נשמה תאומה: הכירו את הבסטי של שלומית מלכה

שרה סמפיו בפסטיבל קאן האחרון, מאי 2017 | צילום: GettyImages
שרה סמפיו בפסטיבל קאן האחרון, מאי 2017 | צילום: GettyImages

שרה סמפיו, אחת הדוגמניות המצליחות בעולם ופרזנטורית Moroccanoil, הגיעה לארץ כדי להשתתף בחתונה של החברה הכי טובה שלומית מלכה ועצרה רגע לספר לנו על הדברים הטובים שמצאה בתל אביב ומה צריך לעשות כדי להפוך להצלחה מסחררת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מיליוני העוקבים באינסטגרם (5.4m) של הדוגמנית הפורטוגלית שרה סמפיו ליוו אותה בביקורה האחרון בישראל לפני כמה שבועות, והשתתפו יחד איתה בחתונה של החברה הכי טובה שלומית מלכה. כמה ימים קודם לכן היא סיימה צילומים לקמפיין, נראתה על השטיח האדום בפסטיבל קאן והזכירה לכולם שדוגמנית בסדר גודל כמו שלה היא כבר בגדר תעשייה. הרבה אנשים עובדים במותג ששמו "שרה סמפיו" ומנתבים את הקריירה שלה, כולל סוכנויות בפורטוגל, לונדון וארצות הברית. כל ריאיון איתה מחייב הרבה אישורים ותיאומים והיא לא מתמסרת בקלות, אולי היא עדיין קצת מבוהלת מהתגובות שקיבלה בביקורה הקודם אצל מלכה לפני כשנתיים, כשהעלתה לאינסטגרם שלה צילום מירושלים ומהכותל וחטפה דברי נאצה מאוהדי פלסטין.

כמו שקרל לגרפלד גילה לעולם את קלאודיה שיפר, קלווין קליין פירסם את קייט מוס וג'אני ורסאצ'ה חשף את נעמי קמפבל, כך סמפיו (26) עשתה את דרכה לליגת העל של עולם הדוגמנות בעיקר בזכות הבמה שנתנו לה ויקטוריה'ס סיקרט שבחרו בה לפני כשנתיים ל"מלאכית" – דוברת רשמית המזוהה עם המותג – מה שהפך אותה לאחד השמות הלוהטים בעולם הדוגמנות.

סמפיו כמלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט, 2014 | צילום: GettyImages
סמפיו כמלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט, 2014 | צילום: GettyImages

 

היא כיכבה ברשימת "המלאכיות הכי יפות של ויקטוריה'ס סיקרט בכל הזמנים" של מגזין הגברים הבינלאומי "מקסים" לצד ג'יזל בונדשן, אדריאנה לימה, היידי קלום, לטיסיה קסטה, טיירה בנקס וקרולינה קורקובה, ולמרות שהיא לא גבוהה יחסית לדוגמנית מסלול (173 ס"מ) היא השתתפה במיטב התצוגות של שבועות האופנה בעולם, בהן מיו מיו, בלמיין, ורסצ'ה, מיסוני, מארק ג'ייקובס וטומי הילפיגר. היא אורחת קבועה על שערי המגזינים הנחשבים, בהם "ווג", "הרפרס בזאר", "גלמור" ו"מארי קלייר" (מתחילת השנה היא כבר הופיעה על 10 שערים) ולשער גיליון מרץ של GQ האיטלקי היא אפילו צולמה עירומה (אבל אין לה בעיה עם עירום כל זמן שזה מכובד כי "בסופו של דבר", היא אומרת, "כולנו נולדנו עירומים").

זה הביקור השני שלך בישראל. איך את מתרשמת?

"אני אוהבת את ישראל. ביקרתי כאן לראשונה לפני שנתיים. הייתי עם שלומית והיה מדהים. אני לגמרי אוהבת את ירושלים וים המלח, והאנרגיה והאוכל בתל אביב מדהימים. אני נהנית מהעובדה שבזכות העבודה שלי יש לי חברים ממקומות שונים בעולם כי ככה לי הזדמנות לבקר במדינות שלהם. שלומית ואני הכרנו בתחילת דרכנו בניו יורק, כשאני הייתי בת 20 והיא בת 17. שתינו הגענו לעיר בפעם הראשונה, אבל החברות החלה רק כעבור שנתיים. הפכנו לחברות בנפש, לשלומית יש נשמה יפה. אני אוהבת את גישתה לחיים ואת העובדה שהיא מאוד נדיבה ופקחית. היא תמיד נותנת לי להבין מה באמת חשוב בחיים ומה עיקר ומה טפל. אני אוהבת אותה".

זמן קצר אחרי החתונה כתבה סמפיו בעמוד הפייסבוק שלה: "אני לא מאמינה שאחותי בנשמה מתחתנת. הם זוג מושלם וגורמים לכולם להאמין בחיבור הנכון ובאהבה", והאהבה היא הדדית. בשיחה משותפת מיוחדת, מסבירה מלכה ש"כמו יהודה, גם שרה היא מזל סרטן ואני אוהבת סרטנים ואולי זה מסביר את הכימיה הנפלאה בינינו. כמה שהיא יפה מבחוץ, היא עוד יותר יפה מבפנים. היא איכותית, מלאת קסם ועם הרבה שובבות והומור. אני בטוחה שהיא מצליחה מאוד לא רק בגלל היופי המדהים שלה אלא בגלל האופי, הכריזמטיות והאישיות. אנחנו מטיילות יחד בעולם. בכריסמס האחרון, למשל, היינו בדרום אפריקה בחופשה. היא ביקרה אותי בארץ אבל עד היום הניסיונות שלנו לתאם מפגש במדינתה, פורטוגל, לא יצאו אל הפועל כי לשתינו יש לוחות זמנים מאוד עמוסים. אנחנו שומרות על קשר רציף, מדברות הרבה, מתכתבות ומעדכנות מה קורה לנו גם מקצועית".

View this post on Instagram

Date night ???? #nofilter #justlove

A post shared by Shlomit Malka Levi (@shlomitmalka) on

אנשים מעירים לכן על הדמיון הרב ביניכן?

"כן. אנחנו באותו גובה ובאמת יש בינינו דמיון רב. אנחנו צוחקות על זה. אולי בתת מודע זה אפילו חיבר בינינו. כשאנחנו מסתובבות יחד ואנשים שואלים אותנו על הדמיון, אנחנו עובדות עליהם ומספרות שאנחנו אחיות. עוד לא יצא לנו לעבוד יחד. אולי זה עוד יקרה".

יש תחרות סמויה? שלומית, גם את חולמת להיות מלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט?

"ממש לא. אנחנו הרי אחיות בנשמה אז יש רק פרגון עצום וזה הדדי. להיות מלאכית זה לא בחלומות שלי. אצלה זה היה חלום ואני מאושרת בשבילה שהיא הגשימה אותו. היא קבעה את בסיסה בניו יורק ואצלי הבסיס והלב בארץ".

איך שרה הגיבה לחתונה המיוחדת שלכם במדבר?

"היא שמחה בשבילי כשסיפרתי לה שאני מתחתנת. לה כרגע טוב במקום שהיא נמצאת וחתונה עדיין לא בתוכניות שלה. היא מאוד נהנתה בחתונה. בהתחלה היא לא הבינה מה קורה כי היא לא הייתה בחתונה כזאת מעולם, אבל גם היא וגם שאר החברים שבאו מחו"ל השתלבו מאוד. זו באמת הייתה חתונה שמחה ומלאה באהבה".

על שאלות בתחום האופנה והיופי, הכושר והטיפוח, סמפיו עונה בשמחה, אבל על אהבה, גברים ומה שביניהם היא מעדיפה שלא לדבר. לא תשמעו ממנה על הנשיקה הראשונה שלה עם חבר של אחיה, כשמלאו לה ,14 או על הרומן המשמעותי הראשון עם הדוגמן הספרדי ריבר ויפרי, שנחשב לאחד מ־50 הדוגמנים המובילים בעולם (הם נפרדו אחרי כשנה ואחריה הוא יצא עם פריס הילטון). אבל נראה שהאהבה הנוכחית שלה היא המשמעותית מכולן. אוליבר ריפליי בן ה־34 הוא מיליונר אנגלי, בוגר אוקספורד (ובעלה לשעבר של הדוגמנית הברזילאית ג'ייזה קימיאנצו), ובקרוב יציינו השניים שנתיים של זוגיות. את חופשת הקיץ האחרונה שלהם הם בילו בריביירה הצרפתית על יאכטה והוא אפילו הצטרף אליה לקאן ולביקור האחרון בישראל.

אוליבר ריפליי ושרה סמפיו בפסטיבל קאן האחרון | צילום: GettyImages
אוליבר ריפליי ושרה סמפיו בפסטיבל קאן האחרון | צילום: GettyImages

 

לא אוכלת פסטות לפני תצוגות

סמפיו נולדה בעיר פורטו שבצפון פורטוגל, ליד האוקיינוס האטלנטי, ועד היום היא מצטיינת בגלישת גלים. היא ילדה שנייה, אחרי אח בוגר, למשפחה נורמטיבית, קטנה וחמה. כילדה נחשבה לטום בוי שלא הבינה דבר באופנה, אבל היא זוכרת שצפתה באקראי בתצוגת אופנה של ויקטוריה'ס סיקרט וחשבה לעצמה "הלוואי שיום אחד אהיה שם". בגיל 15 היא השתתפה בתחרות דוגמנות מקומית בתחום השיער, אבל הודחה מכיוון שהייתה צעירה מדי. היא ניסתה שוב את מזלה שנה לאחר מכן, ניצחה בתחרות והוחתמה על ידי סוכנות דוגמנות מקומית.

הוריה אפשרו לה להגשים חלומות בתנאי שלא תוותר על לימודים. "בתיכון הייתי תלמידה טובה במיוחד והצטיינתי במתמטיקה. אחרי סיום הלימודים נרשמתי ללימודי מתמטיקה באוניברסיטת ליסבון, אבל אחרי שנה עזבתי כדי למנף את הקריירה שלי". בהתייעצות עם הוריה הוחלט שהיא תיתן סיכוי של שנה־שנתיים לדוגמנות ואם הפריצה לא תבוא או שהיא תרגיש תקועה, תחזור ללמודים. היא לא חזרה. במקום זאת היא עברה לניו יורק שהאירה לה פנים והפכה במהרה לדוגמנית מבוקשת. ב־2013 כיכבה לראשונה בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, שנה לאחר מכן הופיעה ב"ספורטס אילוסטרייטד" והיום היא מובילה את הקמפיין העולמי של Moroccanoil. היא מספרת שלמדה מאחיה להיות תחרותית בגיל צעיר. "אני דבקה במשימות שלי והולכת עד הסוף עם מה שאני מאמינה בו".

להיות מלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט זה סוג של שיא בקריירה שלך?

"אין ספק שלקבל כנפיים של מלאכית מוויקטוריה׳ס סיקרט זה סיפור אחר לגמרי שפתח לי הרבה דלתות, אבל אני רוצה לחשוב ששיאים עוד יבואו".

איך את שומרת על המשקל?

"אני משתדלת לאכול מאוזן, לא מונעת מעצמי מאכלים אבל בכמויות נכונות, מקפידה לשתות הרבה. לפני תצוגה אני אמנע מפסטה ואוכל חלבונים: בשר, דגים, ביצים, ירקות ופירות. אני מתאמנת כמה פעמים בשבוע, כולל אירובי, פילאטיס ובלט. אני מצטלמת הרבה בהלבשה תחתונה ובבגדי ים, כך שהגוף הוא כלי העבודה שלי ואני חייבת לשמור עליו ועל מסת השרירים".

סמפיו בתצוגת מוסקינו במילאנו, ספטמבר 2016 | צילום: GettyImages
סמפיו בתצוגת מוסקינו במילאנו, ספטמבר 2016 | צילום: GettyImages

 

מה החטא הגדול שלך באוכל?

"אני בחורה של פיצה, לא של המבורגר, והחטיף האהוב עליי הוא פופקורן".

את רואה בדוגמנות עיסוק מרכזי או שמדובר בעוד שלב בדרך לקריירה של שחקנית?

"מהרגע הראשון ידעתי שמשחק מעניין אותי ושזה בהחלט יעד. עד כה יש לי ניסיון עם תפקיד קטן בסרט האמריקאי The Clapper של הבמאי דיטו מונטיל. שיחקתי בו בתפקיד עצמי וזו הייתה חוויה מעניינת. השנה צילמתי גם סרט אינדי בפורטוגל שאני עדיין לא יכולה להרחיב עליו. אפשר להגיד שאני בהחלט מכוונת לקידום קריירת המשחק שלי".

מי הרול מודל שלך כשחקנית?

"אנג'לינה ג'ולי. היא שחקנית גדולה. צפיתי בכל הסרטים שלה. בעיניי היא גם האישה היפה בעולם. עם נשמה מדהימה".

איך נראית שגרת הטיפוח שלך?

"המוטו שלי הוא 'פחות זה יותר': סרום וקרם לחות ביומיום ורק בעבודה אני שמה מייק אפ. כלל הברזל שלי: לא ללכת לישון עם איפור. אני שמה קונסילר, מסקרה והיילייטר כשאני יוצאת. אני אוהבת שפתון אדום ואני תוחמת את השפתיים לפני שאני מורחת את השפתון".

מה מוצרי החובה בתיק שלך?

"כדורים נגד אלרגיה, ליפ באלם, מטען לסלולרי, גומי לשיער, שמפו יבש לשיער כהה של Moroccanoil שמשמש אותי הרבה במהלך טיסות, אייפד קטן ומכנסי טייץ שחורים של Calzedonia שהם הכי נוחים שיש".

מה התלבושת האולטימטיבית שלך?

"שמלה שחורה קלאסית. אי אפשר לטעות איתה".

את יותר אישה של נעליים או של תיקים?

"של תיקים".

מי אייקון הסטייל שלך?

"מירנדה קר".

אינסטגרם או טוויטר?

"אינסטגרם. בטוויטר את יכולה לחוות דעה על משהו אבל יש שיבינו את זה אחרת".

מה מפתיע אנשים שפוגשים אותך בפעם הראשונה?

"שאני פורטוגלית. תמיד חושבים בטעות שאני ברזילאית, אולי בגלל שאין הרבה דוגמניות מפורטוגל".

את מרגישה מושלמת?

"אני חושבת שאני בחורה רגילה. בצילומים האיפור, התאורה וזווית הצילום עושים את ההבדל. אבל בדבר אחד אני בטוחה: כשאת שמחה את יותר יפה, ואני משתדלת להיות שמחה".

בתצוגת מארק ג'ייקובס בניו יורק, ספטמבר 2016 | צילום: GettyImages

סמפיו בתצוגת מארק ג'ייקובס בניו יורק, ספטמבר 2016 | צילום: GettyImages

דברים שלא ידעתן על שרה סמפיו

1. היא ניסתה את מזלה בוויקטוריה'ס סיקרט במשך שנתיים והתקבלה רק בשנה השלישית ("אמרתי למלהקים 'לא אתן לכם שום סיבה לא לבחור בי'").

2. היא הדוגמנית הפורטוגלית היחידה עד היום שכיכבה במגזין "ספורטס אילוסטרייטד".

3. היא דוברת פורטוגלית, אנגלית וקצת ספרדית ומבינה איטלקית וצרפתית.

4. בתחילת הקריירה שלה היא הצטלמה כשלגופה חזייה בלבד והסתירה את זה מהוריה במשך שנתיים.

5. בעונה אחת של שבועות האופנה בניו יורק, פריז ומילאנו היא השתתפה ב־90 תצוגות שונות.

6. היא פעילה בארגון למניעת התעללות בבעלי חיים ובארגון הבינלאומי "הצילו את הילדים" הפועל למען ילדים בארצות מתפתחות.

סמפיו בתצוגת אלברטה פרטי במילאנו, ינואר 2017 | צילום: GettyImages
סמפיו בתצוגת אלברטה פרטי במילאנו, ינואר 2017 | צילום: GettyImages
שרה סמפיו מתוך הקמפיין ל-Moroccanoil | צילום: Norman Jean Roy
שרה סמפיו מתוך הקמפיין ל-Moroccanoil | צילום: Norman Jean Roy