"חיים שלי, אני בהלם": רגע לפני הגמר מירב טורפת את כל הקלפים

מירב ישראל מ"האח הגדול" | צילום מסך
מירב ישראל מ"האח הגדול" | צילום מסך

יומיים לגמר "האח הגדול" והבית מתחיל לאבד את זה: מירב עושה סולחה עם אביבית וסוללת את דרכה לניצחון, אסטרטגיית הזכייה של ישראל מתחילה להעיק ומריה… מריה עדיין לא עושה כלום, אבל נורא רוצה שתבחרו בה. "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

עוד יומיים נגמר "האח הגדול", אין לי מושג מה אני הולכת לעשות בכל הזמן הפנוי שהתפנה לי פעמיים בשבוע (כנראה כלום) אבל זה אומר שעוד יומיים נפסיק לשמוע את מירב צורחת, אלא אם כן היא תקבל כמובן תוכנית אישית בערוץ 24, אבל עוד חזון למועד. ובכלל, רגע לפני הגמר משהו עובר על מירב, משהו טוב, והיא לא היחידה.
אחרי ארבעה חודשים של בכי, ריבים, צעקות ו-200 אלף פעם בהן נאמר המשפט "אני לא אתן לו במה", הדיירים באס"ק של החיים, ולנו רק נשאר לחכות לראות מי יעלה אחרון במדרגות, או כמו שאליאב אומר "יכבה את האורות". נציגי חברת החשמל מודים לו.

פרקינסון? אפילפסיה? ממי, תבדוק את זה: אליאב ב"האח הגדול" | צילום מסך
פרקינסון? אפילפסיה? ממי, תבדוק את זה: אליאב ב"האח הגדול" | צילום מסך

עוד כתבות מעניינות
מגל גדות עד קיילי ג'נר: המייקאוברים המטורפים של הסלבס
איך יחסים פתוחים נראים בפועל?
טירוף מאמאנט: ליגת הכדורשת שכבשה את נשות ישראל

אז אחרי שבשבת נפרדו מאדל ורועי (שוקינג) נותרנו עם חמישיית הגמר:
ישראל – הזוכה, כולם חושבים את זה, כולם יודעים את זה.
אליאב – זה שחשבנו שיזכה בהתחלה.
אביבית – כי היא אביבית.
מירב – כי היא צועקת ועם ישראל אוהב את זה. וחוץ מזה, "שלושה חודשים היא נתנה את החיים שלה לקרקס מדראנו הזה!", כלשונה.
מריה – כי… ובכן.. אממ… כוסית?

 

גמר, גמר, אבל תורידו עומס

נראה שלא רק הדיירים בחוסר שקט לפני הגמר, אלא גם ההפקה שלא ממש יודעת מה לעשות עם עצמה. בגדול, אם הפרק של אתמול (רביעי) היה מחלה הוא היה אפילפסיה, על ספידים! כמה אלמנטים, כמה גימיקים, והכל בשביל מה? התחלנו בשכנועים של כל מתמודד למה הוא צריך לזכות, או במילים אחרות: רבע שעה הלכה בלי שום דבר שלא ידענו קודם, עברנו להקרנת "הרגעים שמייצגים את הדייר" וכולם התרגשו לראות את עצמם עושים כלום ואז גם המנחים נכנסו לבית. וכל זה עוד לפני ההכרזה שעומר אדם יופיע בגמר. רשת, מה קורה? את האנרגיות תשמרו לשבת, וליום שאחרי.

אפקט סער שיינפיין: נחיתה רכה למציאות?

ואם כבר היום שאחרי, ממתי הפקת "האח הגדול" עוזרת לדיירים להסתגל לחיים שבחוץ? כי זה בדיוק מה שקורה. בהתחלה הכניסו את סטפן לבית – שתקנו, אחר כך ג'קי אזואלי הגיעה – הבלגנו. ועכשיו עומר אדם בגמר? מה קרה? למה אתם מתעקשים להפגיש אותם עם העולם החיצון? אנחנו הכי אוהבים את הדיירים ביום שאחרי מבולבלים וחסרי מודעות.

הכניסה של ג'קי אזולאי לבית הייתה השיא, ולא מדובר על שיא התוכן השיווקי לרמי לוי. אזואלי העבירה לדיירים שיעור מזורז בחזרה למציאות, הלו! את לא רואה שאת הורסת לנו את כל הכיף? הדיירים צריכים לצאת לעולם לא מוכנים ופגיעים כדי שסוכנים ממולחים יעשו מהם את שי מיקה הבאה.

צחוק בצד: ג'קי אמרה שהסיבה היחידה לבוא ל"אח הגדול" היא בשביל הכסף וזה אחד הדברים הכי צודקים ששמענו העונה. בשביל מה לריב, להיחשף, לבכות כמו מטורף ולאבד את השפיות? בשביל "תהליך"? בשביל מה לרמוס אנשים ולפגוע בהם ככה? לפחות שיהיה מיליון שקל, משהו.

וואי לי, הבלגן הזה של מירב ואביבית: עומר אדם – יופיע בגמר | צילום: משה נחמוביץ
וואי לי, הבלגן הזה של מירב ואביבית: עומר אדם – יופיע בגמר | צילום: משה נחמוביץ

 

מישהו זוכר שהעונה הזאת הייתה אמורה להיות "מוסרית"?

אם יש מי שלא מסכימים עם ג'קי אלו דווקא הדיירים. כסף? לא ולא, הם באו לעבור "תהליך". אני לא יודעת באיזה רגע בדיוק המילה הזו הפכה לדבר המרכזי בתוכנית. בתחילת העונה דובר המון על כך שתהיה עונה "מוסרית" ואפילו ללא סיגריות! (ספסל העישון בחוץ בתגובה: חחח), אחר כך כולם עברו לדבר על דו קיום (זוכרים שפעם הייתה מתמודדת ערבייה בשם שמס, היא חיה?), אחר כך הגיעו עוד כל מיני חרטות שההפקה לא הצליחה להרים ואז, או אז, הגיע לעולמנו ה"תהליך המשמעותי".

ובכן, חברים, אף אחד לא בא לריאליטי כמו "האח הגדול" בשביל תהליך, סבבה? כמו שאמרה ג'קי אתה מגיע בשביל הכסף או בשביל תהילה. ובכלל, רשת, צאו מהסרט שהצופים מתעניינים ב"תהליך" ותנו להם במקום את מה שבאמת מעניין – דמויות צבעוניות עם אופי. ככה, טיפ בקטנה מאיתנו לעונה הבאה. בינתיים, דיירים נוכחיים, פליז תפסיקו לנסות לשכנע אותנו להצביע לכם בגלל התהליך שעברתם, "האח הגדול" זה לא באמת ניסוי חברתי, זה ריאליטי טראש ואנחנו לגמרי סבבה עם זה, אז תהיו גם אתם.

האסטרטגיה של ישראל

ישראל הוא חכם. מאוד. כמה חכם? מהשנייה שג'קי נכנסה לביקור הוא התחיל לומר "ברוך השם". עכשיו, אתם בטח חושבים – נו, מה הבעיה עם זה? אז זהו, שישראל לא אומר "ברוך השם". אף פעם. ישראל מספיק חכם לראות שג'קי מייצגת ציבור רחב של אנשים, שאם הם מתלבטים אם להצביע לו או לאליאב – ישראל צריך לתת פייט. אם הוא ייתן את צד "הישראלי היפה" שלו, הוא יקבל את הזכייה.

רוצים עוד דוגמה? קבלו. כשכל אחד מהדיירים קיבל רבע שעה לדבר אל המצלמה ולשכנע את הקהל (שוב) שהוא צריך לזכות – ישראל התחיל לספר את סיפור חייו בציורים. מה שנקרא: הציור השבועי לילד, שלום. בחירה מאוד תמוהה, חלק מהצופים איבדו אמנם כמה נקודות איי קייו מאז תחילת העונה (*אהם*), אבל עדיין, עם ישראל לא צריך עזרים ויזואלים כדי להבין סיפור פשוט, מה אתה ביבי?

לישראל באמת יש סיפור חיים מאוד קשה וזה לא צחוק, א-ב-ל למה לצייר את עצמך דתי, ואז את עצמך ברחוב, ואז לדבר על הצבא באריכות כזאת – כשבין לבין מסתנן לו כל שניה "ברוך השם". התשובה: ישראל מנגן על מיתרי ליבם של הישראלים והם יבלעו את זה כמו גדולים. הם לא יוכלו לומר לא לישראל הישראלי (הבנתם?) – חוזר בשאלה, עדיין מאמין, שירת בקרבי. האם זה דמגוגי? אולי. האם זה יסדר לו זכייה בגמר? בטח. נו, כנראה שלפחות דבר אחד או שניים ישראל כן למד ממגי.

ישראל מ"האח הגדול" | צילום: גיא כושי ויריב פיין
ישראל מ"האח הגדול" | צילום: גיא כושי ויריב פיין

זה אמיתי? מירב ואביבית חברות

יכול להיות שזה האס"ק, יכול להיות שמירב מתחילה לקלוט שיש אנשים בחוץ שצריכים להצביע לה או שסתם כבר נגמר לה הקול בגרון מרוב צרחות אבל הופה, תראו מה זה – היא ואביבית חברות. יותר נכון, מירב מתחילה להיות נחמדה לאביבית ואביבית פשוט "הלו! הייתי נחמדה אלייך (חוץ מפרשת ה"פאלחה" אבל זה לטור אחר ביום אחר) ואת סתם יצאת עליי כל הזמן".

בדמיוני אני רואה מונטאז' של אביבית ומירב: אביבית מנחמת את מירב הבוכיה (משהו על הילדים שלה וזה שהיא נטשה אותם, טוב שנזכרת), מירב מתנצלת בפני אביבית, מירב עושה לאביבית פדיקור (איכ, אביבית, מי נכנס לבית האח הגדול עם ג'ל ברגליים, אר יו פור ריל?), אביבית ומירב מדברות על סקס, אביבית ומירב יושבות בחצר ועושות "דאחקות".
כל זה היה שווה בשביל לקבל ממירב מנה הגונה של מודעות עצמית. היא נפתחה והודתה שכל הזמן הזה היא קינאה באביבית. ובכלל, בשבוע האחרון ראינו צד לא רק שפוי ומודע יותר של מירב, אלא אפילו כמעט רך. בסוף אני כמעט אתחיל לחבב אותה. כמעט, רק למה כל הטוב הזה קורה רגע לפני הסוף?

מצד שני: החברות של אביבית ומירב ללא ספק הורגת את העניין בבית, וכרגע מוקד האקשן היחיד עד הגמר הוא לצפות במריה שותקת, אז או שמירב ואביבית יתחילו לעשות צחוקים מהר או שאממ… מריה… תעשה… משהו….

פניני הלשון של השבוע

"והנה אמא מחייכת, והנה אמא שור" – אביבית תומכת במירב בשעת מצוקה.

"הם רואים אותך עכשיו כמו דמות בטלוויזיה, יובל המבולבל" – אביבית לא יודעת שעכשיו יובל המבולבל הוא יובל המפוקס.

"נרדוצי" – מה הקטע עם הכינוי הזה?!

"אני לא יודעת לגהץ ולא נעים לי לבקש מהבנות שיהגצו לי" – אביבית חושפת אמת מטרידה.

"השם תמיד, באמת, כפרה עליו. להתחתן איתו, אבל הוא לא רוצה" – הרבנית ג'קי אזולאי בתובנות.

"במריבות לא מחלקים סוכריות" – וואלה?