סיפור ילדים מתוק או ספר מתח לוהט? הספרים שעשו לנו את החודש

למי מכן שחפצה בספר | צילום: shutterstock
למי מכן שחפצה בספר | צילום: shutterstock

הספר שייתן לך טיפים להורות, שלושה סיפורים אמריקאים מרתקים שלא תוכלי להפסיק לקרוא וכל הספרים שהופכים את החודש להרבה יותר מעניין

88 שיתופים | 132 צפיות

 

תרגום קסנדרה בת ה־17 חיה עם משפחתה המקסימה והלא מתפקדת בטירה מתפוררת באנגליה. אביה הוא סופר שנקלע למשבר כתיבה, אימהּ החורגת משמשת מודל לציירים, ואחותה מוכנה להינשא לשטן בכבודו ובעצמו, אם יש לו כסף. כשלאחוזה הסמוכה עוקרים שני גברים אמריקאים צעירים הכול משתנה. "הטירה היא שלי" ראה אור לראשונה ב־1948 תחת השם "רשימות קסנדרה".

כריכת הספר "הטירה היא שלי"
כריכת הספר "הטירה היא שלי"

 

תרגום אלברו מת בתאונת דרכים ובן זוגו הסופר מגיע לגליסיה כדי לקבור אותו ולסיים את חקירת הטרגדיה. רק אז הוא מגלה שאלברו היה אדם רב השפעה וכוח, בעל אדמות, אחוזות ומשפחה שלא שמע עליה מעולם. אחרי 15 שנות זוגיות מסתבר שהוא ניהל חיים כפולים והתאונה הייתה כנראה רצח. "סודו של המרקיז" הוא ספר מתח זורם שיעביר בנעימים את השעות הקרות מתחת לפוך.

כריכת הספר "סודו של המרקיז – דולורס רדונדו"
כריכת הספר "סודו של המרקיז – דולורס רדונדו"

 

תרגום בגיל חמש פּוּק ואִימה עוברות דירה משכונה דלה ברוטרדם למגורים מפוארים בעיר סמוכה, לביתו של "אדונִי הדוד". בבית החדש יש להן כל מה שכסף יכול לקנות אבל כדי שהקסם לא יפוג פוק חייבת להתנהג יפה. אז היא משתדלת להתעלם ממה שהדוד עושה לה. הספר "אהובה קטנה" מבוסס, לצערנו, על סיפור ילדותה הלא ייאמן של פאולין ברנדרגט, חברתה של הסופרת. ספר אימה, לא פחות.

כריכת הספר "אהובה קטנה"
כריכת הספר "אהובה קטנה"

 

תרגום סיפורים מדרום ארצות הברית המאפשרים ממש לחוש ולהריח את החיים הלא פשוטים של בני המקום. בספר "שלוש סופרות דרומיות", מובאים סיפוריהם של חווה כושלת בדרום טקסס אליה מגיע פועל זר ומוזר, בית קפה בעיירה שכוחת אל בג'ורג'יה, נער שגודל בקרחת יער נידחת בטנסי בידי דודו וקנאי דתי שמאמין שהוא נביא. תרגומים מצוינים לסיפורים הכי אמריקאיים שיש.

כריכת הספר "שלוש סופרות דרומיות"
כריכת הספר "שלוש סופרות דרומיות"

 

תרגום בשנות ה־90 בניגריה אב משפחה נאלץ לעבור לגור בעיר אלימה בצפון המדינה והאם מתקשה להשליט את מרותה בבית. הילדים פורקים כל עול. הם נתקלים במשוגע הכפר שרבות מנבואותיו הרות האסון התממשו ומשפט אחד בדבר העתיד שהוא צופה להם רודף אותם כל ימי חייהם. "הדייגים" כתוב מצוין ואינו לחובבי אפריקה בלבד.

כריכת הספר "הדייגים"
כריכת הספר "הדייגים"

 

ילדים נופית החשופית לא מבינה למה לחיות האחרות יש בית ולה אין. "נופית מחפשת בית" הוא סיפור נהדר בפשטותו ומשמח באוצר המילים הלא מתנמך שלו: החשופית התמרמרה על מזלה הרע, תרה אחר בית. טוב לגלות שיש מי שחושב שהילדים שלנו מבינים עברית. מלווה באיורים יפהפיים של נעם וינר.

כריכת הספר "נופית מחפשת בית"
כריכת הספר "נופית מחפשת בית"

 

עיון אני לרוב נרתעת מכל מה שמריח מרוחניקיות אבל "מיינדפולנס – להיות כאן ועכשיו" ממש לא מטיפני וכתוב בצורה בהירה ונגישה. מדובר במסע תודעתי ששורשיו בודהיסטיים אך יש לו יישומים בהווה, בחקר המוח, בחינוך קשוב ובשיפור יחסים עם הזולת למשל. מיועד למתחילים ולמבקשים להעמיק.

כרירכת הספר "מיינדפולנס"
כרירכת הספר "מיינדפולנס"

 

עיון קן רובינסון, מחנך, מרצה ויועץ בינלאומי בנושאי חינוך, מציע עקרונות ברורים ועצות מעשיות ומסביר איך לתמוך בילדיכם בתוך מערכת החינוך הרשמית או מחוצה לה. "אתם, ילדכם ובית הספר" מציג באופן ברור וממצה דילמות שאיתן מתמודדים הורים ומורים. מעניין וחשוב.

כריכת הספר "אתם, ילדכם ובית הספר"
כריכת הספר "אתם, ילדכם ובית הספר"