הכיני את עצמך לחשיפה מלאה

טיפים שיעזרו לך לארגן לעצמך גוף שמזמין ליטוף

88 שיתופים | 132 צפיות

עור פנים קורן מזוהר

עור הפנים שלך יכול להיות בוהק ורך כמשי, אם רק תשילי ממנו תאי עור מתים, שעלולים להיערם עליו במהלך חודשי החורף ולמנוע מלחות להיספג. דרך חדשנית להסרת תאי עור מתים היא לנקות את עור הפנים עם מגבוני ניקוי מיוחדים, הספוגים בחומצה גליקולית. "בנוסף לסילוק תאי עור מתים, החומצה מאיצה את התחדשות התאים ומשפרת את מראה הנקבוביות והקמטים לאורך זמן", אומרת ד"ר אינס ברזק-ורנר, מומחית לרפואת עור ואסתטיקה. חפשי פדים לניקוי שמכילים 10 אחוז חומצה גליקולית. אם את בעלת עור רגיש, הימנעי משימוש בתכשירים המכילים יותר מ-5 אחוז חומצה גליקולית.
"כדאי שתבצעי את הטיפול במגבונים בשעות הערב, על מנת לאפשר לחומצה לפעול במהלך הלילה", אומרת ד"ר ברזק-ורנר. "כשאת משתמשת במגבוני הניקוי בשעות היום, הקפידי שקרם הפנים שלך יכיל מקדם הגנה מהשמש, SPF 15 לפחות. זאת משום שהעור שאת חושפת רגיש במיוחד".

שפתיים שמבקשות נשיקה

"מכל האיברים בגוף, השפתיים שלך הן החשופות ביותר לגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, בגללם הן עלולות להתייבש ולהתקלף", אומרת מונה סאפנפילד, בעלת ספא בממפיס, טנסי. החליפי את השפתיים היבשות שלך בזוג עסיסי ומתוק, בעזרת טיפול הפילינג הביתי הבא: קחי כפית סוכר חום וערבבי עם מעט מיץ תפוזים סחוט, עד שיווצר מרקם של ממרח, ואז עסי אותו על שפתייך בתנועות סיבוביות במשך כמה דקות. "גרגרי סוכר הם הפילינג הטבעי האולטימטיבי, והחומציות שמכיל התפוז מסייעת בהשלת התאים המתים של העור", אומרת ג'ולי אדאמו, מנהלת ספא בסנטה ברברה, קליפורניה. לאחר שתשטפי את תערובת הסוכר, מרחי את שפתייך בקרם בעל מקדם הגנה, כדי לשמור עליהן מפני פגעי מזג האוויר. נסי את השפתון להגנה מפני השמש (SPF 15) של דרמלוג'יקה, 67 ש"ח. הקפידי למרוח את הקרם מייד לאחר הטיפול, כשהשפתיים עדיין לחות, כדי ללכוד את מירב הרטיבות.

סודות לחות לוהטים

פנקי את עצמך בטבילה מרככת, שתעלים אזורים מחוספסים מזרועותייך ורגלייך ותהפוך את עורך לנעים כמשי. ראשית מלאי אמבטיה במים חמים וסגרי את הדלת מאחורייך, כדי שהחדר יתמלא באדים. תני למים להתקרר ולהגיע לטמפרטורה נעימה, ואז החליקי פנימה. לאחר טבילה של מספר דקות, עמדי בזהירות במקלחת ועסי את עורך עם סבון פילינג על בסיס שמן (העניקי תשומת לב מיוחדת לאזורים מועדים לפורענות, כמו מרפקים וברכיים).
אחרי קרצוף הגוף היסודי, התיישבי שוב באמבט. השמנים מסבון הפילינג יהפכו את המים עשירים במיוחד בלחות, והמלחים יעזרו בהסרת תאי העור המתים. לאחר שסיימת להתענג על כל טיפה, צאי החוצה (האמבט חלקלק במיוחד, אז היזהרי שלא להחליק!), העבירי מגבת על גופך ברפרוף (בלי לייבש את העור לגמרי), ואז מרחי קרם לחות. "מריחת קרם לחות על העור כשהוא עדיין לח מעצימה את פעולת הלחות", מסבירה אדאמו. השתמשי בקרם גוף המכיל AHA (חומצה אלפא הידרוקסית), הגורמת להמסת תאים מתים ולהתחדשות העור.

ידיים נעימות למגע

אחת ההשלכות הבולטות של החורף היא ציפורניים שבירות, עור מחוספס ויבש מסביב לציפורן וידיים שמרגישות כמו נייר זכוכית. "עיסוי כפות הידיים עם שמן תינוקות במשך חמש דקות יכול לתקן את הנזק", אומרת סאני לי, בעלת בוטיק לענייני ציפורניים בניו יורק. "תנועות העיסוי מסייעות לשמן להיספג טוב יותר בעור ולרכך את החלקים היבשים שמסביב לציפורן". כדי לשטוף את השמן בסוף העיסוי, שפכי כוס חלב על כפות ידייך. עכשיו קחי מגבת לחה ונגבי את מצע הציפורן, תוך כדי הסרת פיסות עור מיותרות (זה הרבה יותר בטוח מאשר לגזוז בעצמך את העור שמסביב לציפורן עם גוזז ציפורניים, מה שעלול לגרום לפיסות עור מכאיבות ליד הציפורן או לחתכים דלקתיים בעור). לסיום, השתמשי בקרם מיוחד לעור שמסביב לציפורן מדי ערב לפני השינה, כדי שהעור באזור יישאר רך ומלא לחות.
כדי לחזק ציפורניים שנחלשו בחורף, השתמשי בלק מחזק. הקפידי למרוח את הלק על הציפורן בלבד, ולא על העור שמסביבה, אחרת החלבון שבמחזק רק ייבש את העור עוד יותר.

פינוק עד קצות האצבעות

הודות למגפי השפיץ הנפלאים – אך ממש לא נוחים – כפות הרגליים שלך סבלו מהתעללות קשה בחודשי החורף הארוכים. שלא לדבר על העובדה שבטח ויתרת על טיפולי פדיקור כי אצבעות הרגליים שלך ממילא לא ביצבצו מאף נעל. על מנת שתוכלי לשוב אל חוג הסנדלים והכפכפים, השרי את כפות רגלייך ב-1.5 ליטר מיץ תפוזים מחומם במשך 10 דקות. "החומצות מסייעות בריכוך ובהסרת תאי העור המתים מכפות רגלייך", מסבירה דונה פרילו, בעלת ספא לטיפולי ציפורניים בניו יורק. רקחי תמיסת פילינג מסוכרת בעזרת חצי כוס שמן זית או שמן חוחובה, רבע כוס סוכר וכמה טיפות של שמן ארומטי בריח מנטה. שפשפי את התמיסה והשתמשי בפצירה מיוחדת לעור כף הרגל כדי להחליק את פיסות העור הקשות.
אחרי ששטפת את הפילינג, מירחי על הרגל מסכת בוץ המעניקה לחות, ועטפי כל רגל בניילון נצמד ובמגבת מחוממת. הישארי כך במשך 15 דקות, ואז שטפי הכל ומירחי על הרגל קרם לחות סמיך.





<p>"פינוק עד קצות האצבעות."<br />אילוסטרציה: ASAP photos</p>
<p>" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/784/1784/____________.png?1156083185" />                             </p>
<div>
<p>"פינוק עד קצות האצבעות."<br />אילוסטרציה: ASAP photos</p>
</div></div>
<h2>שזירת ברק לאורך השיער</h2>
<p>השיער שלך סבל במשך החורף מהתעללות יומיומית של מייבש השיער ושל האוויר החם והיבש של המזגנים ומכשירי החימום השונים בבית ובעבודה (העושקים אותו מכל טיפת לחות). כדי להשיב את הלחות והברק לשיערך, ערבבי כפית אחת של סודה לשתייה עם שתי כפיות שמפו לחפיפה יומיומית. "הסודה לשתייה משנה את רמת החומציות של השמפו, והופכת את הניקוי שלו לעמוק", אומר רוברט האלווול, מעצב שיער מלוס אנג'לס, שאחראי לתסרוקותיהן של שחקניות כמו שרה ג'סיקה פרקר ולוסי לו. בשלב הבא, הסתרקי במברשת בעלת זיפים רכים. "זה ממריץ ומקלף את העור המיותר שעל הקרקפת", אומר האלווול. שטיפה עם חומץ תפוחים תעניק לשיערך בוהק של ממש.</p>
<div class= 20.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)