המספריים של ראובן

אוסף יפהפה של כלי עבודה למספרות. מסע בזמן אל שנת 1916

88 שיתופים | 132 צפיות

הכניסה אל מספרת "הגל הסגול" בבאר שבע מגלה פינות מוזיאון מוארות ומקסימות, שם אפשר למצוא כלי עבודה "של פעם" שנאספו על ידי ראובן טפר במשך שנים באהבה רבה. Estetica ישראל שמע ממנו על האוסף המיוחד ועל התגובות שהוא זוכה להן.

איך התחלת לאסוף את הכלים?
"עוד מילדות אני אוהב לאסוף פריטים כמו בולים ומפיות. הייתה לנו ילדות שונה משל הילדים היום. אמנם אני רק בן 32, אבל אני רואה את הילדים שלי לעומת איך שאני גדלתי. התחברתי תמיד לאוספים, וכשהתחלתי ללמוד את המקצוע שלי, שאני מאוד אוהב, ראיתי בשוק הפשפשים מכונה ישנה, ואפילו לא ידעתי אז שזו מכונת תספורת. חשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב לאסוף כלים שהדור החדש כבר לא מכיר".

איך מגיבה הסביבה לאוסף?
"החבר'ה הצעירים לא מזהים את הכלים בכלל. הם בהלם שפעם השתמשו בדברים כאלה. הדור המבוגר מזהה ומתלהב, ואנשים תמיד מתחילים לספר איך סיפרו אותם או את אבא שלהם בכלים האלה".



עכשיו כבר כולם יודעים שאני אוסף, אז הם באים אלי

עכשיו כבר כולם יודעים שאני אוסף, אז הם באים אלי

היכן אתה משיג פריטים חדשים?
"אני אוסף בשווקים השונים, ותמיד שואל לקוחות שלי אם נשאר להם משהו בבוידעם. עכשיו כבר כולם יודעים שאני אוסף, אז הם באים אלי. היה לי אפילו לקוח ששלח לי אימייל על מקום בארצות הברית שאפשר להזמין בו פריטים, אבל אני מחפש עכשיו רק דברים שאין לי עדיין. זה הולך ונהיה יותר ויותר נדיר, כי את הרוב כבר יש לי ואני מתעניין בכלים ישנים יותר".

ספר לנו על פריט מיוחד באוסף.
"יש לי מספריים מאוד עתיקים, משנת 1916, מלקוחה שסבא של סבא שלה היה ספר. יש לי כל מיני סוגים של תערי גילוח ומסרקי מתכת, וגם פומפה שפעם היו משפריצים בעזרתה בושם אחרי גילוח או תספורת. היום אף אחד לא משתמש בדברים כאלה כבר".

איך האוסף משתלב בתוך המספרה שלך?
"רציתי מקום מודרני. השקעתי בעיצוב של המספרה עם ריהוט מלונדון ומסכי פלזמה, אבל עם כל המודרניות והחדשנות היה חשוב לי להעניק אווירה חמימה, והמוזיאון מספק את תחושת הנוסטלגיה הזו וגם נותן ללקוחות על מה להסתכל".

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN

13.11.06

(עודכן ב – 28.06.09)