פרסי האופנה 2016: הוקרה מיוחדת לרונית אלקבץ

רונית אלקבץ לובשת אלבר אלבז בפתיחת שבוע האופנה גינדי תל אביב | צילום: אבי ולדמן
רונית אלקבץ לובשת אלבר אלבז בפתיחת שבוע האופנה גינדי תל אביב | צילום: אבי ולדמן

בטקס פרסי האופנה 2016 שיתקיים ב-25 בספטמבר בתל אביב, נעניק אות הוקרה מיוחד לשחקנית רונית אלקבץ שהלכה השנה לעולמה, על תרומתה היחודית לעולם האופנה הישראלי

88 שיתופים | 132 צפיות

 

עולם האופנה המקדש את הרגע הוא לא מקום שיש בו הרבה דברים בטוחים. אבל דבר אחד בו הוא ודאי, והמשהו הכל כך גדול הזה הוא מורשת האופנה שהותירה אחריה רונית אלקבץ. היא הגיחה לעולם האופנה כדוגמנית בשנות ה־80 ונפרדה ממנו באותו אופן, כחמישה חודשים לפני שהלכה לעולמה, כשצעדה על המסלול בתצוגת הפתיחה של שבוע האופנה גינדי תל אביב באוקטובר האחרון ופיזרה מקסמה לכל עבר.

היא ביטאה את אישיותה התיאטרלית הסוחפת גם בבגדים שלבשה מחוץ למסך, והם היו שילוב של בגדי מעצבי על, מעצבים מקומיים ובגדי וינטג', עם דגש על סגנון תקופתי, שנערך בכישרון רב. היא העידה על עצמה שבכל פעם שיצאה מהבית עטתה על עצמה דמות אחרת ובכך הפכה את הבגדים לכלי לביטוי אישי, ואנחנו נותרנו מרותקים למסרים שביטאה באמצעותם.

כיאה לאלקבץ, זה אף פעם לא היה בנאלי. הבגדים תמיד סיפרו סיפור נוגע ללב והפתיעו, והרי זו בדיוק אופנה בגדולתה. רונית אלקבץ ז"ל ייצגה את כל היסודות של אופנה בלתי נשכחת: בלתי צפויה, אקלקטית, פנטסטית ונחשקת, ולכן היא נצחית.