מדריך שיער: איך להעלים שורשים לבנים?

קייט מידלטון | צילום: GettyImages
קייט מידלטון | צילום: GettyImages

מעדיפות לחסל באופן ממוקד סימני זקנה המתפרצים מבעד לשיער צבוע בקפידה, במקום לחבק בשמחה את הגיל? מדריך אינסטנט להעלמת שורשים לבנים - הסיבה העיקרית למראה מוזנח

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מגזין "ספורטס אילוסטרייטד" האמריקאי הפתיע את העולם לפני כשנה כשעל שער גיליון בגדי הים המפורסם והמושמץ שלו כיכבה הדוגמנית ניקולה גריפין כסופת השיער, בת 56. "הגיע הזמן שנפתח מגזינים ונראה מישהי בת 56, 66, 76, עם שיער אפור, שנראית טוב", אמרה גריפין בריאיון ל"ניו יורק מגזין". ואכן, הבחירה בדוגמנית בוגרת שאינה צובעת את שיערה הייתה מהלך שיווקי מבריק, והיא חלק ממגמה הרווחת בעולם האופנה בשנים האחרונות, המעניקה חיבוק גדול לנשים מבוגרות בכלל ולבעלות שיער כסוף או לבן בפרט. בתצוגות של שאנל וגוצ'י השנה נראו דוגמניות ששיערן צבוע לאפור, ובהוליווד סלבס כמו ליידי גאגא, ניקול ריצ'י, קארה דלווין, קיילי ג'נר וריהאנה אימצו את הטרנד האפור. הדוגמנית הצרפתייה היפהפייה אפורת השיער יסמינה רוסי, בת 61, הובילה השנה קמפיין לבגדי ים של המותג

The Dreslyn, והתופעה כמובן לא פסחה על הרשתות החברתיות – באינסטגרם מופיע ההאשטג החביב GrannyHair# (שיער סבתא) עם כ־250 אלף תיוגים כשצעירות מעלות סלפיז שלהן עם שיער צבוע אפור או לבן. אבל כידוע עולם הזוהר וזה הווירטואלי לא תואמים לרוב את המציאות היומיומית. 60 שנה עברו מאז מכרה חברת קלירול האמריקאית את ערכת הצביעה הביתית הראשונה, ורוב נשות העולם המאפירות עדיין צובעות את שיערן, כך שעוד מוקדם לחגוג את העובדה שהעולם אינו דורש מאיתנו לטשטש את סימני הגיל ומעודד אותנו להאפיר בחן. כשקייט מידלטון הופיעה בכמה אירועים כששערות אפורות מבצבצות בשיערה האגוזי והגולש פורסמו תמונותיה בתקשורת מכל זווית אפשרית תוך דיון ב"תעוזתה" של הדוכסית להופיע כך בציבור. מעצב השיער לשעבר של הנסיכה דיאנה, ניקי קלארק, זעק שזה אסון והפציר במידלטון שלא לחזור על הטעות לעולם.

לנוכח העובדה שרוב המאפירות עדיין מעדיפות להסוות את שערות השיבה שלהן, עולה גם הדרישה לעזרה ראשונה לשורשים במצוקה, המבצבצים בין הצביעות ויוצרים מראה מוזנח. בדיוק למצבי חירום כאלו המציאו חברות הקוסמטיקה קונסילרים לשיער שתפקידם לחסוך זמן ולכלוך למי שמחפשים פתרון מיידי לשורשים שהלבינו. קיימות שיטות צביעה שונות המסוגלות להעלים מיד שורשים לבנים. כולן מיועדות לשימוש על שיער יבש ורובן מחזיקות מעמד עד לחפיפה.

שיער לבן בתצוגת הקרוז של גוצ'י | צילום: יח"צ
שיער לבן בתצוגת הקרוז של גוצ'י | צילום: יח"צ

 

עפרונות וסטיקים

האחיזה הנוחה בעיפרון מבטיחה סיכול ממוקד של שורשים לבנים ויד בטוחה על ההדק, עם מינימום תזוזות.

קולור מארק

טוש צבע שאינו מכיל כימיקלים מזיקים או אמוניה, והפך ללהיט אמריקאי שזכה בפרסים ברחבי העולם. מורחים על שיער נקי ויבש, יורד בחפיפה.
גוונים: שמונה צבעים שונים ושתי וריאציות – מברשת דקה (לדיוק מקסימלי) ומברשת עבה (לכיסוי מקסימלי).
מחיר: 119־99 ש"ח, במשביר לצרכן

Waterproof Chubby Pencil

עיפרון בעל קצה עבה של המותג האמריקאי Cover Your Grey, המסוגל לכסות גם שטחי שיער גדולים. לשימוש על שיער יבש. מחזיק מעמד מספר חפיפות, כך שהוא נוח לשימוש בעיקר בקיץ, לפני ים או בריכה.
גוונים: שחור, חום, אדום ובהיר.
מחיר: 46 ש"ח

Touch Ur Hair

תכשיר בצורת מסקרה של חברת Avatar הקוריאנית. המברשת עגולה ומאפשרת להגיע בנוחות לשורשי השיער. מעניק תחושה מעט דביקה עם ההנחה על השיער, יורד בקלות בחפיפה.
גוונים: שמונה צבעים, משחור ועד לגוון בלונדיני בהיר.
מחיר: 35 ש"ח, ב־EBAY

Gay Hair Touch-up

סטיק של חברת Golden Rose האמריקאית למריחה על שיער יבש על קו השיער ובשבילים. לאחר המריחה התחושה על הקרקפת מעט דביקה, אבל אחרי הסירוק החומר מתמזג עם השיער. יורד בחפיפה.
גוונים: שחור, חום, שטני, בלונדיני ואדום.
מחיר: 120 ש"ח, אצל מעצב השיער פיליפ וזאנה, ה' באייר 54 תל אביב

Instant Haircolor Touch-up

סטיק הדומה לשפתון. נוח לשימוש כעזרה ראשונה על שיער יבש. מחזיק מעמד עד לחפיפה.
גוונים: שמונה, כולל גוני יסוד ותתי גוונים.
מחיר: 28 ש"ח, ב־coveryourgray ו־amazon

Root Touch Up & Highligher

מכל בצורת עיפרון, שבקצהו מברשת המכסה שורשים ומשדרגת את המראה על ידי הוספת גוונים לכל השיער או לחלקים ממנו. לשימוש על שיער יבש. הגוונים ישרדו את היום – אבל לא יותר מזה.
גוונים: שישה, מכהה עד בהיר.
מחיר: 23 ש"ח, ב־amazon וב־coveryourgray

הייר טאץ' אפ של לוריאל, 96 ש"ח | צילום: יח"צ
הייר טאץ' אפ של לוריאל, 96 ש"ח | צילום: יח"צ

 

תרסיסים

השיטה המהירה אך הפחות מדויקת לצביעת השיער הלבן. יש להביא בחשבון שקשה לדייק עם התרסיס, שבדרך כלל ניתז לכל עבר, והוא מתאים בעיקר למי שרוצה לטשטש באופן כללי את המראה האפור ולהפחית מהאפקט הלבן.

Kratin Infused Perfect Match-Grey Root Concealer

תכשיר של חברת Keratherapy האמריקאית, בעל מתז ממוקד שמצמם את התפזרות הצבע למקומות לא רצויים. הוא מועשר בקרטין טבעי, המתפקד כמו פרוטאין טבעי, מחזק את השיער ו"על הדרך" ממלא בו סדקים. מרססים על שיער יבש ממרחק 25־15 ס"מ, ישירות על השורשים הלבנים. לא נוזל ולא נמרח. מתקבע מיד ויורד בחפיפה.
גוונים: שחור כהה, שחור, אדום, חום ובלונדיני כהה.
מחיר: 130 ש"ח (118 מ"ל), אצל מעצבי השיער

הייר טאץ' אפ קונסילר

תרסיס של לוריאל פרופשיונל המבוסס על פיגמנטים של צבע מעולם האיפור. מתיזים על שיער יבש בזווית ישרה ובמרחק של 15 ס"מ. ממתינים דקה לייבוש. מחזיק מעמד עד החפיפה.
גוונים: שחור, חום, חום בהיר ובלונדיני כהה.
מחיר: 96 ש"ח (75 מ"ל), במספרות מורשות לוריאל פרופשיונל

O.S Color Recover

תרסיס ישראלי המעלים שורשי שיער שיבה תוך שניות, בלי חמצן או אמוניה. לשימוש על שיער יבש, מתקבע מיד.
גוונים: שבעה צבעי בסיס המתאימים ל־40 גוונים של שיער.
מחיר: 80 ש"ח, ברשת המספרות של מישל מרסייה

ניקולה גריפין | צילום: אייבור גורדון
ניקולה גריפין | צילום: אייבור גורדון

 

צבע שיער זמני

בניגוד לשיטות אחרות לטשטוש שיער לבן, פה מדובר בצבע ש"מתלבש" על כל הראש ולא בטיפול נקודתי, אבל השימוש בשיטות אלו מצריך פחות אנרגיה ודיוק מאשר שימוש בצבע לשיער.

Shade Variation Care

מסכה של המותג כריסטוף רובין המכילה שמנים צמחיים של שקדים אורגניים, משמשים ופרחי איריס. מקציפים על שיער נקי ויבש על ידי עיסוי, ממתינים 30־5 דקות ושוטפים. מחזיק מעמד 5־3 חפיפות.
גוונים: חום כהה ובהיר ובלונדיני זהב.
מחיר: 180 ש"ח, ברשת אפריל

Cleanse & Cover

מברשת קבוקי (דומה למברשת מייק אפ) עם צבע של המותג Cover Your Grey. הצבע ארוז כאבקה במכל פלסטיק קטן ושקוף המחובר למברשת. הוא יוצר מראה שיער נקי משומנים ומעניק תחושה של שיער מלא יותר באזור השורש. כשהופכים את המכל החומר נכנס למברשת וניתן לפדר את כל האזורים הלבנים הדורשים תחזוקה. מחזיק מעמד עד לשתי חפיפות.
גוונים: בלונדיני, חום בהיר, חום כהה, אדמדם ושחור.
מחיר: 46 ש"ח, ב־amazon וב־coveryourgray

Root Rescue

צבע ייעודי לשורשים של לוריאל, לשימוש בין צביעות במספרה. כולל אמוניה, מגיע במארז הכולל מברשת וכפפות. משך הטיפול כ־10 דקות והצבע מחזיק לפחות שלושה שבועות.
גוונים: 14 צבעים
מחיר: 27 ש"ח, ב־amazon  

קולור מארק 99-119 ש"ח | צילום: יחצ
קולור מארק 99-119 ש"ח | צילום: יחצ