מה מסתתר בקרמים נגד פיגמנטציה?

מקדם הגנה של אסתי לאודר, 160 ש"ח | צילום: יח"צ
מקדם הגנה של אסתי לאודר, 160 ש"ח | צילום: יח"צ

כתמי מלנין על הפנים מהווים בעיית פיגמנטציה אסתטית והשיטה הזמינה ביותר לטיפול בבעיה היא באמצעות קרמים מבהירים. 5 טיפים לבחירת הקרם המדוייק

88 שיתופים | 132 צפיות

כתמי מלנין כהים על הפנים מהווים בעיית פיגמנטציה אסתטית. "העור מכהה את עצמו בניסיונו להתגונן מפני גורמים עוינים – חיצוניים או פנימיים, בעיקר לאחר חשיפה לקרינה מהשמש וממסכי מחשב, וגם כתגובה לשינויים הורמונליים וגנטיים, נטילת תרופות ותהליך ההזדקנות", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור. אורית קמחי, מנהלת הדרכה ראשית של מותג הקוסמטיקה יונקה פריז, מוסיפה שבחורף העור מגיב טוב יותר לטיפולים, שכן תנאי חום ולחות מעכבים את שיקומו. השיטה הזמינה ביותר לטיפול בפיגמנטציה היא שימוש בקרמים מבהירים, שהאפקטיביות שלהם תלויה בעיקר בריכוז החומר המבהיר. להצלחה יתרה חפשו קרם שמכיל:

מקדם הגנה של אסתי לאודר, 160 ש"ח | צילום: יח"צ
מקדם הגנה של אסתי לאודר, 160 ש"ח | צילום: יח"צ

1. ויטמינים E ,C ,A.

2. הידרוקינין תרכובת כימית הנחשבת כיעילה מבין כל החומרים להבהרה, אך הדעות לגבי בטיחות השימוש בה חלוקות, ויש הסבורים כי הוא עלול לגרום לנזקים ב־DNA ולסרטן. כיום החומר מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות. בקרמים שנמכרים עם מרשם רופא אחוזי החומר גבוהים ואפקטיביים יותר.

3. חומצה קוג'ית המופקת מאורז, מורכבת משלל ויטמינים וחומצות אמינו המסייעים בהבהרה. בריכוזים גבוהים קיים חשש לגירוי העור.

4. חומצה אזלאית חומר מבהיר המופק מדגנים שונים.

5. ארבוטין מופק מאגסים, מאוכמניות ומחמוציות. הדעות חלוקות בנוגע לריכוז הפעיל הנדרש לטיפול בכתמי צבע. מעל 4 אחוז יש סיכוי לגירוי יתר.