בקרוב אצלכם: פרוייקט החתונות הגדול – חלק א'

חתונה חברתית בפסטיבל מידברן 2015 | צילום: אילנית תורג'מן
חתונה חברתית בפסטיבל מידברן 2015 | צילום: אילנית תורג'מן

הדרך לחופה רצופה כוונות טובות, מגנטים למקרר ובר אקטיבי, אבל כל אלה הם פאסה. בפרויקט מיוחד ריכזנו את כל הסודות שיגרמו לכולם לדבר על האירוע שלכם, ולא על זה של בר רפאלי. הנה הדברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך

88 שיתופים | 132 צפיות

1.לשנן: חמש עצות חובה ממארגנת החתונות של האלפיון העליון מפיקת העל טלי יעקובי, האחראית בין היתר על האירועים של משפחות אריסון, עופר ודנקנר, זו שמתכננת את האירועים שגורפים הכי הרבה כותרות, מתפנה לרגע גם לחתונה שלכם:

 

מוזמנים: "הזמינו לאירוע שלכם רק אנשים שאתם בטוחים שישמחו לקבל את ההזמנה ויתרגשו עבורכם. לא באמת חייבים להזמין אף אחד. אדם שמזמינים אותו כי חייבים, בדרך כלל יתייחס לחתונה שלכם כאל אירוע מעיק ויש בחתונות המון כאלה שרואים ש׳נפל עליהם תיק׳ והם בהחלט מיותרים בשטח".

מוזיקה: "בפגישה עם הדי.ג'יי תארו לו בפירוט את האווירה שעליה אתם חולמים בקבלת הפנים ואז בקשו לשמוע את המוזיקה שעליה הוא ממליץ. כישרונו של הדי.ג'יי ניכר ביכולתו ליצור אווירה בשלב הקוקטייל, וזה קשה ומסובך יותר ממוזיקה לריקודים. ודאו שהתקשורת שלכם איתו טובה, הוא חייב להיות בעל מקצוע בלי אגו, המחויב לרחבה בזמן אמת".

הזמנות: "אף אחד, אבל אף אחד, כבר לא פותח תיבת דואר. הזמנות שולחים במייל או בווטסאפ. נקודה".

לוח זמנים: "כבדו את האורחים שלכם ועמדו בלוחות הזמנים שהבטחתם. זה אולי אומר שלחופה יגיע רק אחוז מסוים מהאורחים, אבל זה מבטיח לכם שמי שכן הגיע לא ידבר בטלפון ולא ייגש לבר בזמן הטקס. יהיו שם רק אנשים שרוצים לחלוק איתכם את הרגע".

הכי חשוב: "העצה החשובה מכולן – התחתנו רק מאהבה ועם אהבה. אין שום אופציה אחרת".

2.הטרנד החם של הרגע: חתונה חברתית

הפתרון האקטיביסטי לבטטות כורסה שגם בקושי עולה כסף – האורחים מפיקים את האירוע

כשאביגיל ותום גורדון־הקר החליטו להתחתן, היה ברור כשמש של חתונת צהריים שזה לא יהיה אירוע באולם סגול עם קבבוני טלה.

"רצינו לעשות משהו באווירה צנועה, משפחתית וחמה. לאפשר לאורחים שלנו לקחת חלק פעיל ביום הזה ולא להיות רק אורחים פסיביים", הם מספרים. הם החליטו לקיים חתונה חברתית – אירוע שדומה לארוחה משפחתית גדולה שבו כל מי שמעוניין מביא מאכל אהוב שהוא הכין בעצמו – וכך קורה שכולם אוכלים יחד ממזנון שהם עצמם יצרו. בנוסף, האורחים הוזמנו לבחור את המוזיקה המועדפת עליהם לאירוע ולחלוק ביניהם את כלי הרכב כדי לחסוך בזיהום אוויר וכדי שכמה שיותר אנשים יוכלו לשתות. בהתאם לאותה השקפה בחרה אביגיל שלא להשקיע סכום מופרך בשמלת הכלה אלא לשפץ את השמלה שבה התחתנה אמה לפני כ־30 שנה. היות שעלויות חתונה מסוג זה נמוכות מהרגיל, התבקשו האורחים להביא מתנה צנועה או להסתפק במטעמים שבישלו בלבד. האירוע התקיים בחוות הברבור (חווה אקולוגית במושב בית נחמיה) והופק על ידי צוות "חתונה שונה" – חברת הפקות המתמחה בליווי של חתונות מסוג זה.

3. ארבעת היסודות למסיבת רווקות אגדית

אש למה להזמין גבר מחוטב לריקוד מלוכלך, אם אפשר להזמין את אחת מעשרות מלכות הדראג המוכשרות שמופיעות בארץ, להעביר הפעלה בלתי נשכחת, עמוסת הומור גס מפיל מצחוק, משחקים, צעצועים ומוזיקה מנענעת, באירוע שידברו עליו הרבה יותר מהחתונה עצמה?

רוח מלך המראיינים הסוחפים גיל ריבה יגיע למסיבת הרווקות של הכלה המיועדת, לאחר שערך עליה תחקיר מקיף. הוא יעביר הרצאה לבנות ויערוך ריאיון אישי לכלה בפני החברות שלה, שבסופו כולן יבינו שמסיבת רווקות יכולה להיות אחרת.

מים אירוע יוגה במים כמסיבת רווקות הוא גם יוזמה חגיגית וגם רגע שבו הסביבה הקרובה של הכלה מחזקת אותה ומשרה עליה אווירה של שחרור ורוגע בתקופה כה מלחיצה. לאתר

אדמה התארגנות של חבורת הבנות והיזרקות ספונטנית באחד מכפרי הנופש או החופים בארץ למשך סופשבוע שלם, תהווה הפסקה מושלמת מהמירוץ לחתונה. בבקרים רחצה בים או טיולי דרכים, ובערבים ארוחה אינטימית וחלוקת מתנות.

חתונה פרטית, פרטים בפרטי | צילום: shutterstock
חתונה פרטית, פרטים בפרטי | צילום: shutterstock

 

4. בשושו: מקומות סודיים להתחתן בהם בארץ

מעיין הנעורים בדרך למצפה רמון, אחרי באר שבע וליד שבטה, הוקמה חווה פרטית על ידי זוג שעובד קשה כדי להסתיר אותה היטב. החווה מוצעת להשכרה כמה פעמים בשנה, ויש בה בית כנסת פרטי, אגם ציורי, ושטח אידיאלי לבניית מתחמים וריזורטים מתוקתקים, שיאפשרו לכם לחגוג בהוד והדר אירוע רומנטי וקסום. השמועה על המקום עוברת מפה לאוזן בלבד, אז אם שואלים, לא שמעתם על המקום הזה מאיתנו.

בית בגליל מלון בוטיק הממוקם בלב יער ביריה, המאפשר חתונה רומנטית ואינטימית, לאירועים של עד 200 אורחים, שיוכלו גם ליהנות מספא, בריכה ושאר פינוקים שמציע המלון. העיצוב דמוי הטירה מזכיר את טוסקנה, הבריכה בין הסלעים מזכירה את פוזיטנו והלינה המשותפת של כל המשפחה והחברים יזכירו את הלילה בטירונות.

ליפתא למרגלות הכניסה לירושלים חבויה בוואדי שבין ההרים שמורת הטבע ליפתא, אשר במרכזה מעיין קסום ומסביבו בתים עתיקי יומין. אמנם נדרשים מאמצים רבים כדי להכשיר את המקום לאירוע, אבל לחובבי הטבע והפשטות יהפוך האתגר למשימה זוגית ראשונה, ומה לא עושים כדי שיישאר בשושו?

בית יש המון מקומות יפים להתחתן בהם, אבל אף אחד מהם לא ירגיש כמו הבית. יש משהו מרגש וטבעי בחגיגה בגן הפרטי שלכם, הנוח והמוכר (בהנחה כמובן שיש לכם גן פרטי). בדיוק בגלל זה ענקית השכרת הדירות airbnb מציעה דירות מעוצבות להשכרה ללילה אחד, שבו תוכלו לחגוג כמה שאתם רוצים בלי לסדר את הסלון בבוקר למחרת.

לבירורים: דברו עם אימא.

5. עקב לחופה, שטוח לרחבה: נעליים לכלה הבלתי שגרתית

שוז וובסטור 1,350 ש"ח | צילום: יוסי מור
שוז וובסטור 1,350 ש"ח | צילום: יוסי מור

 

רוני קנטור 425 ש"ח | צילום: דרור בן נפתלי
רוני קנטור 425 ש"ח | צילום: דרור בן נפתלי

 

ארין לאודר, נומרו 13 במחיר 1,895 ש"ח | צילום: יח"צ
ארין לאודר, נומרו 13 במחיר 1,895 ש"ח | צילום: יח"צ

 

בריאן אטווד, net-a-porter.com, במחיר 3,840 ש"ח | צילום: יח"צ
בריאן אטווד, net-a-porter.com, במחיר 3,840 ש"ח | צילום: יח"צ

 

אלדו 399 ש"ח | צילום: יח"צ
אלדו 399 ש"ח | צילום: יח"צ

 

6.של הביוקר כך תזהו תחרה אמיתית בשפע החיקויים שבחוץ

בין המבחר האינסופי של הגזרות והטקסטילים שעומדים בפני כלה הבוחרת שמלה, הבד המבלבל ביותר הוא התחרה. איך מזהים שהתחרה הצרפתית שהבטיחו לכם אכן מגיעה עם מבטא? "תחרה אמיתית היא בד שהאלמנטים הדקורטיביים שלו הם חלק מעשייתו ולא נרקמים על גביו (בניגוד לבד רקום)״, אומר רונן לוין, מרצה בכיר בשנקר.״זאת מלאכת מחשבת של חוטים שנכלאים זה בזה ויוצרים את הדוגמה, באמצעות מכונות המורכבות ממאות של מחטים״.

אלי סאאב, סתיו-חורף 2016 | צילום: GettyImages
אלי סאאב, סתיו-חורף 2016 | צילום: GettyImages

למה לתחרה צרפתית בלבד יש שם? מה זה בעצם?

"יש תחרות אנגליות ושוויצריות למשל, אבל בתחום הכלות המובילה היא תחרה צרפתית שנקראת סולסטיס. ממש כמו ששמפניה מייצרים בחבל שמפיין, סולסטיס הוא אזור מסוים בצרפת שתושביו התמחו במשך מאות שנים בתחרות".

מה ההבדל בין תחרה לבין גיפיור?

"גיפיור זה סוג של תחרה עבה וגסה יותר. זה בד בשרני שהרקמה שלו צפופה ובין המוטיבים הרקומים יש חורים".

ואיך נדע שלא עובדים עלינו?

"ודאו שהתחרה מגיעה מחנות אמינה וותיקה ואם קונים סולסטיס – חפשו את תו ההיכר של הטווס".

ג'יבנשי, אביב-קיץ 2016 | צילום: GettyImages
ג'יבנשי, אביב-קיץ 2016 | צילום: GettyImages