מה חושבת מלניה טראמפ על ישראל?

איפה לתפוס?? מלניה ודונלד טראמפ | צילום: GettyImages
איפה לתפוס?? מלניה ודונלד טראמפ | צילום: GettyImages

פליטות פה, בלורית מסוגננת, ציטוטים שוביניסטיים, חיקוים מטורפים, הטרדות מיניות ואורח חיים של הביוקר. הצצה בלעדית אל חדרי החדרים של דונלד ומלניה טראמפ. כך נראה המירוץ לנשיאות מהעיניים של ספר הצמרת הצמוד מרדכי אלבו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בעת כתיבת שורות אלה אמריקה שוב סוערת אחרי גילויים חדשים על מעלליו של המועמד לנשיאות דונלד טראמפ. אחרי פרשת הקלטת, ההטרדות המיניות לכאורה ומסיבות הסקס, הסמים והקטינות, הסקרים מנבאים לו תבוסה בבחירות – תוצאה שהוא כבר איים בדיבייט השלישי והאחרון שלא יסכים לקבלה. בתוך כל השערוריות האלה, זכורה דווקא זו שנקשרה באשתו של המועמד, מלניה.

קבל עם ואומה אמריקאית והעולם כולו למעשה, היא עמדה במרכז במת הוועידה הרפובליקנית ונאמה את מה שאמור היה להיות נאום חייה והתברר לבסוף כטקסט הגנוב מנאום שנשאה שמונה שנים קודם לכן הגברת הראשונה הנוכחית מישל אובמה. האסטרטגים בקמפיין נהגו לומר כי מלניה, דוגמנית סלובנית בעברה ומעצבת תכשיטים בהווה, מרככת את תדמית הבריון הפרובוקטיבי שדבקה בטראמפ. הפעם היא נראתה מזויפת כמעט כמוהו.

מי שהיה במקום עם אשת המועמד ברגעים שלפני העלייה לפודיום ובימים שלאחר פרשת הפוסי וההטרדות המיניות לכאורה הוא מעצב השיער הישראלי מרדכי אלבו, שצמוד לגב׳ טראמפ בעשור האחרון. ״פגשתי את מלניה בבוקר שאחרי החשיפה המביכה שכל העולם דיבר עליה, מה שדונלד כינה ׳שיחת חדר ההלבשה׳. זו הייתה סיטואציה מוזרה והיה מתח באוויר. עם כל הקרבה והאינטימיות בינינו, יש גם כבוד ודיסטנס כשצריך. קשה נורא להיות חלק מהדרמה הזו. המאפרת הצמודה ניקול ואני חיבקנו את מלניה חיבוק חם ואמרנו לה שאנחנו איתה, אוהבים אותה לא משנה מה״.

אלבו, שמתגורר ב־25 השנה האחרונות בארצות הברית, נוהג ללחוש על אוזנה של מלניה טראמפ ואחראי ללוק המוקפד והמטופח שלה ולשיער הגולש המשובץ בגוונים בהירים ועדינים המעטר את פני החרסינה שלה. הם מחליפים הודעות ואימוג׳ים של סמיילי ולבבות על בסיס יומי והקשר ביניהם קרוב ואינטימי. את השיחה האחרונה בריאיון זה הוא מנהל בדיוק בעודו עולה, שוב, יחד עם פמליית טראמפ אל המטוס הפרטי בדרך לוושינגטון.

מרדכי אלבו | צילום: Nicole Bryl
מרדכי אלבו | צילום: Nicole Bryl

 

אתה לצדה ברגעים הנוצצים במהלך המירוץ וגם ברגעים הקשים ביותר. איך היא מתמודדת עם הטירוף הזה כשכל העולם משקיף מהצד?

״הרבה שואלים אותה אם היא תתגרש אחרי הבחירות ומרחמים עליה, אבל היא מאוד בטוחה: ׳ידעתי למה אני נכנסת, אני מכירה את האיש שאיתו אני חיה. אני עושה ואומרת תמיד את מה שאני חושבת ומרגישה׳".

אלבו ליווה את טראמפ גם לדיבייט האחרון ולריאיון המתנצל שהעניקה ל־CNN. ״אמרתי לה שבריאיון ינסו להפיל אותה והמלצתי לה להפתיע. היא הייתה אסרטיבית ואצילית ולא נשארה פראיירית. בניגוד למערכונים שעשו עליה, היא לא הייתה מוקפת ביועצים שהכתיבו לה מה לומר. על הנשים שלכאורה הוטרדו היא אמרה שהיא מתפלאת על התזמון וזה צריך להיות מטופל בבית המשפט. לגבי הדברים הגסים שנשמעו בקלטת היא הבהירה שהיא מתנערת מהתוכן ושזה לא מקובל עליה, אבל זה רחוק מהאיש שהיא מכירה״.

עוד קודם היא ספגה התקפות חריפות על הנאום הגנוב ממישל אובמה. היית איתה במשך כל הוועידה הרפובליקנית. תאר את האווירה שקדמה לנאום.

״הנאום של מלניה פתח את הוועידה. התפקיד שלי היה לדאוג שכרגיל היא תיראה מיליון דולר וכשכל העולם יצפה, כל שערה תהיה במקומה במראה טבעי. עשיתי תיקונים של הרגע האחרון וההתרגשות של כולם בבק סטייג׳ הייתה בשיאה. מלניה הייתה די נינוחה ובטוחה, היא אפילו לא עברה על הנאום תוך כדי ההכנות. בחדר היו מנהל הקמפיין, דונלד והמאפרת. צפיתי בנאום דרך המוניטור והיא נראתה ונשמעה נפלא. השמלה הלבנה השלימה את המראה הנקי והנסיכותי שניסינו לייצר. היא סיימה את הנאום ויצאה בהרגשה מהממת, גנבה את ההצגה. היו ביקורות טובות אבל במהלך הלילה הרשת התחילה לגעוש״.

ידעת שהנאום לא אותנטי?

״כמה ימים לפני הוועידה שאלתי אותה אם היא מוכנה, והיא סיפרה שמרדית מקייבר, אחת היועצות בקמפיין, עבדה איתה על הנאום ושהיא מאוד שלמה ומרגישה מוכנה. היא סיפרה שהנאום מאוד אישי ומציג את מה שהיא מאמינה בו. ג'ארד קושנר, הבעל של איוונקה, המליץ לה על שני כותבי נאומים אחרים. היא עברה על הנאום שלהם שהיה בו הרבה הומור והחליטה שהיא לא מתחברת לסגנון. היא העדיפה להקרין רצינות ולשתף בחוויות האישיות שלה כמהגרת״.

החלטה שהתבררה כטעות. איך הגבת כשפרצה סערת הנאום?

״הצטערתי שככה התגלגלו הדברים. אני לא שותף לביקורת. בנאומים מהסוג הזה יש הרבה נקודות דמיון. בבוקר שאחרי סימסתי לה 'זה היה מדהים. חבל שלא הקשיבו לתוכן', והיא ענתה לי 'זו תקשורת ליברלית, יקירי'. ביום הנעילה של הוועידה היא הייתה במצב רוח טוב. בסך הכל, גם אם הפרסום ברובו היה שלילי, כל העולם דיבר עליה. אני חושב שבקמפיין למדו מזה״.

מדרכי אלבו ומלניה טראמפ לפני הנאום שנשאה בפתיחת הוועדה הרפובליקנית | צילום: יח"צ
מדרכי אלבו ומלניה טראמפ לפני הנאום שנשאה בפתיחת הוועדה הרפובליקנית | צילום: יח"צ

 

סמול טוק עם דונלד

אלבו, יליד יפו, שירת כמכונאי מטוסים בחיל האוויר ובמקביל כיכב בסצינה התל אביבית של שנות ה־80 כמעצב שיער של דוגמניות בתצוגות האופנה הגדולות אז ועבד בצמוד לצלם האופנה סמי בן גד. ב־1989 החליט לנסות את מזלו מעבר לים, ארז פן, מסרק, ספריי ומספריים ונחת בלוס אנג׳לס. שם החל להתחכך בשואוביז כמעצב שיער בקליפים שצולמו לרשת MTV. מקליפורניה נדד לניו יורק והדרך ללבן ולתלתליהן המוחלקים של נשות מנהטן וכוכבות כמו מאריה קארי, נעמי ווטס וקתרין זיטה ג׳ונס הייתה קצרה. הוא הוזמן לפריז ועיצב שיער בתצוגות של מעצבי על כמו אלכסנדר מקווין ויוז׳י ימאמוטו.

איך הכרת את מלניה?

״הגעתי אליה דרך הסוכן שלי. כן, גם למעצבי שיער יש סוכנים. התבקשתי לעצב לה את השיער לכתבת פרופיל ב'ווג' היפני ומהרגע שהיא פתחה את הדלת היה בינינו קליק. אני מעצב לה את השיער באופן קבוע, אם זה לצילומים, ראיונות ואירועים בקמפיין ואם כחלק משיגרת הטיפוח הקבועה שלה. אנחנו מדברים על החיים והיא מתעניינת בעסק שלי. בבוקר כשאני מגיע אליה הביתה, היא מכינה לי אספרסו ומגישה על מגש, כמיטב המסורת האירופית. אני יכול להעיד שהיא אישה מהממת, יפהפייה טבעית גם בלי טיפת מייק אפ, טובת לב ואימא מסורה שלוקחת את ברון (בנם המשותף בן ה־10 של בני הזוג טראמפ, ט"ל) לחוגים ומשקיעה בו את כל כולה. יש לה מבשלת ומנקה, נהגים ושומרי ראש ולכולם היא אדיבה ונעימה. אני מאוד מעריך ומכבד אותה. לקראת הוועידה היא ביקשה ממני כמה שבועות מראש לשריין את התאריכים ולהיות זמין עבורה. בצילומים לא מזמן למגזין היא הודיעה לצלמת שאם אני לא פנוי היא לא מצטלמת. יש בינינו אמון מלא״.

ספר על ההיכרות שלך עם האיש שאולי, אם הסקרים טועים, יהיה נשיא ארצות הברית.

״דונלד איש מאוד משעשע, כל הזמן זורק בדיחות לאוויר. תפקיד הנשיא, הקומנדר אין צ׳יף, זה למעשה לנהל מערכת ענקית. הוא איש עסקים ומנהל מבריק. הוא אבא לחמישה ילדים סופר מוצלחים וחרוצים וזו אינדיקציה מצויינת ליכולות שלו. השיחות בינינו בדרך כלל די קצרות. הוא הציג אותי בפני חברים באחת מארוחות הערב שהוזמנתי אליהן ואמר: 'תכירו, זה הספר מספר 1 בעולם. אתם לא יכולים להרשות אותו לעצמכם כי הוא יקר'. בדיחה טיפוסית. הוא שואל שאלות קצרות, מקבל תשובות קצרות ועובר מהר הלאה. כשמנהלת משק הבית שלהם התאלמנה, הוא הבטיח לממן את הקולג׳ ואת המחיה לבן שלה ואכן קיים. העובדים בבית טראמפ תמיד אנרגטיים וחיוביים, בניגוד אולי לסיפורים שיוצאים מבית ראש הממשלה שלנו״.

מרדכי אלבו ובני הזוג טראמפ | צילום: יח"צ
מרדכי אלבו ובני הזוג טראמפ | צילום: יח"צ

 

איך אתה מתרשם מהזוגיות שלהם? יש שם באמת אהבה?

״מלניה מקבלת את דונלד ודווקא לא מקטרת עליו. יש ביניהם כימיה והרמוניה ומתחילת הקמפיין הם פועלים יחד כמו מכונה משומנת. גם חמשת הילדים משתתפים פעילים. למלניה יש אישיות בוגרת ומאוד יציבה. ההורים שלה ואחותה הארכיטקטית גרים גם הם במנהטן והם בקשר מצוין. סדרי העדיפויות שלה בדיוק בסדר הנכון, המשפחה חשובה יותר מהכל״.

עד כמה היא מעורבת פוליטית?

"ביום האחרון של הוועידה, לפני הנאום של טראמפ, סידרתי למלניה ולחברה שלה את השיער. החברה פנתה למלניה ואמרה: 'חייבים לשכנע את מרדכי להצביע לטראמפ'. עניתי שעדיין לא החלטתי ומלניה ענתה בנחרצות במבטא המאוד בולט שלה: 'דארלינג, כל אחד מחליט מה שהוא רוצה'. אז הוספתי שדונלד בכלל דמוקרט. היא ככה חייכה בקריצה ובעצם אישרה שיש בזה משהו. יצא לי גם להיות בחדר כשדונלד חתם עם הסגן שלו, מייק פנס. היו שם בסך הכל עשרה אנשים ומלניה אמרה לי 'קדימה, תידחף ותצלם את הרגע הזה למזכרת. בי אגרסיב! זה בסדר!'״.

ישראל עלתה בשיחות ביניכם?

״מלניה שמעה ממני שישראל היא מקום מדהים אבל לא העמקנו בזה. היא ודונלד כמעט ביקרו בארץ בלוויה של פרס אבל בסוף הם המשיכו בקמפיין כמו הילרי״.

מלניה טראמפ מסרה באופן בלעדי ל״את״: ״בדומה לבעלי, אני מכירה בזה שישראל היא ידידתנו הגדולה ביותר במזרח התיכון וששתי המדינות חולקות את אותם הערכים. אני תומכת באופן מלא בבעלי ובמחויבות שלו למדינת ישראל ומאמינה שהכישורים שלו יתרמו רבות לקידום השלום באזור״.

מדרכי אלבו ואינווקה טראמפ | צילום: יח"צ
מדרכי אלבו ואינווקה טראמפ | צילום: יח"צ

 

איך לדעתך מלניה תתפקד כאשת הנשיא?

״נושא החינוך הכי חשוב לה. אם דונלד ייבחר, היא תצטרך לארח אח"מים ולקיים אירועים. כששאלתי אותה אם היא חוששת ולחוצה מגודל המעמד היא אמרה שהיא מתקדמת צעד אחר צעד וכשזה יקרה היא תדע מה לעשות. היא מאוד מעורבת, מתעניינת באקטואליה ודונלד מספר לה הכל״.

אפשר להכתיר אותך כמעצב השיער הביתי של משפחת טראמפ?

״אני חייב להדגיש: של הנשים בלבד! ולפעמים גם של ברון. עם איוונקה עבדתי על קמפיינים. יש לה בית אופנה ובושם הנושא את שמה. בביקורים אצלה בבית היא תמיד תקתקנית, קוראת עיתונים תוך כדי השכמה של הילדים, עונה לטלפונים, מיילים. היא סופר אינטליגנטית וחריפה ויחד עם זאת צנועה. בוסית מלידה. יצא לנו לדבר על ישראל ועל יהדות, במיוחד אחרי תהליך הגיור שעברה. יש לה ספרי קודש בבית והיא שומרת כשרות ושבת. נפגשנו באפטר פארטי בסיום הוועידה. היו שם בערך 25 איש, קצת אוכל ונשנושים ואז כל אחד טס חזרה לעיסוקיו. איוונקה לבשה קז׳ואל מהליין שלה, שמלה בשווי 130 דולר, והייתה מאוד חביבה לכולם. התחבקנו והתנשקנו ודיברנו קצת על הנאום שלה, היא הנשק הסודי בקמפיין״.

אין לך פנטזיה לעצב לדונלד את הבלורית?

״לא, ועד כמה שאני יודע, אף אחד לא מתעסק לו בענייני השיער. זו לא פאה והשיער טבעי, אבל אני די בטוח שהוא צובע את השיבה בשטיפה בהירה. מלניה תמיד אומרת: 'אני לא אומרת לו מה לעשות עם התסרוקת והוא לא אומר לי'״.

איוונקה טראמפ (מימין) ומלניה טראמפ בזמן העימות השני בין המועמדים לנשיאות. השמלה שלבשה מלניה – דגם "פוסי" של בית האופנה גוצ'י – עוררה סערה | צילום: GettyImages
איוונקה טראמפ (מימין) ומלניה טראמפ בזמן העימות השני בין המועמדים לנשיאות. השמלה שלבשה מלניה – דגם "פוסי" של בית האופנה גוצ'י – עוררה סערה | צילום: GettyImages

 

ירוק בעיניים

במקביל לעבודה הצמודה עם שושלת טראמפ אלבו מנהל סלון בוטיק בצ׳לסי ומקבל לקוחות בתיאום מראש בלבד. הוא המייסד והבעלים של חברת תמרוקי השיער ״Yarok״ שהוקמה ב־2006, שמגלגלת מחזור של כמיליון דולר, מוצריה משווקים ב־22 מדינות ובקרוב תוכלו למצוא אותם גם בישראל.

מה הייחודיות במוצרי Yarok?

״רוב החלקות השיער והצבעים הם כימיקלים ורעלים שהורסים את השיער בטווח הארוך וחודרים למערכת הדם. ליין מוצרי השיער שלי הוא אקולוגי, אורגני ומבוסס בחלקו גם על תורת הרמב״ם שהשתמש בצמחי מרפא. כשהייתה לי מספרה פעילה התחילה לי תגובה אלרגית וחיפשתי תכשירים טבעיים ולא מזיקים. למדתי על צמחי מרפא ושמנים מהטבע, השתלמתי בקורסים והפכתי לחצי בוטניקאי. ניסיתי על הלקוחות והתוצאות היו נפלאות. אגב, מלניה מכורה למסכות של ירוק. אין במוצרים אמוניה ורעלים אלא תמציות כמו קמומיל ולבנדר, אבוקדו, ואלוורה, יש לי כמה מעבדות ויש מוצרים שאני רוקח במעבדה שצמודה למספרה״.

אז במי תבחר ב־8 בנובמבר?

״אני חושב שיש לנו עולם מטורף וזו תקופה מאוד סוערת. יכול להיות שהתפקיד של טראמפ הוא להביא רוח חדשה לפתרון בעיות. הוא איש מאוד ישיר וזה יכול לשחק לטובתו בקרב הדור הצעיר של המצביעים שחיים בעולם מאוד מיידי. יש לו חוכמת רחוב והוא יודע להעסיק את האנשים הנכונים. אבל עדיין לא החלטתי במי אבחר״.