איפה עובר הקו שלך?

קיצור תולדות קיצוץ שיער הערווה. קווים לדמותו של קו הביקיני

88 שיתופים | 132 צפיות

אם חשבת שההתעסקות בקו המפשעה שלך היא אחד הדברים הכי אינטימיים שיכולים להיות – תחשבי שוב. לאחרונה הפכה מריטת שיער בסגנון ברזילאי, שבה מסירים את רוב שיער הערווה, ומותירים רק פס דק בחלקו הקדמי של איבר המין – לאופנה השלטת בתחתונים של נשים רבות.

כדי לבצע את המריטה הזאת, עלייך לחשוף את איבר המין שלך בפני הקוסמטיקאית, כמעט כמו שהיית עושה בביקור אצל הגינקולוג. אין מעקב מדויק אחרי מספר הנשים שמורטות את שיער המפשעה שלהן, אבל מדובר בתעשייה שמגלגלת מיליונים, ומחקרי שוק בארצות הברית מצאו ששיעור המכירות של סכיני גילוח לנשים וגברים צנח ב- 18 אחוזים בשנתיים האחרונות.

השורשים של הסרת השיער

הברזילאיות לא היו הראשונות שמרטו את שיער הגוף. נשים הסירו שיער מיותר כבר במצרים העתיקה, באמצעות תערובת של דבש ושמן, ופיסת בד דקה. נשים במזרח התיכון השתמשו לצורך זה בתערובת דומה של סוכר, מיץ לימון ומים. התהליך החל בדרך כלל בערב שלפני נישואיה של האישה ונועד לגרום לנשים להרגיש נקיות וטהורות לכבוד הבעל החדש.

בשנת 1922 החלו להופיע סכיני גילוח וחומרים להסרת שיער בקטלוגים של בתי כלבו אמריקאים, מה שאפשר לנשים אמריקאיות להקפיד על גוף חלק גם בלי לצאת מהבית. אבל רק בתקופת מלחמת העולם השניה, כשיצרני בגדי הים לנשים נדרשו לחסוך בכמויות הבד (מה שהוליד את הביקיני), הפכו השערות הסוררות שמציצות מבעד לבגדי הים הזעירים לבעיה של ממש. השערות הלא רצויות גולחו, נשרפו ואפילו (שימי לב) גורדו בעזרת נייר זכוכית. אאוץ'!

לקראת שנות ה- 60 ערכות שעווה על בסיס שרף עצים החלו להימכר בסלוני יופי. "ובסוף שנות ה- 80 ותחילת שנות ה- 90, סלוני קוסמטיקה אופנתיים החלו למרוט יותר ויותר שיער מאזור המפשעה", אומרת לורי נסטור, בעלת חברת ייצור קוסמטיקה מקליפורניה.



 בשנות ה- 60 ערכות שעווה על בסיס שרף עצים החלו להימכר בסלוני יופי. ובסוף שנות ה- 80 ותחילת שנות ה- 90, סלוני קוסמטיקה החלו למרוט יותר ויותר שיער

בשנות ה- 60 ערכות שעווה על בסיס שרף עצים החלו להימכר בסלוני יופי. ובסוף שנות ה- 80 ותחילת שנות ה- 90, סלוני קוסמטיקה החלו למרוט יותר ויותר שיער

מברזיל באהבה

הסרת שיער: האם זה מסוכן?

כדאי שתקפידי על כמה כללי בטיחות לפני שאת נפרדת משיער הערווה:

  • הקדימי תרופה למכה

תרופות כמו אקוטן (לטיפול בפצעי בגרות) או רטין A, כמו גם קרם לחות אנטי אייג'ינג המכיל חומצה גליקולית, עלולים לגרום לגירויים בעקבות הסרת השיער בשעווה. התייעצי עם הרופא במידה ואת נוטלת תרופות מהסוג הזה.

  • היכנסי לכוננות היגיינה

חיידקים ופטריות עלולים לגרום לדלקת בזקיקי השיער. זו הסיבה שבגללה חשוב שהקוסמטיקאיות שעובדות עם שעווה יקפידו על חיטוי וניקיון של ציוד הסרת השיער.

  • השתמשי בסבון פילינג

שיער שמתעגל כלפי פנים וצומח מתחת לעור עלול לגרום לזיהום מסוכן במקום. על מנת לשמור על זקיקי שיער נקיים ופתוחים, מומלץ לרחוץ אותם עם סבון פילינג אנטיבקטריאלי עדין על בסיס יומיומי.

ההגדרה "מריטת שיער ברזילאית" היא בעצם רעיון שיווקי שהגו בסלון הקוסמטיקה הטרנדי J Sisters International במנהטן. מדובר בסלון המנוהל על ידי שבע אחיות ממוצא ברזילאי, שחשפו בפני האמריקאיות את טקסי היופי ה"אקזוטיים" של התרבות הדרום אמריקאית. הלקוחות החלו לצאת מהסלון בזו אחר זו, עם מעט מאוד שיער מתחת לתחתונים, מה שאפשר להן ללבוש בגדי ים מזעריים במיוחד. הסיקור התקשורתי והחיזוק מצד כוכבות הוליוודיות, הפך את קו המפשעה הברזילאי ללהיט ברחבי העולם. הטרנד התחזק בעקבות הפופולריות העולה של תחתוני החוטיני, ושל מכנסי הג'ינס בגזרה המאוד מאוד נמוכה.

"יש בזה יותר מאשר רק עניין אסתטי", מסבירה קרן ריש, מחברת הספרHot Pink: The Girl's Guide to Primping, Passion, and Pubic Fashion. "מדובר במה שקורה בחדר המיטות – סקס ואופנה מתערבבים איכשהו". ג'וניס פאדילה, אחת מבנות ה-J Sisters, אומרת שנשים מספרות לה שהכל נעשה הרבה יותר חושני ללא שיער ערווה. "הן אומרות שהסקס פשוט מדהים, ושכיף נורא לעשות אמבטיה ואפילו ללבוש תחתוני סאטן".

כמו שקורה עם כל טרנד אחר, גם הסגנון הברזילאי זכה לתאוצה בעקבות פופולריות גוברת בקרב סלבריטאיות מקומיות. על הקירות אצל ה-J Sisters מוצגים בגאווה מכתבי תודה בכתב יד מלקוחות מפורסמות כמו גווינת' פאלטרו, שרה ג'סיקה פרקר וכריסטי טרלינגטון. באחד הפרקים של סקס והעיר הגדולה, אמרה סמנת'ה, כוהנת הסקס, ש"איבר המין שלך מעיד עלייך לא פחות מאשר הנעליים שאת נועלת" – וגרסה שבחורה שלא משקיעה זמן וכסף במריטה מוקפדת של שיער הערווה עלולה להיחשב כבעלת דימוי גרוע.

שובו של המראה הטבעי?

סקר

COSMO שאל יותר מ- 700 גברים מהו המראה המועדף עליהם:

  • 34% חלק לגמרי
  • 32% מגולח ומסופר בצורה מסודרת
  • 27% חלק כמעט לחלוטין, עם פס דק של שיער מקדימה
  • 7% פרוע וטבעי

ברגע שאופנה הופכת לחלק מהמגמה הרווחת, לא עובר זמן רב עד שנשים מחליטות לפרוץ דרך באופנה ומתחילות טרנד חדש – או במקרה הזה, ישן. "חלק מהלקוחות שלי התחילו לאחרונה לבקש משולש רחב יותר של שיער. הן אומרות ששיער הערווה גורם להן להרגיש נשיות יותר", אומרת ג'וליה פיקוז, מבעליו של סלון יופי בלוס אנג'לס. נשים אחרות מתחילות לפקפק ביופיו של אזור חלציים נקי כמעט לגמרי משיער.

"מריטה בסגנון ברזילאי אולי נראית טוב על נשים בעלות שיער בהיר, אבל שיער כהה כמו שלי נראה בבירור כשהוא מתחיל שוב לצמוח", אומרת לימור, 26. "ופצעונים אדומים על העור מזכירים לי את החצ'קונים מכיתה ט'. בקיצור, לא תודה". "בעיני זה כבר ממש מוגזם", אומרת שירה, 25. "איבר מין נטול, או כמעט נטול שיער, מזכיר את זה של ילדה קטנה, וזה קצת חולני בעיני, במיוחד שגברים כל כך נדלקים על זה".

וכאן, למרות שהמראה הטבעי משחרר נשים מהצורך להשתעבד למריטה הכואבת, הטרנד לא משמח במיוחד את האוכלוסיה הגברית. לפי משאל COSMO, 93 אחוז מהגברים מעדיפים את הנשים שלהן במראה החלק והמלאכותי.

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN