"אנחנו לא מוכרים סתם בגדים, אנחנו מוכרים תרבות"

קיילי ג'נר בטי שירט האייקונית של Supreme | צילום: מתוך האינסטגרם @kyliejenner
קיילי ג'נר בטי שירט האייקונית של Supreme | צילום: מתוך האינסטגרם @kyliejenner

עם מותגי העל שריהאנה וקיילי ג'נר הכי אוהבות, פריטי סטריט סטייל נדירים ואנשים שעומדים במיוחד עבורם בתורים בניו יורק, לונדון ופריז - בוטיק 972+ מאיים להפוך למקדש האופנה החדש של תל אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בלב תל אביב, פסע משדרות רוטשילד מסתתרת אחת מחנויות הבגדים שהיא החלום הרטוב של כל פאשניסטה.תכירו את 972+, לא סתם קרויה החנות כשם הקידומת הבינלאומית של ישראל, ב-150 מ"ר של החנות תמצאו את כל הטרנדים והמותגים הכי נחשקים ורותחים מהעולם, כשהמכנה המשותף לכולם הוא ז'אנר אופנת הרחוב.

את הז'אנר הכי נכון של עולם האופנה כרגע קצת קשה להסביר במילים, בגדול מדובר בסטייל שמגיע יותר מהרחוב מאשר מההקטלוגים ובתי האופנה הממוסדים. אופנת הסטריט סטייל מושפעת מאוד מתרבות הפופ, ובייחוד מראפ והיפ הופ ועמוסה בלא מעט מותגים שנולדו בסצנות הגלישה והסקייטינג של שנות-80 והתקמבקו לחיינו בשנה האחרונה תוך שהם זוכים באפיל נחשק וייחודי עם בגדים שאוזלים מהאתרים והחנויות תוך דקות. בין היתר מותגים כמו Supreme, Palace, Stussy לצד עיצובים עדכניים של קולקטיב המעצבים Vetements בהנהגתו של דמנה ווסאלייה והמעצב הרוסי גושה רובצ'ינסקי, האיש שהפך את הסטריט סטייל הסובייטי לשיקי מתמיד. את החותמת הסופית קיבל ז'אנר אופנת הרחוב מהאיי-ליסטרים של הוליווד, כשכל מי שעוקבת אחרי ריהאנה, קיילי ג'נר, קנייה ווסט וג'יידן סמית' כבר יודעת על מה מדובר.

https://www.instagram.com/p/BXdOYCIjmSX

ריהאנה בז'קט של Supreme משיתוף הפעולה שלהם עם לואי ויטון

 

עכשיו רוצים ב972+ להביא את הבשורה גם לישראל. "אנחנו לא מוכרים סוליה עם שרוכים, אנחנו מוכרים תרבות וסיפור. מי שקונה אצלנו יודע טוב טוב מה הוא קונה ומה זה שווה. מאז שפתחנו את החנות קהילת אופנת הרחוב בארץ רק הולכת וגדלה. על כל פריט שאני מוכר יש לפחות שני אנשים מאוכזבים, אנחנו משנים את פני המשחק בישראל" מספר לנו מאור (שוביק) רבי, בן 31, שהקים את הבוטיק יחד עם אדיר דון, בן 28. השניים הגיעו מעולמות הפרסום ושוק ההון ועכשיו מממשים לראשונה את התשוקה הסודית שלהם לאופנת רחוב.

"אנחנו לא מחזיקים פריטים שיש בכל חנות, רק בגדים נדירים ומהדורות מוגבלו" מספר רבי. כך שחוץ ממותגי העל של הז'אנר Supreme ו-Palace תמצאו ב-972+ פריטים כמו הנעליים משיתוף הפעולה של נייקי ו-Off-White, נעליים של Yeezy Boost (שיתוף הפעולה בין אדידס למותג של קניה ווסט Yeezy), בגדים של המעצב גושה רובצ'ינסקי ועוד. "יש לנו גם מותגים כמו Uknown London ו-Fashion Criminal שהם רגע לפני פריצה ואנחנו מאוד מאמינים בהם. ובקרוב גם נביא את MISBHV".

View this post on Instagram

Louis Vuitton/Supreme #LVxSUPREME

A post shared by Supreme (@supremenewyork) on

View this post on Instagram

Extacy Red Knit Longsleeve | @kaiagerber

A post shared by M I S B H V (@misbhv) on

קאיה גרבר ב-MISBHV

מדובר בז'אנר שעוד לא לגמרי מפותח בארץ. מי בדיוק הקהל שלכם?
"זה יכול להיות אנשים מבוגרים שמחפשים מהדורות מוגבלות של סניקרס מהניינטיז ועד נערים צעירים שחיים אופנת רחוב והם אנציקלופדיה מהלכת בתחום. כולם אנשים שמכירים את הז'אנר ובאים אלינו במיוחד".

השניים מבטיחים שכל הפריטים בחנות נדירים וממהדורות מוגבלות, מהסוג שמוציא את מיטב חובבי האופנה לעמוד במשך שעות בתורים מופרכים ברחובות לונדון, ניו יורק או פריז. עניין שבאופן טבעי הופך את משימת הייבוא לקשה או בלתי אפשרית, אבל רבי ודון אינם קמעונאים ואפילו לא עומדים בקשר ישיר עם המותג המקורי. השניים משלמים במיוחד לאנשים כדי שיעמדו בתורים עבורם וירכשו את הפריטים. כל זה בשם אהבת האופנה וכדי לנסות ולשים את ישראל על מפת הסטריט סטייל.

בנוסף, השניים מעריצים אדוקים של שיטת ה-Re-sale שהפכה בשנים האחרונות לפופולרית במיוחד, על רקע שוק אופנה בו פריטים נחשקים אוזלים תוך דקות. במסגרת הרי-סייל אנשים פרטיים מוכרים את הפריט הנדיר דרך אפליקציות ואתרים ייעודיים, לרוב במחיר כפול מהמחיר המקורי. זאת גם הסיבה שהמחירים ב972+ לא תואמים בשום צורה את הרשתות הזולות. טווח המחירים בחנות נע בין 20-4,000 ש"ח אבל בהשוואה לשוק אופנת הרחוב השוקק באינטרנט מדובר במחירים סבירים לגמרי.

אם חפצה נפשכן באחד ממותגי העל בחנות אך ידכן לא משגת  תשמחו לשמוע שבבוטיק עובדים גם בשיטת הקונסיימנט (Consummate). אם כבר יש לכן פריט סטריט סטייל במצב טוב, רבי ודון ישמחו למכור אותו בעבורכן תמורת עמלת מכירה. "הלקוחות שלנו חכמים יותר מאיתנו. הרבה מהם עושים Re-sale דרך הרשת או מביאים לנו פריטים שנמכור עבורם. יש כמה חבר'ה שמרוויחים מאיתנו כמה אלפים כל חודש" חושף רבי.

 

 

צריך הרבה אומץ לפתוח חנות כזו כשמסביב רשתות כמו H&M וזארה שולטות בשוק עם אופנה מהירה ומחירים זולים. איך החלטתם ללכת על זה?
"פתחנו את החנות בלב שלם. אנחנו חברים בהרבה קבוצות פייסבוק ועשינו עבודת מחקר רצינית בשוק לפני שפתחנו אותה. לפני 5 שנים לא היינו עושים את זה אבל היום אנחנו רואים שיש לזה ביקוש ומקום בארץ, הרבה אנשים מחפשים את הבגדים האלה ומחליפים ביניהם ואנחנו רצינו להיות הראשונים שעושים את זה כאן באופן מסודר. כשפתחנו את החנות היה בחוץ תור של מעל 200 אנשים מכל קצוות הארץ, עשינו כמו שעושים ב-Supreme והכנסנו כל פעם רק חמישה אנשים. כבר ביום הראשון אזלה לנו 80% מהסחורה ויום אחרי מצאנו את עצמנו על מטוס בדרך להביא עוד דברים".

חוץ מהמכורים לז'אנר, אתם מאמינים שהסגנון יצליח לכבוש גם את הלקוחה הישראלית הממוצעת?
"פתחנו את החנות בספטמבר האחרון ומאז אנחנו רק גדלים. מבחינתנו הקמנו בית רשמי לסצנת אופנת הרחוב בישראל, אנחנו מגדלים פה הרבה חבר'ה צעירים שמתחברים ביניהם סביב האהבה לסצנה. לפעמים יש אצלנו במקביל 80 איש בחנות ולא בהכרח כולם קונים, חלק באים ליהנות מהאווירה או לדבר אחד עם השני על פריטים שעומדים לצאת. אנחנו לומדים המון גם מהלקוחות שבאים אלינו".

מה השאיפות לעתיד? לפתוח רשת זה חלום מבחינתכם?
"פתחנו את החנות כי אופנת רחוב זו האהבה הכי גדולה שלנו. אנחנו לא מחפשים להתעשר רק להרחיב ולהנגיש את הסצנה הזאת בישראל. לגבי העתיד, היינו עכשיו בשבוע האופנה לגברים בפריז ויש לנו עוד המון הפתעות על הפרק. הדבר היחיד שאני יכול לומר בוודאות זה שאנחנו הולכים לשנות את חוקי המשחק בישראל"

בוטיק 972ּ+, לבונטין 30, תל אביב