הדרך אל הדייט הראשון

הדייט הראשון יכול להיות מהנה, אך גם להיגמר באכזבה כבר בשניות הראשונות. הנה כמה כללים שעלייך להקפיד עליהם לפני הדייט, שיכולים לחסוך לך זמן ומאמץ

88 שיתופים | 132 צפיות

מי לא מכירה את התחושה הזאת, שמתחילה בבטן ומתפשטת לסרעפת? הפרפרים, הבחילות, חוסר הביטחון העצמי, החששות… בדומה למבחן גדול (כמו בגרות, פסיכומטרי, הגנה על התֶזה), דייט – ובמקרים יותר קשים בליינד דייט (פגישה עיוורת), עלולים לייצר בנו תחושות לחץ אלה.

מי לא חוותה את אותן השניות של ציפייה, רגע לפני שנפגשים: האם הוא ייראה כמו בתמונות? האם יהיה לנו על מה לדבר? אף אחת לא ששה לחוות שוב את שיחת "ראיון העבודה" הכוללת את כל השאלות הטריוויאליות והבנאליות, שכל מטרתן היא להכיר את הבן אדם היושב מולך כמה שיותר לעומק – כמה שיותר מהר.

מומחים שונים טוענים כי הרושם הראשוני נוצר בשניות הראשונות. שניות ספורות, בודדות ומהירות אלה אמורות לתת לאינטואיציה שלך להבין מי עומד מולך, האם הוא מוצא חן בעינייך, וכמובן גם להפך – האם את מוצאת חן בעיניו?

בעולם שבו פגישות, פגישות עיוורות ופגישות עיוורות-למחצה הן פעילות נפוצה, חשוב לשים לב לכמה כללים שימנעו אכזבות והפתעות מיותרות בדייט, וגם יעזרו לך "לחתוך" במהירות במידת הצורך. במיוחד עבורך – הנה כמה טיפים שיקֵלו על השניות הראשונות בדייט.

שיחת הטלפון הראשונה

נצלי את השיחה הראשונה כדי להתרשם מאוצר המילים של הגבר, ללמוד עליו פרטים בסיסיים כגון תחום העיסוק שלו ("בעסקי המזון" יכול להיות בעל מסעדה, בעל דוכן פלאפל או בעל קו חלוקה של מוצרי חלב, ואפילו מלצר), האם הוא גר עם ההורים, ועוד.

באופן כללי ההמלצה היא לא לנהל שיחת טלפון ארוכה מדי (היוצרת ציפיות גבוהות וכמו שנאמר: כגודל הציפייה גודל האכזבה) ולא קצרה מדי. ויתור על השיחה ("אני לא אדם של טלפון, מעדיף להיפגש") עלול לגרום לך להחמיץ פרטים בסיסיים חשובים, שאולי היו גורמים לך דווקא לוותר על המפגש.

אם זיהית נקודות בעייתיות כבר בשיחת הטלפון הראשונה – אל תתביישי לומר "אתה נשמע מאוד נחמד אבל לא נראה לי שזה ילך בינינו / שאנחנו מתאימים".


אל תוותרי על שיחת טלפון מקדימה, אך אל תנהלי שיחה ארוכה מדי

תמונות מקדימות

המראה חשוב. באופן טבעי ובלתי נשלט לא קיים סיכוי ששני הצדדים יתעלמו מהמראה (בעיקר בשניות הראשונות) ויתרכזו במעלות ויתרונות האדם שלפניהם – זה פשוט לא עובד ככה. אם המראה שנגלה בפנייך לא מוצא חן בעינייך בשום צורה, סביר להניח כי כבר לא יעניין אותך שהוא טוב לב, אחראי, רומנטי ומתחשב. חבל – אבל נכון. בצד האופטימי – לכל סיר יש מכסה ואני בטוחה שהוא יהיה הטעם של מישהי אחרת.

אל תסתפקי בתמונה אחת (אלא אם כן היא ברורה, איכותית ועדכנית) – כמה פעמים הגעת לפגישה וכל קשר בין התמונה למציאות היה מקרי בהחלט? אם חשוב לך לדעת איך הוא נראה (ונדמה לי שלרובנו, נשים וגברים, זה חשוב), נסי לקבל טרם הפגישה כמה שיותר תמונות (למשל גם מהפרופיל בפייסבוק, אם הסכמתם "לאשר" זו את זה או אם תמונות הפרופיל שלו פתוחות).

אם הוא לא מעלה תמונה ומתחמק מהעניין, או לחילופין מעביר תמונה מפוקסלת ו/או מטושטשת, כנראה שיש לו מה להסתיר… אם העזת לוותר על שלב זה – טענותייך בדבר ההפתעה על אחריותך בלבד.

מקום ומועד הפגישה

הרוב המכריע מעדיפות (ובצדק) את שעות הערב והלילה (החשכה מספקת הרגשה פחות חושפנית ויותר אינטימית). אני לעומתן קצת חריגה ולא מוצאת בעיה במפגש גם בשעות אחר הצהריים (כלומר בשעות האור).

לגבי המקום, ההמלצה היא לבחור במקום שבו תרגישי הכי נוח. האפשרויות הקונבנציונאליות נעות על פי רוב על הציר בית קפה – בר.

בית קפה – מומלץ לבחור בבית קפה שכונתי הקרוב למקום מגורייך. בצורה כזו את שומרת על נוחות טריטוריאלית ומייצרת אפשרות מילוט מהירה. בית הקפה מספק אווירה שקטה בדרך כלל ותאורה מספקת.

בר – אלכוהול (במידה) ישחרר מעט את האווירה וישבור את הקרח מהר יותר. מומלץ לשבת על הבר. כך, אם הדייט לא "זורם", אפשר להיעזר בברמן/ית כגלגל הצלה. ברמנים מיומנים רואים מתי את בבעיה ונחלצים לעזרה. נסי לבחור בר מוכר, ואם יש אחד הקרוב לבית שלך – הרווחת.

ואולם, אין חובה להיצמד לקונבנציות המצוינות לעיל. אני כבר יצאתי לדייט ספורטיבי בפארק (בבגדי ספורט), דייט רומנטי ב(אותו ה)פארק (שמיכה, יין וברווזים), ספסל על חוף הים, מבוך מפחיד ב"מוזיאון האימה" ואפילו שיעור סלסה. סרט, לעומת זאת, פחות מומלץ, כי לאורך רוב הדייט אין ממש תקשורת – הוא מתאים לדייטים מתקדמים יותר.

ומה לגבי דירתו של הדייט? גברים רבים ינסו לשכנעך "בתום לב" להגיע לדירתם בדייט הראשון – "תני לי לפנק אותך בארוחת ערב" או "אני טיפוס של בית" (אבל יוצא כל ערב למַעט הפעם וכדומה). הימנעי ממלכודת זו. למה להיכנס ללוע הארי?


מומלץ לבחור בבית קפה שכונתי הקרוב לביתך. כך תהיה לך אפשרות מילוט מהירה

דרך ההגעה

לשאלת האיסוף/הגעה נדרשתי לא פעם, בעיקר לאור העובדה שאינני בעלת רכב. לרוב מקובל שהבחור יאסוף אותך מביתך. מעמד זה מאפשר לך לבדוק כמה גורמים: האם הוא בודק מראש איך מגיעים אליך, האם הוא עומד בזמנים וכמובן האם הוא ג'נטלמן (האם יצא מהרכב ופתח לך את הדלת?). אם את לא אוהבת להיות תלויה באף אחד, תוכלי תמיד להגיע באופן עצמאי.

אם הבחור אינו ממונע, מומלץ לקבוע במקום שיהיה נוח לשניכם להגיע אליו. אני מעריכה מאוד גברים שמגיעים לפגישה בתחבורה ציבורית (וכן – היו כאלה!). זה מראה על נכונות ועל השקעה! אם הבחור שם את האגו הטיפוסי בצד ומגיע לראותך בכל דרך, הוא כנראה עבר שלב התבגרות כלשהו ואת כנראה גם ממש מעניינת אותו.

הכתבה נלקחה מתוך הספר "סבבה והכל אבל…" של ירדנה בן שי. פרטים נוספים באתר