בגדי המלכה החדשים: כל הלוקים שביונסה לובשת בקליפ שלה ושל ג'יי זי

ביונסה וג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T
ביונסה וג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T

ביונסה וג'יי זי משתלטים על מוזיאון הלובר ורוקדים מול המונה ליזה בקליפ המרהיב לשיר החדש APES**T. יצירות המופת החביבות עלינו הן דווקא שמונה מערכות הלבוש המדהימות שקווין בי לובשת, וכל זה רגע אחרי שעל הבמה בלונדון היא הופיעה בשמלה של מעצבת ישראלית בוגרת שנקר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ביום שבת האחרון ציפתה הפתעה לקהל הישראלי שנכח בהופעה של ביונסה. הדיווה עלתה לבמה של האצטדיון האולימפי בלונדון כשהיא לובשת שמלה של המעצבת הישראלית בוגרת שנקר שחר אבנט. זו כמובן לא ההפתעה היחידה שהכינה לנו ביונסה השבוע. יחד עם בעלה הראפר ג'יי זי, הזוג הלוהט שיחרר ביום שבת האחרון אלבום חדש ומשותף בשם "Everything Is Love", ממנו כבר יצא הסינגל החדש "APESH**T" שתוך פחות מ-48 שעות חצה את קו ה-10 מיליון צפיות ביוטיוב. צפייה אחת בקליפ תבהיר בדיוק למה.

הקליפ המרהיב לAPESH**T" צולם כולו במוזיאון הלובר, המצלמה עוקבת אחרי ביונסה וג'יי זי שרים, רוקדים ובאופן כללי עפים על עצמם כשברקע יצירות אמנות קלאסיות כמו "ההכתרה של נפוליאון" של הצייר הצרפתי ז'אק לואי דוד ופסל השיש ההלניסטי ניקה מסמותרקיה.

כיאה ליצירת האמנות הגדולה של המוזיאון הצרפתי, אם לא של עולם האמנות כולו, המונה ליזה היא אחת מהכוכבות הגדולות של הקליפ, אבל את הפוקוס גונבת דווקא יצירה אחרת.  הציור "דיוקן של אישה שחורה" שצויר על ידי מארי-גיימין בנואה בשנת 1800. הדיוקן שנחשב למהפכני ספג בזמן אמת ביקורות קשות, הוא צויר שש שנים אחרי ההכרזה של הרפובליקה הצרפתית הראשונה על שחרור העבדים. תקופה בה כמעט לא ניתן היה לראות נשים שחורות ביצירות אמנות, ודאי לא חשופות חזה. גם הציירת עצמה היא בין הנשים היחידות שפעלו כציירות מפורסמות באותם ימים. ביונסה וג'יי זי מעבירים מסר ברור בקליפ: עם כל הכבוד למונה ליזה האריסטוקרטית והמפורסמת, אנחנו כאן בשביל יצירות מהסוג הזה – שחורות, נשיות, מהפכניות.

הציור "דיוקן של אישה שחורה", צויר על ידי מארי-גיימין בנואה בשנת 1800
הציור "דיוקן של אישה שחורה", צויר על ידי מארי-גיימין בנואה בשנת 1800

 

כבוד: ביונסה לובשת שמלה של המעצבת הישראלית שחר אבנט

עוד כתבות מעניינות
סודות הטיפוח של גל גדות
לא מפחד מסקסי: הרוקסטאר החדש של עולם האופנה הישראלי
מוצר הביוטי הגאוני שנלחם בהזעה

בעיניי רבים ברשת הקליפ ל-Ape Shit הוא יצירת אמנות בפני עצמה. מעבר ליצירות המוצגות בו הוא כולל חשיבה ויזואלית יפהפייה, קומפוזיציות מדויקות ועבודת צילום, תאורה ועריכה מרשימה במיוחד. אבל מה שתופס את הפוקוס לא פחות הוא שמונה מערכות הלבוש שמחליפה ביונסה בקליפ. התוצאה המתקבלת היא תמהיל לוקים מודרני וטרנדי שיוצר ניגוד מרתק ליצירות האמנות הקלאסיות, ומעל הכל – ביונסה עצמה שנראית מלכה יותר מתמיד.

לוק 1: בלי כלום מתחת
הקליפ נפתח בפריים סמלי של ביונסה וג'יי זי מפנים את גבם למונה ליזה. שניהם לבושים בחליפות ללא שום דבר מתחת לז'קט. החליפה הוורודה של קווין בי היא מקולקציית חורף 2018 של המעצבים פטר פילוטו וכריסטופר דה ווס העומדים מאחורי המותג Peter Pilotto, הבלייזר שווה רק 1150 פאונד וקיים לרכישה רק בצבע ירוק, את הלוק היא שידרגה בחצי קוקו ותכשיטים של המותג Messika.

בלי כלום מתחת: ביונסה וג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T
בלי כלום מתחת: ביונסה וג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T

 

לוק 2: אלת ניצחון 
גם הלוק הבא מתכתב במובהק עם יצירת האמנות שברקע, במקרה הזה פסל השיש ניקה מסמותרקיה. ניקה היא אלת הניצחון היוונית וקווין בי ללא ספק זוכה כאן בכל הקופה עם אאוטפיט שמורכב משני חלקים – שכמייה של המעצב הצרפתי אלכסיס מאביל ושמלה מפוסלת ומטריפה של סטפן רולנד. בהמשך הקליפ תוריד ביונסה את השכמייה, והשמלה תיחשף במלוא יופיה.

צילום מסך מהקליפ APES**T
צילום מסך מהקליפ APES**T

 

לוק 3: מתחת לעור
ביונסה רוקדת בטייץ וטופ של בית האופנה הבריטי ברברי, כשליצדה רקדניות באאוטפיטים תואמים בשלל גווני ניוד (מה ששוב מזכיר לנו ש"צבע עור" הוא תמיד משום מה בגוון עור ורדרד-בהיר). התנועות המהפנטות משתלבות בדיסהרמוניה מענגת עם הציור שברקע, "הכתרתו של נפוליאון".

כולן רוקדות עכשיו: ביונסה והרקדניות מתוך הקליפ APES**T
כולן רוקדות עכשיו: ביונסה והרקדניות מתוך הקליפ APES**T

 

לוק 4: גוף של אריה, ראש של ביונסה 
בתאורה אדומה וכשברקע פסל הספינקס של מלך מצרים אמנמחת השני, אנחנו רואים את מלכת הפופ עושה את מה שהיא עושה הכי טוב בבגד גוף, מחוך, כובע ומעיל. כולם מעור בצבע חום וכולם שייכים ל-MCM, המותג הגרמני החביב על אושיות האופנה. המגפיים השחורים שייכים למותג אופנת הרחוב המצטיין Y/Project.

צילום מסך מהקליפ APES**T
צילום מסך מהקליפ APES**T

 

לוק 5: תסביך מדונה 
הלוק החמישי משלב כיסוי ראש עם השפעה דתית שתיכף ומיד מתפוגגת לנוכח המחוך הסקסי והרגליים החשופות שמציגה ביונסה. האאוטפיט שייך לבית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה שיודע להתהלך מצוין בפער בין חשוף לקדוש.
חובבי האמנות חדי העין ברשת הבחינו בדמיון בין מנח הישיבה של ביונסה וג'יי זי לפסל "סרקופג הזוג הנשוי" (סרקופג – מכל אבן המשמש כארון קבורה). גם בפסל המקורי האישה נשענת על הגבר ולראשה כיסוי. בשני המקרים מודגשת האינטימיות בין בני הזוג, אבל רק אצל קווין בי הרגליים חשופות.

הולי ביונסה והקדוש ג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T
הולי ביונסה והקדוש ג'י זיי | צילום מסך מהקליפ APES**T

 

לוק 6: קרדשיאן סטייל
אם חשבתן שרק קים קרדשיאן חובבת בגדי גוף צמודים בצבע ניוד, תחשבו שוב. כעת גם קווין בי מציגה גזרה לוהטת דרך אותו פריט אייקוני ו/או מושמץ. תלוי באיזה מחנה אתן.

וחליפת העולמות של ג'יי זי, מה איתה? צילום מסך מהקליפ APES**T
וחליפת העולמות של ג'יי זי, מה איתה? צילום מסך מהקליפ APES**T

 

לוק 7: מה חדש חתלתולה?
גם לביונסה וג'יי זי יש סבלנות מוגבלות למוזיאונים, בשלב הזה של הקליפ השניים יוצאים לרחבת הלובר כשברקע פירמידת הזכוכית האייקונית. ביונסה מפציצה בלוק אייקוני לא פחות עם מעיל עור, מחוך תחרה שחור ומשקפיים חתוליים. שנאמר, ראורר.

חתלתולה על רחבת מוזיאון לוהטת: ביונסה בקליפ APES**T
חתלתולה על רחבת מוזיאון לוהטת: ביונסה בקליפ APES**T

 

לוק 8: מה מסתתר בתוך הצדפה?
האאוטפיט האחרון בקליפ הוא חולצה מעוטרת פנינים לבנות של בית האופנה הצרפתי בלמיין. הלוק הזה מופיע לשניות בודדות, ואנחנו מאמינות שבצדק, בעינינו הוא הכי פחות מוצלח מבין המכלול.

ביונסה והפנינים | צילום מסך מהקליפ APES**T
ביונסה והפנינים | צילום מסך מהקליפ APES**T