ההערה של עדי לאון לנטלי דדון עברה כל גבול

עורכי "האח הגדול VIP" ממשיכים לתת יותר מדי זמן מסך לעדי לאון שלא מפסיק לפזר הערות סקסיסטיות, מחפצנות ושוביניסטיות , אבל ה"עצה" שנתן לנטלי דדון היתה הקש ששבר את גב הגמל

88 שיתופים | 132 צפיות

 

היו לי הרבה דברים קלילים ומצחיקים לכתוב על הפרק של אתמול. אך אי אפשר להתחיל אפילו לדבר על הפרק מבלי להבהיר מיד ובאותיות קידוש לבנה: אין מקום להערות סקסיסטיות כמו של עדי לאון בפריים טיים. אין. אם הפקת התוכנית לא הבהירה את זה מספיק (לא, חברים, לקחת את עדי לשיחה בחדר האח ולתת לו להשתפך זאת לא הבהרה) זה צריך להיות ברור לכולם: לאף אחד אין זכות להעיר לבחורה על גופה ולהציע הצעות ייעול.

אין מקום להערות סקסיסטיות כמו של עדי לאון בפריים טיים, נטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
אין מקום להערות סקסיסטיות כמו של עדי לאון בפריים טיים, נטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

 

>> והאם שי חי בעצם שיקר לכן כל הזמן הזה?

סקירה קצרה לטובת הלא מעודכנים: אתמול בפרק אמר עדי לאון לנטלי דדון שהיא אכן פצצה שבפצצות – אבל כדי להיות באמת מושלמת היא צריכה לעשות הגדלת חזה. מדהים, נכון? אחרי גל ה-Me Too וההאשטאג # למה לא התלוננתי גברים עדיין מרשים לעצמם לנהוג  כדושים מטרידנים. וחבל, כי עדי לאון היה יכול להיות מודל חיקוי נהדר. הוא התגלמות ההצלחה, הטיפוס לפסגה, נצחון הכשרון על הממון. אבל השוביניזם שלו, לצד רעות חולות אחרות, גורמים לי לחשוש שהאדם ימשיך להיות בעל פרופיל תקשורתי כה גבוה שיהפוך אותו למודל שלילי לחיקוי לנערים שידמו את ההתנהגויות שלו (עיין ערך "צבא האמת" של שי חי, עונה 7).

מובן מאליו ששאר הדיירים היו בהלם מההערה המחפיצה הזו (אורי גרוס: "זה כמו שאני אבוא אליך ואגיד לך שהחבילה שלך קטנה"), אך נטלי שמרה על סולידיות וטענה שזה לא פגע בה, ושהיא לא רוצה שמבקרי טלוויזיה כמוני ידברו על החזה שלה. והיא צודקת. זה ייצוג בלייב של כל הפעמים בהן קיבלנו הערה מטרידה ברחוב ובחרנו להתעלם, כל אותן הפעמים שבחור התחיל איתנו חזק מדי ואמרנו לעצמו ש"הוא סתם מציק". אף אחת לא רוצה להיות זו שצועקת "מטרידים אותי".

ככל שעובר הזמן אני מתחילה להאמין י שלעדי יש בעיה תקשורתית לא מאובחנת. אני לא אקפוץ בראש ואתן טייטלים של תסמונות, אבל חוסר הטקט וחוסר הרגישות מתחילים לצייר בפניי תמונה של בן אדם חסר אינטליגנציה רגשית וכלים נפשיים להתמודד עם הסביבה. בראש שלו אין לו כוונות רעות. הוא חושב שכשהוא שואל את עדן אם היא "חתכה את היוחנן" זו דרך מצחיקה לשאול אותה על השינוי שלה. כשהוא אומר לנטלי להגדיל את החזה – מדובר בביקורת בונה כחבר. כשהוא יורד על אסף שהוא סתום, וזה קלירלי עובר את גבול הטעם הטוב, זה רק בגדר הצחוקים. כשהוא מנסה להיות הווינג-מן של לירן והוא פשוט מביך את כל הנוכחים, זה בגלל שהוא מפרגן ללירן. כשהוא ממשיך לקרוא לאורלי א' למרות שהיא מבקשת שלא ואז לומר "את צריכה להתחיל להתנהג כמו אורלי". מעל כל האקטים הלא-סבבה האלה קיימת העובדה שהוא בא לבית האח הגדול כדי לריב ולהפיץ את "האמת הטהורה של עדי לאון" – מילים שלו, לא שלי.

גורם לשי חי להראות סבבה, עדי לאון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
גורם לשי חי להראות סבבה, עדי לאון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

 

בחיים שלי לא חשבתי שאני אצודד בשי חי ואתחיל להאמין שאולי לבן אדם באמת יש כוונות טובות. הוא אמר לעדי את כל מה שכולם באמת חושבים אולם לא מעיזים להגיד (או במילותיה של ויקי: "כולם פה מתייפייפים!"). הם יכולים להגיד עד מחר ששי חי לא צריך להיות הפה שלהם – אבל ראבק, הבן אדם משליט טרור מילולי בבית והיחיד שקם נגדו זה שי חי?! פאקינג שי חי?!

אני יכולה להבין למה נטלי התבאסה כששי חי פתח את הסוגייה פעם נוספת. "כולם עכשיו ידברו על החזה שלי ואני לא רוצה את זה", היא אמרה. היה שם רגע מקסים, כי הוא באמת הבין אותה, והיא אותו. הרצון שלה לשמור על פרטיותה ולא לתת לבן אדם להוריד אותה מול כל עם ישראל, מול הרצון שלו לא לתת יד לגבריות רעילה.

רגע מקסים. שי חי ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
רגע מקסים. שי חי ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

 

שי חי ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
שי חי ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

 

עדי לאון ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
עדי לאון ונטלי דדון | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

 

עוד נקודה שיש לדבר עליה היא הסיפור של אורלי רביבו. סופסוף הבנתי למה היא הגיעה ל"אח הגדול". החשיבות של הסיפור שלה בפריים היא אינסופית. כשהיא מספרת לנו מול המצלמות איך עברו 15 שנה , והיא עדיין מתקשה לדבר על זה. כשהיא מספרת לנו שנהרסו לה החיים והיא לא איפה שהיא רצתה להיות – זה קורע את הלב. בגלל שזה נכון. בגלל שכל כך הרבה נשים שהיו להן חלומות ושאיפות נאלצו לוותר על הכל בגלל אלימות מינית. אורלי רביבו  לא הלכה ללמוד כמו שרצתה. אין לה בית בבעלותה. אין לה את החיים שהיא רצתה. היא רדופה בידי מעשיו הדוחים של נשיא המדינה לשעבר.

השיח על אלימות מינית דרך פריים טיים הוא חשוב, אורלי רביבו | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
השיח על אלימות מינית דרך פריים טיים הוא חשוב, אורלי רביבו | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"

גם אם הפקת האח התכוונה לזה או לא – לפרק של אתמול יש חשיבות עצומה. הוא מהווה שיעור רציני לגבי אלימות מינית – גם קשה וגם כזו הנעשית כבדרך אגב, לכאורה.  עדי לאון ייצג אתמול את תרבות האונס והקלות שבה גברים מרשים לעצמם לחפצן נשים במרחב הציבורי. אך צריך לזכור שיש תקווה: הדיירים יצאו להגנתה של נטלי וגינו את האמרה הנוראית הזאת ושי חי בראשם. אמנם זאת מכה קלה לנטלי דדון, וידברו על החזה שלה במשך כמה ימים, אבל שיח על הנושא הזה דרך פריים טיים הוא חשוב. מאוד. גם אם לא הבהירו לכם את זה בהפקת "האח הגדול".