300 דולר לטי שירט: כך כבש ברונלו קוצ'ינלי את עולם האופנה

חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ
חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ

רגע לפני שהמותג ברונלו קוצ'ינלי נוחת בישראל, הכירו את המעצב: מכפר באיטליה הוא הגיע עד מארק צוקרברג שלובש רק אותו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לפני כחודשיים התפרסמה בעיתון כלכליסט ידיעה החושפת את העובדה שמארק צוקרברג לובש רק את הטי שירטים האפורות של מותג היוקרה האיטלקי ברונלו קוצינ'לי, שמחירן 400־300 דולר לחולצה. תזמונה של פרסום הידיעה היה משעשע, כי יומיים קודם לפרסומה חזרתי מסיור בבמפעל הענק של ברונלו קוצ'ינלי בכפר סולומיאו שבאומבריה, איטליה, שם ליטפתי סוודרים מקשמיר, הצטמררתי למגעו של ז'קט מקטיפה וביצעתי מעשים מגוונים בחצאית טול בצבע כחול אינדיגו. אח, מגעה של יוקרה אמיתית.

ברונלו קוצ'ינלי אולי אינו מוכר מאוד בארץ, הרבה פחות ממותגים איטלקיים אחרים עם אגו כמו גוצ'י, ורסאצ'ה או דולצ'ה ואתם יודעים מי. מדובר במותג שמצניע את הלוגו שלו ולא מקיים תצוגות אופנה, אבל באיזורים הכפריים באיטליה שבהם ביקרתי נישא שמו של המייסד ובעל המותג כרוח בינות עצי הזית, הוא מניע את צמרות הברושים הדקיקים ונישא באוויר הכפרי כמו גירסה הפוכה ומיטיבה של הרוזן ולאד. אם שמו של האחרון הטיל אימה על הכפריים בטרנסילבניה, שמו של ברונלו קוצ'ינלי (65) מעורר הערכה בכל המחוז. בכל מקום שבו ביקרנו אנשים הנהנו בכבוד כאשר נזרק שמו לחלל האוויר, מה שעזר לנו להשיג את המקומות הכי טובים במסעדה ואת הגבינות והיינות המשובחים ביותר בכל אנוטקה (חנות יין ואוכל) שבהן ביקרנו.

ברונלו קוצ'ינלי | צילום: Gettyimages
ברונלו קוצ'ינלי | צילום: Gettyimages

 

עוד כתבות מעניינות:
7 האאוטלטים הכי שווים בחו"ל
הטרנדים הלוהטים שמתאים גם להריוניות

איך הפכה ישראל לאימפריית שמלות כלה עולמית?

היום נפתחת חנות של המותג ברונלו קוצ'ינלי באניגמה שבכיכר המדינה בתל אביב. החנות המיתולוגית הקיימת מאז 1989 מוכרת בגדי מותגים נחשקים כמו סלין, ולנטינו וקלואה, ויש בה חנות בתוך חנות נוספת, של מותג העל הצרפתי דיור. נדמה שהדבר הפך להיות טרנדי – גם בבוטיק אמור, שנרכשה לאחרונה על ידי הקונצרן פקטורי 54, מקיימת בתוכה חנויות של ז'יבנשי ודולצ'ה וגבאנה. אבל קוצ'ינלי שונה מאוד ממותגי על אחרים והוא מגלם בתוכו סיפור פילנטרופי ואמונה בנפש האדם שהובילו לבנייה מחדש של כפר עתיק וכושל, סיפור ההולך יד ביד עם בגדים על זמניים, יקרים מאוד ונטולי לוגו. זהו מותג שלא רודף אחרי טרנדים אלא אחרי איכות אמיתית וארוכת ימים, כזו המגלמת בתוכה אהבה לאדם ולאדמה. עדות לכך אפשר למצוא בחשבון האינסטגרם המיושן מעט שמפרסם תמונות לוק בוק בלבד ומונה רק 30.500 אלף עוקבים ו-247 אלף בחשבונו הפרטי של המעצב. ברונלו קוצ'ינלי נולד למשפחת איכרים עובדי אדמה. בתו קרולינה (28), המנהלת את המפעל יחד עם אביה, סיפרה שבילדותו ראה כיצד הבוס של אביו מתעמר בו וזה גרם לו עצב רב. הוא החליט שאם יצליח ינהג יפה בעובדיו וירומם את נפש האדם. ציניות בצד, דומה שבאמת ובתמים זה מה שעמד בראש מעייניו של קוצ'ינלי. "בתחילת דרכו הוא קנה קשמיר מסוחר שהסכים לדחות את קבלת התשלום", סיפרה לי בתו, "דבר שאפשר לו לרכוש את ה'המלט'". ההמלט הוא מבנה שבימי הביניים ניצב במרכז הכפר שבו נולדה וגדלה אשתו. אחרי שהקים חנות סריגים קטנה בשנת 1978 (המותג חוגג 40 שנות קיום בימים אלה), הוא גדל עוד ועוד, קנה עוד שטחים בכפר, חידש ושיפץ את כל המרכז העתיק, רכש שבעה מפעלים שהקיפו את הכפר, הרס אותם לחלוטין ובמקומם חשף שטחים ירוקים הכוללים יקב הנושא את שמו (היין הראשון שיוצר ממנו יהיה מוכן רק בהמשך השנה), עצי זית, מונומנט המפאר את נפש האדם ומפעל שבו עובדים מעל אלף איש. למעשה, הוא שיפץ את הכפר ואת כל האיזור שסביבו. לצד המפעל ישנו אולם ענק שבו אוכלים העובדים ארוחת צוהריים מדי יום ובה נעשה שימוש בשמן זית תוצרת קוצ'ינלי ובירקות מאיזור אומבריה. על התפריט הבריא, הכולל פסטות וירקות ומשתנה מדי חודש, אחראים גם ברונלו קוצ'ינלי ואשתו. בנוסף, לצד חנות הממוקמת בכפר, הקים קוצ'ינלי בית ספר לאומנויות התפירה. בנוסף לדיגום, תפירה ואופנה לומדים בו גם חקלאות, הכול כדי להבטיח שהאיכויות של האיזור ישמרו לדורות הבאים. גם תיאטרון הקים קוצ'ינלי ומדי עונה מעלים בו הפקות מקור.

מימין: ברונלו ופדריקה קוצ'ינלי ובנותיהם קמילה וקרולינה | צילום: יח"צ
מימין: ברונלו ופדריקה קוצ'ינלי ובנותיהם קמילה וקרולינה | צילום: יח"צ

 

מבט על ממרכז הכפר סולומיאו אל היקב והנוף שעוצב מחדש על ידי קוצ'ינלי | צילום: יח"צ
מבט על ממרכז הכפר סולומיאו אל היקב והנוף שעוצב מחדש על ידי קוצ'ינלי | צילום: יח"צ

 

אהבתם לאופנה והקפדה על פרטים היא חלק ממכלול של הערכה אמיתית לאיכות בכלל ולאיכות חיים בפרט. זאת גם הסיבה לכך שקוצ'ינלי לא עורכים תצוגת אופנה בשבוע האופנה במילאנו. "אנחנו מעדיפים להזמין את האורחים שלנו לארוחת ערב עם אוכל איטלקי שגדל באיזור שלנו ולחגוג איתם את אהבתנו לאוכל ולאופנה", אומרת קרולינה קוצ'ינלי, "זה מבטא את מי שאנחנו יותר מאשר תצוגת אופנה. אנחנו מייצרים בגדי קז'ואל שיק, מקפידים על בדים איכותיים ולא רוצים שהלוגו שלנו יתנוסס על הבגד אלא שלאישה ולבגד תהיה מערכת יחסים ארוכת שנים".

אתם משתמשים בעורות ובפרוות בשוק שהופך אקולוגי יותר ויותר.
"אנחנו מייצרים בגדים שיחזיקו מעמד. זה הכי אקולוגי בעיניי. אם את קונה סוודר אחד השנה את יודעת שהוא יחזיק עשרות שנים".

סגנון העיצוב מאוד אירופאי, הרבה בדי צמר וגזרות מתוחכמות, שימוש בעורות, קשמיר, שילובים עדינים של קטיפה ומשי. הוא פונה לנשים שמרוויחות טוב ורוצות להתלבש בהתאם. אבל האם הוא יתאים ללקוחה הישראלית ולחורף המדומה שלנו? האם יצליח לשרוד בשוק המקומי? המחירים גבוהים, בין היתר כי 100 אחוז מהייצור מתבצע באיטליה. "בין 1,300 ש"ח לחולצה לגבר עד 30,000 ש"ח למעיל פרווה", אומרת דנית שטבהולץ, מנהלת אניגמה, וטוענת שהיא לא חוששת מכך שהלקוחה הישראלית לא מכירה את המותג. "מי שמכירה אותם, אוהבת", היא אומרת, "זה מתאים ללקוחה שלנו ולקוחות רבות שאלו אותנו עליהם. מי שבאה לאניגמה סומכת על הטעם של אימא שלי (סילביה שוורצמן, בעלת החנות. א"א) ומוכנה לשלם. מי שקונה פעם אחת תרצה לחזור וללבוש בגדים של קוצ'ינלי".

מי הלקוחה שתלבש ברונלו קוצ'ינלי?
"מישהי שמעריכה בדים. מישהי שבמשך היום רוצה ללבוש מכנסיים איכותיים עם סוודר סופר איכותי. זו גם הפעם הראשונה שאנחנו מוכרות בגדים לגברים".  

חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ
חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ

 

חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ
חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ

 

חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ
חורף 2018 של ברונלו קוצ'ינלי | צילום: יח"צ