ימים אחרונים של חופש: כך תתמודדו עם המתבגרים שישנים כל היום

שינה אצל מתבגרים | צילום: Shuttertsock
שינה אצל מתבגרים | צילום: Shuttertsock

הילדים שלכם בילו את כל החופש הגדול כשהם ישנים ביום וערים בלילה? רגע לפני שחוזרים לבית הספר, יועצת ההורים שלי מילר עם כל הטיפים שיעזרו לכם להציב גבולות ולהחזיר אותם לשגרה במינימום טריקת דלתות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

הורים לנערים מתבגרים מתמודדים עם אתגרים שונים מאשר הורים לילדים קטנים, אחד העיקריים שבהם הוא סדר היום שמשתבש קומפלט במהלך החופש הגדול. כיצד בכל זאת אפשר לשמור על השגרה במינימום טריקת דלתות? "מצד אחד ההורים צריכים לכבד את זמן החופשה ולאפשר למתבגרים ליהנות מתקופת המנוחה ומילוי המצברים לקראת השנה הבאה. מצד שני צריך לשמור על מסגרת מסוימת", אומרת יועצת ההורים שלי מילר. "חשיבותה של שגרה היא עצומה. השגרה מחזקת את תחושת הביטחון, השליטה ושלוות הנפש של הילד ושל והמתבגר, בחופש הגדול השגרה צריכה להיות גמישה יותר אך עדיין מוגבלת. לא מומלץ שהמתבגר יעביר את חודשי הקיץ רק בבילויים, בזבוזים, שינה ויציאות עם חברים. חופש הוא לעולם בתוך גבולות".

יועצת ההורים שלי מילר | צילום: אילן סימן טוב
יועצת ההורים שלי מילר | צילום: אילן סימן טוב

עוד כתבות שיעזרו לכם לשרוד את אוגוסט
הורים, אתם לא חייבים לבדר את הילדים בכל רגע
10 פעילויות לחופש עם ערך מוסף
בלוגי היצירה הכי טובים לילדים

כך תעזרו למתבגרים לחזור לשגרה


אמת או חובה

כוח גדול מגיע עם אחריות גדולה יותר. גם חופש גדול. נצלו את הזמן בשביל ללמד את הילדים אחריות מהי – בין אם לשמור על האח הקטן, להוציא את הכלב לטיול או לעשות כלים. מעבר לעובדה שזה יסייע לכם ביומיום, ההתנסויות האלה קריטיות כי הן מסייעות בשמירה על שגרת יום בריאה ובפיתוח עצמאות.

שלוש, ארבע לעבודה
החל מגיל 14 מומלץ למתבגרים למצוא מסגרת תעסוקתית. זה לא אומר שהם צריכים לעבוד פול טיים ג'וב אבל מסגרת עבודה חלהדסקית יכולה לתרום לשמירה על שגרה, סדר יום וזמני שינה בריאים. בנוסף, מציאת עבודה והעבודה עצמה מעצימות את הביטחון העצמי, תחושת העצמאות, האמונה ביכולות ותכנון ההוצאות.

תנו להם למצוא עבודה, היא כבר תעזור למתבגרים שלכם לשמור על סדר יום | צילום: Shuttertsock
תנו להם למצוא עבודה, היא כבר תעזור למתבגרים שלכם לשמור על סדר יום | צילום: Shuttertsock

 

בית משותף
כדי שהמתבגר ישתף בתחושותיו חשוב להקשיב ולנסות להבין את עולמו הפנימי בלי לבקר ולהטיף. ערכו תיאום ציפיות וחשיבה משותפת בכל הנוגע לשגרת החופשה במטרה להגיע לפשרה המקובלת על שני הצדדים.

ידיים למעלה
אף פעם אל תגידו "נמאס לי, תעשה מה שאתה רוצה". המתבגר זקוק לכם, גם אם נדמה שלא אכפת לו ושאתם מיותרים לחלוטין בעיניו. מרכז עולמו של המתבגר נמצא בשדה החברתי אך הוא זקוק לשמוע את עמדתכם ההורית וצריך את ההכוונה שלכם. עם זאת צריך להשלים עם העובדה שהילד כבר גדול ועצמאי. לעיתים הורים חווים זאת כאובדן משמעות או שליטה ואז הם הופכים להיות נוקשים וכוחניים – מה שמחבל ביחסים.

מזון למחשבה
ארוחת ערב משפחתית ושיחה טובה עם בני המשפחה יסייעו להגביר את הנוכחות של המתבגר במרחב המשפחתי וגם יסייעו בשמירה על זמני ארוחות וסדר היום.