דרכים חדשות וסקסיות להתבשם

נקודת מבט מרעננת על הניחוחות החדשים והמפתים ביותר

88 שיתופים | 132 צפיות

עור בוהק, שפתיים מנצנצות וכיסוי גוף מינימלי – אין ויכוח על כך שהקיץ הוא העונה הסקסית ביותר. השנה יש המון בשמים חדשים ומגרים, וגם לא מעט חידושים בתחום ההתבשמות, שיעזרו לך להעצים את כוח הפיתוי שלך.

"האישה של היום מחזיקה בממוצע ארבעה עד חמישה בשמים", אומר יוסי סגל, כימאי ומנכ"ל משותף בחברת סופטאץ', "והנטיה המובהקת של צרכניות הבשמים בשנים האחרונות היא לגוון כמה שיותר את הניחוח שהן מפזרות, ולהתאימו למטרה שלשמה הן יוצאות מהבית. לכן הן נוטות לקנות בשמים באריזות קטנות יחסית – 50 מ"ל במקום 100 מ"ל – ובמחירים זולים יחסית".

מגמה נוספת עליה מצביע סגל היא נטיה להעדפה של בשמים "שקופים", "אלה בשמים שההישרדות שלהם על הגוף נמוכה מאוד", אומר סגל. מדובר בניחוח פחות כבד שתורם לתחושת ה"ללכת עם, להרגיש בלי", שמתאימה כל כך לקיץ הישראלי.

מגמת הבשמים השקופים, בשילוב עם הצורך האינסופי לגוון את הניחוח שלך, יצרו מספר אפשרויות חדשות בעולם הבישום: האפשרות להתבשם בכמה שכבות של אותו ניחוח (בלי להרגיש שהעמסת על עצמך יותר מדי), והאפשרות הכמעט מהפכנית לערבב מספר בשמים ליצירת ניחוח חדש שיהיה אישי וייחודי לך. קבלי כמה שיטות להתבשמות קיצית, שיגרמו לך להרגיש הכי מיוחדת ויעזרו לך למגנט אליך את תשומת הלב הגברית.

כיצד החום משפיע על הריח

חוש הריח שלך – וגם שלו – משתפרים בחודשי החום. "מולקולות הריח נעות מהר יותר כשחם בחוץ, מה שמחזק את השפעתן בצורה משמעותית", אומר ד"ר אלן הירש, מחבר הספר הריח כמעורר תשוקה (הוצאת אור עם). המסקנה: ביום חם אל תגזימי עם הבושם.

טריטוריות בישום חשובות בגופך

תמיד אמרו לנו שיש להתיז את הבושם בנקודות הדופק, וזה ממש לא סתם מיתוס יופי ישן – יש לזה הסבר אמיתי. "הטמפרטורה של נקודות הדופק בגוף תמיד קצת יותר גבוהה מהטמפרטורה באזורים אחרים בגוף, כי העור שם דק במיוחד והדם זורם קרוב אליו", אומרת ד"ר רייצ'ל הרץ, מרצה מאוניברסיטת בראון ומומחית לריח, זיכרון ומשיכה בין המינים.

"כשבושם בא במגע עם הנקודות החמות יותר של עורך, הניחוחות מתפשטים לאוויר בעוצמה רבה יותר". גם אזור בית החזה והבטן שלך הוא מרכז טבעי של חום, כך שהוא מהווה אזור כללי טוב יותר למגע עם בושם.

נקודות חמות להתזת בושם

  • אחורי האוזניים
  • החלק הפנימי של פרק כף היד
  • העורף
  • עצמות הבריח
  • בין השדיים
  • אחורי הברכיים
  • השיער

רוצה להשתתף בניסוי?

הניחוחות הקיציים ה"שקופים" הם כל כך אווריריים, שניתן לערבב אותם ולרקוח מהם בושם שמותאם לטעמך האישי. "אחד היתרונות של ניחוח ייחודי שרקחת בעצמך, הוא שאין סיכוי שהוא יעורר בבחור זיכרונות מחברות לשעבר", אומרת ד"ר הרץ.

"החוקים לשילובי ניחוחות לא ממש מוגדרים", אומר סגל, "זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי במה שהניחוח החדש שיצרת מעורר בך". לדברי סגל את יכולה למשל, לנסות לשלב בין ניחוחות מנוגדים, כמו פרחוני ועצי, ליצירת ניחוח חושני מאוד, או לשלב בין ניחוחות מאותה משפחה (או ממשפחות קרובות), כמו למשל ניחוח פרחוני-פירותי לניחוח פירותי-אוריינטלי, ליצירת גרסה רומנטית.

5 דרכי התבשמות סודיים

  1. התבשמי לפני שאת מתלבשת – הבושם מתוכנן לפעול על העור שלך, לא על הבגדים שלך.
  2. התבשמי בניחוח האהוב עלייך בשיטת השכבות. נסי לבחור שמן או קרם גוף מבושם, שייספג בעור למשך זמן ממושך, ומעליו התיזי את גרסת הבושם הקלילה והשובבה יותר של אותו הניחוח.
  3. מהלך טוב לדייט בערב: השתמשי בתחליב גוף מנצנץ ומבושם, כדי שעורך יזהר ויריח נעים.
  4. השתמשי בקרם הגנה מבושם כדי להריח כאילו את על שפת הים – גם כשאת לא. הימנעי מבשמים שמכילים אלכוהול כשאת נחשפת לשמש, כי עלולה לצוץ בעיה של גירוי על העור או פיגמנטציה.
  5. התיזי בושם על מעט קרם לעיצוב השיער (בגודל מטבע). הניחוח יתפזר באוויר בכל פעם שתפרעי את שיערך. לחילופין, את יכולה לנסות גם להתיז את הבושם ישירות על השיער שלך, שיפיץ את הניחוח לכל עבר.

חוששת לבזבז בקבוק בושם יקר על ניסויים? נסי את בקבוקי המיניאטורה שנמכרים באתר www.callperfume.co.il. מדובר בהעתקים מוקטנים לבקבוקי הבושם שאת מכירה, שמכילים בין 3.5 ל-7.5 מ"ל ועולים 9-39 ש"ח. עם המיניאטורות האלה את ממש לא צריכה לפחד לשחק בשילובים ואת יכולה גם לשאת אותם בקלות בתיק.

עצות לשילובי ניחוחות

ניחוחות קיציים הם כל כך אווריריים, שניתן לערבב אותם ולרקוח מהם בושם שמותאם לטעמך האישי. "אחד היתרונות של ניחוח ייחודי שרקחת בעצמך הוא שאין סיכוי שהוא יעורר בבחור זיכרונות מחברות לשעבר", אומרת ד"ר הרץ. קיטי שפירר, בשמית בוגרת בית ספר asfo לבשמות בגראס, צרפת, ומציעה לך לא להסתכן במעבדה הביתית שלך עם שילובים מורכבים בין שני בשמים. כל בושם מורכב ממולקולות כימיות שונות, והשילוב בין שני מבנים כימיים סבוכים, עלול ליצור ניחוח שלא תואם את הציפיות שלך.

"במקום לערבב שני בשמים, נסי להוסיף לבושם ניחוח של שמן אתרי מסוים, שמחזק את התווים האהובים עלייך בבושם", היא אומרת. "זכרי שמטרתך להעניק לבושם נגיעה עדינה שתזרום עם הניחוח שלו ולא תשתלט עליו – אז הוסיפי לו ממש מעט שמן (טיפה קטנה מספיקה לשלוש "השפרצות"). נסי את המיקס של שני הריחות על מקלון אוזניים, כדי לבדוק אם את אוהבת את התוצאה.

05.11.06

(עודכן ב – 24.02.09)