התאהבת במדריך הכושר?

כנראה שאת נמשכת לדמויות סמכותיות. איך זה שכמעט כולנו התאהבנו מתישהו נואשות במורה/מדריך/מרצה שלנו, ואיך פרויד קשור לזה? סיפורים מהחיים

88 שיתופים | 132 צפיות

זה התחיל מהתאהבות קלילה ולא מזיקה במורה ההורס לאזרחות בתיכון, אולי הקצין שלך בצבא עשה לך קצת פרפרים בבטן, או שהמרצה באוניברסיטה גרם לך לפנטזיות פרועות. לא עשית דבר בנידון כי ידעת שהפנטזיה על המורה או על רס"ר לא יכולה להתגשם, אבל מה קורה כשאת מחליטה להתאמן פעמיים בשבוע בחדר הכושר ובסוף את שורצת שם כי המדריך פשוט הורס לך את החלקים הפנימיים ונהיה לך חם רק מלחשוב עליו? או כשאת לא מפסיקה לפנטז על המדריך ליוגה, לקראטה או לסריגה אומנותית? בסיטואציות כאלה הפנטזיה יכולה להפוך למציאות, ועכשיו את כבר מספיק בוגרת ואמיצה כדי לפעול…

אמנות הטיזינג

בכל התחלה של מערכת יחסים יש קסם, ניצוץ שגורם לפרפרים בבטן. פלירטוט עם המדריך יוצר דילמה כי את אף פעם לא יודעת אם הוא נחמד אלייך כי זאת העבודה שלו והוא ממש מתכוון לשמור על מקצועיות, או שבסתר ליבו הוא מפנטז עלייך כמו שאת מקווה שזה באמת מה שהוא עושה.

לכן את מחייכת כשאת נכנסת לשיעור ושואלת מה העניינים, אולי זורקת איזו הערה צינית כדי להראות כמה את "קולית" או שפתאום השפתיים שלך יבשות ואת חייבת למרוח שפתון, או שאת מתכופפת לשרוך את הנעל בלי לשים לב שהחזיה שלך מציצה.

את לא חייבת להיות כל כך ברורה. אילוסטרציה: ASAP Photos

את לא חייבת להיות כל כך ברורה. אילוסטרציה: ASAP Photos

פלרטטנית או פתטית?

מיכל, 29, אומרת שלדעתה כל עוד את שומרת על עמימות את לא פתטית: "הרי יכול להיות שאת באמת צריכה לקשור את השרוך של הנעל, או למרוח שפתון, או אלוהים יודע מה. זה לא שביקשת ממנו לקשור לך את השרוך. את עדיין בשלב הטיזינג. רק תיזהרי מצחקוקים אידיוטים אחרי כל מילה שהוא אומר". במקום צחקוקים, ציניות יכולה להועיל במצבי מבוכה.

גם המעבר מפלרטוט מילולי לנגיעות אינו פשוט, אפילו אם הנגיעות הן חלק מהתפקיד (שלו). יונית, 30, מספרת על סיטואציה מביכה עם המדריך להגנה עצמית: "הוא עמד מאחוריי והדגים חניקה, ורק מעצם הנגיעה שלו נעשיתי סמרטוט. הוא אמר לי להשתחרר ואני בכלל לא הייתי מעוניינת בכך, אבל זה היה מול שאר הבנות. כדי להשתחרר הייתי אמורה לתת לו אגרוף במקום הרגיש, אבל במקום אגרוף פשוט תפסתי לו את האשכים ונתקעתי. עמדתי שם כמו אהבלה, תופסת לו את העניינים, הוא מחבק אותי מאחור, שנינו אדומים וכולן עומדות ומתאפקות לא לצחוק. שיא האלגנטיות".

גם ניסיון הפלרטוט של עומר, 25, נגמר בחוויה לא נעימה: "הייתי בחדר כושר, ובזמן שצעדתי על מכשיר ההליכה ניגש אליי מאמן הכושר ששמתי עליו עין. הוא שאל מה העניינים ואיך הולך, ובזמן שניסיתי לרוץ הוא סיפר לי משהו ואני צחקתי וניסיתי לגעת לו ביד "כבדרך אגב". מיותר לציין שעפתי לקיבינימט. זו הייתה פאדיחה רצינית".

כמובן שלא כל מקרי הפלרטוט נגמרים בנקע ברגל ובאגו מרוסק לרסיסים. יש מקרים שבהם את מצליחה לגעת ביד שלו, בכתף (או באשכים, במקרים מסוימים), ועדיין לא להיראות להוטה מדי – זה לא שעשית את זה בכוונה, נכון?

מיטל, 23, מספרת על פלרטוט שנמשך כבר שנה עם המורה לגיטרה: "לפני שנה החלטתי שממש בא לי לחזור לנגן. קיבלתי המלצות על מורה שמגיע הביתה ונחשב ממש טוב. קבעתי איתו וכמעט התעלפתי כשהוא נכנס. ברור שאני מתקלחת ומתבשמת לפני כל שיעור בתקווה שאולי משהו יקרה ומחייכת כל השיעור. אני מחכה לראות אם הוא יעשה את הצעד הראשון. בינתיים אני תלמידה ממש חרוצה ושקדנית".

לקחת סיכון

כדי לשדרג את מעמדו של המדריך בחייך, את צריכה סיטואציה מתאימה או פשוט לאזור אומץ, כמו שעשתה יונית: "אחרי אותו שיעור הסמקתי בכל פעם שראיתי אותו. יום אחד חיכיתי שכל הבנות ילכו ופשוט ניגשתי אליו והצעתי לו לשתות איתי קפה. הוא חייך אליי ואמר שאחרי שהכרתי את איבריו המוצנעים אני חייבת לו לפחות קפה אם לא ארוחת ערב. אחר כך כבר המשכנו את השיעורים באופן פרטי".

גם אדווה, 27, נדלקה על המדריך שלה בחדר הכושר, אבל בניגוד לעומר שלא חזרה למכון אחרי הפאדיחה על מכשיר ההליכה, היא החליטה לקחת צ'אנס: "המדריך היה סופר- שווה. הוא כל הזמן חייך אליי, נגע בי, הסביר לי והסתובב לידי. אחרי אימון הזמנתי אותו לשתות משהו והוא אמר שיש לו חברה. התברר שהוא נחמד לכולן כי זו העבודה שלו, ולכן כל הבחורות מבקשות להתאמן איתו. אני שמחה שניסיתי כי אחרת לא הייתי מפסיקה לחשוב 'מה היה קורה אם'. לפעמים פשוט צריך לקחת סיכון ולראות מה ייצא מזה".

בראש שלי מתרחשת מסיבת סקס מדהימה. למה להרוס?

בראש שלי מתרחשת מסיבת סקס מדהימה. למה להרוס?

להאשים את אבא?

יכול להיות שנתקלת במדריך שעשה לך פרפרים בבטן, ובעוד כמה מקומות, אבל שימי לב, אם את מתאהבת רק בדמויות סמכותיות, יכול להיות שיש לך סיבה טובה להאשים את פרויד.

טליה טיטיון, פסיכולוגית קלינית וניהולית ומורשה להיפנוזה, מסבירה על תסביך אדיפוס והמקביל לו – תסביך אלקטרה: "פרויד מדבר על זה שבגילאי 3-6 כל ילדה מתאהבת באבא שלה. הוא הופך למושא הפנטזיות שלה והיא רוצה רק אותו. זה שלב נורמלי לחלוטין, אבל אם הילדה מקבלת מעט מדי או יותר מדי מאבא, נוצר קיבוע, וכשהיא תגדל היא עשויה לחפש דמות אב סמכותית".

טיטיון אומרת שבכל אחת מאיתנו יש דמויות שונות: החזקה, החלשה, המאהבת, האם, האחות ועוד. ביניהן נוכל למצוא גם את דמות הילדה. "דמות הילדה מתבטאת במצבים שונים. את יכולה להיות אשת עסקים, בת זוג של מישהו, אמא וכו', אבל כשאת נמצאת בסיטואציה שאת נמשכת למורה או למדריך, את נכנסת לתבנית לא מודעת של אב-בת. אם היה לך אב סמכותי ועוצמתי שסמכת עליו אבל הוא לא אפשר לך להיות עצמאית – את תחפשי בדמות המדריך את התשובות לשאלות שלך".

טיטיון נותנת דוגמא: "יש לי מטופלת סטודנטית מאוד עצמאית שלא הבינה למה מול מורה שלה היא נהיית קטנה וחסרת אונים, כמעט משותקת. כשחפרנו בעבר גילינו שהיה לה אבא סמכותי שנטע בה חוסר ביטחון מתמיד".

מיכל אומרת שבהחלט יכול להיות שאבא שלה אשם: "אף פעם לא ממש שמתי לב לזה, אבל אני באמת נמשכת רק לטיפוסים סמכותיים. גדלתי עם אבא נהדר וסמכותי שהערצתי מאוד. אני משערת שתמיד חיפשתי את האישור שלו וכשהוא אמר לי שהוא מאוכזב ממני הלב שלי נשבר. כנראה שיש משהו במה שפרויד אומר".

מדריך הוא גם בן אדם

אז מה לעשות עם כל הפרפרים בבטן? לתלוש להם את הכנפיים ולרסס במדביר חרקים או לתת להם לצמוח ולעוף אל תוך ליבו ובגדיו של ההוא שאת לא מפסיקה לחשוב עליו?

אור, 24, מעדיפה שהמרצה שלה יישאר פנטזיה בלבד: "הפנטזיה כל כך נהדרת שאני לא חושבת שהדבר האמיתי יכול להתעלות עליה. אני נורא אתאכזב אם יתברר שהוא ממש לא כזה שווה כמו שאני מדמיינת אותו, לכן הוא ימשיך להישאר בגדר 'מגרה הפנטזיות' שלי ולא מעבר לכך. בראש שלי מתרחשת מסיבת סקס מדהימה. במחשבות שלי הוא מושלם, הוא אומר את הדברים הנכונים, עושה את הדברים הכי מדהימים וממש חבל לי שהוא יהרוס את זה", היא צוחקת.

קחי בחשבון שלמימוש הפנטזיה עשוי להיות מחיר, ואת יכולה למצוא את עצמך תקועה עם מנוי לחדר הכושר, גיטרה או חליפת ג'ודו, אבל בלי מדריך, כי לא תרצי לראות אותו יותר. כמובן שאפשר לקוות שהאהבה תנצח, ואולי תוכלו להדריך זה את זו כל החיים.

וידויו של מדריך

"אני עובד בחדר כושר כבר כמה שנים ומאז ומתמיד בחורות שולחות לעברי מבטים ורמזים", אומר ארז, 27. "בניגוד למה שאתן חושבות, לא כל הבחורים אידיוטים. אני יודע מתי בחורות מנסות להתחיל איתי ושרובן לא רוצות להתחתן עם מדריך כושר, אבל הפנטזיה לראות אותי בלי בגדי האימון לפעמים מנטרלת כמה תאים במוח. זה בהחלט מחמיא, אבל חשוב שתדעו: אני מחייך לכולן, אני שוכב עם חלקן ואני נהנה מכל רגע. אני מפלרטט כדי שבחורות ירצו לחזור ולהתאמן איתי, וזה עובד".

"אני לא חושב שאמצא את האחת שלי בחדר הכושר, למרות שכמובן שאי אפשר לדעת. אני מוכן לסטוץ, אבל לא ליותר מזה. כשמישהי מזמינה אותי לדרינק אחרי אימון, אני מסביר לה שאשמח אבל שלא תרוץ לקנות שמלת כלה, כי חתונה לא תצא מזה".