איך לשמור על רעמה מרשימה

טיפים לשמירה על השיער מפני נשירה

88 שיתופים | 132 צפיות

הקפידי על תזונה עשירה בוויטמינים

ד"ר שרה קפלן, הדיאטנית ראשית של קופת חולים מאוחדת, ממליצה על תזונה עשירה בוויטמין A (המצוי בגזר, בטטה, דלעת, מנגו, פלפל אדום, תרד, פטרוזיליה, כבד, שמן דגים, ביצים, חמאה וחלב), ויטמינים מקבוצה B (עוף, דגים, כבד, פולי סויה, דגנים, חיטה מלאה, אגוזים וקטניות), חומצה פולית (ירקות עליים, מיץ תפוזים, אבוקדו, ברוקולי, כבד), וויטמין C (המצוי בפלפל אדום וירוק, כרוב, כרובית, ברוקולי, גויאבה, קיווי, תות שדה, פרי הדר, עגבנייה ומלון).

טפלי בו בעדינות

מעצב השיער ארז שרביט, ממליץ על טיפול עדין ואוהב בשיער, ומפרט: "אל תאספי את השיער בקוקו חזק והדוק. אם את אוספת כך את השיער לאורך זמן, השיער לא נושם ואת עלולה לגרום להיחלשות שורשי השיער. החליפי מדי חודשיים-שלושה את השמפו והקונדישנר שלך, כי השיער מתרגל לחומרים הפעילים ויעילותם יורדת לאורך זמן. תכשירים שומניים כמו קונדישנר, מסכות לחות וקרם לחות עלולים להאיץ נשירה, לכן אם נראה לך שהשיער שלך נושר, כדאי שתורידי מינונים. בכל מקרה, כשאת מורחת קונדישנר, קרם ומוס – הקפידי למרוח אותם תמיד רק על השיער ולא על הקרקפת".

קודם כל תירגעי

מתח ולחץ גופני או נפשי גורמים לשיער לעבור מהר יותר ממצב של צמיחה למצב של מנוחה. שלב זה נמשך שלושה חודשים ובסיומו השערה נושרת. כדי לוודא שהשיער עובד במחזור הטבעי שלו (בו שערה נשארת על הראש שנתיים עד חמש שנים), כדאי שתורידי מעצמך קצת לחץ. מחקרים רבים הצביעו על התרומה הגדולה של פעילות גופנית להורדת מתח, לכן אם את מאבדת יותר מ-100 שערות ביום, כדאי שתיכנסי לתנועה.

20.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)