מסיר איפור

מעבדות קלרינס | צילום: יח"צ
מעבדות קלרינס | צילום: יח"צ

הוא בעד תחרות חופשית אבל לא סובל חקיינים, מאמין בכבוד אבל חושב שהוא חסר בתעשייה. כריסטיאן קורטין קלרינס, נשיא מותג הקוסמטיקה קלרינס, בריאיון בלעדי בלי פילטרים

88 שיתופים | 132 צפיות

הריאיון עם כריסטיאן קורטין קלרינס, נשיא מותג הטיפוח קלרינס, התקיים במשרדו בקומה השביעית של בניין המשקיף על מערב פריז. מסייה קורטין הוא גבר גבוה ומרשים, לבוש בהידור בחליפת שני חלקים, עניבה ומטפחת כיס תחובה ליד דש הז'קט. הוא בן יותר מ־60 שנה, אבל נראה צעיר מכפי גילו, עור פניו מתוח (בטבעיות לטענתו), שערו המכסיף גזור בקפידה ופניו מגולחים למשעי. הוא הציע לי ארוחת בוקר קלה של פירות ומאפים והשחיל מדי פעם איזו בדיחה בצרפתית.

כריסטיאן קורטין קלרינס | צילום: יח"צ
כריסטיאן קורטין קלרינס | צילום: יח"צ

 

מסייה קורטין, מהם הרגעים המשמעותיים או האירועים שהיו מבחינתך פריצת דרך באבולוציה של המותג?

"אני חושב שהשנה הכי משמעותית היא 1954 – השנה שבה הקים אבי את קלרינס. באותם הימים היה אבי סטודנט לרפואה, בעל מכון יופי ברחוב צדדי קטן בפריז, והוא חיפש מוצרים איכותיים יותר מאלו שהשתמשו בהם אז בסלוני יופי. הוא החליט ליצור מוצרים מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה ולמשתמש בניגוד לאלו שהיו נהוגים אז והכילו חומרים כימיים. כשמשתמשים במרכיב כימי כזה או אחר עשויים לחשוב בהתחלה שהוא מעולה, אבל מהר מאוד מתגלות תופעות לוואי. אבא שלי חיפש להעניק יופי לצד בטיחות. הפילוסופיה הזו מלווה אותי עד היום. אנחנו לא משתמשים כלל במרכיבים כימיים מלאכותיים – וכמובן שאנחנו לא עושים יותר ניסויים בבעלי חיים. אבי הקים את המותג עם שישה מוצרים הנמכרים אצלנו עד היום. אחד מהם, שמן הטוניק, היה בשנה שעברה מוצר הטיפוח הנמכר ביותר באמריקה. תאר לך כמה הייתי מופתע – 60 שנה אחרי שאבא שלי המציא את המוצר הזה, הוא מדורג מספר אחת בארצות הברית".

במרוצת השנים שמת לב לשינוי בהעדפות של נשים? מה עניין אותן בעבר ומה היום?

"בטח. היו שינויים גדולים. פעם נשים התעניינו רק במייק אפ ובאיך הן ייראו. היום, השאלה הראשונה שנשאלת היא 'האם המוצר הזה יעצור את תהליך ההזדקנות?'. בשנים האחרונות אני מתעניין מאוד במדע שנקרא ביומימטיקה, שבו מנסים לפתור בעיות אנושיות דרך חיקוי סינתטי של פעולות הטבע. אתה מסתכל בטבע, לומד איך בעלי חיים, צמחים ומיקרובים חיים ושורדים יפה – ואתה מנסה לחקות את התהליכים האלה".

אתם בראש ובראשונה חברה צרפתית. איך זה שנשים צרפתיות, בטח ובטח פריזאיות, נראות תמיד כאילו הן לא מאופרות ולא משתמשות במוצרי טיפוח?

"זו שאלה טובה וזה נכון ברוב המקרים, אבל צריך לזכור שעניין הטיפוח והאיפור משתנה מתרבות לתרבות וממעמד חברתי למעמד חברתי. הנשים הרוסיות למשל אוהבות מאוד טיפוח ואיפור מעט מוגזמים, ואילו נשים מערב אירופיות, בטח צרפתיות, אוהבות יותר את המראה הטבעי. אבל זה גם תלוי ברקע החברתי, ככל שאתה מטפס בסולם המעמדי כך המראה נעשה טבעי יותר. מה פירוש המילה 'מייק אפ'? להסתיר, אולם בצרפת נשים משתמשות במייק אפ כדי להדגיש את היופי הטבעי שלהן ואת הנתונים הטבעיים, לכן הן משקיעות הרבה במוצרים לטיפוח העור".

וזה שונה משווקים אחרים?

"זה משתנה מאוד עכשיו. כשפתחנו חנות בניו יורק בתחילת שנות ה־80 הכל היה מייק אפ, הרבה מייק אפ. היום זה שונה ויותר נשים במערב מחפשות את המראה הטבעי. לדעתי גם בישראל נשים מעדיפות מראה טבעי יותר, לא? זה מה שזכור לי מהביקור בישראל".

איך היה הביקור בישראל?

"היה אדיר. כמי שנולד וגדל כקתולי – אפילו שאני לא אדם דתי – לא יכולתי שלא להתרגש מכל המקומות ההיסטוריים. אני זוכר שראיתי חבורה של חיילות בתל אביב והן נראו כל כך יפות וטבעיות במדים שלהן. פשוט מקסים".

ויש לך עצה או שתיים לאישה הישראלית?

"לדאוג לעור שלה, זה חשוב במיוחד כשיש שמש חזקה. אני ממליץ לרחוץ היטב את הפנים ולהשתמש בקרם ההגנה שלנו וגם בקרם הגוף היומי שלנו. אלו המוצרים הבסיסיים החשובים לדעתי".

לא מחקים אף אחד. קלרינס | צילום: דיוויד מוריס
לא מחקים אף אחד. קלרינס | צילום: דיוויד מוריס

 

מה מייחד את המותג שלכם?

"אנחנו לא מחקים אף אחד, ולדעתי זה העיקרון העסקי והמוסרי הכי חשוב שיש. חברות רבות מחקות זו את זו, אתה יוצא עם מוצר טוב ומקורי ומיד קמים לו 20 חיקויים. אל תבין אותי לא נכון, אני בעד שוק חופשי ובעד תחרות. זה בסדר גמור שיש לנו מתחרים, חלקם גם טובים מאוד לטעמי, אבל אני לא סובל חקיינים. שוק מוצרי הטיפוח הוא 90 אחוז מדע ועשרה אחוז לב. אם אין לך לב והעבודה שלך היא לא אותנטית, עדיף שתסגור את העסק. התחושה שהנחתה את אבא שלי הייתה כבוד. כלומר, כבוד למקצוע שלו ומתוך זה אהבה למקצוע שלו. זה כמובן אומר גם כבוד לטבע שממנו אתה מפיק את המוצרים. היום, לאנשים רבים בתעשייה אין את הכבוד הזה. אני אפילו לא בטוח שאני יכול להעיד על עצמי שעניין הכבוד מנחה אותי. אני גם לא אדם יותר מדי פוליטיקלי קורקט. למען האמת, אני לא פוליטיקלי קורקט בכלל, ואני תמיד אומר את מה שעל לבי בלי יותר מדי פילטרים. קח אותך לדוגמה, אתה מישראל. זה מקום מסובך. יש לי לא מעט עובדים יהודים בחברה ואני יודע שיש להם דעות מסוימות בעניין ישראל, ולאחרים יש דעות אחרות, יותר פרו־פלסטיניות. יש לכם עוד המון בעיות בין ספרדים לאשכנזים או בין דתיים לחילוניים, ואני חושב שתמיד כדאי להקשיב לכולם. אני חושב שכדאי להתחשב באחר גם אם דעותיו שונות משלך. לי יש את הדעות שלי בכל נושא ואני לא מפחד להביע אותן, גם אם זה עשוי להכעיס אנשים. אני תמיד מוכן להקשיב ורוצה שיקשיבו גם לי. אצלי עניין הכבוד התחלף בהתחשבות ובביטחון. אני מתחשב באחר ורוצה שהוא יתחשב בי. ואני גם רוצה שנשים, ואנשים בכלל, יבטחו בחברה שלי. אני רוצה שמי שקונה את המוצרים שלנו ירגיש שהוא בידיים טובות. אני חושב שזה מה שמייחד אותנו".

העסק שלכם משפחתי מאוד. אבא שלך הקים אותו, אתה המנכ"ל, אחיך המדען הראשי. ומה עם הבנות המפורסמות שלך?

קורטין קלרינס עוצר ומראה לי את תמונותיהן של בנותיו על שולחנו. "וירז'יני עובדת איתנו במוגלייר, חברת בת שלנו, וקלייר היא אמנית. הנה, זו עבודה שלה כאן על הקיר", הוא אומר ומצביע על ציור יפה.

ואתה מסתדר איתן? אתם חברים?

"מסתדר כן. חברים? לא בטוח. אני אבא שלהן ולפעמים הן צריכות שמישהו יגיד להן לא".