מדריך מסכות הטיפוח המלא

סטלה מקרטני וקייט הדסון מוזהבות | צילום מתוך חשבון האינסטגרם katehudson@
סטלה מקרטני וקייט הדסון מוזהבות | צילום מתוך חשבון האינסטגרם katehudson@

תפוז יפני שמבהיר כתמים, חימר שמכווץ נקבוביות ואיך כוסברה תעשה פלאים לעור שלך? המדריך המלא למסכות הטיפוח יעשה לך סדר בג'ונגל של מדפי הפארם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

זמן רב לפני שהפכנו לעבדים של הזמן, טיפוח עור הפנים היה טקס ממושך. הנשים המצריות, היווניות והרומיות כתשו קטורת, שעווה, שמן טרי וגרגרי ברושים יחד עם חלב ואת המשחה שהתקבלה הניחו על הפנים במהלך היום. בלילה הן העדיפו למשוח תערובת של דבש, חלבון ביצה ופירורי לחם, כדי לקבל בבוקר עור חלק וקורן. מאז ועד היום נשים ממשיכות לחפש את ה"חיזוקית" המושלמת לעור הפנים, הלא היא המסכה, מוצר משלים לשגרת הטיפוח הבסיסית האמור להעניק לפנים את ה"פוש" הנוסף שמעבר לטיפול היומיומי. סוג של זריקת מרץ לעור, שמטרתה להעניק פתרון לבעיות שונות החל בחוסר לחות וכלה בהשתלטות הקמטים על המרחב.

במהלך השנים השקיעו חברות הקוסמטיקה משאבים רבים בפיתוח סוגים שונים של מסכות. עם הזמן הן הפכו ליעילות יותר הן במבחן התוצאה והן בהשפעתן המהירה. אורח החיים המסחרר הביא לפיתוחן של מסכות מועילות כל כך עד שניתן להניחן למשך שלוש עד עשר דקות בלבד, במקום חצי שעה ומעלה, והן מכילות ריכוז גבוה של רכיבים פעילים. אלה מספקים תוצאה טובה בשימוש של פעמיים־שלוש בשבוע בלבד ואין צורך להניח אותן יומיום.

קיימים שישה סוגים עיקריים של מסכות, את כולם ניתן לרכוש לשימוש ביתי או לשלב בשגרת הטיפולים אצל הקוסמטיקאית.

מסכות הסרה

אוספות מהעור לכלוך ושומן. הן מסירות תאים מתים מהעור, מנקות אותו וגורמות לו להיראות אחיד יותר, לרוב באמצעות פילינג.

מתאים ל: כל סוגי העור.

תדירות שימוש מומלצת: פעם עד פעמיים בשבוע.

להשלמת הטיפול: לאחר השימוש מומלץ להניח מסכת לחות והזנה.

לדוגמה: מסכת פילינג של סבוקלם המבוססת על אנזימים מפירות אקזוטיים כמו פפאיה ואננס, בשילוב גרגירים המעמיקים את פעולת הניקוי וממיסים את התאים המתים.
128 ש"ח, בסופר פארם ובבתי המרקחת.

מסכת פילינג אנזימטית של סבוקלם | צילום: מוטי פישביין
מסכת פילינג אנזימטית של סבוקלם | צילום: מוטי פישביין

 

מסכות ניקוי

מטפלות בחסימות שנוצרו בנקבוביות העור כתוצאה מהצטברות של לכלוך ושומן. "מסכות הסרה (בהן מסכות מטהרות, מסכות לניקוי עמוק ומסכות חימר), מנקות את שכבת העור העליונה בלבד, בעוד מסכות הניקוי מבצעות עבודה אינטנסיבית יותר ומטפלות גם בלכלוך שאינו נראה לעין", מסבירה גלי פלטינוב מחברת כריסטינה את ההבדל בין שני סוגי מסכות הניקוי.

מתאים ל: כל סוגי העור.

תדירות שימוש מומלצת: פעם עד פעמיים בשבוע.

להשלמת הטיפול: לאחר השימוש מומלץ להניח מסכת לחות והזנה.

לדוגמה: מסיכת בוץ לניקוי העור של ללין, המשלבת בין חימר וויטמינים ומינרלים מבוץ ים המלח. 69.90 ש"ח, בחנויות הרשת.

מסכת חימר לניקוי העור של ד"ר האושקה המבוססת על אדמת מרפא מועשרת בצמחי מרפא כמו הממליס וכובע הנזיר. 209 ש"ח, בבתי המרקחת ובבתי טבע.

מסכה לניקוי עמוק ולטיהור Sebo Vegetal של איב רושה, מועשרת באבקת חימר. 60 ש"ח בחנויות המותג.

מסיכת פנים של ללין | צילום: vipdesign
מסיכת פנים של ללין | צילום: vipdesign

 

מסכות לחות והזנה

משפרות את רמת הלחות בעור. "הן מכילות חומרי הזנה כמו ויטמינים ושמנים המסיסים בשמן, ותמציות צמחים המרוות את העור ומשמשות 'אוכל' לעור היבש", אומרת עדינה אבידן, מדריכה ראשית ביונקה פריז. על המדפים תמצאו מסכות לחות קלילות המתאימות לעור צעיר (אותו צריך להרוות בלחות ללא שומן) או מסכות עשירות בהזנה ובשמנים לעור בוגר (הכוללות רכיבי אנטיאייג'ינג כמו חומצה היאלורונית). לרובן מרקם משחתי "חמאתי" עשיר או מרקם ג'לי קליל.

בין מסכות הלחות יש גם מסכות עם ייעוד מסוים, בהן מסכות אשר מגנות על העור מפני נזקי הסביבה וזיהום האוויר, מסכות לילה המעניקות לעור לחות ממושכת במהלך השינה ונשטפות בבוקר (אלו הפכו לטרנד בזירת הקוסמטיקה בשנתיים האחרונות לאחר שהוכח שהן יעילות במיוחד מפני שבמהלך הלילה קצב חידוש התאים עולה) ומסכות הידרה ג'ל המעניקות לחות אינטנסיבית (לרוב קרירה) ומרגיעות את העור, בהן משתמשים בעיקר לאחר פילינג, חשיפה לשמש, טיפול לייזר או טיפול במכשור אחר.

מתאים ל: בעלות עור יבש ומיובש, עונות מעבר, תנאי אקלים קרים ויבשים ולאחר שימוש במסכות לניקוי פנים.

תדירות שימוש מומלצת: פעם בשבוע.

להשלמת הטיפול: להניח שכבה נדיבה של מסכת הזנה גם באזור הצוואר, הראשון שמסגיר את סימני הגיל. מומלץ להניח על הצוואר בשכיבה למשך 5־10 דקות ולהסיר עם מגבת שנספגה קלות במים חמים.

לדוגמה: מסכת ניקוי Excellence Code מסדרת תאי הגזע של יונקה פריז, המבוססת על תמצית גומא הפקעים הממריצה את ייצור הקולגן ותמצית אצות פלמריה פלמטה – להבהרה. 499 ש"ח, אצל הקוסמטיקאיות ובמרכזי היופי.

מסכה מגנה מכוסברה ותמצית התפוז של קיל'ס, המעניקה לעור הגנה מפני נזקי הסביבה וזיהום האוויר. 175 ש"ח, בחנויות המותג.

מסכת לילה אקוואליה טרמל ספא לילה של וישי המבוססת על מים טרמליים ממעיינות טבעיים, חומצה היאלורונית ושמנים צמחיים המשקמים את מראה העור. 159 ש"ח, בבתי המרקחת הפרטיים.

מסכת הידרה ג'ל מסדרת הידרה ספרקלינג של ג'יבנשי. 299 ש"ח, ברשתות הפארם.

מסכית לחות Excellence Code של יונקה פריז
מסכית לחות Excellence Code של יונקה פריז
מסכת כורכום וזרעי חמוציות של קילס | צילום: יח"צ
מסכת כורכום וזרעי חמוציות של קילס | צילום: יח"צ
וישי קרם ספא לילה מסדרת אקוואליה | צילום: מוטי פישביין
וישי קרם ספא לילה מסדרת אקוואליה | צילום: מוטי פישביין
מסכת לחות HYDRA SPARKLING של ג'יבנשי | צילום: יח"צ
מסכת לחות HYDRA SPARKLING של ג'יבנשי | צילום: יח"צ

 

מסכות יופי

מבטיחות תהילת ביוטי ב־10 דקות. זוהר מיידי, מתיחת קמטים, מיצוק, אפקט הרמה (מסכות Lift) ורענון עור הפנים. הן עשירות ברכיבי ויטמינים ולחות, סוכרים ופרוטאינים (של חיטה למשל) שתפקידם להעניק לעור מראה אחיד, מתוח, רענן וזוהר יותר ומשפרות את מראה העור באופן מיידי. קיימות גם מסכות יופי ייעודיות לעיניים, לשפתיים ולצוואר.

מתאים ל: שימוש חד פעמי לפני אירוע חשוב, צילומים או סתם פינוק.

להשלמת הטיפול: להסיר מהפנים באמצעות מגבת שחוממה מראש במיקרוגל. חלקן אפילו אינן דורשות הסרה ונספגות בעור (ניתן להסיר עודפים עם טישו) כך שניתן להתאפר מיד לאחר השימוש בהן.

לדוגמה: קרם פנינה מסדרת פרפקט טיים של HL למיצוק ומילוי קמטים המבוסס בין היתר על חומצה היאלורונית, ליפו־פפטידים המפחיתים היווצרות קמטים חדשים וחומצות אמינו המסייעות במילוי קמטים עמוקים. 257 ש"ח, אצל הקוסמטיקאיות.

מסכת פנינה למיצוק ומתיחה של HL
מסכת פנינה למיצוק ומתיחה של HL

 

מסכות משקמות

נועדו לטפל בעור הסובל מבעיה נקודתית כמו פצעי אקנה, נגעים או לאחר פרוצדורה רפואית. מירב בן יקר מנהלת מחלקת ההדרכה בחברת HL מסבירה: "אלו הן מסכות מכווצות ומרגיעות המיועדות לטיפול בעור שמן ואקנתי ותפקידן לחטא ולאזן את הפרשת השומן העל עורי, לספוח עודפי שומן, לכווץ את הנקבוביות ולרפא נגעים".

מתאים ל: בעלות עור שמן ורגיש הסובל מקופרוז (כלי דם שמתרחבים) או לאחר פרוצדורה אסתטית.

להשלמת הטיפול: לאקסטרה לחות והזנה מסכת לילה ושינה.

לדוגמה: מסכת חימר ירוק לטיפול באקנה של לבנדר, עשירה בסידן, מגנזיום ואשלגן המחטא ומרפא דלקות. 25 ש"ח, בחנויות המותג ובאתר.

מסיכת חימר ירוק של לבנדר | צילום: יח"צ
מסיכת חימר ירוק של לבנדר | צילום: יח"צ

 

מסכות מבהירות

מטפלות בעור הסובל מכתמי פיגמנטציה, כתמי שמש ופגמים נוספים בעור ובמרקמו.

מתאים ל: נשים בהריון, בעלות כתמי פיגמנטציה, כתמי שמש וגוון עור לא אחיד.

מומלץ גם: למריחה על כפות הידיים. אחת לשבוע הניחי עליהן מעט מסכת הבהרה במקום קרם ידיים.

לדוגמה: מסכת Even Better Brightening Moisture Mask של קליניק, מורכבת מתמצית תפוז יפני המסייעת לצמצום גירויים והפחתת כהויות בעור ותמצית ליקוריץ המסייעת להבהרת העור. 330 ש"ח, ברשתות הפארם ובאתר.

מסיכה מבהירה EVEN BETTER של קליניק
מסיכה מבהירה EVEN BETTER של קליניק

 

ספיישל k

קיי ביוטי הוא תופעה קוסמטית שמקורה בקוריאה ושמסחררת את עולם היופי מאז 2012. מאחוריה עומדים מוצרי קוסמטיקה המבוססים על מוצרי מזון אסייאתיים ומגיעים באריזות צבעוניות ומתוקות. הקוריאנים פיתחו טכנולוגיות הייטק חדשות ומתקדמות בתחום היופי, שילבו אותן עם רפואת המזרח והם ממשיכים לחדש בתחום כל הזמן. מוצר הדגל של הקיי ביוטי הוא מסכות הבד המעניקות לעור בוסט של לחות תוך 10 דקות. כך למשל תמצאו מסכות פנים שמשלבות תאי גזע וזהב, כשהכול ארוז נפלא, חווייתי ומרשים ועם ריחות נהדרים ובמחירים השווים לכל נפש.

לדוגמה: מסכת בד Bio Smoothing & Express Firming של יובנה המכילה פפטידים, גרגירי גינה, קפאין וחומצה היאלורונית המאפשרים לעור התחדשות מושלמת, מיצוק, החלקה, לחות ורכות מיידית. 319 ש"ח ל־5 יחידות, בסופר פארם.

מסכת בד של יובנה
מסכת בד של יובנה
מסיכת ספיישל K של DERMAGLAM
מסיכת ספיישל K של DERMAGLAM