לא דומה לאף אחת

צילום: דנה מאירזון
צילום: דנה מאירזון

אלינור דביר ממשיכה לתרום את גופה למדע האופנה, למדוד בגדים ולמסור תיעוד נוקב מהשטח. והפעם: דינה גלס

88 שיתופים | 132 צפיות

דינה גלס שואבת השראה מכלי חרס ישראליים

מי דינה גלס, מעצבת ותיקה המחזיקה במותג עצמאי נישתי זה 14 שנים (עובדה ראויה להערכה בהתחשב בקשיי ההישרדות שחווים רבים מהמעצבים המקומיים), והיא יוצרת ומייצרת בסטודיו קטן הנמצא בירכתי הבוטיק שלה ברחוב נחמני בתל אביב. סגנון הבגדים שלה משלב מאפיינים של פנטזיה אוטופית וילדותית, ואורבניות מעודכנת.

מה "סיפורי כדים" מתחיל בבית סבה של גלס. זיכרונות הילדות שלה מכלי החרס הצבעוניים שנמצאו שם הביאו אותה לאסוף בשוקי פשפשים וחנויות וינטג' כלים באותו סגנון עם משיחות מכחול חופשיות בצורות עיגולים, פסים ומשבצות. היא גילתה שרוב הכלים שמצאה יוצרו במפעלי חרסה ולפיד והיו פופולריים מאוד בישראל בשנות ה־70. כל אלה היו השראה לקולקציה, ואת הבדים היא יצרה בעזרת המאיירת הדס חיון תוך שילוב דפוסים גיאומטריים עם בדים חלקים.

איך הפריט הראשון שננעלתי עליו היה סווטשירט שחור מבריק עם האיורים של הדס (450 ש"ח). הוא הזכיר במידה מסוימת את כתב היד של המעצבת סטלה מקרטני (ללא חשש להעתקה בשום אופן). משהו בו שילב נכון את טרנד הסווטשירטים ואת ההשראה הפרטית של גלס. חיברתי לו חצאית דו שכבתית רחבה וקצרה באפור וצהוב זרחני (300 ש"ח). אפשר גם להוסיף מתחתיו חולצת ג'ינס או כל חולצת כפתורים אחרת וכל חלק תחתון העולה על הדעת. למראה השני בחרתי חצאית מנומרת רחבה (300 ש"ח), ומעליה ז'קט במראה חליפה גברית (1,100 ש"ח) עם טלאים מודפסים בדש. לבסוף קינחתי בג'ינס סקיני שחור (300 ש"ח) ומעליו קימונו שחור (590 ש"ח) משולב בטלאים בפרינטים צבעוניים. מתחת הוספתי חולצת כפתורים לבנה (330 ש"ח) עם הדפס שחור ליצירת מראה שכבתי.

מסקנה כתב היד הייחודי והכמויות הקטנות מכל פריט מבטיחים לא להיות דומה לאף אחת אחרת.

איפה וכמה נחמני 35 תל אביב, 120־1,100 ש"ח

דינה גלס

ז׳קט 1,100 ש"ח

חצאית 300 ש"ח

דינה גלס

סווטשירט 450 ש"ח

חצאית 300 ש"ח

דינה גלס

קימונו 590 ש"ח

חולצה 330 ש"ח

ג׳ינס 300 ש"ח