הילדה הכי יפה בעולם? לא בטוח

אנה קנייזבה -הילדה הכי יפה בעולם. כלומר נכון להרגע | צילום מתוך האינסטגרם שלה @anna_knyazeva_official
אנה קנייזבה -הילדה הכי יפה בעולם. כלומר נכון להרגע | צילום מתוך האינסטגרם שלה @anna_knyazeva_official

עם עיניים כחולות שאפשר לטבוע בהן ותווי פנים מלאכיים אנה קנייזבה בת ה-6 פרצה בסערה לפיד האינסטגרם שלנו בתור 'הילדה הכי יפה בעולם', אבל לפניה היו לא מעט אחרות שאחזו בתואר שמעורר סערה כל פעם מחדש. מה קרה לכל אותן ילדות-דוגמניות והאם זה יהיה גם גורלה של אנה?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אם גלשתן באינסטגרם בשבועות האחרונים ודאי נתקלתן בפרצוף של אנסטסיה קנייזבה, אנה בשבילכן או פשוט 'הילדה הכי יפה בעולם' עבור 965 אלף עוקביה. את התואר, שכצפוי, כבר גורר לא מעט ביקורת קיבלת קנייזבה בגיל 6 בלבד, לא מעט בזכות חשבון האינסטגרם שלה אותו מתפעלת אימה, שגם לה קוראים אנה, ונמצאת בימים אלה תחת מתקפת רשת.

View this post on Instagram

Photo ???? by @natalaina

A post shared by Анастасия Князева (@knyazeva_anastasiya_official) on

View this post on Instagram

ФОТО ???? @natalaina

A post shared by Анастасия Князева (@knyazeva_anastasiya_official) on

 

גולשים רבים טוענים שאימה של קנייזבה מונעת מבתה ילדות נורמלית, סוחרת ביופי של בתה ואף עלולה לחשוף אותה לסכנות של פדופיליה ברשת. "את הורסת לה את הילדות" ו"תפסיקו לקרוא לה הילדה הכי יפה בעולם ותניחו לה לגדול בשקט" הן רק חלק מהתגובות בחשבון האינסטגרם של הילדה. קנייזבה עצמה עושה רושם אמיתי של ילדה חמודה ומתוקה אבל קשה להכחיש שהתמונות שלה מעוררות לא פעם תחושת אי נוחות, והיא ממש לא היחידה. הנה כמה מילדות האינסטגרם שקדמו לה וזכו באותו טייטל בדיוק. חלקן אולי יגרמו לכן ללחוץ על הלייק, אחרות אולי יגרמו לכן לתהות לגבי האובססיה החברתית שלנו ליופי ומה קורה בעולם בו מגיל אפס ילדה נמדדת רק לפי הלוק שלה?

1. תילן בלונדו

ההשוואה הכי מתבקשת לקנייזבה היא תילן בלונדו, מי שעד לא מזמן נשאה בעצמה את התואר "הילדה הכי יפה בעולם", וזאת לצד תואר אחד, שערורייתי לא פחות – הדוגמנית הכי צעירה שאי פעם דיגמנה לווג.

View this post on Instagram

TB..in st Tropez when i was 6 Mood #lovemyvillage

A post shared by Thylane ™️ (@thylaneblondeau) on

בלונדו, בתם של דוגמנית עבר וכדורגלן צרפתי, הייתה רק בת 4 כשהלכה לראשונה על המסלול של ז'אן פול גוטייה. בגיל 10 התפרסמו התמונות שלה ממגזין ווג שנראו הרבה יותר מדי חושניות וסקסיות לילדה כל כך קטנה ועוררו סערה בעולם כולו. מאז אותה תקרית בלונדו הורידה פרופיל ושבה לתודעה רק לאחרונה. באפריל האחרון מלאו לה 16 והיא הפכה לשגרירה הרשמית של מותג הקוסמטיקה לוריאל ואף חזרה לצעוד על המסלולים של מעצבי העל הנחשבים, בין היתר דולצ'ה וגבאנה, כשהיא מנסה בכל כוחה להוכיח שהיא כאן כדי להישאר.

עוררה סערה בעולם כולו: תילן בלונדו בגיל 10 | צילום: סריקה
עוררה סערה בעולם כולו: תילן בלונדו בגיל 10 | צילום: סריקה

 

והיום: תילן בלונדו | צילום: Gettyimages
והיום: תילן בלונדו | צילום: Gettyimages

 

2. כריסטינה פימנובה

מי שגם כן אחזה בתואר והיא אף בת ארצה של קנייזבה היא כריסטנה פימנובה. היא פרצה לתודעה "רק" בגיל 9 אך כיום כשהיא בת 11 היא כבר נחשבת לאחת מהדוגמניות-הילדות הכי מצליחות בעולם, כשברזומה שלה רשומים קמפיינים למותגים כמו ארמאני, בנטון, רוברטו קוואלי ועוד.

כמו בלונדו גם פימנובה היא בת לכדורגלן ולאם דוגמנית עבר שכמובן לא ניצלו ממטחי הביקורת הציבורית. "אתם חייבים לחשוב כמו פדופילים כדי לראות משהו מיני בתמונות האלה", אמרה אימה של פימנובה בתגובה. בזכות הצלחתה של בתם עברה המשפחה מרוסיה לארה"ב, ולא מעט תוהים האם זה יהיה גם המקרה אצל קנייזבה.

View this post on Instagram

Summer ????????????????????@guesskids by @rus_anson

A post shared by Kristina Pimenova (@kristinapimenova) on

 

 

3. אנה פאבגה

עוד 'ילדה הכי יפה בעולם' שכבשה את העולם כולו מרוסיה וגם היא, בתורה, העלתה תהיות בנוגע לתעשיית ה'ילדות היפות' שקיימת במדינה היא אנה פאבגה שנולדה בסנט פטרסבורג והצטלמה לראשונה כבר בגיל 3. ברשת  מנסים לקשור בין השימוש של ההורים, לרוב האימהות, בבנותיהן היפות לבין הרצון לצאת מרוסיה לעולם המערב.

אימה של פאבגה הגיבה בעבר לחלק מהטענות בנושא באמירה כללית מאוד: "אנה התחילה לגלות עניין בצילומים כבר מגיל שנתיים והייתה מוקסמת מהפלא הזה, אז החלטנו להפוך את העניין של בתנו בנושא לדבר משמעותי יותר… יופי זה כמו כמו זכייה בהגרלה שמאורגנת על ידי הטבע. ההורים לא יכולים לבחור, רק לחלום ובמקרה שלנו היינו בני מזל והחלום התגשם. עכשיו אנה בת 7, בגיל הזה פופולריות פשוט לא יכולה להשפיע באופן שלישי על ילד. היא בעיקר מוקפת אושר, יכולה לחוות חוויות חדשות ולטייל הרבה, דברים שלא היו מתאפשרים לולא הפופולריות שלה"

View this post on Instagram

????????????#annapavaga ???? @yanachuvalova

A post shared by Anna Pavaga (@annapavaga) on

 

View this post on Instagram

☀️ #annapavaga ???? @yanachuvalova

A post shared by Anna Pavaga (@annapavaga) on

4. אווה מריה וליה רוז

כמובן שתעשיית הילדות היפות אינה פורחת רק ברוסיה, ומבט זריז אחד בכל חשבון אינסטגרם שמוקדש לנושא יבהיר זאת, עם תחרות מטורפת ולא הגיונית בעליל של בנות על גבי בנות. מי שבכל זאת מצליחות להתבלט הן התאומות הזהות אווה מריה וליה רוז בנות ה-7 בארה"ב, כי אם יש משהו יותר חמוד מילדה מהממת בטירוף זה שתי ילדות מהממות בטירוף שנראות בדיוק אותו הדבר.

 

5. אנסטסיה אברברוך

בעוד בטרנדים אחרים ישראל, לא פעם, מפגרת אחרי העולם. דווקא בתחום הזה לא נשארנו מאחור. אנסטסיה אברברוך, בתו של האתלט אלכס אברבוך (מזהות מוטיב חוזר?) הציפה את פיד האינסטגרם רק כמה חודשים לפני קנייזבה וקטפה בקלילות את תואר 'הילדה הכי יפה בישראל', שגם הפעם לא ברור לגמרי מי מעניק אותו. מה שברור שהטרנד כבר נוצר ואברבוך אף סחפה ילדות אחריה שפתחו חשבונות דומים.

כצפוי, גם אברברוך הציתה דיון ברשת. לא מעט מתומכיה טענו שמאז ומעולם ילדות קטנות אהבו להתקשט, לשים ליפסטיק ולשחק כמו אמא. שמדובר בסך הכל בתחביב, כמו ללכת לחוג ג'ודו או חלילית. ההבדל היחיד הוא שאף תחביב אינו יכול להיות הרסני כמו מודל יופי דידקטי שקובע בדיוק איך אישה צריכה להיראות. ואם לא לילדה עצמה, שבהחלט יש סיכוי שתפתח קריירה מצליחה, אז לנו כחברה. וכאן הסכנה כבר הרבה פחות מוחשית ולכן גדולה אף יותר.