המעצבות ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין מוכיחות שעיצוב פנים זה לא רק לעשירים

| מאת: עדי פוגל הולנדר

אחרי שכבשו את הרשת, ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין, "המעצבות" בשבילכן, חולמות על מהפכה בעולם עיצוב הפנים ומציעות שירות חדש, מהיר ("לפעמים אפשר לקבל אצלנו תוכנית תוך שעה") ובמחיר שפוי במיוחד. וגם יש להן תשובה למבקרים שטוענים שהן מעצבות לבתים שקיימים רק באינסטגרם

  • https://atmag-static-timeout.netdna-ssl.com/media/2018/05/sizes/H-1-12_wo_680_382.jpg
המעצבות ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין לובשות Mews | צילום: איליה מלניקוב

 

דמיינו שיש לכן חדר בבית שזועק לעיצוב מחדש. אתן משוטטות ברשת, מוצפות ברעיונות ורק רוצות שמישהו יגבש עבורכן תוכנית שתאפשר לכן לעשות את זה לבד, אבל כמו שצריך. ובכן, לוחות ההשראה שאתן מטפחות בפינטרסט מעולם לא היו שימושיים יותר. מעצבות הפנים לוסי ויקנין (40) וליטל רוזנשטיין (39), המכונות "המעצבות", יעזרו לכן להפוך אותם למציאות. המיזם החדש שלהן, שהשיג דרך קמפיין גיוס המונים ("הדסטארט") את היעד הכספי שהוצב לו, הוא חנות שבה יימכרו שירותי ייעוץ כמוצר מדף. החל מספטמבר הקרוב תוכלו לפקוד את החלל שיוקם בתל אביב, ובעלות של 300 ש"ח לשעה – לצאת עם כל הידע והכלים לביצוע המשימה. במילים אחרות: מסתמן שבקרוב מעצבי פנים לא יהיו פריווילגיה מעוררת קנאה של עשירים.

לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: איליה מלינקוב

כבר לא פריווילגיה של עשירים: המעצבות לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין לובשות נטע אפרתי | צילום: איליה מלינקוב, איפור ושיער: אור יאיר ביטון במוצרי IL MAKIAGE

 

עוד כתבות מעניינות
8 כללי ברזל לכל מי שעומדת לבנות בית לבד
הבית שהופך פתרונות אחסון לשיק
זוג הורים חזרו לת"א ועיצבו דירת חלומות

הצלחתן של ויקנין ורוזנשטיין לגייס את הסכום הנכסף (78 אלף ש"ח, אם אתן סקרניות לדעת) תוך זמן קצר היא כנראה לא מקרית. חוץ מהיותן מעצבות שחתומות על פרויקטים מרשימים, הן גם מטאוריות אינסטגרם, וראוי לזקוף חלק ניכר מהקרדיט לשימוש שלהן במדיה החברתית. לצד חשבון האינסטגרם המקצועי שלהן כצמד hameatzvot_tlv@ המונה למעלה מ־24 אלף עוקבים וחושף בין השאר את החללים שהן מעצבות, כל אחת בנפרד מתחזקת חשבון אישי שנסוב סביב אהבות אחרות: רוזנשטיין בתחום המזון עם כמעט 50 אלף עוקבים, ו-ויקנין בתחום האיור עם למעלה מ־36 אלף עוקבים. השליטה במדיה והיכולת לייצר שפה ויזואלית שפוגעת בול בכפתור הלייק – הובילה גם חברות מסחריות להשתמש בשירותיהן. בשלב הראשון הן שימשו כפרזנטוריות באינסטגרם של חברות מובילות מתחום המזון כמו נספרסו, תנובה, ארומה ושטראוס. נכון להיום הן השגרירות של מותג העיצוב "נגב", שם הן שותפות מלאות לתוכנית השיווקית והקריאייטיבית ומשלבות בין השליטה במדיה לידע בעיצוב. בקרוב הן גם צפויות לככב בסלון שלכן במסגרת תוכנית עיצוב בערוץ 12 , בה יגישו פינת טיפים מלווים בדוגמאות, ניחשתן נכון – מהאינסטגרם.

יש מי שיגידו שנעזרתן בכספי הציבור כדי לפתוח סטודיו פרטי. אתן מגדירות את עצמכן כסטארטאפיסטיות?
רוזנשטיין: "יכולנו לקחת הלוואה, אבל יש לנו רעיון למיזם. אנשים תומכים בו כדי שהוא יתרומם, ובתמורה הם יקבלו משהו כשהעסק ייפתח. על זה הדסטארט מבוסס. בדיוק כמו זמר, שרוצה להוציא אלבום".

במה החנות שאתן פותחות שונה מכל סטודיו אחר לעיצוב?
רוזנשטיין: "אנחנו לא היחידות שנותנות ייעוץ לעיצוב הבית, אבל האריזה שונה: נגישה, מזמינה ופשוטה. זאת מסגרת שנכנסים אליה ומקבלים מהר את מה שהיית מקבלת בתהליך של חודש. לכן קוראים לזה חנות. הרעיון הוא שכל אחד יוכל להרשות לעצמו מעצב פנים. אפשר להגיע אלינו ולקבל תוכנית חשמל או להלביש את כל הבית תוך שעה. לקוחות יוכלו לגעת בחומרים שאנחנו מאמינות בהם, להבין איפה קונים אותם, לצאת עם רשימת ספקים ולהמשיך לבד".

איך מעצבים בית בלי לראות אותו פיזית?
ויקנין: "בגלל שלא מדובר בעיצוב בית שלם, מספיק לנו לשמוע על הצרכים ולראות תמונות או תוכנית כדי לתת מענה מקצועי".

לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: איליה מלינקוב

לעצב את הבית דרך הרשת: לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: איליה מלינקוב

דופלקס במרכז תל אביב | עיצוב: לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין צילום: עידו אדן

דופלקס במרכז תל אביב בעיצובן של ויקנין ורוזנשטיין | צילום: עידו אדן

לרדת מהעץ

התבססותן של ויקנין ורוזנשטיין על עקרונות כמו פשטות והנגשה מתאימות כמו כפפה לישראל של 2018. התחושה היא שבמקום להיתלות באילנות גבוהים, עדיף לרדת אל העם ולעשות איתו סלפי. בחירתם של שפים מוערכים כמו עומר מילר או רושפלד לפתוח דוכני פאסט פוד והופעתם של מכוני יופי פוטוגניים שמתקתקים אותך מכף רגל ועד ראש במחיר מוזל, דוגמת Nok Beauty התל אביבי – הם דוגמאות למגמה השלטת. לצד זה, התחושה היא שבעידן כל כך רווי בתוכן, בו הגולשים שואבים השראה כמו חמצן, הם לא צריכים יותר ממדריך טוב, רצוי גם פוטוגני, שיאיר את הדרך. וזה בדיוק מה שהשתיים מנסות לעשות. ועיניכן הרואות: הן פוטוגניות להפליא.

הן מכירות למעלה משני עשורים, דרך בני זוגן שהם החברים הכי טובים. לעולם העיצוב התגלגלו רק לפני חמש שנים מכיוונים לא צפויים. ויקנין, אם לארבעה מראשון לציון, הייתה שיננית, ואילו רוזנשטיין, תל אביבית ואם לשתיים, עבדה כעיתונאית אופנה במעריב. שתיהן הרגישו צורך לחולל שינוי בקריירה ומצאו את עצמן יחד על ספסל הלימודים בסטודיו לעיצוב 6B . חודשיים לאחר תחילת הלימודים התגלגלה לידיהן הזדמנות לעצב דירה של חבר, והשאר הסטוריה. "תוך כדי תנועה, הבנו שבעצם אנחנו שותפות", נזכרת רוזנשטיין. "את אולי חושבת שאין קשר בין העולמות, אבל האמת היא שגם כשיננית צריך רמה מאוד גבוהה של דיוק וירידה לפרטים", צוחקת ויקנין, שרוב הזמן נותנת לשותפתה להוביל את הריאיון, ומוסיפה כי היא נמשכת לצד התכנוני של הפרויקטים ומנצחת על התשתיות והשרטוטים, בעוד רוזנשטיין מתפקדת כחיית שיווק ומכירות.

איך הייתן מגדירות את סגנון העיצוב שלכן?
רוזנשטיין: "מינימליסטי ופרקטי עם טוויסט וקריצה. אנחנו מכוונות לעיצוב דירות תל אביביות קצת אחרות מאלה שעולות לך בראש כאסוציאציה מיידית. הדירה שבה אנחנו מצטלמות עכשיו, למשל, שופצה למטרת מכירה ולא ידענו מי יקנה אותה. מתוך חשיבה לא מסחרית יצרנו סקאלת צבעים, שכוללת נגיעות של ורוד והשתמשנו בזכוכית ובנגרות חכמה במקום קירות. לזה אני מתכוונת כשאני אומרת שזה אחר".

העובדה שאתן חיות אינסטגרם משפיעה על האופן שבו אתן מעצבות? החללים שאתן מעצבות פוטוגניים יותר בזכות זה?
ויקנין: "ברור! ההשפעה של האינסטגרם מייצרת שפה שונה בעיצוב, כי צריך לחשוב בצורה יותר מסחרית. אנחנו יוצרות חללים שמצטלמים טוב, הופכים לוויראליים ומקבלים חשיפה גדולה".

מה המוטיבציה שלכן ללקט שעות ייעוץ במקום לכוון לפרויקטים שמכניסים יותר?
רוזנשטיין: "בתוך עמי אני חיה. אנחנו כאן לא רק בשביל עשירים. אנחנו עדיין מכוונות
לפרויקטים גדולים, אבל לצדם מציעות גם שירות שמיועד לאנשים שלא רוצים להשקיע הרבה כסף בעיצוב, וצריכים רק הכוונה".

דופלקס במרכז תל אביב | עיצוב: לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין צילום: עידו אדן

טאץ' של ורוד: קיר זכוכית בחדר רחצה ראשי שהוא בעצם גב הארון של חדר השינה בדופלקס בעיצובן של לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: אביעד בר נס

לא רק בלונדיניות

העשייה הדואלית של המעצבות – אינסטגרם לצד סטודיו, לא תמיד פעלה לטובתן.
בתחילת הדרך היא טשטשה את זהותן כנשות מקצוע רציניות, מכיוון שהקהל הישראלי תפס את האינסטגרם כשעשוע ולא ככלי שיווקי. גם אופי הפוסטים בחשבונות האישיים שלהן, המציגים, למשל, דונאטס עם שיניים ואבוקדו עם עיניים, כנראה לא תרם להעברת מסר רציני. "הייתה תקופה שנפגשנו עם לקוחות שלא סגרו איתנו בסוף ולא יכולנו לחשוב על סיבה אחרת. זה גרם לנו לעצור ולחשוב אם זה באמת נכון עבורנו", הן נזכרות. "אבל בתוך סימן השאלה הבנו שאם נדייק את זה, דלתות ייפתחו וייווצר סביבנו באזז". בהמשך לקחה רוזנשטיין את הנימה הרצינית צעד קדימה כשפיתחה את ההרצאה "Be your own idol ", שנכנסה לאחרונה לסילבוס של המסלול לתקשורת חזותית במכללה למינהל ומדברת על היכולת של כל אחד מאיתנו להפוך לכוכב בלי שאף אחד יכתיר אותנו ככאלה ואיך הופכים את האינסטגרם לפלטפורמה שיווקית מדויקת.
זרקי איזו עצם, איך מייצרים תמונה מנצחת לאינסטגרם?
"לא משנה מאיזה תחום התמונה, צריכים להיות בה שלושה אלמנטים: מידע, טוויסט ורגש. אם יש את שלושתם – זאת תמונה מנצחת, ואם רק אחד – את בדרך הנכונה".

דופלקס במרכז תל אביב | עיצוב: לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין צילום: עידו אדן

במקום קיר – ארון דואלי ומעבר סתרים לילדים: דופלקס בעיצובן של לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: עוזי פורת

המעצבות מגישות: 5 טיפים לעיצוב מנצח

1. השתמשו בצבעים כהים שתמיד מעצימים את החלל. מינון נכון לא יחשיך ולא יקטין אותו, אל דאגה.

2. תבלו בירוק אל תפחדו לאמץ צמחייה מגוונת. היא תיצור מראה שופע וחי ותרים את מצב הרוח.

3. השקיעו בתאורה טובה העדיפו אור חם ובחרו בגופי תאורה במראה בסיסי ומינימליסטי.

4. שלבו בין יקר לזול והגשימו כך חלומות קטנים. אריחים בסיסיים יאפשרו לכן להתפרע עם כיור מפנק.

5. הסתירו את הבלאגן השקיעו בפתרונות אחסון חכמים שישמרו על הבית נעים ומסודר תמיד.

דירה בעיצובן של לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: עוזי פורת

דירה בעיצובן של לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין | צילום: עוזי פורת

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV1 on: 8af272d at 19:02:30