ויקטוריה בקהאם: "אני נכנסת למיטה עם דיוויד בקהאם וחושבת על בגדים"

אנה ויקטור ומשפחת בקהאם באירוע של ברברי בלוס אנג'לס | צילום: GettyImages
אנה ויקטור ומשפחת בקהאם באירוע של ברברי בלוס אנג'לס | צילום: GettyImages

אחרי שהציגה עוד קולקציה יוקרתית בניו יורק, הודיעה על שיתוף פעולה עם רשת טארגט העממית וחגגה את ליין האיפור החדש עם אסתי לאודר, מתפנה ויקטוריה בקהאם לספר לנו על קריירה, אהבת אמת וגידול ילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

השורה הראשונה של תצוגת האופנה של ויקטוריה בקהאם בניו יורק בחודש ספטמבר האחרון אוכלסה בכל המנהיגים החזקים המובילים את תעשיית האופנה העולמית, וכל אחד מהם ישב שם בציפייה להצגת קולקציית קיץ 2017 של מי שהפכה את עצמה למותג של טעם טוב.

לפני שנתיים, במהלך הרצאה היא דיברה על הרגע הזה שלפני תצוגות: "אני ממש רוצה פשוט לשבת, להירגע וליהנות מהרגע, אבל אני מפוחדת. זה לא שאני רוצה להוכיח משהו למישהו, חוץ מלעצמי כמובן, אבל פשוט יש הרבה דברים שאני רוצה לעשות. שאלתי פעם את מארק ג'ייקובס: 'זה מתישהו נעשה קל יותר? אני ארגיש ככה כל פעם?', והוא פשוט ענה 'כן'".

התצוגה הנוכחית מתקיימת באולם קפריני המהודר בלב מנהטן בזמן שבוע האופנה של ניו יורק. מעלינו קשתות גבוהות ומעוטרות, סביבנו מלצרים מגישים תה קר ואת ההצגה גונבים הגברים לבית בקהאם: הבעל דיוויד והבן הבכור ברוקלין (17), שכבר הספיק לפתח בעצמו קריירה של דוגמן וצלם אופנה. בלטו בהיעדרם אחיו החמודים: רומיאו (14), קרוז (11) והבת הרפר (5). אחרי התצוגה המוצלחת בקהאם מתפנה למפגש עם עיתונאים ואנחנו מזדרזים לשאול אותה עליהם.

מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages

 

זה נשמע מאוד תובעני להיות אימא לארבעה ילדים. איך את עושה את זה?

"לא יודעת", בקהאם מסמיקה במבוכה קלה, "אני מנסה להיות האימא הכי טובה שאני יכולה, האישה הכי טובה שאני יכולה, אני מנסה לגנוב זמן לעצמי כשאפשר, איזו שעה בערב, כשדיוויד רואה כדורגל והילדים בעיסוקים שלהם. אני בדרך כלל מנסה לשבת בשקט, לשים מסכה טובה על הפנים, לתת לעור לשקם את עצמו ולנוח".

הגישה האימהית שובת הלב של בקהאם הורגשה היטב גם במהלך הראיונות. היא התייחסה בחום ובסבלנות אין קץ לשלל העיתונאים שחיכו לה, התנהגות שאינה אופיינית לסלבס מהדרג הזה. היא העניקה לכל אחד את הזמן הראוי לו ואפשרה לכל העיתונאים לשאול את כל השאלות שרצו, כשהיא לבושה בחולצה ומכנסי אוברסייז, צעיף שחור קשור למותניה ונועלת סנדלים תנ"כיים שטוחים – לבוש נינוח, בוגר ומתוחכם שמבטא היטב את מעמדה הנוכחי. בנקודת הזמן הזו הזיכרון של בקהאם בת ה־42 כנערת ניינטיז המכונה פוש ספייס, נסיכת הקרח המתנשאת והצפונית מהספייס גירלז, נראה כלקוח מיקום מקביל.

מ־2000 עד 2008, השנה שבה השיקה את מותג האופנה שלה, עברה בקהאם טרנספורמציה מטורפת: מי שהייתה סלב בריטית עם קריירת סולו כושלת, שכיהנה בעיקר על תקן אשת כדורגלן – זנחה את הסגנון הנוברישי, נפטרה מהשיזוף המוגזם ובעיקר בנתה את עצמה, לאט אבל בטוח, כסטייל אייקון מן המניין והותירה אחריה אבק.

בקהאם, שצולמה לשער גיליון אוקטובר האחרון של "ווג" הבריטי, פרסמה במגזין מכתב שכתבה לעצמה בת ה־18. בכנות מעוררת אמפתיה היא כתבה לנערה שהייתה: "את לא הכי יפה או הכי רזה… את אף פעם לא לגמרי משתלבת". את אותה גישה מחויכת היא הפגינה גם לגבי המהפך האופנתי שעבר עליה: "את הולכת לעשות כל כך הרבה כיף עם הבגדים – אאוטפיטים מפי.וי.סי, שרשראות צ'וקרס מוזרות ושיער בלונדיני קוצני. את לא תביני כמה מגוחך את נראית. תופיעי בטקסים כמו דראג קווין. אבל אני מסתכלת עלייך ומחייכת. זה יוסיף עניין לחיים שלך, שיילכו מקיצוניות אחת לשנייה. ואני אוהבת את העובדה שאת לא חוששת לבטא את עצמך. ככל שתתבגרי תלמדי להחליף את העקבים בסטן סמית ואת שמלות המיני בחולצות לבנות ומדויקות. מה שבטוח: אף פעם לא תהיי אחד מהאנשים האלה שפשוט קמו בבוקר ולבשו את הדבר הראשון שהיה שם".

ויקטוריה בקהאם בתצוגת האופנה שלה לקיץ 2017, שבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages
ויקטוריה בקהאם בתצוגת האופנה שלה לקיץ 2017, שבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages

 

להתאפר בלי מראה

היום בקהאם כבר יודעת מה המינונים הנכונים של גלאם כיפי ושיק לא מתאמץ, מה שמתבטא לא רק בסגנון הלבוש שלה אלא גם בדרך שבה היא מתאפרת. לאחרונה השיקה קולקציית איפור חדשה עם אסתי לאודר, שב-9 בפברואר תגיע לישראל. "רציתי לייצר קולקציית קפסולה שתרכז את כל מה שאישה צריכה. כמו שכולן יודעות, ממש לא פשוט למצוא את השפתון או את הסומק המושלם, לכן בתחילת העבודה על הקולקציה כל השולחן שלי כוסה בצבעי איפור שערבבתי בעצמי ובתכשירי המותג שאהבתי בעבר וחלקם אינם משווקים יותר. אני אוהבת להתעסק באיפור ועובדת עם מאפרים מקצועיים מגיל 18. ראיתי תמונות שלי ולמדתי מה מתאים לי ומה לא, עמדתי על כל כך הרבה שטיחים אדומים, ואני נרגשת לחלוק את כל הטיפים שלמדתי במהלך השנים עם נשים מכל העולם".

איפה נולדה התשוקה שלך לאיפור?

"אימא שלי הייתה תמיד מאוד זוהרת. אני זוכרת את עצמי יושבת על המיטה ומתבוננת בה מתאפרת, מסדרת את השיער, מתלבשת. מגיל 14 הייתי מתאפרת ומשתעשעת בבית עם האיפור שלה, לא משנה אם זה נראה טוב או לא. כמובן שעד היום, גם כשאני אשת קריירה ואימא לארבעה, אני מקפידה להתאפר כמו שצריך כל יום. אני רוצה שכל אישה תרגיש חזקה ובטוחה, בגרסה הכי יפה של עצמה. אני רוצה שנשים יידעו שהן יכולות לסמוך עליי, גם באיפור וגם בבחירת הבגדים שלהן".

ונשים אכן סומכות על בקהאם. היא הפכה לאחת המעצבות הפופולריות בממלכה ובכלל, כשעל הדרך היא הצליחה לשבות גם את לבם של מבקרי האופנה שהתאהבו בקו האסתטי המאופק והמדויק שלה. בימים אלה נרקם שיתוף פעולה בינה לרשת האופנה העממית טארגט, ובמסגרתו בקהאם מרחיבה את קהל היעד שלה, ומנסה להגיע גם למי שקצת מתקשה לשלם 1,000 פאונד לשמלה.

מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages
מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם לקיץ 2017 | צילום: GettyImages

 

הפיכתה של בקהאם לכוח משמעותי בתעשיית האופנה לא הייתה מובנת מאליה, בטח כשנזכרים בצעדיה הראשונים בעולם הבידור ובסגנון האופנתי שהפגינה. או, ליתר דיוק – חוסר סגנון. לפוש ספייס תמיד הייתה חיבה לא מוסתרת למותגי על, אבל היא נתפסה כגסה, המונית ומצועצעת. ההפך הגמור מהסגנון הקלאסי שלה היום.

"אני נוטה לשנות את הלבוש ואת האיפור שלי בהתאם למקומות שבהם אני נמצאת, ואנשים נוסעים כל כך הרבה בעולם, למה לא לאפשר לנשים מראות ערוכים ומובחנים לבחור מתוכם בהתאם ליעד?", היא מסבירה את ההיגיון העומד בבסיס קולקציית האיפור החדשה, הכוללת מראות איפור שונים בהתאם לארבע הערים המרכזיות בחייה של בקהאם: לונדון, פריז, ניו יורק ולוס אנג'לס.

איך את מתאפרת בדרך כלל?

"אני מתחילה בקרם פנים טוב. אחר כך אני הולכת כמעט תמיד על מראה עיניים כהה – חום כגוון בסיס ואז מוסיפה שחור קרוב יותר לקו הריסים. אני משתמשת באייליינר ובמעט ברונזר שעוזר לי גם להדגשת קווי המתאר של הפנים. בשלב הבא אני מורחת שפתון או תוחם בגוון בהיר בתוספת מעט גלוס לשפתיים". המראה של לונדון, עיר מולדתה, כולל עיניים מעושנות, "שמתחברות לשטיח האדום. מראה מאוד סקסי, זוהר וחזק". המראה של ניו יורק, עיר מגוריה הנוכחית, משלב "עור שזוף ובוהק עם צללית עיניים בכחול עז למראה אורבני תוסס". פריז – עיר החיים הטובים שבקהאם היא הנציגה האנושית שלה – מוצגת בליין בלוק לא מתאמץ, "ממש כמו הסטייל הייחודי של הפריזאיות, כולל שפתיים אדומות בגימור מט לצד צללית בגוון ירוק לעיניים". עוד עיר שבקהאם מרבה לבקר בה היא לוס אנג'לס – "זה המראה הכי צעיר ורענן מבין הארבעה, עם זוהר שחום בגוונים חמים".

הסרטון שבקהאם עשתה למדריך "אתגר האיפור" של "ווג" (מדור שבו ידועניות מתבקשות להדגים איפור עצמי משובח בכמה דקות זריזות) זכה לצפיות רבות. "הרבה אנשים לא יודעים שצילמתי את כולו ללא מראה. כשהבנתי שאני אמורה לצלם בלי מראה רציתי לברוח אבל כשאת מקבלת משימה מ'ווג' את עושה מה שאומרים לך. ניסיתי להראות איך בחמש דקות אפשר להשיג מראה איפור מלא באמצעות ארבעה־חמישה תכשירים בסך הכל".

ויקטוריה ודיויד בקהאם | צילום מתוך אינסטגרם
ויקטוריה ודיויד בקהאם | צילום מתוך אינסטגרם

 

לא מופרך להניח שלבקהאם – אשת קריירה ואימא לארבעה – יש באמת רק כמה דקות ביום להתאפר. בלא מעט ראיונות מגלה המעצבת שעומס העבודה והמשפחה בקושי מותיר לה זמן לעצמה, וסודקת באנושיות חיננית את תדמית המשפחה המושלמת, כולל וידוי שנשים מסביב לעולם יוכלו להזדהות איתו. "אין לי בכלל חיי חברה. ארבעת הילדים ודיוויד הם בראש סדר העדיפויות שלי וכשיש משחק או אסיפת הורים – אני שם. נדיר שדיוויד ואני נעדרים מהבית באותו הזמן", אמרה בעבר בריאיון למגזין People. "אנחנו יחד עם הילדים בזמן שיעורי הבית, האמבטיות וההשכבות. אין משהו רע בלשלם למישהו אחר שיעשה את הדברים האלה בשבילך, אבל בשבילי אלה הם הדברים החשובים. אני אף פעם לא צופה בטלוויזיה ואחרי ארוחת הערב אני ישר ניגשת לענות למיילים. כשאני שוכבת במיטה אני חושבת על הקולקציה הבאה שלי. זה גורם לי להישמע משוגעת, נכון? העובדה שאני נכנסת למיטה עם דיוויד בקהאם וחושבת על בגדים".

ביולי האחרון חגג הפאוור קאפל 17 שנות נישואים תוך התעלמות אלגנטית ממספר שנים דומה של שמועות על בגידות וגירושים שאוטוטו עומדים לקרות. בינתיים נראה שהם מאוהבים יותר מתמיד, ובכל הזדמנות בקהאם מציינת כי היא ההוכחה לכך שאהבה ממבט ראשון באמת קיימת. ביום השנה לנישואיהם שיתפה בקהאם את עוקבי האינסטגרם שלה בתמונה מהחתונה וכתבה: "אני מרגישה כל כך אהובה ומבורכת. החבר הכי טוב שלי, האהבה שלי, האיש הכי נדיב שמעורר בי השראה כל יום. יום נישואים שמח לבעל ולאבא הכי טוב בעולם".

מה הטיפ הכי טוב לחיים שאת יכולה לתת?

"תעבדי קשה, תהיי בריאה, תעשי דברים שטובים לך, שיעזרו לך לשמור על הבריאות שלך, תהיי גאה בעצמך".

לונדון, פריז, ניו יורק ולוס אנג'לס

בדקנו מקרוב את ליין האיפור של ויקטוריה בקהאם ואסתי לאודר

ליין האיפור המשותף הוא יותר מהכל תאווה לעיניים, בעיקר בשל עיצוב האר־דקו הכה אלגנטי של המוצרים וצלליות הנצנצים שמצליחות לחבר בין גליטרים לעידון. הקולקציה כוללת 15 מוצרים לפנים, לשפתיים ולעיניים, בהם תכשיר לחות ופריימר, הילייטר, ברונזר, פלטות צלליות, עיפרון עיניים, עיפרון שפתיים, שפתון וגלוס.

צלליות Eye Metals

250 ש"ח. במרקם פודרה דחוס ובמראה מנצנץ שיכול לגלוש בכיף גם לזווית העין או מתחתיה למראה גלאמי.

צללית Eye Ink

250 ש"ח. במרקם ג'ל קרם דחוס למראה עיניים שחורות ומעושנות מאוד.

צללית Eye Ink | צילום: יח"צ
צללית Eye Ink | צילום: יח"צ
צלליות Eye Metals | צילום: יח"צ
צלליות Eye Metals | צילום: יח"צ

 

שפתון Chilean Sunset

250 ש"ח. בגוון אדום על בסיס כתום בגימור מט, הלקוח היישר מפלטת צבעי השקיעה.

היילייטר

400 ש"ח. שכשמניחים אותו על עצמות הלחיים מתקבל גוון מתכתי־מבריק וסקסי שיגרום לכן להרגיש כמו בקהאם עצמה.

אייליינר Eye Kajal Duo

180 ש"ח. שמצדו האחד צבע ניוד, הפותח את העין ובשני שחור. יחד הם יוצרים מראה "מרוח" וסקסי במיוחד.

הקולקציה תימכר בארץ במהדורה מוגבלת מ-9 בפברואר 2017 בחנות אסתי לאודר שתיפתח בקניון איילון ובאתר.
טווח מחירים: 180־550 ש"ח

 

שפתון Chilean Sunset | צילום: יח"צ
שפתון Chilean Sunset | צילום: יח"צ
אייליינר Eye Kajal | צילום: יח"צ
אייליינר Eye Kajal | צילום: יח"צ

 

הכתבת התארחה בנסיעת עיתונאים לניו יורק של המותג פקטורי 54, המייבא את בגדיה של בקהאם לישראל ויקטוריה בקהאם בתצוגת האופנה שלה לקיץ 2017