הצלם שיוצא נגד התעשייה: "שבוע האופנה תל אביב הוא הכי גרוע בעולם"

אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages
אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages

אדם כץ סינדינג, אחד מצלמי אופנת הרחוב הגדולים בעולם, הוזמן במיוחד לשבוע האופנה תל אביב. עכשיו הוא טוען בפוסט זועם בפייסבוק שזכה ליחס מחפיר ומבטיח שיזהיר גם צלמים אחרים מהעולם לא להגיע לכאן. האם הכעס שלו מוצדק?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אדם כץ סינדינג (34) הוא אחד מצלמי אופנת הרחוב המוערכים והגדולים בעולם. לאורך השנים תמונותיו התפרסמו במגזינים המובילים בעולם ביניהם "ווג", "הארפר'ס באזר" וזאת לצד עבודה עם מעצבים וסטייליסטים מובילים כמו גרייס קודינגטון וקים ג'ונס. את עיקר תהילתו קנה סינדינג בזכות צילומי אופנת רחוב משבועות האופנה בעולם, אותם הוא מסקר באופן קבוע. בחודש שעבר הוא הוזמן לביקור שני בשבוע האופנה המקומי אבל כנראה שכץ סינדינג לא נהנה במיוחד, בלשון המעטה, כפי שחושף פוסט זועם שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו.

"שבוע האופנה תל אביב היה האירוע ה-ג-ר-ו-ע ביותר שאי פעם הייתי בו" כתב והזהיר את חבריו הצלמים לא להגיע לישראל. "הארגון היה נוראי ובסופו של דבר נאלצתי לשלם על המלון שלי, על אף שהוזמנתי מטעם שבוע האופנה עצמו". כץ סינדינג הוסיף כי הלו"ז השתנה כל הזמן, בית המלון היה דוחה וסיכם את הפוסט בכך שמדובר בביזיון. "אני בחיים לא אחזור לשם".
מי שאינו בקיא בתעשיית האופנה יכול לפטור את הפוסט של כץ סינדינג כתלונה מוגזמת ואף טרחנית וצבועה, אבל יש לציין כי כץ סינדינג אכן הוזמן במיוחד על ידי משרד החוץ. בנוסף, ניתן להניח כי צלם ברמתו שמפנה מזמנו ומגיע לסקר במיוחד מצפה ליחס מקצועי והוגן. אז האם יש אמת בטענותיו או שמדובר בסערה בכוס תה?

"האירוע הכי גרוע שהייתי בו" צילום מסך מתוך הפייסבוק של אדם כץ סינדינג
"האירוע הכי גרוע שהייתי בו" צילום מסך מתוך הפייסבוק של אדם כץ סינדינג

 

כץ סינדינג בן ה-34, במקור מסן פרנסיסקו וכיום מתגורר בקופנהגן מוכר בכינוי Le 21ème, ובזכות הזקן המלא המעטר את פניו. לאחרונה אף השיק את ספרו הראשון "This is Not a F*cking Street Style Book", עם כריכה קשה ו-244 עמודים הכוללים לא רק את צילומי אופנת הרחוב המפורסמים שלו, אלא גם פורטרטים ופרויקטים נוספים.

זאת לא הפעם הראשונה שסינדינג יוצא נגד שבוע האופנה המקומי. עם הגיעו לארץ השיק את ספרו ברשת STORY. כאשר התראיין על ההשקה במגזין "טיים אאוט" שטח טענות קשות נגד שבוע האופנה הקודם שהתקיים בקניון האופנה גינדי וטען שהאירוע נראה כמו אתר בנייה ושהיה חם ברמה שאי אפשר לתפקד והביע תקווה שהמצב ישתפר השנה. אז זהו, שלא. לטענתו.

 

אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages
אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages

 

כשפנינו ליחסי הציבור של שבוע האופנה לקבל תגובה, הפנו אותנו לוויקה כנר אחראית על התקשורת הזרה בשבוע האופנה. "התשלום שהוא כביכול שילם בעצמו במלון היה עבור חדר גדול יותר לחברה שלו שלטענתו היא גם העוזרת האישית שלו. במלון שהה מדריך מטעמנו שהיה אמור לדאוג לדברים האלו אבל הוא לא פנה אליו". מספרת כנר. "קיבלנו הוכחות מהמלון ומחברת האשראי שהתשלום חזר אליו. הוא עדיין טוען שלא".

ומה לגבי העובדה שהוא טוען שהיו עיכובים בלו"ז ושמדובר ב"ביזיון"?
"עיכובים יש בכל העולם, הוא יודע את זה טוב. הייתה לנו קבוצת וואטסאפ ועידכנו כל פעם שקרה משהו"

תזמינו אותו שוב?
"גם אחרי הפעם הקודמת הוא לא היה מרוצה, התלבטנו המון אם להזמין אותו שוב, אבל החלטנו שכן וסיפקנו מענה לכל הדרישות שלו. אני מעריכה מאוד את פועלו והיה לי חשוב שיהיה פה. אנחנו מארחים בשמחה את כל מי שרוצה להגיע, הוא יחליט בעצמו אם לבוא או לא", אומרת כנר ומוסיפה כי "שאר העיתונאים ממש נהנו ופירגנו, גם למעצבים הישראליים וגם לאירוח".

אחרי שכנר סיפרה לנו כי כץ סינדינג היה אמור לקבל החזר מלא, חזרנו אליו לראות אם זה באמת קרה ונוכחנו לגלות שהקצר בינם התחיל עוד בשלב הטיסות. "הבאתי איתי את החברה שלי שהיא מנהלת את הטור של הספר שלי שבמסגרתו אנחנו מבקרים ב-20 מדינות, ביקשתי שישלמו על הטיסות שלה, על שלי הם לא היו צריכים לשלם.
שלחתי להם את פרטי הטיסות שלי שכבר תואמו מראש, בשביל שיזמינו רק בשבילה, היו שם הרבה אי הבנות, אחרי הרבה בלאגן, טעויות מטעמם וחודש שלם עם התכתבויות יום יומיות עם ויקה, בזבוז זמן מטורף, קיבלנו את כרטיס הטיסה שלה, 48 שעות לפני שבוע האופנה" מספר לנו כץ סינדינג.
"כשהגענו סוף סוף למלון בשעה 1:30 בלילה, אחרי כל הטרטור שהיה, ציפיתי להגיע למלון ושהכל יהיה מסודר. אז זהו שלא, נתבשרנו לגלות שיש בעיה עם החדר שלנו. מטעם שבוע האופנה הזמינו לנו חדר יחיד. לכן המלון דרש ממני תוספת של 35 דולר עבור כל לילה, כידוע בלי הסדר תשלום אי אפשר להיכנס לחדר, לכן נאלצתי להפקיד את פרטי כרטיס האשראי שלי. כתבתי את זה לויקה והיא אמרה 'אל תדאג, אנחנו נדאג לשלם את זה' אז לא דאגתי.
כשעשיתי צ'ק אאוט, פקיד הקבלה אמר שאני צריך לשלם ושהוא לא קיבל שום עדכון מאף אחד מצוות שבוע האופנה ואילץ אותי לשלם מכספי" .

כנר טוענת שיש להם הוכחות שאתה אמור לקבל החזר כספי מלא על מה ששילמת.
"מעולם לא קיבלתי החזר כספי, ואני בספק אם בכלל אקבל".

"יש לנו הוכחות שהכסף חזר אליו" אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages
"יש לנו הוכחות שהכסף חזר אליו" אדם כץ סינדינג | צילום: Gettyimages