נעים להכיר
צווארונים שמגיעים בלי חולצה, נעליים שלא נמכרות בזוגות ומעצבים שלא הכרתם. אירועי האופנה השווים של החודש שיגרמו לבקבוק הקאווה שלכם לבעבע ולהשמיע את יריית הפתיחה של הקיץ
למביני עניין: בגדי הגברים של המעצב בוריס בידז'אן
במרתף סמי־אפל ברחוב בן יהודה בתל אביב חבויה פנינת האופנה Inn7. מדובר בבוטיק המציע פריטי לבוש אוונגרדיים וייחודיים לנשים וגברים, פרי מתפרתם של מעצבים אירופאים ויפנים מובילים. הפריטים המוצעים בחנות הם ממחוזות גותיים ואורבניים, ובהתאם לכך הגזרות הן א־סימטריות, מוגזמות ודומיננטיות.
כדאי לשים לב במיוחד לפריטיו של מעצב בגדי הגברים בוריס בידז'אן, גרמני־אירני המתגורר בברצלונה, שהקים מותג יחודי שבבסיסו פרשנות מתוחכמת ומקורית למגמות השולטות ברחוב ולטרנדים המסחריים. הבדים איכותיים ותפורים לעילא והסילואטים של בידז'אן רחוקים מלהיות סקסיים או מחמיאים, אך זהו סוד קסמם. בקולקציית קיץ 2015 למשל, בולטת השפעה ניכרת מעולם הספורט ומאופנת הרחוב ולצידה השפעות מעולם הנינג'ות. זו באה לידי ביטוי בכובעים המסתירים את הפנים למעט העיניים, במעילים רחבים ובחליפות המשדרות קשיחות מלאת אמירה.
Inn7, בן יהודה 177 תל אביב | Brandy's, קניון רמת אביב, 3,000־550 ש"ח
אוהבת בערבית: שיתוף פעולה בין קרן מור והמותג גלביה
לפני חמש שנים, כשהקימו מירב הדרי ואתי צאיג את המותג גלביה, הייתה קרן מור – הידועה באהבתה לגלביות ולפריטי אובר־סייז הצהרתיים – אחת הראשונות לחבקו. כעת מניב הרומן ביניהן פרי: מור יצרה שיתוף פעולה חדש, כששידכה בין הדרי וצאיג לטל מר – מעצבת צעירה שעיצבה טישרט הנושא את הכיתוב “אנא אחבאק" (אני אוהב/ת אותך בערבית).
“במשך שנים ומדי קיץ, אני רוכשת לעצמי ולחברות שלי המון חולצות כאלה. יש משהו נצחי בגרפיקה הזאת שמצא חן בעיניי מאוד. זהו מסר שתמיד רלוונטי ולא נמאס לעולם", סיפרה לנו מור בשיחה קצרה שנערכה איתה. כתוצאה מהחיבור המוצלח נוצרה מיני קולקציה של גלביות וחולצות טריקו, באפור על שלל גווניו, הנושאות את הכיתוב. פריטים אלה, בניגוד לדגמים האיקוניים של המותג, הם אורבניים בהרבה, כשאת הטאץ' האוריינטלי מעניק הסלוגן בערבית. מור אמנם לא עיצבה בעצמה את הדגמים, אבל הייתה שותפה מלאה לתהליך וסייעה בבחירת הגזרות, הבדים והצבעוניות. היא מגלה שבמהלך המפגש נולדו רעיונות נוספים והיא מקווה להעמיק את שיתוף הפעולה בעתיד.
גלביה, שד' רוטשילד 1 תל אביב | קניון ארנה הרצליה, 490־690 ש"ח
מודלוריים: צווארונים בלי חולצה ונעליים לא תואמות
מותג ישראלי חדש העונה לשם Neat מציע צווארונים מעוצבים שמתלבשים על כל חולצה או שמלה ומשווים להן טוויסט עדכני ומעניין. המוחות מאחורי המותג הם הילה יחימוביץ', עיתונאית אופנה לשעבר, ובן זוגה, עידו קדמון, שזיהו את הצורך באקססורי מזן חדש. הצווארונים תפורים כווסטים שניתן ללבוש מעל הבגד או מתחתיו, במידות XS-L ובסגנונות הנעים על הסקאלה שבין קלאסי ואלגנטי לאדג'י ונועז.
ב־etsy.com, טווח מחירים 120־200 ש"ח
מותג נעלי הגומי הברזילאי מליסה ממשיך להמציא את עצמו מחדש כל עונה. הקיץ, לצד שיתוף פעולה ראשון עם קארל לגרפלד, מציע המותג קו חדשני בשם One by One הכולל תשעה דגמי נעליים, כולם מאותה משפחת הדפסים, והחידוש הוא שאת אותה נעל אפשר לנעול על רגל ימין וגם על רגל שמאל. הנעליים אינן נמכרות בזוגות, אלא בנפרד, כך שאפשר ואף רצוי לשלב בין הדפסים וליצור צירופים מעניינים של זוגות.
ברשת סטורי, 199 ש"ח לנעל אחת
החיים שאחרי: המעצבות לבית מרק ג'ייקובס מקימות מותג חדש
במרץ האחרון הודיע מרק ג'ייקובס על הפסקת פעילותו של הליין הצעיר והזול יותר "מרק ביי מרק" ומיזוגו עם הקו הראשי של המעצב. בטרם הספיק עולם האופנה להתאושש מהבשורה, הודיע צמד המעצבות הבריטי העומד מאחורי המותג – קייטי הילייר ולואלה ברטלי, על הקמת מותג יוקרה עצמאי משלהן. השתיים עובדות יחד כבר משנת 1999, אז החלה הילייר לעצב עבור המותג Luella (בבעלותה של לואלה ברטלי), שנסגר עשור לאחר מכן. לבית מרק ג'ייקובס הן הצטרפו במאי 2013. המותג החדש שלהן, שיקרא הילייר ברטלי, מיועד לנשים בלבד ויציע בגדים, תיקים ואביזרים. קולקציית סתיו 2015 הוצגה באופן חשאי למדי לקומץ קניינים בפריז וצפויה להופיע בבוטיקים נבחרים במהלך חודש אוגוסט.
הרזון חוזר: הקמפיין החדש של גוצ'י
לא חסרות סיבות לכך שהקמפיין החדש של גוצ'י לקולקציית קדם-סתיו 2015, חולל כל כך הרבה רעש תקשורתי. ראשית, הקמפיין שבמרכזו מצולם זוג סתור שיער בדירה לונדונית על ספה מרופטת ונהדרת, הוא הראשון שנוצר על ידי המנהל האמנותי אלסנדרו מיקלה, וככזה הוא מדגיש את השינוי הרדיקלי שעובר על סגנונו של הבית. לא עוד פצצות סקס וגברים מצוחצחים – מוזות שגוצ'י קידם באגרסיביות בעשור שעבר – אלא אווירה רומנטית ואמנותית. שנית, כקמפיין לאחד מהמותגים הגדולים בעולם, הוא ממחיש את הכיוון אליו צועד עולם האופנה, כשהוא מעניק הדגשה יתרה לגוף הרזה והצעיר. מדובר בקונטרה ברורה ביחס לגישה שאפיינה את התעשייה בשנים האחרונות, שעיקרה קידום מודלי גוף מגוונים ונשים אמיתיות. לירוי שופן
דיאלוג זוגי: הכירו את המותג Hanna
בני הזוג ניר גואטה ורותם מיץ־גואטה, בוגרי שנקר, פנו בתום הלימודים לכיוונים שונים: הוא עיצב בגדי גברים במרג'יאלה בפריז והיא עיצבה לנשים בארץ. כשהחיבור הזוגי הכריע, הקימו יחד את אחד ממותגי הנשים המעניינים שנראו בארץ לאחרונה. קולקציית הקיץ של המותג (השנייה מאז הקמתו) כוללת 16 פריטים נשיים בעלי אלמנטים מהמלתחה הגברית. בולטים במיוחד הדפסים דיגיטליים יפים ופיתוחי טקסטיל ייחודיים שכדאי למשש מקרוב.
ב־hannah-studio.com, רשת רזילי, 360־1,090 ש״ח
שבע התרחשויות אופנה חשובות
סטלה מקרטני משיקה קו מעוצב נוסף לאדידס, באווירה צעירה יותר.
פיטר דאנדס הוא המנהל הקריאטיבי החדש של רוברטו קוואלי.
יוז'י יממוטו משתף פעולה עם המותג הלו קיטי ומקים קו הלבשה מיוחד למבוגרים.
שאנל צפוי להשיק לראשונה אתר קניות אונליין.
ענקיות השופינג האינטרנטי Net-a-Porter ו־ Yoox מתמזגות.
המעצבת לילך אלגרבלי עזבה את המותג לילהמיסט והקימה מותג חדש הנושא את שמה.
עורכת פריז המיתולוגית קארין רויטפלד תעצב קולקציה עם מותג יוניקלו היפני.