עו"ד מתת פלסנר

בעלת משרד עו"ד בתחום דיני המשפחה, מגשרת מוסמכת ומרצה. אם ל-2 בנות.

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

 

ספרי לנו עליך ועל משרדך

"המשרד מדורג שנה אחר שנה ברשימות הדירוג הנבחרות בין משרדי עוה״ד המובילים בישראל. הנני מגשרת מוסמכת, מרצה בתחום הגישור ואף הקמתי מיזם בשם "הרמוניה – הבית לגישור", במסגרתו מתקיימים גישורים בתחום דיני המשפחה והגירושין וקורסי גישור. משרדי ממוקם בת"א ומונה צוות של 5 עורכות דין נחושות ונמרצות המנהלות עמי מערכות משפטיות מאתגרות ביותר. כחלק מתרומת המשרד לקהילה, מנוהלים דרך קבע במשרד תיקי פרו בונו, שהינם חלק חשוב מן העשייה הכוללת. לצד ניהול הליכים משפטיים סבוכים, אני מנהלת הליכי גישור גירושין, ובעיסוקי כמגשרת אני רואה שליחות אמיתית".

 

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום זה?

"הפעם הראשונה בה נחשפתי לעולם הגירושין הייתה בהיותי בת 16 עם גירושי הוריי. בהמשך, בשנה ב' ללימודי המשפטים באוניברסיטת ת"א, בקורס דיני משפחה, הבנתי שזה התחום שלי. כשמשהו מעניין ומרתק אותי, אני טוטאלית וכאן לא הייתה שאלה. החיבור בין העולם המשפטי לרגשי הוא כ"כ ברור וטבעי, וזהו בדיוק השילוב הדרוש עבורי. מחד, פן משפטי מרתק, שעובר שינויים משמעותיים ביותר בשנים האחרונות ומתחדש תדיר. מאידך, זהו תחום של דיני נפשות של ממש. הסיפור האישי והאנושי מלווה את פועלי מדי יום ומדי שעה ומבחינתי אין לכך תחליף. אני עוסקת בתחום זה קרוב לשני עשורים ורואה את המשך פועלי בתחום זה לעוד שנים רבות".

 

מה תייעצי ללקוח שעומד להתגרש לראשונה?

"תחום הגירושין ודיני המשפחה הוא תחום עיסוק ייחודי. עורך הדין המלווה אדם שמתגרש הופך בתקופת הייצוג לאחת הדמויות הדומיננטיות בחייו ולכן נדרשים כאן חיבור וכימיה משמעותיים. לקוח שמתגרש צריך לסמוך על עורך דינו מבחינה מקצועית כמובן ולדעת כי הגיע למקום שהוא מדויק לו ושהייצוג המשפטי יוביל אותו לחוף מבטחים. מעבר לכך, נדרש חיבור ברמה האישית. במשרדנו, מקבל כל לקוח ליווי אישי ויחס חם מעבר לייצוג מקצועי המותאם לצרכיו, לאחר שנבחנו בקפידה נסיבות ופרטי התיק המשפטי. כדאי מאוד לקבל המלצה מלקוח אחר אשר טופל באותו המשרד לאורך זמן ולהתרשם ממקרים אחרים או הצלחות של המשרד".

 

איזה הישג משפטי משמעותי היה למשרדך?

"ב- 1.7.2018 התפרסם פס"ד מהפכני בתיק שהתנהל במשרדנו משך מס' שנים. בתיק ייצגנו אב אשר ביקש להפחית את המזונות ששילם לילדיו. פסה"ד של כב' השופט עובד אליאס קבע, כי הלכת ביהמ"ש העליון בבע"מ 919/15 שהחילה את השוויון בדיני המזונות בין האב לאם, מהווה שינוי נסיבות בגינו יופחתו מזונות קטינים גם בתיקים סגורים. זוהי מהפכה אמיתית אשר מרחיבה את מעגל הצדק ומביאה אותו לפתחם של בתים רבים בישראל. זהו פס"ד שיש בכוחו לשנות את חייהם של אנשים וילדים רבים בישראל, שיזכו לחוות שיוויון בבית שני הוריהם. זהו פס"ד שמשווה ומאחד אבות שהתגרשו לפני שניתנה ההלכה בביהמ"ש העליון לפני שנה, לאלו שעניינם המשפטי טרם נסתיים. לא עוד אבות משני סוגים. החשש הגדול מקביעה כזו קודם לכן נבע מכך, כי קביעה מעין זו עשויה להציף בתביעות את המערכת המשפטית. כבוד השופט אליאס העדיף ערכים של צדק ושיוויון וקבע באומץ ובנחישות כי שינוי ההלכה מהווה שינוי נסיבות שאף מספיק כשינוי נסיבות יחיד כדי להפחית את המזונות. זוהי מהפכה. ברמה האישית, אציין, כי מרבית התיקים בתחומנו מגיעים להסכמים וגם אלו המסתיימים בפסקי דין, אינם כאלו אשר יש בהם תמיד כדי להשפיע על הציבור הרחב. כאן מדובר במקרה, שיש בו כדי לשנות באופן משמעותי את נקודת המבט ואם יאומץ פס"ד זה גם בערכאות גבוהות יותר, הרי שהשינוי יורגש וייושם באופן רחב וצודק. חיכינו לפס"ד כזה זמן רב והצלחנו לבסוף להגיע אליו במשרדנו לאחר עבודה מאומצת, שהיו בה התמדה ונחישות ללא פשרות. זכינו לפניות רבות מצד אבות לאחר פרסום פסה"ד, נוכח ההישג המשמעותי ומפתיע לא פחות, כי משרדנו זוכה אף לפניות רבות של נשים, אשר נתבעו בתביעות להפחתת מזונות ורוצות להיות מיוצגות ע"י משרד שפיתח מומחיות בתחום זה".

 

איזה מסר תרצי להעביר לאנשים שמחליטים לפרק את התא המשפחתי ולהתגרש?

"שנים של ניסיון לימדו אותי שבראש ובראשונה חשוב להבין אם מי שיושב מולך אכן הגיע להחלטה סופית והינו בשל לגירושין, או שמא מדובר בגחמה חולפת בעקבות מחלוקת נקודתית. אני נתקלת לא פעם במצבים בהם אני מייעצת לאנשים לנסות לתת הזדמנות נוספת, לפנות לעזרת איש מקצוע ולשאול את עצמם האם אכן תמה הדרך המשותפת והאם אכן פניהם לגירושין. במידה והתשובה על כך הינה בחיוב, הרי שהדבר החשוב ביותר בעיניי הינו נושא הילדים. לא פעם אני נתקלת במצבים לא פשוטים ובמלחמות על רקע כלכלי ורכושי, בהן נושא הילדים אינו זוכה לתשומת הלב הראויה מצד ההורים. משך שנים של עשייה, אני דואגת להשמיע את "קולם של הילדים", שאינם חלק מן ההליך המשפטי.

המסר החשוב ביותר הוא לדאוג קודם כל לילדים, לטובתם ולנסות להגיע להסכמות שייקחו בחשבון את צרכיהם באופן אופטימלי. מעבר לכך, חשוב לנסות לשמור על התנהלות ראויה והוגנת בין הצדדים עם מחשבה גם על היום שאחרי. זהו שיח ומסר שמקבל יותר מקום בחדר הגישור, אך גם בהתנהלות בביהמ"ש, אני שבה ומזכירה, כי שני הצדדים נשארים הורים לילדיהם המשותפים ותהא להם התנהלות משותפת לאורך שנים רבות. אנשים לעיתים נוטים לשכוח זאת בעודם בעין הסערה".

 

מה מעניין אותך מעבר לעיסוק בתחום הגירושין?

"לפני שנה התחלתי ללמוד טרילותרפיה, שיטה אשר פותחה ע"י זן מסטר ניסים אמון. הטרילותרפיה מבוססת על לימוד ממושך של תורות מן המזרח בשילוב עם תובנות של הפסיכולוגיה המערבית. ההתייחסות היא לראש, לרגש ולאמצע, תוך ניסיון לייצר שלום ושקט בבית הפנימי. התחלתי לאחרונה את שנה ב' ללימודים ואני כבר משלבת הבנות משמעותיות מעולם הטרילותרפיה בעיסוקי בעולם הגירושין, הן כעורכת דין והן כמגשרת. זו הרחבה נוספת של הכלים העומדים לרשותי במסגרת הטיפול בלקוח המגיע למשרדנו. אני מאמינה כי במסגרת הטיפול בתחום הגירושין, הכלים המשפטיים הסטנדרטיים אינם נותנים מענה מספק ושילוב כלים ותובנות מעולמות אחרים מאפשרים מתן מענה שלם יותר בתקופה שהינה אחת הסוערות בחייו של אדם".

בית רובינשטיין, קומה 17, רח' לינקולן 20, ת"א
03-6246224, , www.plesner-law.co.il

office@plesner-law.co.il

צילום: סטודיו איריס