האח הגדול 2018: בשביל זה חיכינו?

מנחי "האח הגדול" עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף. לירון לובשת שמלה של אלון ליבנה ותכשיטים של ה.שטרן | צילום: יח"צ
מנחי "האח הגדול" עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף. לירון לובשת שמלה של אלון ליבנה ותכשיטים של ה.שטרן | צילום: יח"צ

המנחים עדיין מתרגשים ומתעקשים על בדיחות קרש (הבנו, עפר שכטר גמד) המתמודדים נראים כאילו נשלפו מספר הקלישאות השלם (מישהו מבדיל בין אליאב לג'קי מנחם?) ובבית האח הגדול החדש יש גינת תבלינים (וואו, למי אכפת?): "האח הגדול" פותחת עונה עם יותר גילטי מפלז'ר | "אחות על מלא": טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

והנה מגיעה התקופה הזאת בשנה, מוקפת בתחושת חג באוויר המבשרת על שובה של מדורת השבט הישראלית. לא, הפעם לא מדובר על ל"ג בעומר אלא על משהו הרבה יותר לוהט – "האח הגדול". עבור הצופה הישראלי זו כבר מזמן לא רק 'עוד תוכנית ריאלטי' אלא קונצנזוס תרבותי שמצליח לדחוס בבקבוק עמוס גימיקים את כל הטיפוסים שיש למדינתנו הקטנה להציע.

הפעם לא מדובר בסתם עונה עבור 'האח'. זו הפעם הראשונה של המותג תחת הזכיינית "רשת" (ערוץ 13), שטענה שוב ושוב שהיא תהפוך את הפורמט למוסרי ומשפחתי יותר. בתוכנית הפתיחה אף נודע כי אנשי "רשת" ילחמו בתופעת העישון המסיבית בתוכנית וינסו לצמצם אותה. כזכור, בכל שאר גזיליון העונות האחרונות הסיגריות היו לא פחות חשובות מהזכייה במיליון. שנאמר, שיהיה להם בהצלחה עם זה.

מנחי "האח הגדול" עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף | צילום: גיא כושי ויריב פיין
מנחי "האח הגדול" עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף | צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

אחת הקונספירציות החביבות ביותר בקהילת התקשורת והפרסום היא ששתי העונות האחרונות מעוררות המחלוקת של "האח הגדול" (מישהו אמר שי חי?) אצל הזכיינית המתחרה "קשת" נועדו להשחיר את תדמית המותג, כך שכאשר רשת תיקח אותו מדינת ישראל כבר לא תתרגש. לאור 29% אחוזי הרייטינג להם זכתה התוכנית אתמול כנראה שזה לא עבד. אותי שום תיאוריית קונספירציה ודאי לא תפחיד וכל התייצבתי לפרק הראשון של האח הגדול כמו חיילת נאמנה בצבא האמת. מוכנות? התחלנו. נא להתנהג וכו'.

המנחים

אז אחרי חיים שלמים עם ארז טל ואושיות מתחלפות הפעם קיבלנו שלושה מנחים: יוצאת "ערב טוב עם גיא פינס" לירון ויצמן (יש כאלה שעדיין לא מבדילים בינה לבין קורין גדעון. לא אנחנו כמובן) שנותנת עבודה, אך לצערנו נאלצת לחלוק את הבמה עם הישראל-סוויטהארטס החדשים מ"גוט טלנט" אסי ישראלוף ועפר שכטר. ההתרגשות ניכרה על כל המנחים שניסו לשחק אותה קלילים אבל כולנו ראינו להם את הפרומטר בעיניים. כמה בדיחות קרש לא מוצלחות, ניסיון כושל לכימיה והערות מוזרות-מאולתרות מילאו את האוויר. אנחנו מניחות שברגע שמפלס ההתרגשות ירד זה יחזור להיות כמו "האח הגדול" שכולנו מכירים ואוהבים. בינתיים, בקשה קטנה לעפר – אנא ממך, די עם בדיחות הגובה. הבנו, אתה גמד ורווק, חי-חי-חי, יש עוד נושאים לצחוק עליהם בעולם. כן, גם עלייך.

מה חשבתן על הלוק? לירון ויצמן לובשת שמלה של אלון ליבנה ועונדת תכשיטים של ה.שטרן | צילום: יח"צ
מה חשבתן על הלוק? לירון ויצמן לובשת שמלה של אלון ליבנה ועונדת תכשיטים של ה.שטרן | צילום: יח"צ

 

הבית

ללא ספק מדובר בפרויקט הבנייה המהיר בישראל. תמ"א 38, ראו ולמדו. ככה עושים את זה. האסוציאציה הראשונה שלי מהבית הייתה "אוווו זה נראה כאילו משחקי השף ומלון מצועצע עשו ילד". החידוש הכי גדול הוא ללא ספק חדר הכושר, כי לראות את הדיירים רק בבגד ים זה לא מספיק, אנחנו רוצים גם זיעה. אי אפשר גם לשכוח את אינספור הפעמים שהמנחים טרחו להזכיר לנו שהבית כולל גם גינת התבלינים חדשה. וואו. או במילים אחרות: למי אכפת? לשכשוכית ולנסט שלום.

המתמודדים

עולם כמנהגו נוהג: הלילה קיבלנו מנה גדושה של טייפקאסט ריאלטי פלוס "הפתעה שלא נראתה כמותה" לקראת סוף המשדר החגיגי. לא רק שלא זכינו לראות את כל דיירי העונה אלא שברשת גם הולכים לעשות לדיירים הוותיקים "תרגיל" (אין מספיק מרכאות בעולם לתאר את עליבותו של התרגיל). הם יגרמו לדיירים הנוספים לחשוב שהעונה נדחתה ביום והם יכנסו לבית רק היום (ראשון). מישהי מהצופות יכולה להסביר את הפאנצ'? זה מצחיק? זה מיוחד? זה משרת איכשהו את המשחק? אני לא יודעת אם החבר'ה ברשת קיבלו את הממו, אבל בכל עונה עושים על הפרק הראשון תעלול לדיירים. כך, בלי הרבה מקוריות נותרנו עם 10 דיירים שאמרים לספק את הסחורה.

אליאב רחמים

לאליאב כתוב "זוכה האח הגדול" על המצח ו"ילד קקה" על הסנטר. הוא הטייפקאסט האידיאלי לגרסה הישראלית של 'האח' ונצר ישיר כמובן של שושלת יוסי בובליל, ג'קי מנחם, אלירז שדה וקותי סבג (מזהים פה איזה דפוס?). כמובן שהוא יעניק לנו שלל פניני לשון, כמובן שהוא הולך להתאהב במישהי שלא תשים עליו וכמובן שהוא הרגע השתחרר מהצבא וחזר מדרום אמריקה (מאמי, תפסיק לזרוק מילים בספרדית ולגעת באף כל הזמן). גורלו של אליאב נחרץ: הוא יגיע לגמר.

לירז אסייג

בכל עונה חייבים אחת שטוענת שהיא "לא רואה את התוכנית". נו באמת, אפילו אני רואה ואין לי בכלל ממיר בבית. למרות שהיא התחילה עם שקרים לירז היא אחת הדמויות החביבות עליי בבית. היא מסרבת שיוסיפו את הטייטל "פלאס סייז" לג'וב 'דוגמנית' והיא באה עם אג'נדה מדהימה של אהבה עצמית. אולי אפילו קצת יותר מדי (הבנו, את "ברבי שמנה"). אבל היא יכולה להיות אשת מפתח בבית וסופסוף לתת ייצוג לדימוי גוף בריא ומסר חיובי. אני בעדה.

לירז אסייג בקטלוג של Everybody | צילום: באדיבות Eveybody
לירז אסייג בקטלוג של Everybody | צילום: באדיבות Eveybody

 

ישראל אוגלבו

קבלו את החתיך התורן תחת הטייטל דוס-לשעבר-רגיש-אמן-כנראה-יקבל-קמפיין. סיפור מרגש סטייל "מאסטר שף" על חזרה בשאלה ומגורים ברחוב – צ'ק. פנים הורסות – צ'ק. פוטנציאל לרומן מסעיר בבית – צ'ק, צ'ק, צ'ק. אני מקווה שלישראל יש מה להציע מעבר לפנים יפות וטייטל 'רגיש ועמוק', כי למען האמת כרגע הוא לא נראה כמו דמות מלהיבה במיוחד.

מגי טביבי

איילת שקד הצעירה, זו את? מגי מאיימת להיות ראשת הממשלה הבאה והראשונה שהתחילה בתוכנית ריאליטי. כמה 2018 מצדה. מגי שלנו (או בשמה המלא מרגרט) היא ספורטאית מצטיינת, סטודנטית מצטיינית למשפטים, מנכ"לית צעירה מצטיינת ופוליטיקאית פמיניסטית בפוטנציה, כנראה גם בזה היא מצטיינת. אה כן, והיא רק בת 23. גם כאן – הטייטל מעניין אבל עדיין יש לעמוד על המשמר ולקוות שמגי אכן תביא את האג'נדה שהיא מדברת עליה לשולחן ולא תאכזב אותנו עם הצהרות ריקות מתוכן והרבה רוח וצלצלולים. כבר אמרנו שהיא מזכירה לנו את איילת שקד?

https://www.instagram.com/p/Bhl1jJ4nBNl

מירב ישראל

מירב היא קריקטורה של האמא השוקעת הישראלית, אתנחתא קומית בדמות בחורה עממית, היפוכנדרית מקצועית ואמא חרדתית. הכנות בה מירב מדברת על החולשות שלה הופכת אותה למועמדת חביבה למדי. יש בה משהו מקסים ואמיתי אבל אחרי פרק או שניים היא תצטרך לספק לנו יותר מגגים של אמא עייפה ולתת פייט לשאר הדמויות בבית. ורק חידה לצופות הנבונות: איך אמא כ-ל כ-ך חרדתית עוזבת את הילדים ל-3 חודשים? לאח הגדול הפתרונים.

רועי קורנבלום

לא חשבתן שנוותר עליו, נכון? קבלו אותו: שמאלני המחמד של העונה. סליחה, הוא לא אוהב שקוראים לו שמאלני ואנחנו נזהרות כי אחרת הוא יכתוב עלינו שיר. רועי החתיך הוא אושיית פואטרי סלאם רבת אג'נדה אנטי ממסדית ואנטי טכנולוגית שבא לעשות בלגן, ולא חלילה לגרוף לייקים כמו שאר בני האדם הנחותים. רועי גם בטוח שהוא "לא הטייפקאסט של האח הגדול". ובכן, קוקיל'ה, אם הייתי צופה בעונה-שתיים היית רואה שבכל תוכנית יש אחד כזה, אז בעצם אתה הכי הטייפקאסט של האח. הנחמה היחידה היא שאפשר לסמוך על רועי שיעורר את הבית. קצת דיס על צה"ל, מילה רעה על ביבי – והופ! בימינו זה כל מה שצריך. מצד שני, אולי זו לא כזו נחמה.

מריה דומרק

אם אתן מתחת לגיל 17 כנראה שאתן כבר יודעות הכל על מריה ואין לכן צורך לקרוא את הפסקה הזו. אם עברתן את הגיל נספר לכן שמריה היא אושיית רשת מובילה בישראל עם למעלה ממיליון (!) עוקבים. היא טוענת בעקביות שההצלחה שלה לא נבעה מ'להעלות תמונות בביקיני לאינסטגרם' (אז מה כן?). אז אוקי, יש לה סיפור חיים לא קל. אוקי, היא עבדה קשה להיות איפה שהיא היום. אוק, סשן צילומים לאינסטוש יכול לקחת 15 שעות. אוקי, היא הישראלית הרביעית עם הכי הרבה עוקבים באינסטגרם. והיא כוסית. מאוד. האם זה מספיק לי? לא. האם זה מספיק כדי להפוך אותה למאמי של הבית ולמצוא את עצמה בגמר? כנראה שכן.

מריה דומרק | צילום: באדיבות itm models
מריה דומרק | צילום: באדיבות itm models

 

 

אילן קורן

כמו בכל עונה גם כאן אנחנו צריכים מבוגר חביב ותימהוני שאוהב לשים את המ' במוגזם, ואילן – אוהו! הוא מוגזם. הדמות שלו גם מצטיירת כהכי מורכבת מבין המתמודדים: מפיק אירועים בן 56, מכור לניתוחים פלסטיים, סטרייט נשוי באושר וסבא. רק התיאור הזה עושה לנו נעים בבלוטת הטראש. בינתיים הוא לא אמר שום דבר שהדליק נורה אדומה אבל יש לנו הרגשה שמאילן תצא כלבה רעה שתעשה הרבה רעש. עכשיו רק נקווה שהוא לא יפול לשבלונת המתמודדים המבוגרים שתמיד עפים ראשונים, אנחנו צריכות מישהו שימלא את החלל שנפער בליבנו מאז איציק כרסנטי (זוכרות?).

שמס מרעי אבומוך

זה לא משדר חגיגי של ריאליטי בלי מתמודדת ערבייה, אבל במובן הזה שמס היא יוצאת דופן. לא בא לה לייצג את המגזר והיא לגמרי כנה לגבי זה, מבחינתה היא הגיעה רק כדי לייצג את עצמה ומציאות אחרת בה דו קיום היא דבר אפשרי, ואנחנו מתות על זה. את תעודת הזהות היא סיימה בכך שערביות זה לא רק לבשל וקנתה אותנו סופית. היא לא הטייפקאסט הערבי הרגיל שאנחנו מקבלים בטלוויזיה: מאמא מבשלת במאסטר-שף או ערבי מגניב תל אביבי שהצליח להשתלב בחברה הישראלית. היא משהו באמצע אבל עם הרבה יותר אופי ודווקא בגלל זה אנחנו צופות לה גדולות.

 

וזה מה שחשבנו על הדיירים החדשים שנכנסו לבית יום למחרת