לירון שמם: "כשזה מגיע להורות האינטליגנציה של גברים יורדת בחצי"

לירון שמם | צילום עצמי
לירון שמם | צילום עצמי

מאז שהפכה לאימא לירון שמם היא וונדר וומן. בעלה? פחות. אז היא החליטה שגם היא יכולה, ארזה את רגשות האשם ובילתה לילה שלם במלון לבד, שם היא הבינה שאפילו האבא הכי טוב בעולם לא יהיה כמו אימא | משנות את הכללים - פרויקט מיוחד ליום האישה 2018

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לירון שמם, 38, מגישה

המחסום: להשאיר את הילדה עם אבא
הפתרון: לילה לבד בבית מלון
אני לא מפחדת מכלום. אין לי שום בעיה לדבר מול קהל, לבקש העלאה מהבוס ולהרכיב לבד רהיטים של איקאה. אני גרושה, וככזאת למדתי להסתדר פשוט עם הכול. התפנית הגיעה דווקא בסבב ב', כשהפכתי לאימא ונתקלתי בתקרת הזכוכית הכי משוריינת בעולם – להיות אימא. מאז שילדתי גיליתי כמה אני גיבורת-על, ואני לא מתכוונת לאקט עצמו של יצירת בן אדם ודחיפתו בעזרת רצפת אגן חזקה  אל העולם הזה. אני מתכוונת לחיים מרגע שאת חוזרת הביתה תפורה וכאובה, ובמקום להתפנק על כאבייך, את כבר אחראית על יצור קטן ודורשני אחר. להיניק, לחתל, לבשל ולדאוג למטפלת, לאספקת טיטולים, לפורמולות, לבטיחות – ולְמה לא.

אני סופר וומן, אני וונדר וומן, אני נינג'ה, ובן זוגי, שיחיה, עדיין שותה קפה ומעשן את הסיגריה שלו. שתבינו, בחרתי מעולה – גבר שהוא גם חתיך וגם כבר העמיד שני צאצאים לתפארת. זה אומר שהוא מגיע פעמיים בשבוע הביתה בארבע. אבל איכשהו, כשזה מגיע להורות, נדמה שהיכולת המוטורית והאינטליגנציה של גברים יורדת בחצי. אפילו שהפסקתי להיניק בלילות בתקווה שהוא יקום לפעמים ואוכל לישון יותר משעתיים ברצף – למעשה, בעוד אני מכינה בקבוק סימילאק ב-15 שניות, הוא מצליח לפזר את האבקה הדביקה על כל המיטה וגם לשפוך עלינו את המים. גם כשהוא טס לחו"ל, וזה קורה לא מעט, הוא תמיד שוכח לדאוג למשהו, ואני צריכה למצוא דרך להשיג סימילאק באמצע הלילה בלי לצאת מהבית. ואז הבנתי, במשבר האחרון, שהוא לא אשם, שאלוהים נתן להם זין ושכח להמשיך משם כי אלוהים בעצמו הוא גבר. וגם שאולי אני לא מספיק משחררת. אז לכבוד יום האישה החלטתי אני להיות משוחררת – הזמנתי חדר מפנק במלון מלודי היפהפה ונתתי לאבא להיות אימא ל-14 שעות בערך. אל המלון הגעתי דומעת כמובן, ופקידי הקבלה מייד שיגרו לעברי כוס יין מנחמת. עשיתי מקלחת ממושכת, רקדתי בחלוק רחצה, ואף אחד לא טיפס עלי או מרח עלי נזלת. יצאתי לבלות וחזרתי למלון שעה וחצי אחר כך. רציתי לראות טלוויזיה במיטה ולנשנש משהו, כמו פעם, אבל הייתי עייפה כל כך שנרדמתי עוד לפני שהגעתי לערוץ 12 בשלט. במשך הלילה התעוררתי בסנכרון מדויק עם הקטנה, שהעירה את אבא שלה רק פעמיים באותו הלילה. חמור מכך, התעוררתי לפניהם בבוקר, כך שישנתי אפילו פחות. במרחק שני קילומטרים הסתדרו שני היצורים האהובים עלי בעולם נפלא. אך לרוע המזל, את משחת ההחתלה שקניתי לתינוקת ארזתי בטעות בתיק שלי, וזה היה הדבר שהיא הייתה הכי צריכה, מלבדי, אז היא קיבלה את פניי בחיוך זורח ובטוסיק פורח. בינתיים המשחה עוזרת לה ואני… עדיין מחפשת מה למרוח על המצפון שלי.

 

לירון שמם | צילום: לירון שמם
לירון שמם | צילום: לירון שמם