חופש גדול בלי לצאת מהבית: 3 בלוגי יצירה לילדים שחובה להכיר

יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock
יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock

משחק איקס-עיגול שמכינים לבד ויומן חלומות משגע שכיף להכין עם אימא ואבא: בלוגריות ואימהות ממליצות על רעיונות היצירה הכי שווים שיעבירו את החופש הגדול בכיף, ובלי להתרחק מהמזגן

88 שיתופים | 132 צפיות

עטיפת מחברות וציור על כלים

אביבית ירקוני-כהן, אימא לארבעה, בעלת הבלוג "הכל טוב"

עטיפת מחברות: "אפשר ליצור מחברת לבית הספר, יומן חלומות או מחברת זיכרונות מהחופש הגדול".
חומרים: מחברת פשוטה, נייר עטיפה, טושים, צבעים, וואשי טייפ, מדבקות.
הוראות הכנה: "ניתן להשתמש בנייר עטיפה מוכן או להכין בעצמכן מנייר ממוחזר, דפי צביעה ואפילו טפטים. אפשר לעטוף בשיטה המסורתית או לחתוך את הנייר לפי מידות המחברת ולהדביק. לאחר מכן מקשטים, מציירים, וכותבים את כל מה שאוהבים".

ציור על כלים: "הילדים יכולים לצייר או לכתוב ביד חופשית והמבוגרים יכולים להתפרע עוד יותר. בשני המקרים ההתלהבות והסיפוק גדולים".
חומרים: כלי חרס/פורצלן שניתן לחמם בתנור, טושים ייעודיים לפורצלן, עפרונות, נייר העתקה, מגבונים לחים, תנור ביתי.
הוראות הכנה: "שוטפים היטב במים וסבון את הכלי שרוצים לקשט. מניחים את הכלי לייבוש ובינתיים מתכננים איך רוצים לקשט ומציירים על דף או מדפיסים במדפסת ביתית. מניחים את צידו המחוספס של נייר ההעתקה על הכלי, ומתחתיו את הציור/כיתוב. עוברים בעזרת עיפרון על קווי המתאר ובעזרת טושי פורצלן צובעים את השטחים הריקים. אפשר לצייר גם ביד חופשית. יצאתם מהקווים? השתמשו מיד במגבון לח להסרת הצבע והמשיכו עד שתהיו מרוצים מהתוצאה. ממתינים עד לייבוש מלא של הצבע (לפחות 15 דקות) ומקבעים את הציור בעזרת ייבוש בתנור במשך כ-25 דקות בחום של 160 מעלות. רצוי לעקוב אחר ההוראות שעל גבי אריזת הטושים בכל הנוגע לטמפרטורה המומלצת ושטיפה במדיח".

יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock
יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock

עוד דברים כיפיים לעשות בחופש הגדול
10 משחקי הקופסה הכי שווים 
הורים, אתם לא חייבים לבדר את הילדים כל רגע נתון
מרענן ובחינם: המזרקות הכי מוצלחות בארץ לילדים

משחקי לוח

גלית קידר, אימא לשלושה, בעלת הבלוג "שעמום הוא בחירה"

משחקי לוח איקס-מיקס-דריקס: "פעילות מהנה ושימושית שלא מצריכה יותר מדי חומרי עזר".
חומרים: דיקט 2121X ס"מ, צבעי אקריליק, מכחולים, 12 קוביות או חלוקי נחל קטנים, סרגל, עיפרון.
הוראות הכנה: "צובעים את הקוביות בצבעים שונים, 6 קוביות בצבע אחד ו-6 קוביות בצבע שני, ומייבשים. צובעים את הדיקט משני הצדדים וממתינים שיתייבש. כשהלוח יבש מסמנים עליו קווים באורך 7 ס"מ ו-14 ס"מ, מסובבים ב-90 מעלה וחוזרים על התהליך. מדובר במשחק תורות המתאים לשני שחקנים כשכל שחקן משתמש בקוביות שלו בשביל ליצור רצף בטור, שורה או אלכסון".

יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock
יצירה לילדים בחופש הגדול | צילום: Shutterstock

מועדון ציור

עינת כהן, אימא לשלוש, בעלת הבלוג "אמא יוצרת"

מועדון ציור: "משפחתי ואני עברנו לגואטמלה והילדות מתחנכות בחינוך ביתי לכן כל יום אצלנו מרגיש כמו חופש גדול. לפני כשנתיים התחלנו לנהל יומן ציור כחלק ממועדון ציור אינטרנטי בניהולה של אומנית בשם ג'ני מייזלס. המועדון מאגד משתתפים מכל העולם ומדי שבוע נשלח מייל בצירוף סרטון והוראות ציור".
חומרים: מחשב, דפי ציור, צבעים.
הוראות הכנה: "ההוראות משתנות בהתאם למפורט במייל. ג'ני גם מעניקה באתר שלה jenniemaizels.com רעיונות לציורים ושרבוטים בעזרת תבניות פשוטות ללימוד רזי הציור הבסיסיים ביותר".