אלכסה צ'אנג מפצחת את הטייטל "איט גירל"

אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ
אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ

מה צריך לעשות כדי להפוך לחברה של אנה וינטור, לדגמן למותגי על ולהיות הפאשניסטה שמנופפת לכולם מגג עולם האופנה. אלכסה צ'אנג בראיון מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

העולם מלא בנשים שנראות מצוין, יודעות לזהות את המגמות הנכונות ומשלבות במומחיות את המרכיבים שהופכים מתכון אופנתי לשווה אלפי לייקים באינסטגרם. אך מעטות ניחנו בקסם הנונשלנטי המשדר ביטחון באפס מאמץ וגורם למביטה בהן לא רק לרצות להיות כמוהן, אלא גם להרגיש שזה אפשרי. אלה הן האיט גירלס (It Girls).

"בעלי המזל הניחנים ב־IT חייבים להיות לגמרי לא מודעים לעצמם ומלאים בביטחון עצמי, אדישים להשפעה שלהם ולא מושפעים מאחרים", כך הגדירה את המושג החמקמק "איט" הסופרת הבריטית אלינור גלין בתחילת המאה ה־20, המאה שהייתה אחראית במידה רבה לביסוסו של המושג. רבים ניסו מאז להבין מהו אותו גורם שהופך מישהי מסתם עוד בחורה יפה עם מלתחה אקלקטית ומילייה חברתי נחשב לסטייל גורו נערץ בעולם, כמו למשל אלכסה צ'אנג – האיט גירל של הרגע.

אלכסה צ'אנג | צילום: GettyImages
אלכסה צ'אנג | צילום: GettyImages

 

צ'אנג, שזכתה שלוש פעמים בתואר אייקון הסטייל בטקס פרסי האופנה הבריטי, מככבת באופן קבוע בראש רשימת המתלבשות הטובות של גדולי המגזינים והאתרים, וכששואלים מה היא בעצם עושה בחיים התיוג המיידי שלה הוא "פאשניסטה" – מישהי הידועה בעיקר הודות לטעם משובח בבגדים ונוכחות באירועים הנכונים.

אך למעשה, זוהי רק תחילתה של רשימת הטייטלים שאספה לאורך השנים, בהם דוגמנית, מגישת טלוויזיה, עיתונאית אופנה וסטארטאפיסטית.

היא נראית נינוחה וטבעית, לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות ומעל הכל – נראה שהיא עושה חיים. בהתאם, היא מזוהה עם ז'אנר הקז'ואל המשודרג. צ'אנג מעדיפה, כפי שסיפרה בריאיון שערכנו איתה במייל, אופנה אורבנית, ומתחברת פחות לפריטים צמודים שמשדרים סקס. שמלות קצרצרות וסמי ילדותיות החושפות רגליים דקיקות, תיקים קטנים ואיכותיים, שיער סתור בתספורת קארה ואיפור מאופק הם חלק מסימני ההיכר שלה, וכך גם התחושה שהאאוטפיטים שהיא רוקחת הם ספונטניים ולא מאומצים. אלכסה צ'אנג היא בחורה שקל להאמין לה.

מתוך חשבון האינסטגרם של צ'אנג chungalexa@
מתוך חשבון האינסטגרם של צ'אנג chungalexa@

 

נראה כי היא מצליחה לבלוט למרות שהיא בעצם לא מאוד מקורית או מיוחדת, ואולי בכך טמונה היכולת להזדהות איתה כל כך בקלות. היא יפה אך לא בצורה מסנוורת והיא משדרת נגישות ופשטות כמעט עממית הגורמות לעולם האופנה להיות מוקסם ממנה.

איך היית מגדירה את הסטייל שלך?

"איזון בין הצדדים הגבריים והנשיים של האישיות שלי. למשל, אם אני לובשת שמלה מהודרת יחסית, אני לרוב אעדיף אותה עם נעליים שטוחות. אם אני בג'ינס, הטופ יהיה נשי. הסוד טמון באיזון".

מאיפה מגיע החוש האופנתי שלך?

"אני לא מפחדת לנסות דברים חדשים, גם אם זה אומר שיצחקו עלי בהתחלה. אני גם מכירה את עצמי מצוין. אני חושבת שזה שילוב של שני הדברים האלה. אה, והעובדה שאני מחקה את אימא שלי בלי לשים לב".

אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ
אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ

מינגלינג עם קרל לגרפלד

צ'אנג בת ה־32, המתגוררת כיום בניו יורק, גדלה בהמפשייר, בריטניה, והיא בת לאם אנגלייה ואב ממוצא סיני. היא התחילה לדגמן כשהייתה בת 16, ואחרי שחלטרה בפרסומות לפאנטה וטמפקס כבשה את תודעת הציבור הבריטי ב־2006, כשהנחתה תוכנית טלוויזיה מוזיקלית בשם ""Popworld. היא סללה את דרכה לחוזי טלוויזיה שמנים יותר ובהתאם קיבלה יותר חשיפה והכרה, גם מחוץ לבריטניה, התערבבה עם סלבריטאים, ישבה בשורות הראשונות של תצוגות האופנה והתמנגלה עם קרל לגרפלד ואנה וינטור.

היא הפכה למגישה ב־MTV ודיגמנה למותגי על. ב־2008 השתתפה בתצוגה של ויוויאן וסטווד, ומאז גם הפכה לפנים של דונה קארן ולפרזנטורית של לקוסט, סופרגה ו־Maje. היא עיצבה קולקציה למרקס אנד ספנסר והיא הפרזנטורית של מותג התיקים הצרפתי לונגשאמפ זוהי השנה החמישית.

המותג הבריטי מולברי אף עיצב בהשראתה תיק, שנקרא על שמה – כבוד שג'יין בירקין, האיט גירל של שנות ה־70, זכתה לו מהרמס – והפך לרב המכר.

את זוכרת מתי התחלת להתעניין באופנה?

"זה חלחל בהדרגה. בבית הספר היו לי רצונות ודרישות שלא עמדו בכללי התלבושת האחידה. תמיד רציתי להיראות שונה מהחברים בכיתה. בגלל שכולנו לבשנו אותו הדבר, נהניתי מהאתגר שבמציאת דרכים להביע את האינדיבידואליות שלי. שנאתי כשלמישהי היו נעליים כמו שלי, למשל. היום זאת מחמאה מבחינתי".

מתוך חשבון האינסטגרם של צ'אנג chungalexa@
מתוך חשבון האינסטגרם של צ'אנג chungalexa@

 

בהתאם לאמירה זו, ומתוך הבנה שהיא יכולה למנף את חוש הסטייל שלה ואת רצון הקהל להידמות לה כדי להרוויח עוד כסף, השיקה לפני כשנתיים ספר בשם הממצה "It", שכולל איורי אופנה, תמונות השראה, זיכרונות ילדות ועצות סטייל גנריות למדי. היא מנהלת את החשבונות שלה ברשתות החברתיות באמצעות תמהיל תוכן מגוון, שאינו כולל רק תמונות של הגרדרובה שלה או תמונות סלפי במעליות יוקרתיות, אלא מספק לשני מיליון העוקבים שלה הצצה חיננית ומלאת הומור עצמי אל מי שהיא באמת. כך, למשל, תמונה של בחורה מפנה סכין גילוח לאיזור בית השחי שלה זוכה לקפשן המשעשע "דברים שאני שוכחת לעשות". בתקופה שבה מוצפות הרשתות החברתיות באינספור ניסיונות מאומצים יתר על המידה לצבור אהדה בזכות כישורים אופנתיים, צ'אנג היא משב רוח מרענן.

בספטמבר האחרון השיקה את האפליקציה Villoid – מעין שילוב בין פינטרסט ואינסטגרם המאפשר לגולשים ליצור לוחות השראה בנושא אופנה, לעקוב אחרי אנשים שהם מודל לחיקוי, לראות אילו פריטים נמצאים ברשימת הקניות שלהם ולרכוש אותם בקלות. בריאיון למגזין ELLE הבריטי בדצמבר האחרון סיפרה צ'אנג כי היא לא מרגישה בנוח להוציא המון כסף על בגדים ומשלבת בין פריטים של זארה לפריטים של מותגי על. לכן, מבחינתה, גם האפליקציה צריכה לשקף את התמהיל הזה ולהציע לגולשים שמלות של אסוס לצד נעליים של מיו מיו. המטרה היא, לדבריה, להוות אוטוריטה אופנתית ולהציע עזרה לגולשים בלי להתנשא מעליהם. עוד אמרה כי לא נוח לה לדבר ללא הרף על בגדים ברשתות החברתיות והאפליקציה היא חממה סטרילית שבה הדיון על אופנה יכול לצמוח.

אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ
אלכסה צ'אנג מתוך הקמפיין ללונגשאמפ | צילום: יח"צ

נראה שאת מאוד צנועה. איך את מרגישה כשאת רואה את הפנים שלך בכל מקום?

"זה די משוגע. המודעה של לונגשאמפ למשל מופיעה על כל האוטובוסים בלונדון. ליזי, חברה שלי מימי התיכון, היא בעלת בית קפה. היא מנופפת לי לשלום כל בוקר כשאוטובוס עובר מולה. עדיין לא יצא לי לנסוע באחד האוטובוסים האלה, זה כנראה יהיה נחמד ועם זאת מוזר".

יש רגע בקריירה שלך שאת זוכרת במיוחד?

"הפעם הראשונה שהגעתי למט גאלה (ערב הגאלה היוקרתי של המטרופוליטן, נ"ב) לפני שש שנים. הלכתי עם מעצב האופנה פיליפ לים, שהוא אדם נחמד וחם כל כך. הוא היה הדייט המושלם ועיצב לי טוקסידו במיוחד לאירוע. בכלל לא האמנתי שאני מוזמנת".

מה לא תלבשי לעולם?

"אין דבר כזה".