ניו יורק הפכה אותי: 5 ישראליות שכבשו את התפוח הגדול

ניו יורק אהובתי. צילום: שאטרסטוק
ניו יורק אהובתי. צילום: שאטרסטוק

אם עשית זאת בניו יורק, תעשי את זה בכל מקום. לכבוד השקת הבושם החדש של המותג הניו יורקי דונה קארן, DKNY Stories, אספנו סיפורים של חמש נשים שנגסו בתפוח הגדול ולא הסתכלו אחורה מאז. ספוילר: ניו יורק היא כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה להן

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

אין מה לומר, ניו יורק היא העיר הטובה בעולם. כבר יותר מ־100 שנים שהיא מרכז מסחרי וכלכלי מהגדולים בעולם, ומשפיעה בענק על התקשורת, האופנה, התרבות והבידור בקנה מידה עולמי. לא סתם אומרים שאם תעשו זאת בניו יורק, תוכלו להצליח בכל מקום ברחבי הגלובוס. השפית עינת אדמוני, הדוגמנית סופיה מנצ'נר, המעצבת שחר אבנט, הכתבת רות מרגלית והמעצבת־מאיירת ליטל גולד – אספנו חמש נשים שעשו את זה בגדול.

ניו יורק הפכה אותי לשפית: עינת אדמוני

עינת אדמוני גדלה בבית של חוזרים בתשובה בעיר בני ברק, לא בדיוק הכרך הקולינרי המפורסם בעולם. את קריירת הבישול שלה החלה מיד בסיום לימודי בישול במסעדת קרן המיתולוגית של חיים כהן. משם עברה לעיר לניו יורק ולפני 13 שנה פתחה לראשונה את טעים, מסעדה ישראלית שמתמחה – איך לא – בפלאפל. בתחילה עמד המקום ריק ואדמוני כמעט קיבלה החלטה לסגרו, רק שאז, כמו באגדות, נכנסה מבקרת הקולינריה של "הניו יורק מגזין". משם הכל הסטוריה.

עינת אדמוני. צילום:מתוך האתר שלה
עינת אדמוני. צילום:מתוך האתר שלה

מרגע פרסום הביקורת האוהדת שהתמקדה בעיקר בסביח, טעים הפכה להצלחה מסחררת וסניפים נפתחו בזה אחר זה ברחבי האי. אדמוני הפכה לשף סלב על כל המשתמע מכך: היא זכתה כמה פעמים בתוכניות ריאליטי של בישול וסללה את דרכה להיות שופטת, פרסמה ספרי בישול ופתחה מאז עוד כשלוש מסעדות חדשות. אם תשאלו אותה – מדובר רק בהתחלה.
chefeinat@

ניו יורק הפכה אותי למעצבת טקסטיל: ליטל גולד

ליטל גולד נולדה וגדלה בתל אביב לאימא שרי (הזמרת שרי בשבילכם) ולאבא בעל סטודיו ותיק לעיצוב גרפי. כשהשתחררה מהצבא נסעה להודו שלוש פעמים, ושם הבינה את אהבתה לטקסטיל. האהבה הזאת לא הרפתה וכשחזרה גולד ארצה נרשמה ללימודי עיצוב טקסטיל בשנקר. לפני כשבע שנים העתיקה את מגוריה לניו יורק בעקבות קבלתה לתוכנית התמחות בבית האופנה של דיאן פון פירסטנברג, וזו הפכה במהרה לקריירה מצליחה.

ליטל גולד. צילום: מתוך האינסטגרם
ליטל גולד. צילום: מתוך האינסטגרם

כיום גולד מתגוררת בברוקלין בניו יורק. היא עצמאית ובעלת סטודיו המספק שירותי הדפסים למותגי אופנה מובילים, בהם Free People מבית Urban Outfitters, עבודה צמודה עם טורי ברץ', עבודה עם המותגים Gap, H&M, Victoria’s Secret והרשימה ארוכה. גולד מעידה על עצמה שמתקשרת הכי טוב בעזרת מברשת ועט, כך היא מביאה את האמת שלה לאמנות שלה. אנחנו כבר מחכות לראות מה עוד היא מתכננת בעתיד ובטוחות שהיא ממש לא מתכוונת לעצור.
litalgold@

ניו יורק הפכה אותי לעיתונאית: רות מרגלית

רות מרגלית הירושלמית התחילה את המסלול המקצועי שלה בלימודי ספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב. בארץ היא הספיקה לעבוד במערכת עיתון "הארץ" ובערוץ 10. לפני כשמונה שנים, כשסיימה את התואר, העתיקה את מגוריה לניו יורק, ושם למדה באוניברסיטת קולומביה עיתונאות. במזל גדול, כך היא מספרת, נקרתה בדרכה הזדמנות להגיע לריאיון במגזין "הניו יורקר", ריאיון מוצלח מאוד כנראה, כי בזכותו התקבלה לאחת ממערכות העיתונים המפורסמות בעולם.

רות מרגלית. צילום: מתוך האתר שלה
רות מרגלית. צילום: מתוך האתר שלה

כבר כמה שנים טובות שכתבות של מרגלית מככבות בעיתונים הכי נחשבים, בהם "הניו יורקר" ו"הניו יורק טיימס". בכתבות היא מקפידה להסביר על הפוליטיקה הישראלית, על החיים בישראל וגם על התרבות, ובעצם אפשר לומר שהיא שגרירה של כבוד. אם זה לא לכבוש את העולם, באמת שאין לנו מושג מה כן.
ruthmargalit@

ניו יורק הפכה אותי לדוגמנית: סופיה מנצ'נר

הסיפור של סופיה מנצ'נר אמנם מתחיל בפריז, אך החותמת העולמית שהקפיצה את הקריירה שלה לגמרי שייכת לניו יורק. מנצ'נר היא בת לאם חד הורית שהתגוררה עם שני אחיה בדירת חדר וחצי ובה ישנה על מזרן על הרצפה. כל זה השתנה כשהתגלתה במקרה בידי ראף סימונס, המנהל הקריאייטיבי של דיור דאז באחת מחנויות המותג בפריז, רגע אחרי שהתבטל לה אודישן. הוא החתים אותה כפנים החדשות של בית האופנה הנחשב בעולם. עוד יום שגרתי, מישהי?

סופיה מנצ'נר.צילום: דניאל אלסטר
סופיה מנצ'נר.צילום: דניאל אלסטר

מאז מנצ'נר עושה חייל בעולם האופנה. היא רק אוטוטו בת 18, ובעלת קילומטראז' ארוך מאחוריה. "הסוכנת שלי כבר מגלגלת את הרעיון שנעבור לניו יורק כשאסיים את הבגרויות בשנה שעברה", סיפרה בריאיון שערכה ב־Xnet, "ניו יורק זו עיר שהרגשתי בה מעולה על ההתחלה". לבד משבוע האופנה בניו יורק שלא שלם בלעדיה, היא הובילה את הקמפיין הבינלאומי של בית האופנה הניו יורקרי מארק ג'ייקובס עם קאיה גרבר, בתה של סינדי קרופורד. וכל זה לפני גיל 18, כן?
sofia_mechetner@

ניו יורק הפכה אותי למעצבת: שחר אבנט

שחר אבנט בת ה־30 סיימה תואר בעיצוב אופנה בשנקר ופתחה מותג משלה לפני קצת יותר משנה. לפני שנה וחצי לערך הביעה את כמיהתה וחלומה שביונסה תלבש עיצוב שלה בפוסט באינסטגרם. מאז הספיקה אבנט לעצב את הקימונו הבלתי נשכח שלבשה נטע ברזילי שלנו בקליפ לשיר "Toy", אולי שמעתם עליו, וכן, אלוהי האינסטגרם גם הגשים לה חלום ובסיבוב ההופעות האחרון שלה לבשה קווין בי את אחד הדגמים של אבנט.

שחר אבנט. צילום: דנה וקסלר
שחר אבנט. צילום: דנה וקסלר

כן כן, לגמרי קראתם נכון. אבנט מספרת שלפני שש שנים בכלל לא ידעה לצייר והנה, מלבד ביונסה היא כבר הספיקה להלביש את קלי רולנד (לשעבר דסטיניז צ'יילד ושופטת ב"The Voice"), את צמד ה־R&B קלואי אנד הל האמריקאים ואת הזמרת זנדיה. "אני מאוד מאוד אוהבת את ניו יורק", היא סיפרה לנו. אין ספק שהטעם של אבנט הולם את צווי האופנה של תעשיית המוזיקה הניו יורקי. שיתוף הפעולה הבא שאנחנו צמאות לו הוא עם הניו יורקרית שאנחנו הכי אוהבות – ליידי גאגא. שמעת, שחר?
shahar.avnet@