מסביב לאילת ב-24 שעות: קפצנו לעיר הנופש וחזרנו עם תובנות

אילת מלכת המדבר. ישרוטל אגמים | צילום: יח"צ
אילת מלכת המדבר. ישרוטל אגמים | צילום: יח"צ

קו ראשון למים כחולים ונופים אדמוניים: אחרי הרבה זמן שלא, עכשיו זה הזמן של אילת לזרוח - כתבתנו דורין אליהו עשתה היי דרומה ליממה אחת ואיזה הספק היה לה, אז הנה כל הרשמים וההמלצות הכי חמות

88 שיתופים | 132 צפיות

במבט לאחור, אפילו שנת 2020 מרגישה כמו זיכרון שיש בו ניחומים. בין בינג׳ים אינסופיים של טלוויזיה, אפייה או טיפוח פטריות קמבוצ׳ה, נזכור גם את בתי האלכוהול שהטביעו אותנו במבצעי שלוש במאה נחוצים למדי וחנויות הפארם שלגמו את יתרת דמי החל״ת שלנו בעבור מסכות חד פעמיות. נפרגן בחמיצות ישראלית למי שחזה במנייות שלו חוות זינוק בעלייה, בעוד שאנחנו נשאבנו אל תוך אימה אפידמיולוגית. מאז אותה אימה, חלפו ארבע שנים וגם הפעם, יש מי שגוזר את הקופון על חשבון המשבר המלחמתי, במקרה הזה – מדובר בעיר אילת.

>> יאסו ביג טיים: מקום שווה לחופשה במרחק 40 דקות טיסה

גזירת הקופון במקרה הזה היא לא בהכרח דבר רע, כשכבר שנים שעסקי התיירות בעיר משוועים למשב רוח רענן ולמתיחת פנים. אחרי שמונה חודשים של התגייסות עירונית, שהחלה בערב השבעה באוקטובר, עת קלטו בתי המלון בעיר את ראשוני הניצולים, המפונים וההלומים ובהמשך, גם את תושבי הקהילות שהופקרו בצפון לטובת רילוקיישן זמני בעיר, לא נותר מקום לספק: עכשיו זה הזמן של אילת לזרוח. כשברקע תנופת בנייה חסרת מעצורים של מגדלי מגורים נאים ובתי מלון חדשים, חניכה של פארקים ירוקים, מסעדות מעודכנות ואטרקציות שמבשרות על עתיד עבור המלכה המדברית. 

ישרוטל אגמים אילת | צילום: יח"צ
ישרוטל אגמים אילת | צילום: יח"צ

כשהצימרים בצפון הופקרו ואירופה כבר לא מרגישה מזמינה ומנומסת כבעבר, העיר שלנצח תזכיר לנו את גרגרי האורז, קעקועי חינה, קניון מול ים ושאר מונומנטים שעיצבו את הנעורים שלנו – אילת שוב כאן כדי שנוכל להימלט במהירות מן האספלט אל עבר חופשה ישראלית בין הרים, לגונות שקטות ובתי מלון מפנקים. או בקיצור, ביליתי 24 שעות של חופשה ישראלית וחזרתי עם בטן, גב ומה שביניהם.

מה אוכלות?

עם הנחיתה בעיר משדה התעופה רמון, התמקמתי במסעדת ראנץ׳ האוס שפועלת במלון רויאל ביץ׳ המוגזם בפני עצמו. לתאווי הבשר צפויה חוויה מעודכנת מרחיבת לב ובטן. אם כי חשוב לציין שברגע שהתברר לצוות העובדים שאני צמחונית, הם מיד נרתמו כדי לספק גם את תאוותיי המוסריות יותר. לצערי התפוצצתי כבר בשלב התוספות החמימות, הסלטים המתפצחים והלחמים שקשה לטעות איתם. וכן, שמרתי את הנאומים על זכויות בעלי החיים להזדמנות אחרת.  

ראנץ' האוס אילת | צילום: אינסטגרם ranch_house_eilat@
ראנץ' האוס אילת | צילום: אינסטגרם ranch_house_eilat@

מה עוד אוכלות?

עם כל הכבוד לחומוס והפלאפל, אין יותר ישראלי מזלילת סושי למכביר, סשימי, כיסונים חמימים וסלטים מרעננים. וכמובן להתנסות בשלל סוגי האטריות המוקפצות בחדווה באווירה שמזכירה לנו את תאילנד במינון מדויק. על הארוחה שהשאירה אותי שבעה לפחות ליומיים אחראית מסעדת ניני קאי, מבית ניני האצ׳י. מעבר למיקום בטיילת שבסמוך למלון רויאל גרדן, במסעדה מחזיקים פס מיוחד להריוניות כדי שכולן יוכלו לעבור סלקציה קולינרית. 

מה שותות?

החלק הזה אמנם פחות מזמין הריוניות, אבל עוד נחזור אליכן וגם לבר שלושת הקופים המיתולוגי שהחזיר אותי לא רק לגיל 18, אלא גם עם האנג אובר אימתני (ותודה למלצר האדיב שתמיד דאג להראות לי את חצי הכוס המלאה, מילולית), הופעות של להקות מקומיות והנוסטלגיה שעושה את שלה. ובכל זאת, למי שחושקת בקוקטיילים משוקשקים היטב, דגים נאים וביסים שבאים טוב ליד המשקה, כנראה שתמצא פינה מרימה בג׳ספר בר. על מה שיקרה משם אני כבר לא אחראית.

ג'ספר בר אילת | צילום: אינסטגרם jasper08.eilat@
ג'ספר בר אילת | צילום: אינסטגרם jasper08.eilat@

מה רואות?

מופע וואו. זה לא סופרלטיב, זה גם השם של המופע שיושק בקרוב בתיאטרון ישרוטל אילת, בבימויו של חנוך רוזן. בשילוב שמותח את גבולות הגמישות, רוזן משלב קטעים אקרובטיים, אקשן ואמני רחוב מכל העולם (לא כולם נגדנו אחרי הכל) – שיש להם סיבולת גופנית בלתי נתפשת, הומור, קסמים ולהטוטים לכל המשפחה. 

מופע WOW תיאטרון ישרוטל אילת | צילום: יח"צ
מופע WOW תיאטרון ישרוטל אילת | צילום: יח"צ

איפה ישנות?

מלון ישרוטל אגמים נמצא מספיק במרכז העניינים אבל גם מספק שקט ואינטימיות מדויקת, בריכה פוטוגנית וארוחת בוקר מגוונת לחובבי הז׳אנר שאוכל עם גם העיניים ולא יודע שובע. מה עוד? מיטה נוחה, קו ראשון למים כחולים ונופים אדמוניים שכיף להתעורר אליהם. 

ישרוטל אגמים אילת | צילום: יח"צ
ישרוטל אגמים אילת | צילום: יח"צ

איפה צוללות?

למי שבכל זאת רוצה להתרחק מהרעש, להתמסר לשקט ולהרגיש הכי קרוב לסיני מבלי להזיז את הדרכון מהארנק, מועדון הצלילה מנטה שבסמוך למלון ים סוף מספקים את הניתוק המתבקש. הסתפקתי הפעם בהדרכה כי מעולם לא טרחתי ללמוד לשחות, אבל לחובבי הז׳אנר מדובר בדיל מדויק של לינה מפנקת, צלילה מודרכת ושקט כמו שהמדבר התכוון.

להורים: כך תרחיקו את הילדים ממסכים

עם כל הכבוד לאווירת הבליינות הדרומית, גם הורים לפרחחים צעירים יכולים לצלוח את הפרידה מהאייפד, עם כמה שעות בפארק המים יו ספלאש שנחנך רק השנה. תוסיפו לילה במלון ספורט שלוקח את חוויית ההכל כלול צעד אחד קדימה, או לממלכת הילדים המחודשת של המלך שלמה ויש מצב שתצליחו להרחיק אותם מהטאבלט לכמה שעות. ככה שמעתי לפחות.

פארק מים יו ספלאש אילת | צילום: איה בן עזרי
פארק מים יו ספלאש אילת | צילום: איה בן עזרי

להזמנות במלון ישרוטל אגמים אילת