אצבע בעין של "האח הגדול": כל הפרטים על הריאליטי החדש "2025"
למרות ההבטחות לריאליטי חדש שעדיין לא נראה פה, רובוטים, עיר חדשנית ושלל קלישאות עתידניות, לא מדובר בהרבה יותר מ"האח הגדול" בעטיפה חדשה ומוצלחת- "2025", ביקורת צפיה
חשבנו שראינו כבר את כל סוגי הריאליטי, ואז גילינו שיש עוד דרך להפתיע בטטות כורסא מדופלמות שכמונו – לא לספר לנו מה פורמט התוכנית, תוך כדי הצפייה בו. אחרי הצפייה בו אנחנו נרגשות לומר שאנחנו לא יודעות עליו הרבה, אבל מה שאנחנו כן יודעות זה שלאדריכלי הריאליטי הוותיקים הללו עדיין יש מה לתרום לז'אנר, בכך שהפכו רעיון ציני וקפיטליסטי לריאליטי: אתה שווה כמו כמות הכסף שיש לך.
פרק הבכורה של 2025 התחיל בתקציר החיים הקודמים של כל התושבים וגם של המנחים שלנו והבוס יורם זק – עם אזכורים של קורין גדעון על כך שהקול של יורם זק "מוכר מאיפה שהוא". הקול הוא אותו קול, אבל יורם "אני רוצה לשים את הבולבול שלי בין השדיים שלך" זק, אחר. הוא התפתח, הוא נמצא בעתיד הקרוב, הוא כבר לא אותו אח גדול שחרג בהתבטאויות למיקרופון פתוח. הוא כבר לא מצלמה, עכשיו הוא 'האיש שבקיר' וכפי שנחשתן, גם הוא נמצא בכל מקום ורואה הכל.
בפורמט של 2025 אותו הגה זק, שנים עשר מתמודדים נכנסים לעיר עתידנית בסגנון "בלייד ראנר", "הנוסעים", "מראה שחורה" ושלל רפרנסים וקלישאות קולנועיות.
התושבים נכנסים לעיר עם שנים עשר אלף שקלים, בכל רגע נתון כולם יכולים לראות מי הכי עשיר ומי הכי עני בטבלה המוצגת במרכז העיר. מי שיש לו הכי הרבה כסף יהיה בראש הטבלה והעני ביותר ידשדש בתחתית.
בפרקי הדחה מי שיהיה בתחתית הטבלה ייפרד מהעיר לשלום ויוחלף בתושב חדש, כשבסוף העונה מי שאין לו כסף מפסיד, ומי שיש לו הכי הרבה מנצח וזוכה בדירה בשווי 1.4 מיליון שקלים בחיים האמיתיים.
עד הגמר הגדול, שאיש עדיין לא יודע מתי הוא יהיה, צריכים המועמדים להיות תושבי העיר(לא דיירים! תושבים), ממש כמו במשחק המחשב סימ'ס, ובחיים. הדרך לשם כרוכה בלא מעט חוקים שכרגע אף אחד לא מבין, אבל תוך שבוע נדע להסביר אותם מתוך שינה. בינתיים אנחנו משערות שהם יצטרכו להרוויח כסף בכל מיני דרכים (חוקיות או לא) באמצעות הרובוטים המוזרים שמוצבים בכל מקום בעיר, ולהיות עשירים, אבל רק כי זה מה שהחיים לימדו אותנו .
אחרי שהציגו טל וגדעון את העיר התחילה הצגת המתמודדים, שישבו בקהל והגיחו לבמה מתוכו. הם הוצגו בתעודת זהות שצולמה לכל אחד בנפרד, אך העורכים שילבו כל פעם שתי תעודות זהות יחד, כך הופיעו בכל אחת שני מתמודדים, שהתחרו ללא ידיעתם בקרב ראש בראש כמו ב"דה וויס" על מי יותר מרגש את הקהל, שבחר מי נכנס לעיר ומי נשאר בחוץ.
ארז טל התפאר בזה שהם צולמו לחוד אבל נערכו יחד ואוי כמה שהעריכה הייתה מורגשת. בשום סבב לא נרשמה שום הפתעה, ולכן ההכרזה על המתמודד שנכנס לעיר היתה מיותרת, מוגזמת וקרינג'ית למשעי. לא היה בה שום מתח למרות שטל ממש ניסה לייצר אחד בעיקר כי לא ממש אכפת לצופה מי ייכנס – הוא עוד לא הספיק להיקשר לאף אחד מהמתמודדים.
אחרי כל הדו קרבים, המנצחים מתוך העיר "גילו" להם את הסוד שהתבקשו לשמור – כמה כסף הם נתנו להם. הארבעה שקיבלו את הסכומים הכי גבוהים תפסו את המונית האחרונה לגות'הם סיטי של האיש שבקיר.
אם ליהוק היה תחרות של למי יש יותר גדול, אין ספק ש-2025 היו מנצחים. ייאמר לזכותם שסבבי הראש בראש הללו הציגו מפגן כוח של מלאכת ליהוק מנוסה שהחבר'ה האלה יודעים אותה כל כך טוב שהם לא צריכים להביא את המתמודד האחד שיספק את הרייטינג. זוגות זוגות הם בחרו אותם, על אותה המשבצת בדיוק: כוכבת באמריקה שמתקמבקת לארץ? פעמיים. מאצ'ואיסט עם אבא קשוח? תארזו לנו שניים. גייז מהפריפריה? עכשיו במבצע, אחד פלוס אחד. פתיתי שלג ייחודיים? סורי, לא בפורמט.
למרות השילוש הקדוש גדעון-טל-זק, שהוא כשלעצמו סיבה להתייצב מתי שיגידו לנו מול המרקע, 2025 סבלה מפרק בכורה בוסרי שהתאפיין בלא מעט כשלים טכניים, שיתוף יתר של הצופים עם אמירות כמו "רק הבוקר עוד קדחו פה", ועודף טוויסטים שיצרו סף ריגוש גבוה מדי, והסתכמו באפאתיות של הצופה. כל רגע בפרק הפך להזדמנות לתחרות, כל שטנץ קיבל יחס פומפוזי, כל מהלך היה צריך לשמור בסוד מסיבות לא מגניבות מספיק שהיה אפשר לפתור בצורה אלגנטית יותר. שנים של ניסיון בריאליטי המצליח בארץ היה בעוכריהם, והפרק סבל מעודף מאמץ. שחררו קצת, תנו לחיות את העיר.
ועם כמה שקורין גדעון וארז טל ניסו להלך על הקו הדק של להימנע מהז'רגון המוכר שליווה אותם עוד מימי האח, ואפילו הסתבכו בלשונם כדי להימנע מלהגיד לדיירים שהם בפאקינג שידור חי, אז נא להתנהג בהתאם, לקראת סוף התכנית הגיע הרגע המיוחל: כשעייפות החומר ניכרה בצופים וארז טל נשמע כמו מישהו שעבר 2025 שנים של ריאליטי, נפלט לקורין גדעון "הדיירים" במקום "התושבים". פאדיחה! הרגע הזוהר של שמחה לאיד סיפק ניצחון גדול לצופה הקטן שחיכה כל הפרק להוכחה שזו "אותה הגברת בשינוי אדרת".
אבל לא, זה לא בדיוק. אמנם כל האלמנטים של האח הגדול נמצאים שם – הסיפור העצוב, המוזיקה המרגשת, ההדחה האכזרית מהרגע הראשון, הטוויסטים המפתיעים למשתתפים, אבל ההפקה של קשת לגמרי הצליחה להוכיח שיש להם גדול יותר. "רשת" נשארו עם בית, ל"קשת" יש עיר. "האח" זה העבר, "2025" היא העתיד.
יחי המלך החדש או שמא המלך הוא עירום? ימים יגידו. לפי הרייטינג עדיין לא הוכתרה "2025" כמנצחת הגדולה, שכן רק 21.1% צפו בה, בעוד בפרק הפתיחה של "האח הגדול VIP" צפו 27.4%.
שורה תחתונה:
הטוב הכניסה לעיר עושה חשק לדיסנילנד.
הרע כשכל תושב בעיר לא מגלה כמה כסף נתן למתמודד אותו הביס. לא כל דבר הוא סוד, מה, אנחנו בכיתה ב'?
המיותר לשאול כל מתמודד אם הוא אהב את תעודת הזהות שלו. ברצינות, למי אכפת?
הבלתי ג'ו פעמוני, המתאבק שהיה מציץ לנשים בחוף מציצים. כי באמת היה חסר בעולם קאמבק ליודל'ה מאסקימו לימון.
פייבוריטית לימור חייל, מעצבת השיער והמאפרת עם כריזמה וסטייל הורס בעלת הסטודיו הזכור לטובה "קוקטה".
בורסת ההימורים המנצח של העונה יהיה מיכאל שיימן שגב, הגולש הצנוע שחי בקרוון עם הקאץ' פרייז "בכיתי עד זוב דם". כמי שיושב על הטייפקאסט של ג'קי מנחם פינת קותי סבג, ניסיון העבר מלמד שבקרוב הוא יחליף את ארבעת הגלגלים בארבעה קירות.
עתידות לאחר ששפך 60-80 מיליון שקלים על הקמתו, 2025 הולך להחזיר את ההשקעה בענק כשיימכר לכל מדינה עם טלוויזיות על הפלנטה.