף ילדה שתדבר היום כך אל בובתה), הקסם של השירים, שנכתבו בשנות הששים והשבעים, נשמר. לכך תורמת ללא ספק ההפקה המוסיקלית המרשימה של גדי גולדמן, שעטף את השירים בעיבודים קצביים ומודרניים, כיאה לשנות האלפיים, מה שמוסיף עוד יותר לאווירת הפאן.

את התקליטור חותם המונולוג המקסים "ג'ינג'י", אחד הקטעים היותר מרגשים לטעמי שנכתבו אי פעם בספרות ושירת ילדים. ג'ינג'י, שכל חבריו לועגים לו על צבע שיערו האדום, מתנחם בכך שגם דוד המלך היה ג'ינג'י, ובאהבת אמו. "מחמדי", היא אומרת, "ג'ינג'י שלי".

עבור ההורים זהו מסע קסם נוסטלגי אל תקופת הילדות. עבור הילדים זו אפשרות ליהנות מאוסף שירים איכותיים שליחם לא נס מעולם. להפך, כמו יין טוב הם רק הולכים ומשתבחים עם השנים. 40 דקות של הנאה צרופה לכל המשפחה.

משתתפים: אורי אומנותי, מיכל ברנד, דורון אורן, מאיה אבידן, דן קיזלר, סיון טלמור.

אצו רצו גמדים – מחיר: 59.90 שקלים, גלובוס יונייטד.

 

סרטים נוספים לילדים

 

מתוך: מגזין הורים וילדים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה