פרסי האופנה 2018: המועמדים בקטגוריית מעצב/ת אופנת הגברים
תשכחו מהסטיגמה על ג'ינס קרוע וחולצת סוף מסלול, הגבר הישראלי נפתח השנה לעולמות חדשים ומאמץ לוק שיקי ומוקפד. למהפכה אחראים מעצבי אופנת הגברים בארץ. בחרנו את ששת המצטיינים בהם, מי מהם יזכה בתחרות פרסי האופנה?
אלירן נרגסי
בן 33, בוגר שנקר, הקים את המותג הנושא את שמו לפני כחמש שנים. נרגסי הוא הזוכה בקטגוריה זו בשנתיים הקודמות ברציפות. העיצובים שהוא מציע מקפלים בתוכם באופן עקבי את המתח בין העולם הדתי ממנו הוא מגיע לבין החיים החילוניים שהוא חי היום. השנה התמקד נרגסי בצד האמנותי והשתתף בתערוכות שונות, בהן "מקום לאופנה" במוזיאון ישראל.
אריאל בסן
בן 36, בוגר בית הספר הגבוה לאופנה Parsons שבניו יורק. השיק את המותג העצמאי שלו לבגדי גברים ב-2015. מציג קולקציות מחויטות, מודרניות ומינימליסטיות השואבות השראה בעיקר מהרקע האדריכלי שלו כבוגר תואר בעיצוב פנים. השנה הציג קולקציה בשבוע האופנה המקומי, במסגרת תצוגת ה-Upcoming Designers בחסות מפעל הפיס.
יוסי קצב – Sketch
בן 46, בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ומרצה בה היום. הקים את Sketch כמותג בגדי גברים ב-2009 לאחר שעבד ב-DKNY ובקסטרו, ולפני שנתיים התחיל לעצב גם לנשים. השנה נמכר המותג לרשת S. Wear, שקצב משמש גם כמנהל הקריאייטיבי שלה. את עיצוביו מאפיינת רוח נינוחה וספורטיבית לצד הקפדה ניכרת על פרטים.
יעל שנברגר – אתא
בת 53, בעלת ניסיון של כעשרים שנה כסטייליסטית וכמלבישה בטלוויזיה. מנצחת על המותג הותיק "אתא" בגלגולו המחודש, מאז נקנה לפני כשנתיים וחצי על ידי במאי הפרסומות שחר סגל. מעצבת פריטים לגברים ולנשים שאת כולם מאפיינים ניקיון, פרקטיות ועל זמניות, בהתאם למורשת המותג, ויוצקת אליהם טאץ' אישי עכשווי.
מעוז דהאן – נובוריש דוג
בן 39, מעצב אופנה וסטייליסט, רכש את השכלתו באסכולה מימד. הקים את המותג "נובוריש דוג" ב-2008 ומזוהה יותר מכל עם ז'אנר אופנת הרחוב. דהאן מעצב לנשים ולגברים והציג השנה קולקציה לשני המינים בשבוע האופנה המקומי. בנוסף אמון על הסטיילינג של סטטיק ובן אל שמרבים ללבוש את עיצוביו וקטפו ב-2017 את תואר הסטייל אייקון של השנה.
Muslin Brothers – יען לוי ותמר לוי
Muslin Brothers הוא מותג אופנה שהוקם ב-2011, עליו מנצחים בני הזוג יען לוי (41) ותמר לוית (34), שניהם בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. לוי ולוית מגדירים את עיצוביהם כ"נזילים מגדרית". הם מיועדים לנשים ולגברים ומציעים נפחים לא שגרתיים ופרופורציות נדיבות. הפריטים נמכרים גם בניו יורק, סין והונג קונג ומככבים בהפקות במגזינים מעבר לים.