איזה ניחוח הוא הכי את?

קבלי שיטה גאונית להתביית על הריח שהוא הכי שלך

88 שיתופים | 132 צפיות

למרות עומס בקבוקי הבושם והקרמים הריחניים על המדף בחדר האמבטיה שלך, רוב הסיכויים שעדיין לא מצאת את ה-ניחוח שמזוהה איתך באמת. בסקר שערך COSMO התברר שלמרות שרוב הנשים נהנות ממלאי מגוון של בשמים, הן היו רוצות שיהיה להן ניחוח אחד מיוחד, שיתפקד על תקן החותם האישי שלהן. 70 אחוז מהן מודות שטרם מצאו אותו.

יש מומחים שאומרים שאחת הדרכים למצוא את אותו ניחוח אישי היא לאתר את החוש הדומיננטי שלך. "אישיות האדם מוכתבת לעתים קרובות על ידי חוש אחד, שמאפייניו דומיננטיים יותר מהאחרים", אומרת ד"ר רייצ'ל הוט, ממייסדי המרכז לתכנות לשוני-עצבי בניו יורק, שבו חוקרים את החושים. "ברגע שתדעי אם החוש השולט אצלך הוא חוש הראייה, השמיעה, הטעם, או המישוש, תוכלי להתחיל לחפש בושם בעל מאפיינים מתאימים". רוצה לנסות? קראי את ההוראות הבאות.

נשלטת על ידי חוש הטעם?

אם את מתה על אוכל ועל כל מה שקשור לאוכל – התשובה היא כנראה כן. אף אחד לא מתעסק איתך כשאת צופה בשקיקה בתכניות בישול בטלוויזיה, מתנת יום ההולדת המועדפת עלייך היא ספר בישול עב כרס והחלום הגדול שלך הוא שיבוא יום ויהיה לך מטבח מאובזר כמו של שף מקצועי. כשאת יוצאת לדייט, את מצפה בכליון עיניים לא רק לפגוש את הבחור, אלא גם לבקר במסעדה החדשה הזאת שכולם מדברים עליה.

"לא מדובר באכלנית כפייתית או בזללנית חסרת מעצורים", אומרת ד"ר הוט. "מי שחוש הטעם דומיננטי אצלה שמה לב לדקויות הקטנות של הטעם, ויכולה להתענג על קוביית שוקולד אחת – היא לא צריכה לחסל את החבילה כולה כדי להרגיש מסופקת".

אז הנינוח שלך הוא: וניל או שוקולד
למזלך, בשמים המכילים אלמנטים מעולם המטבח הפכו מאוד פופולריים לאחרונה (אל תדאגי, זה לא שיש להם באמת ריח של אוכל, הם פשוט מכילים רמיזות של ארומה כזאת). איזה מהם הכי תאהבי? "אם את נהנית מטעם מסוים, נסי למצוא בושם שמכיל תווים של הטעם הזה, אם זה התו השולט בבושם ואם זה תו שחבוי בו", אומר ד"ר אייברי גילברט, פסיכולוג מניו ג'רזי.
אם את אנינת טעם, לכי על בקבוק של Armani Code של ג'ורג'יו ארמאני, 540 ש"ח, הכולל ניחוחות מרומזים של וניל ודבש. אוהבת שוקולד? הסניפי את Provocative Interlude של אליזבת' ארדן, 530 ש"ח, שעושה מטעמים משוקולד לבן ושמפניה. גם הבושם החדש של בריטני ספירס מבית אליזבת' ארדן, In Control Curious, 430 ש"ח, מזמין אותך לקינוח. במקרה הזה מדובר בשילוב של קרם ברולה עם וניל ושסק.



מימין: In Control; משמאל: ארדן

מימין: In Control; משמאל: ארדן

נשלטת על ידי חוש הראייה?

אם את אוהבת להתלבש בבגדים צבעוניים ולבלות את היום החופשי שלך בטיולים בין גלריות לאמנות וחנויות מעוצבות, סביר להניח שחוש הראייה הוא הקלף שלך. "מדובר בבחורה שיודעת להעריך את הצבעוניות והאסתטיקה של העולם מסביבה, ולא מפסיקה להתייחס לגודל, לצורה ולממד של החפצים סביבה", אומרת ד"ר הוט. "היא עושה עניין מזה שהשיער שלה לא מסתדר כמו שצריך, או נכנסת לתוך חדר ומיד שמה לב לליקויים קטנים, כמו תמונה שתלויה עקום".

אז הנינוח שלך הוא: פרחוני או פירותי
"הניחוחות הממריצים האלה בדרך כלל מוצאים חן בעיני אנשים בעלי צד ויזואלי חזק, בגלל הנוכחות החזקה שלהם", אומרת וירג'יניה בונופיגליו, מייצרת בשמים ומרצה במכון הטכנולוגי לאופנה בניו יורק. נסי את Rose Angel של טיירי מוגלר, 333 ש"ח, שסוגד למראה ולניחוח של פרח הוורד. התיזי על עצמך צירוף של סיגליות, תות, פטל, ורדים ואירוסים, שמרכיבים את הניחוח של Insolence של גרלן, 397 ש"ח, או שתלכי על זר הפרחים של Lacoste Inspiration, 471 ש"ח, שמחבר בין יסמין, פרחי פקעת לבנים ושושנת העמקים.

נשלטת על ידי חוש השמיעה?

אם מבחינתך הסופ"ש לא יכול להיות מושלם בלי ביקור במועדון שבו מופיעה הלהקה האהובה עלייך, כל יציאה מהבית הופכת לסיוט אם שכחת לקחת איתך את הנגן הדיגיטלי והסלולרי שלך מתחדש ברינגטון מעודכן מדי שבוע, נראה שחוש השמיעה הוא הצד החזק שלך. "מדובר בבחורה שנהנית לדבר ועושה את זה במהירות מסחררת, וטובה גם בחיקויים של אחרים", אומרת ד"ר הוט. "היא שמה לב היטב לעולם שסביבה, ומסוגלת לזהות צלילים שאחרים בכלל לא שמים לב אליהם".

אז הנינוח שלך הוא: אוריינטלי מתובל
אם את יודעת להעריך שיחה טובה, או נמשכת לשכבות המורכבות של תווים ומקצבים שמהן מורכבת מוזיקה, גם הניחוח שימשוך אותך יהיה מתוחכם ומתובל (מהסוג שבדרך כלל משלב תווים של עצים וצמחי תבלין). נסי את היפנוז של לנקום, 340 ש"ח, עם מרכיב הווטיבר. לניחוח אקזוטי במיוחד נסי את KenzoAmour של קנזו, 489 ש"ח, שמביא איתו ניחוחות תבלינים מהודו, בורמה, תאילנד, אינדונזיה ויפן, או את Silver Rain Shimmer Mist מבית לה פררי, 650 ש"ח, שמכיל מרכיבי עצים תבליניים ואפילו כוסברה.



מימין: Silver Rain Shimmer Mist; משמאל: היפנוז

מימין: Silver Rain Shimmer Mist; משמאל: היפנוז

נשלטת על ידי חוש המישוש?

הנה הדרך הכי טובה לבחון את זה: כולנו אוהבות סדינים איכותיים שנעים לישון עליהם, אבל האם את מסוג הבחורות שלא מסוגלות להסתפק בפחות, וגם לא יכולות בלי כריות המשי, סוודר הקשמיר ונעלי הבית הפרוותיות שלהן? האם את טיפוס תחרותי שמוכן להתנסות בכל דבר, ולו רק לשם החוויה? "אנשים כאלה אוהבים את המגע של הדברים – והכוונה יכולה להיות לחפץ רך או לעשייה פיזית ממשית. הם אוהבים לגעת ולהיות חלק מהעולם שסביבם", אומרת ד"ר הוט.

אז הנינוח שלך הוא: ענבר או סנדלווד
"נשים שמעריכות מרקמים של חפצים והתנסויות חווייתית יימשכו לניחוחות אלגנטיים, קרמיים ומתוחכמים", אומר ד"ר אלן הירש, מייסד ומנהל נוירולוגי של הקרן לחקר הריח והטעם בשיקגו. "שימוש בבושם בריח חמים ורך מעורר את אותה תחושה נעימה שמרגישים כשמשתרעים על מיטה שמכוסה במצעי קטיפה מפוארים", הוא מסביר. נסי את Too Feminine של Aigner, 290 ש"ח, שמכיל תערובת של ענבר ומוסק עם סנדלווד, את Amarige Mariage של ג'יבנשי, 350 ש"ח, שמשלב בין הסנדלווד לפצ'ולי, או את Elixir Passion Amor Amor של קשארל, 490 ש"ח, עם סנדלווד ועץ הדקל.

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN