מסקרה אהובתי: לכי על אקסטרים לוק

לכי על האקסטרים לוק | צילום: יח"צ
לכי על האקסטרים לוק | צילום: יח"צ

המדריך המלא של מייבלין ליצירת אקסטרים לוק דרמטי שאומר "נרדמתי עם האיפור וקמתי ככה בבוקר", הלא הוא הלוק שכבש את מסלולי התצוגות לסתיו- חורף 2016. כך תעשי את זה נכון

88 שיתופים | 132 צפיות

ג'ינס קרוע וסטילטו, טי פשוטה ומיני מוזהב –משהו בשילובים המנוגדים האלה פועל כמו קסם. לבחור פריט אחד, לרוץ איתו לאקסטרים ולשלב לצידו פריטים כמעט מנוגדים. לנו באופן אישי זה עושה את זה לגמרי, וזו כנראה הסיבה שגם באיפור לוק האקסטרים כבש את ליבנו.

וזה הולך ככה: השפתיים, הלחיים והפנים בכלל שקטות, לכאורה טבעיות, אבל הבום מגיע מאזור העיניים שמודגשות בשחור אקסטרימי במיוחד. המראה שמתקבל הוא בועט מצד אחד, אבל גם מתאים לכולם מצד שני. מכירות מישהי שהייתה אומרת לא לז'קט עור משובח? אותו סיפור גם במסקרה שחורה ועוצמתית. לא מכירות אחת שהייתה אומרת 'לא' לריסים מלאי משמעות.

לטובת העניין גייסנו את עדי פרג'י, מדריכה ראשית במייבלין ניו יורק כדי שתסביר – שלב אחרי שלב – איך לאמץ את לוק האקסטרים.

"אז אכן מדובר במראה שהוא לכאורה טבעי גם מבחינת גוון המייקאפ", היא מסבירה, "רק שיהיה עמיד, מתאים לאקלים הישראלי וישרוד את תלאות היום".

עשי זאת נכון עם מסקרה של מייבלין | צילום: יח"צ
עשי זאת נכון עם מסקרה של מייבלין | צילום: יח"צ

את הכבוד הגדול מקבלות, כאמור, העיניים. (1) לעיניים עוצמתיות מומלץ, כהכנה, להניח צללית בצבע ניוד בז' מנצנץ על כל העפעף, כך מתקבלות עיניים מוארות באופן מחמיא אבל לא מוגזם, מראה שיכול להתחיל איתך את היום לעבודה ולהמשיך לערב.

(2) ההמשך הוא אייליינר מאד דק – וההמלצה היא ללכת על טוש ולא מכחול (master precise‏ למשל) כי גם מתחילות יכולות ליצור איתו קו דקיק בשליטה מלאה. את קו האייליינר נתחיל מהזווית הפנימית של העין כלפי חוץ ולא נרים את הזנב החתולי אלא להיפך, ניצור מסגרת דקה לעין ונעצור עם הריס החיצוני.

(3) כמסגרת לקו הריסים התחתון נניח עיפרון שחור, די רך (כמו color show) ובנקודות קטנטנות נעבור על העפעף וניצור את המסגרת התחתונה. המראה שנוצר הוא עדין, אך טיפה מעושן. האמיצות שביניכן יכולות ללכת רחוק יותר לעבר המראה המסתורי ובעזרת האצבע לטשטש וליצור מסגרת מעושנת.

כאן כנראה המקום לציין בפניכן שגם בתצוגות האופנה המובילות את סתיו חורף 2015/16 ראינו את אותו לוק "מלוכלך" ורוקיסטי שמשדר "ישנתי עם איפור, ככה קמתי בבוקר ויצאתי".

(4) הגענו לגולת הכותרת: המסקרה. הכלל אומר שככל שהמברשת גדולה יותר, הנפח גדול יותר, ובהתאמה ככל שיש יותר חומר נראה יותר נפח. השילוב בין כמות החומר וגודל המברשת יוצר מראה יוצא דופן ומרשים.

ואכן, המסקרה עליה נדבר כאן (Colossal Go extreme leather black) מצוידת במברשת פטנט עם מוט במבנה מעוקל המאפשר העמסת כמות כפולה של חומר על גבי הריסים. זאת ועוד: היא מגיעה עכשיו בתוספת  100% פיגמנטים שחורים אינטנסיביים למראה מודגש במיוחד. למראה קלאסי ומושך מבטים הברישי מספר פעמים את העפעף העליון, ולמראה אדג'י יותר – הוסיפי הברשה גם על העפעף התחתון. התוצאה היא מסגרת שחורה ודומיננטית לעין.

(5) עם דרמה כזו בעיניים חייבים לזכור גם את הגבות, אחרת נוצר מראה לא שלם. מסקרה לגבות (BROW SHOW) תעשה את העבודה, יוצרת מראה לא מלאכותי אבל מדגישה את הגבה עם מעט צבע. ההברשה הנכונה היא מבפנים כלפי חוץ ולמעלה.

(6) הלחיים, כיוון שמדובר במראה סתווי, לא זקוקות לברונזר אלא לקרם (dream mousse blush) במראה טבעי שיש להניח בטפיחות קלות. רצוי ליצור מראה הרמוני בין השפתיים ללחיים כך שאם בחרת שפתון על סקלת הכתמתמים התאימי לו סומק בגוון קרוב, ואותו עיקרון יפעל אם בחרת דווקא ללכת על ורודים.

רק שתדעי: הטרנד החם בחודשים האחרונים הוא שפתיים בגימור מט (chubby stick), וגם למראה האקסטרים זה הולך יופי כי שפתיים מבריקות עלולות לגנוב לעיניים את תשומת הלב.

זהו. סיימנו. את על הקצה, ועם מניפת ריסים מרשימה בשחור בוהק, שחור בועט.