אלון ליבנה, מאחוריך: המעצב הישראלי שמלהיב את העולם

מארק גולדנברג עם הדגם כפי שהופיע בהפקת האופנה במגזין Nylon | מתוך מגזין ניילון, באדיבות מארק גולדנברג‬‎
מארק גולדנברג עם הדגם כפי שהופיע בהפקת האופנה במגזין Nylon | מתוך מגזין ניילון, באדיבות מארק גולדנברג‬‎

דגם אחד שעשוי כולו מג'ינס הזניק את הקריירה של מארק גולדנברג, מעצב צעיר בוגר שנקר, ונחת בין הדפים של המגזין הנחשב Nylon. למרות זאת, הוא נשאר נאמן לשורשים

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כארבע שנים, כשסיים מארק גולדנברג, 29, את לימודיו בשנקר – הייתה תחושה שמשהו גדול עומד לקרות. קולקציית הגמר שעיצב עוררה עניין רב וזכתה לסיקור מפרגן בתקשורת הישראלית, וגם מגזינים בינלאומיים נחשבים כמו Glamour ,ELLE ו- L'Officiel לא נשארו אדישים אליה ופרסמו אייטמים אוהדים.

משם, קצרה הייתה הדרך להתמחות בבית האופנה של המעצבת הנודעת דיאן פון פירסטנברג (DVF) בניו יורק, ומאז גולדנברג לא נח לרגע. במסגרת התחרות ITS (International Talent Support) שנערכת בכל שנה באיטליה ומקבצת בוגרים נבחרים של בתי ספר לאופנה ברחבי העולם, הציג המעצב הצעיר קולקציית קפסולה בהשראת תעופה וציפורים, שאחד מדגמיה נבנה כולו מבד ג'ינס ועוצב במיוחד עבור חברת Diesel, הנותנת מדי שנה את חסותה לתחרות.

הדגם המדובר צד את תשומת ליבו של הסטייליסט סנטה בוואקואה, שעמל באותם ימים על הפקת אופנה למגזין Nylon הצבעוני והעדכני וביקש לצלם את הדגם בניו יורק, לצד דגמים של מעצבים כמו ז'אן פול גוטייה, ראלף לורן ומרג'יאלה. כך, מצא את עצמו גולדנברג, מעצב אנונימי באופן יחסי, מציג לראווה את תוצריו לצד גדולי המעצבים במגזין בינלאומי לוהט.

הדגם נבנה כולו מבד ג'ינס ועוצב במיוחד עבור חברת Diesel | צילום: אלכס פרגמנט
הדגם נבנה כולו מבד ג'ינס ועוצב במיוחד עבור חברת Diesel | צילום: אלכס פרגמנט

מארק, איך זה קרה?

"לפני כחצי שנה פנה אלי ברנדון מקסוול, הסטייליסט של ליידי גאגא, וביקש את הדגם הספציפי שמופיע עכשיו במגזין Nylon עבורה, אבל לא הגענו להסכמה לגבי עלות ההוצאות הכספיות הכרוכות במשלוח הדגם. הסטייליסט המוערך סנטה בוואקואה נתקל בפוסט שכתבתי בנושא, וכך נחשף לדגם לראשונה. הוא סיפר לי מעט על עצמו והלקוחות איתם הוא עובד (ג'ולייט בינוש, אדריאן ברודי, פארל, וג'יי זי) ואמר שהוא מכין הפקת אופנה למגזין Nylon ומעוניין לצלם את הדגם בניו-יורק, כחלק מסדרת דגמים מבד ג'ינס העשויים בתפירה עילית".

הדגם של מארק גולדנברג כפי שהופיע במגזין Nylon | מתוך מגזין ניילון, באדיבות מארק גולדנברג‬‎
הדגם של מארק גולדנברג כפי שהופיע במגזין Nylon | מתוך מגזין ניילון, באדיבות מארק גולדנברג‬‎

גאה בעשייה המקומית

בשנתיים האחרונות מעצב גולדנברג בסטודיו של מאיה נגרי, אך מעת לעת מוצא את הזמן להכין באופן עצמאי דגמים אוונגרדיים, המשתלבים בהפקות אופנה שונות אותן הוא בוחר בקפידה. אך למרות החלומות הגדולים שגם מתגשמים אט אט, גולדנברג מספר כי אין לו כוונות לעזוב את הארץ: "הופעות אורח במגזינים בינלאומיים זו זכות מופלאה. בשבוע הבא תתפרסם הפקה נוספת במגזין PRYSM והיה לי העונג להופיע גם בווג האיטלקי במסגרת זכייתי בקולקציה הטובה ביותר לשנת 2012, אבל אין לי תכניות לעזוב את הארץ. אני שואב סיפוק רב מהעבודה עם מאיה נגרי ומאוד מעריך את הדרך בה המותג מתפתח ומתרחב בהדרגה גם לזירה הבינלאומית. אנחנו גאים מאוד בעשייה הישראלית שלנו ובסטנדרטים הגבוהים שמציב המותג, ואעבוד כאן כל עוד יתאפשר לי, וכל עוד יהיה ביקוש למעצבים צעירים וחדורי מוטיבציה".

מתוך הקולקציה של מארק גולדנברג | צילום: אסף עיני
מתוך הקולקציה של מארק גולדנברג | צילום: אסף עיני

אבל בטח מרגש להופיע במגזין בינלאומי.

"בכל פעם שדגם שלי מעורר עניין וזוכה לחשיפה זה מאוד מרגש. אני משקיע בדגמים האלה זמן יקר לאין שיעור ועבודה מאומצת היורדת לפרטים הקטנים ביותר. בשבוע שעבר עברתי מול דוכן מגזינים, הרמתי עותק של המגזין Nylon ונעמדתי שם בבהייה ממושכת בהפקה הזו, בתחושה של הכרת תודה על הדברים הקטנים שממתיקים את החיים".