ניסינו את מוצרי המחזור שאת חייבת להכיר

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

האם תחתוני מחזור מרגישים כמו חיתול ואיך הגביעונית? הווסת הפכה להיות עניין טרנדי וכדי שלא תישארו מאחור, חברות מערכת "את" בדקו את שלל מוצרי ההיגיינה בשוק וחזרו עם מסקנות

88 שיתופים | 132 צפיות

טמפונים אורגניים

ל-י', בת 27, נמאס להשתמש במוצרים שמרעילים אותה מבפנים. הטמפונים של Organyc עשויים 100 אחוז כותנה אורגנית ולמרות שהם יותר קטנים, הם עושים את העבודה כמו גדולים

"ב־2013 פרסמה התנועה 'קולות נשים למען כדור הארץ' (Women's Voices for the Earth) דו"ח החושף את החומרים הרעילים שנמצאו במוצרי היגיינה נשית. התוצאות היו שערורייתיות – במותגי טמפונים רבים נמצאו שאריות של חומרים מלבינים, חומרי הדברה ורעלנים. כל החומרים האלה, וכן חומרים מבשמים, עלולים לגרום לאלרגיות, וחמור מכך, לבעיות פוריות ואף לסרטן. בהזדמנות אחרת ראיתי כתבה מזעזעת בחדשות על דוגמנית צעירה שאיבדה רגל בגלל תסמונת הלם רעלי שנגרמה לה מטמפון שנשכח בגופה. כל אלה גרמו לי להתחיל לחשוב על מה שאני מכניסה לגופי. איך זה שאני בודקת בקפידה כל רכיב על גבי מוצרי המאכל שאני רוכשת, אבל בטמפונים מקובל עלי להחדיר לתוך גופי חומרי פלסטיק ובד שאין לי מושג קלוש מה הם מכילים?

לכן ניסיתי את הטמפונים אורגנים של חברת Organyc. הכנתי את עצמי למצב של דליפה כי המוח המעוות והמערבי שלי מניח שמוצר ללא כימיקלים יעבוד פחות טוב. ברור שחמש דקות אחרי שהכנסתי אותו שכחתי מכל האירוע. רק כשהוצאתי אותו נזכרתי שהוא אורגני, ולו רק בשל צורתו השונה מזו של הטמפון שאני רגילה לו. הוא לא אכזב ותפקד כמו כל טמפון אחר – לא נזל ולא התפורר. שמתי לב שהטמפון הרגיל קצת קטן יותר מהמקבילות לו באו־בה או בקוטקס למשל, וכך גם גודלו של טמפון "סופר", אבל זה לא הפריע לי, להפך, הם יותר קלים להחדרה וגם ככה אני צריכה להתחיל ללמוד להחליף טמפונים בתדירות גבוהה יותר (4־6 שעות). המחיר טיפה גבוה יותר מזה של טמפונים שאינם אורגניים, אבל זה מחיר שאני מוכנה לשלם בשביל הבריאות. ועכשיו, מה עם להוריד את המיסים על מוצרי הגיינה נשית בישראל?

מחיר: 28.90־36.90 ש"ח לחפיסה טמפונים של Organyc ניתן להשיג ברשתות הטבע: ניצת הדובדבן, Be, אניס, טבע קסטל, טיב טעם, בתי טבע,
בתי מרקחת נבחרים, באתר "בשבילנו" ובאתר סופר פארם.

עוד כתבות מעניינות
סקס במחזור זה הרבה יותר לוהט ממה שאת חושבת

"כן, הבטן שלי מתנפחת בזמן מחזור. וזה לגמרי נורמלי"
רוצה לאהוב את הגוף שלך? תעשי יותר סקס

תחתוני מחזור

נ' בת ה-31 שונאת פדים. גם את תחתוני המחזור הרב־פעמיים של Thinx היא שנאה בניסיון הראשון, אבל החליטה לזרום איתם ולתת לדם לזרום ממנה

"תחתוני מחזור הוא צמד מילים שפעם כולנו שייכנו לתחתונים הכי מרופטים, גדולים ונוחים שיש במגירה ושאנחנו מאווררות אחת לחודש כנחמה על מצבנו העגום. ובכן, תחתוני המחזור של Thinx לא מרופטים בכלל. הם מעוצבים היטב, עשויים מבדים איכותיים ומבטיחים לספוג דם בכמות של עד שני טמפונים וכן, הם רב־פעמיים. אפילו שיש לי סלידה מפדים – כי הם גורמים לי להרגיש כאילו אני לובשת חיתול – יש לי חיבה למוצרים חדשניים בכלל, ולכאלה שמפחיתים את התלות שלי בחברות מוצרי ההיגיינה הנשית בפרט. אז רכשתי שני זוגות תחתונים באתר האמריקאי והידידותי למשתמשת של המותג. הזמנתי את Hiphugger והמתנתי לביקורה של הדודה. לפני שהלכתי לישון נכנסתי לתחתונים ואז לתוך המיטה, והתפללתי לאלוהים שלא אתעורר בתוך שלולית של דם. באמצע הלילה קמתי כדי ללכת לשירותים. ייאמר לזכותם של התחתונים שלא היו נזילות, אבל הרגשתי אי נוחות גדולה, בעיקר כי אני לא רגילה לפגוש את הדם בדרכו החוצה (כאמור, בשל סלידתי מפדים). חזרתי למיטה עם התחתונים, אבל חוסר הנעימות גבר עלי והחלטתי לפרוש מהניסוי. עברתי לטמפון, כיבסתי את התחתונים לפי ההוראות (קודם במים קרים ובבוקר במכונה בלי מרכך כביסה. כן, גם עם בגדים אחרים), התבאסתי על שעות השינה שאיבדתי וחזרתי למיטה יבשה ורגועה.

אחרי כמה ימים החלטתי לנסות שוב, הפעם ביום הרביעי למחזור, כשהזרם חלש יחסית ובמילא אני אוהבת לקחת הפסקה מטמפונים בבית. אז במקום להשתמש בתחתונית, ניסיתי את Hiphugger. הבד מאוד נעים והגזרה נוחה ומפרגנת. אומנם בהתחלה הרגשתי כאילו אני לובשת חיתול, בשל ריבוי שכבות הספיגה, אבל התרגלתי די מהר. בבוקר גיליתי להפתעתי שבכלל לא הרגשתי אותם, ישנתי מצוין והם נותרו יבשים כמעט לחלוטין. ואללה – עובד. למרות הקושי הראשוני, אני שמחה שהתחתונים האלה נמצאים בארסנל המחזור שלי. כנראה אשתמש בהם בנוחות ביתי ובימי המחזור החלשים לטובת שעות השינה שלי, אבל זה בסדר, לא כל מוצר מתאים לכל סיטואציה. המחיר לא זול (35 דולר), אבל מאחר שהתחתונים חוסכים את הכסף שאני בדרך כלל מוציאה על מוצרי מחזור אחרים, נראה לי שעם הזמן הסכום מתקזז. אם את כבר משקיעה את הכסף, אני ממליצה לקנות שני זוגות לפחות, כי לוקח להם זמן רב להתייבש".

מחיר: החל מ־35 דולר. להזמין ב-https://www.thinx.com/

ע', בת 44, ניסתה את תחתוני המחזור של Modibodi, המותג האוסטרלי המדובר, והרגישה שזכתה בפיס של המדממות

"גם אני, כמו רוב חברותי ששמעו לראשונה על המושג 'תחתוני מחזור' הייתי סקפטית. גם בגלל שבדיוק הייתי אמורה לקבל מחזור, אבל גם בגלל שלא ניתן להתחמק מהמחשבה ש'תחתוני מחזור' זה השם המכובס ל: 'חיתול ממש סופג לנשים במחזור'. אבל בתור עיתונאית אמיצה ללא חת לקחתי את האתגר והזמנתי ב-Modibodi שני זוגות תחתונים עם רמות ספיגה שונות (התחתונים מחולקים לרמות ספיגה: קלה, בינונית, גבוהה וגבוהה מאוד).

התחתונים מאוד נוחים ונעימים על הגוף ויש מגוון רחב של מידות (4XS-6XL). נקודת זכות למותג: הם מפרסמים רק תמונות לא מרוטשות של "נשים אמיתיות" כלומר: לא דוגמניות דקיקות. נחמד ביותר. את המחקר העיתונאי החשוב הזה ביצעתי במגוון מצבים: בעבודה, בבית, בלילה וביום, בימים של זרימה חזקה ובימים של זרימה חלשה. הם עמדו היטב בכל המבחנים, ספגו היטב גם בזמנים של זרימה חזקה והרגשתי איתם מאוד נוח בכל מצב – בעבודה, בשינה, בבית.

זו לא באמת מהפכה: קמפיין המחזור של ״מודיבודי״ מציג נשיות שחוגגת חולשה

החשש הכי גדול שלי היה מהריח ולהפתעתי לא הרגשתי ריח לא נעים בשום שלב של היום. ביום של זרימה חזקה, שבו ביליתי במשרד שעות ארוכות הרגשתי בסוף היום הרגשה מאוד מלוכלכת ולא נעימה. המסקנה: מלבד לימים ארוכים עם זרימה חזקה מאוד, התחתונים הללו מושלמים ונוחים, והבונוס האקולוגי נותן להם אקסטרה נקודות.

השת"פ של מודיבודי עם פומה

אגב, למי שמוטרדת ממבחן הכביסה: המשכתי בנטייה רבת השנים שלי להתעלם מהוראות היצרן ולכבס דברים כמו שנראה לי לנכון. השיטה שלי הייתה לשטוף מתחת לברז את התחתונים במים קרים ואז לשים במכונה ב-30 מעלות אבל בפועל השיטה לפעמים יצאה משליטה והתחתונים התכבסו גם ב-40 מעלות. כן השתמשתי במרכך למרות שבהוראות היצרן ביקשו לא להשתמש. לשמחתי זה לא פגם בתחתונים והם שמרו על האלסטיות, הנעימות וגם על הספיגה. כמו כן, לא נרשמה שום פגיעה בשאר הבגדים שכובסו איתם".

מחיר: 168-110 ש"ח באתר.

גביעונית

אחרי שהתגברה על החלחלה הראשונית ממנה, הגביעונית שינתה לליאת בר סתו בת ה־33 את החיים. מאז היא מינתה את עצמה לשגרירה של כבוד

"אני מודה שבפעם הראשונה ששמעתי על 'טמפונים רב־פעמיים', התחלחלתי. גם אני הורגלתי לחשוב על הווסת שלי כעל דבר מלוכלך ודוחה. פתרתי את האפשרות הזאת כהזיה של היפים מלוכלכים מהסיקסטיז – מה לי ולזה? היה זה דווקא בתקופה אקולוגית בחיי שהכרתי את הגביעונית, תודו שזה כבר מצלצל יותר טוב מ'טמפון רב־פעמי'. קראתי באיזה אתר של, טוב נו… היפים, על תחליף בר קיימא, כלכלי, היגייני ובריא לטמפונים המסורתיים והייתי חייבת לנסות. אז עדיין היה קשה למצוא גביעוניות בארץ, ואחרי חיפוש ארוך מצאתי מטפלת הוליסטית, מיישוב כפרי ורוחני בצפון, שעשתה ייבוא אישי של גביעוניות ושלחה לי אחת הביתה. מדובר למעשה בגביע סיליקון קטן שיושב בתוך הנרתיק ובתוכו נאגר דם הווסת. פעם בכמה שעות את קופצת לשירותים, מרוקנת לאסלה, שוטפת את הגביעונית במים ומחדירה בחזרה. בשונה מטמפון, הגביעונית לא מכילה כל מיני כימיקלים מסוכנים או חומרי הלבנה, היא לא מייבשת את הנרתיק מהלחות הטבעית שלו וגם חוטי הבד שלפעמים נדבקים לדפנות נחסכים ממך. היא נוחה ממש כמו טמפון (אחרי שמתרגלות לשימוש נכון), בריאה יותר, מריחה טוב יותר ומסייעת לעקוב אחרי הבריאות כי לראשונה בחיי אני אשכרה יודעת איך הווסת שלי נראית ומריחה (ומסתבר שזה ממש חשוב, מי הייתה מנחשת?). מאותו יום הפכתי לשגרירה. לכל מי שרק מוכנה לשמוע אני מספרת על גביע הקסם ששינה את חיי, על כמה הטמפונים לא בריאים ועל כך שלא חייבים להתפשר על נוחות או על בריאות בזמן הווסת. ממש כמו בפרסומות, אני שוחה איתה, רצה איתה, ישנה איתה, ועל הדרך למדתי לא להיגעל מהדבר הטבעי הזה".

מחיר: החל מ־39.90 ש"ח באתרים וברשתות האורגניות.

האם זה סופה של הגלולה למניעת הריון?
> דלקת בדרכי השתן: אל תמהרי לאנטיביוטיקה
> למה אנחנו עדין מפחדות להשתמש בהתקן תוך רחמי?