הצלחה עולמית

האחיות עינב והדס צוקר הצליחו לכבוש את העולם עם המותג החדש שלהן, "Rhus Ovata"

88 שיתופים | 132 צפיות

באמונה שהכל אפשרי, הצליחו המעצבות עינב והדס צוקר לכבוש פיסה מהעולם עם "Rhus Ovata" מותג חדש שיצרו, הקרוי על שם שיח סוכר דרום-אמריקאי (חיבור לשם משפחתן צוקר, סוכר בגרמנית). המותג שנמכר בישראל בהצלחה רבה בחצי השנה האחרונה בחנות "עלמה" בתל אביב, מיוצג באופן מרשים בחנויות המובחרות ביותר בניו יורק, לוס אנג'לס, מילאנו, טוקיו והונג קונג.

ההשראה מגיעה בין היתר מסבתא שלהן, חוה רוגובי, "אשה מהממת שגם כשהיא יורדת סתם למכולת היא מאופרת ומאובזרת טיפ-טופ. היא כל כך מבינה עניין שאין בינינו בכלל פער גילים", אומרות האחיות.

העיצובים בקולקציה מייצגים את הקשר בין אשה למטרופולין שלה, עימות בין עוצמה אורבאנית- לשבריריות נשית. הצבעים, מעומעמים ואפלוליים, הם צבעי העיר: גווני הבטון, הקומופלז' שיוצרות המדרכות, חום של אספרסו בבתי קפה צדדיים ושחור ערפילי.

הבדים- שילוב של משי איטלקי ושיפון, כותנה דקיקה, נוזליים ונשיים ועם זאת שומרים על אופי אינדיבידואליסטי עם נגיעות גבריות. מראה הטום-בוי, כביטוי לקשיחות המאפיינת את הנשים האורבאניות, בשילוב נגיעות של רוק'נרול ואייטיז.

בין הפריטים אפשר למצוא מכנסיים צמודים במיוחד- שילוב הבדים ויסקוזה וכותנה פותח סילואטות בועטות, שמלות מויסקוזה ושיפון כביטוי לחולמנות ולרומנטיקה מפוכחת, ושכמייה רקומה ומודפסת בטכניקה מעורבת- גרפיקה בעבודת יד, למראה חורפי ומתוחכם.



צילום: יח

צילום: יח"צ



צילום: יח

צילום: יח"צ

קצב העבודה המרשים של האחיות צוקר פועל לחלוטין על פי החוקים הבינלאומיים, משמע קולקציית החורף כבר מזמן מוכנה וקולקציית הקיץ הבא, שהושלמה לאחרונה בפורטוגל, כבר מוצגת בשואו רומס הטובים בעולם, במטרה להיות מיוצגת במיטב הבוטיקים.

לשם ההמחשה, בוטיקים ידועים כגון "אטריום" בניו יורק ו"פרד סיגל" ו"DH לורנצו" בלוס אנג'לס, שמחזיקים באוסף המותגים המעודכן ביותר, דוגמת "פראדה", "דיור" ו"שאנל", מחזיקים לצידם גם את פריטי Rhus Ovata"".

"מכיוון שמהתחלה כיוונו לחו"ל, היינו חייבות ללמוד את כללי השוק הבינלאומי", אומרת הדס צוקר, בת 25, שהעבירה לילות רבים מול האינטרנט בחקר מותגים. "זה לא מחקר פשוט, כי בארצות הברית יש אלפי מותגים והיה לנו חשוב לברר לצד איזה מותגים אנחנו רוצות להימכר ובאילו חנויות. רצינו להתמקד, להבין לאן אנחנו שואפות להגיע, וידענו שאנחנו חייבות למצוא שואו רום שיאמין בנו וירצה למכור אותנו".

מציאת שואו רום בעולם האופנה משולה למציאת גלריה בעולם האמנות. בלעדיו אי אפשר לפרוץ. השואו רום, חלל תצוגה, הוא מעין סוכנות שמייצגת מותגים שונים מול קניינים ובעלי חנויות וחשיבותו נמדדת על פי המותגים שהוא מייצג. במסגרת התחקיר המקדים, נסעו האחיות לניו יורק ולוס אנג'לס, הסתובבו בחנויות, מיששו חומרים, נחשפו למותגים ואספו רשמים.

עינב צוקר, האחות הבכורה בת ה-29, סיימה את לימודיה ב"שנקר" בהצטיינות ואחר כך זכתה במקום הראשון בתחרות its one באיטליה. הפרס- עיצוב מיני-קולקציה לחברת דיזל , הביא בעקבותיו הצעה מרנצו רוסו, הבעלים של החברה להישאר בדיזל כמעצבת מן המניין.
צוקר נענתה להצעה, עברה לאיטליה ובצד עיצוב בגדי הנשים, עיצבה גם קו ייחודי של דגמי קסטמייזינג לאספנים, "דיזל דנים גאלרי", שנמכר רק בקומץ חנויות דיזל בעולם.

הדס ליוותה את עינב במשך לימודיה בשנקר, וכשהאחרונה הייתה בשנה הרביעית, עברה הדס לניו יורק, שם התרחשה נקודת התפנית האישית שלה, בעקבות מפגש מקרי עם המעצב הראשי של מייקל קורס, ששאל ממנה את נעליה להשראה (!), ובסופו של דבר הציע לה לבוא לסטאז' אצלו. הדס נענתה להצעה, עבדה כשנה אצל קורס, והחליטה ללמוד אופנה באקדמיה המלכותית באנטוורפן.

בתקופה שעינב עבדה בדיזל והדס למדה באנטוורפן, הן נפגשו כל שבועיים, ויום אחד בעת טיול של סוף שבוע בטוסקנה, התחיל להתגלגל הרעיון של הקמת מותג משותף. "אחרי שלוש שנים בדיזל רציתי שיהיה לי מותג שלי, שיכירו אותו וירצו ללבוש אותו", אומרת עינב, "זה היה טבעי ששתינו נעשה את זה ביחד".



צילום: יח

צילום: יח"צ



צילום: יח

צילום: יח"צ

את הקולקציה ניתן להשיג ב'עלמה' בעלי המלאכה 9 ת"א, 'בנקר' דיזינגוף 210 ת"א, וברחבי העולם בחנויות הבאות:
BIG DROP-NYCATRIUM, CALYPSO-NYC &PARIS, IT APPAREL – HONG KONG, DIAVOLINA -LA, H.LORENZO-LA, FRED SEGAL- LA, NEIMAN MARCUS- USA

טווח מחירים של הקולקציה נע בין 300-1300 ₪', טווח מחירים של חגורות- 1500 ומעלה.

מידע נוסף / חנויות נוספות בהן נמכרת הקולקציה: בקרוב באתר האינטרנט של המותג.