מדברים על דייטים ראשונים

חזרת לעולם הדייטים, הודעת לכולם שאת פתוחה לשידוכים ואפילו השגת לך דייט. רגע לפני שאת נפגשת עם הבחור החדש, את נלחצת – על מה לדבר בדייט הראשון? הנה כמה טיפים

88 שיתופים | 132 צפיות

אז כבר עשית את הצעד וחזרת ל"שוק": פתחת חשבון באתר היכרויות, יצאת עם חברותיך הרווקות והודעת לכולם שאת מוכנה לזוגיות ופתוחה לשידוכים. זה עבד! הנה הוא התקשר (אחרי שדיברתם בצ'אט), נשמע נחמד בטלפון (וגם בתמונה לא נראה רע). לא דיברתם יותר מידי, כמובן, וקבעתם להיפגש – דייט ראשון…

מחסום השיחה

בחרת בגדים, התאפרת, התבשמת ואפילו את הפרפרים וההתרגשות (הטבעית) הרגעת. וואי – הוא פה… מבט אחרון בראי ואז את נזכרת – על מה נדבר?

כמעט כל אחת נתקלה מתישהו ב"מחסום השיחה": פחד שלא יהיה על מה לדבר, פחד משתיקות מביכות, והכי גרוע – הפחד לומר דברים טיפשיים (ראי מקרה צ'נדלר בסדרה חברים, בפרק בו הוא נתקע עם בחורה יפה בכספומט, שעונה להצעת המסטיק שלה במשפט התמוה Gum would be perfection). כולם אומרים ש"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני", אז על מה לעזאזל כדאי לדבר בדייט הראשון?

לשיחה בדייט הראשון כמה אספקטים קריטיים להם אתייחס מיד. לפני כן, חשוב לי להדגיש כי בענייני הלב, בדרך כלל, אין חוקים (ולכל כלל יש תמיד יוצא מן הכלל). טבעיות ואותנטיות הינם החשובים ביותר בעיני – הגיעי בלי יותר מידי התכוננות – ופשוט זרמי ונסי ליהנות! כשיש כימיה – אז יש כימיה, זה כל כך פשוט…

שיווק עצמי

לומר את האמת או לעגל פינות? לייפות את המציאות או להיות כנות? רבות טועות לחשוב (וגם רבים) שאם תעני לשאלות הבחור ביושרה "הוא יברח", ולכן בוחרות להיות "פוליטיקאיות" בתשובותיהן. מי שעוקבת אחרי הטורים והפוסטים שלי, בוודאי יודעת כי אני מאמינה גדולה בכנות ואמינות ולכן לא מאמינה בשיווק עצמי (ושהגבול בינו לבין שקר דק מאוד). מה הטעם לומר שאת "בעסקי המזון" כשאת מלצרית? הרי כמה שאלות הלאה ומקסימום דייט נוסף הוא יגלה… ובמה יש לך להתבייש? אם את מרגישה צורך ל"שדרג את קורות החיים שלך" (ראי בהמשך "ראיון עבודה") כנראה שאת לא מרגישה הכי בנוח עם עצמך….


בדייט הראשון חשוב יותר להכיר ברמה האישית והרגשית. אילוסטרציה: ingimage

ראיון עבודה

כולנו מכירות את "השאלון הקלאסי": גיל, עיסוק, מקום מגורים, לימודים, צבא, אחים/אחיות… המידע אכן חשוב (כדי שלא תפלי בטעות על נשוי, למשל) אבל בדייט הראשון, לדעתי, חשוב יותר להכיר ברמה האישית והרגשית. האם הוא אהב את מה שהוא עושה? מדוע בחר בתחום הלימודים הספציפי? (ואם לא למד – למה?), איך הקשר שלו עם ההורים? יש לו חבר טוב? לאן הוא אהב לצאת? ועוד ועוד. הקשיבי למסר בין השורות. זה שהוא אדם מאוד משפחתי זה מצוין – אבל אם הוא מדבר עם אמא שלו מספר פעמים מוגזם ביום זו עלולה (אולי) להיות בעיה, לא?!

טיפ:
נסי לדלות את המידע ה"יבש" טרם הדייט מהכרטיס שלו / השדכנית / שיחת הטלפון הראשונה וכדומה.

שתי אוזניים, פה אחד

כולם אוהבים לדבר על עצמם – זה אנושי וגם קל – כי הרי מי מכיר אותנו טוב יותר? א', למשל, דיבר וליהג ללא הפסקה… הפחד ש"לא יהיה לנו על מה לדבר" כלל לא היה רלוונטי מכיוון שפשוט לא הצלחתי להשחיל מילה. גם כאשר התחלתי לענות על שאלה מיד קטע אותי עם סיפור שזה הזכיר לו… כמו כל דבר בחיים – איזון מומלץ. הקשיבי יותר, שאלי שאלות ואל תנדבי את חוות דעתך אם לא התבקשת לכך (כמו ג', שאחרי 2 דקות כבר ידע לאבחן אותי "את משחקת אותה קשוחה אבל בבסיס את אדם מאוד מאוד רגיש").

על מה לא?

אם את מחפשת קשר רציני ורוצה שהדייט הראשון יהיה מוצלח ככל האפשר, מומלץ להימנע משיחה על כמה נושאים. לא מומלץ לדבר על אקסים (בהרחבה), חתונה וילדים (השעון היחיד שאיתו מותר לך לבוא לדייט ראשון הוא שעון היד), ומתוך סכנה להישמע חסודה – מין (את התנוחה האהובה עליך/עליו כולי תקווה שתגלו בשלבים מאוחרים יותר).

ובכל זאת: נושאים אפשריים לשיחה

כדי להימנע מאותו מחסום ידוע, הנה כמה רעיונות לנושאי שיחה: טיולים בחו"ל, בעלי חיים, תחביבים, ספורט וכושר, אוכל ובישול, סרטים, מוזיקה וכדומה.

ומבלי להכביר במילים אאחל לך פגישה ראשונה מוצלחת!

הכותבת היא מחברת הספר סבבה והכל, אבל… מדריך כיס לטיפוסי גברים