כל מה שצריך לדעת על ניקוי פנים

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

עור הפנים מנצל את ניקיונות החג כדי לצאת אלייך בקריאה נרגשת: אנא הצילי אותי מהסחלה של החיים והעניקי לי מראה צחור כשלגיה. המדריך לניקוי פנים נחלץ לעזרתך

88 שיתופים | 132 צפיות

 

המין האנושי, האלוף בהפיכת פעולות בסיסיות של החיים למורכבות, הצליח לגרום גם לשטיפת הפנים להיות פעולה שדורשת תואר ראשון.

בבואך לחפש תכשיר לניקוי הפנים, דיילת הפארם תתנפל עלייך עם תחליב, סבון ופילינג, תבלבל את מוחך וסביר להניח שתוביל אותך לקופה כצאן לטבח המינוס, עם שלל מוצרים שאין לך בהם צורך. לרוע מזלה אותה דיילת לא יודעת שהתעדכנת מבעוד מועד במדריך הבא:

מתי ואיך מנקים את עור הפנים

מומלץ לנקות את עור הפנים והצוואר מדי בוקר וערב, ולבחור יום בשבוע לטיפול פנים יסודי, הכולל פילינג או מסכת ניקוי כדי להסיר את חלקיקי האבק והפיח שמכסים לנו על החיים וכדי לייצר את האשליה שהנה הצלחנו להאט משמעותית את תהליך ההזדקנות של העור. אופן הניקוי ובחירת התכשיר תלויים בסוג העור, בעונת השנה ובהעדפה האישית. בקיץ למשל, נשים רבות מעדיפות להשתמש בתכשיר נשטף במים המעניק תחושה רעננה יותר, בעוד בחורף, כשנעשה קריר, יש המעדיפות ניקוי בתחליב לחות או קרם ניקוי שאינו דורש שטיפה.

ממה מורכבים תכשירי ניקוי לפנים?

תכשירים לניקוי הפנים מורכבים לרוב מתערובת כימית של חומר ניקוי, מרכיבים צמחיים עשירים בלחות המגנים מפני נזקי הסביבה (כמו אלוורה, ג'ינסנג, מלפפון ותה לבן), מינרלים וויטמינים (כמו E ,C ,A) ונוגדי חמצון התורמים לשמירה על בריאות העור. לסוגי עור שונים מומלצים תכשירים בהרכבים שונים אבל בסופו של יום הסבון הנכון הוא זה שלאחר השימוש בו העור מרגיש נקי: לא שמנוני מדי, לא יבש מדי, לא מתוח מדי ובטח לא שורף או מעקצץ.

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

ניקוי לפי סוג העור

לעור שמן

מומלץ סבון פנים במרקם ג'ל או מוס מקציף, הנשטפים במים. הסבון ממיס שאריות שומן ומנקה לכלוך, ומכיל חומרי לחות, ויטמינים ומינרלים, חומרים נוגדי חמצון, ובעיקר חומצת מלח שומנית בעלת יכולת ניקוי. ככל שדרגת החומציות עולה (מעל 5 PH ) עולה הסיכוי לעור מיובש.

ג'ל ניקוי מתאים לעור שמן כי הוא מכיל ריכוז מיטבי של חומרים פעילים (תמצית קלנדולה וחומצה סליצילית למשל), המקלפים את שכבת התאים הראשונה של העור.

קצף בניגוד לג'ל ממיס את שכבת ההגנה השמנונית של העור, ולכן מגביר את יובש העור ומחייב שילוב תכשירי הזנה עשירים בלחות.

עוד מומלץ לעור שמן ניקוי שבועי בפילינג או מסכת טיהור. הפילינג מנקה באופן עמוק ויסודי את העור ומשפר את החדירה של מוצרי הטיפוח, בפרט בעור שמן שבו עודף השומן והתאים המתים יוצר מעין פקק בנקבוביות. בנוסף, הפילינג מחליק, מבהיר ומשפר את מרקם העור ומעודד את צמיחת תאי העור וחידושו.

לא מתאים לעור שמן: ותרי על שימוש בחלב פנים ובמוצרי ניקוי המכילים אלכוהול או ספירט המגרים את בלוטות החלב ומייצרים עודף של שומן.

לעור יבש

מומלץ חלב פנים שאינו נשטף במים, המעשיר ומזין את העור תוך כדי ניקוי.

חלב פנים מכיל שומן, מינרלים שונים, ויטמינים, תמציות צמחים ושמנים אתריים והוא מעניק לחות לעור יבש ומעורב, ובו זמנית ממיס לכלוך, שאריות איפור ומעניק מגע קטיפתי לעור.

לא מתאים לעור יבש: ותרי על שימוש בסבון מוצק ובמוצרי ניקוי אגרסיביים (הכוללים גרגירי חומר גדולים שאינם מסיסים) שיפגעו בשכבת השומן הטבעית המגנה.

לעור מעורב

אפשר להחליף תכשירי ניקוי לפי עונת השנה וההעדפה האישית, כל עוד התכשיר עדין (גרגירים קטנים הנמסים עם העיסוי על העור). שילוב של מי פנים וחלב פנים מהווים שילוב יעיל בדרך לעור נקי ומטופח ומיועדים לטיפול בעור רגיל עד יבש.

מי פנים הם מים מזוקקים שתפקידם לחטא. והם מכילים גם מינרלים, ויטמינים וחומצות שונות, הגורמות לפילינג עדין של תאי העור המתים בשכבת העור העליונה. בנוסף הם גורמים לכיווץ הנקבוביות שעל פני העור, ועל כן השימוש בהם חשוב בתהליך הניקוי.  את מי הפנים מספיגים בצמר גפן ומנקים את העור בתנועות סיבוביות, עד אשר צמר הגפן או הספוגית נקיים.

במקום מי פנים אפשר גם להשתמש במים מיסלריים: סוג של מי פנים שבנוסף לניקוי הפנים גם מסירים איפור. הם מבוססים על שילוב של מים ושמן שמושכים אליהם את הלכלוך ואינם מכילים אלכוהול או סבון המייבשים את העור.

מברשות ניקוי

תחום ניקוי הפנים מציע בין היתר מברשות ניקוי חשמליות וידניות, המסייעות בניקוי פנים יסודי והסרת איפור ומחליפות את פעולת הניגוב בצמר גפן, ויש להן יתרונות רבים:

1. הודות לסיבובי המברשת האוטומטיים המהירים היא מנקה את הפנים בפחות זמן וביתר יעילות.

2. השימוש במברשת מעודד את המרצת הדם בפנים ומשפר את רמת החמצן בתאים.

3. רוב המברשות כוללות סיבים באורכים שונים ובעובי משתנה המצליחים להגיע לאזורים בעייתים בפנים (כמו צדי האף); והן מגיעות בעוצמות תדר שונות המאפשרות לבחור את סוג הניקוי המועדף: יומיומי עדין או עמוק יותר.

4. קיימות מברשות אלחוטיות ועמידות במים, המאפשרות שימוש גם במקלחת.

5. קיימות מברשות הכוללות שעון סטופר המפסיק את פעולת הניקוי לאחר משך הזמן הדרוש לניקוי העור.

טווח המחירים 90־700 ש״ח

טיפים לניקוי עור הפנים

אל תנקי את העור יותר מפעמיים ביום: בבוקר ולפני השינה. רחצה מוגזמת מסירה את שכבת ההגנה החיונית לעור.

אל תלכי לישון עם איפור: הסרת האיפור היא חלק חשוב בתהליך ניקוי הפנים. עור הפנים סופג איפור, בעיקר באזור העיניים הרגיש, ועם הזמן יש סכנה שתתעוררי בבוקר עם עיניים נפוחות ואדומות ואף דלקתיות.

השתמשי רק במסיר איפור ייעודי: מסיר איפור הוא התכשיר היחיד שאפשר להסיר איתו איפור מאזור העיניים. הוא עדין משאר המסירים ומכיל מרכיבים מרגיעים שמטרתם להקל על האזור העדין והרגיש שסביב העיניים. ברוב המקרים הוא מכיל גם שכבה של שמנים הידרופיליים וגם שכבה מימית, המשתלבות זו בזו לאחר פעולת ניעור, ופרוטאינים לחיזוק שורשי הריסים.

לעייפות במיוחד, אפשר לוותר על תכשירים נוזליים ולהשתמש במגבונים ייעודיים להסרת איפור מהעיניים או במגבונים לניקוי מהיר של הפנים. מומלץ להניח חבילה ליד המיטה.

חמישה מוצרי ניקוי מומלצים

1. מים מיסלריים פאיוט 79 ש"ח

מים מיסלריים פאיוט 79 ש"ח | צילום: יח"צ
מים מיסלריים פאיוט 79 ש"ח | צילום: יח"צ

2. ג'ל ניקוי פיורטה טרמל וישי 99 ש"ח

ג'ל ניקוי פיורטה טרמל וישי 99 ש"ח | צילום: יח"צ
ג'ל ניקוי פיורטה טרמל וישי 99 ש"ח | צילום: יח"צ

3. מסיר איפור דו פואזי איב סן לורן 172 ש"ח

מסיר איפור דו פואזי איב סן לורן 172 ש"ח | צילום: יח"צ
מסיר איפור דו פואזי איב סן לורן 172 ש"ח | צילום: יח"צ

4. מוס לניקוי גרלן 256 ש"ח

מוס לניקוי גרלן 256 ש"ח | צילום: יח"צ
מוס לניקוי גרלן 256 ש"ח | צילום: יח"צ

5. מברשת ניקוי לפנים Reveal רמינגטון 499 ש"ח

מברשת ניקוי לפנים Reveal רמינגטון 499 ש"ח | צילום: יח"צ
מברשת ניקוי לפנים Reveal רמינגטון 499 ש"ח | צילום: יח"צ