"אופנה לא עוצרת אחרי מידה 42": שני קליין משיקה קולקציית פלאס סייז

שני קליין | צילום: סלי בן אריה
שני קליין | צילום: סלי בן אריה

שני קליין מתארת איך כבר בתור ילדה היא הבינה שבחנויות בקניון אין שום דבר בשבילה. אז אחרי שנים של תסכול היא החליטה שנמאס לה ועכשיו היא משיקה קולקציית פלאס סייז בעיצובה. "אני רוצה שתהיה אופנה למידות גדולות, ולא בגדים במידות גדולות"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"אפשר למצוא בארץ בגדים למידות גדולות, אבל אי אפשר למצוא אופנה למידות גדולות", טוענת השחקנית שני קליין (33), שבימים אלה מוציאה קולקציית קפסולה ראשונה בעיצובה לאתר המידות הגדולות Queen Size.
קליין ("מטומטמת", "אפס ביחסי אנוש", "מדגסקר") משיקה את הקולקציה שלה בתקופה בה עולם האופנה כבר מדקלם מתוך שינה שיופי בא בכל מידה, על השער של ווג מככבת אשלי גרהאם ואת הפיד שוטפות תמונות שמראות בגאון צלוליט וסימני מתיחה. אבל דיבורים לחוד ושופינג לחוד, כי השורה התחתונה, עדיין, היא שבחורה שעברה את מידה 42 תתקשה למצוא בקניון הקרוב למקום מגורייה בגדים יפים, צעירים וטרנדיים.

"הן כלואות כי אין להן ברירה, צריך לצאת עם משהו מהבית ואין להן מספיק מודעות אופנתית כי הן ויתרו עליה. אז הן רואות ג'ינס גבוה על רותם סלע ומנסות ליישם, אבל בפועל זה נראה כמו מפגע אופנתי. זה לא פסח גם עלי, היו שנים שבלית ברירה קניתי בגדי גברים ונראיתי כמו מוסכניק", מתארת בעצמה קליין שמשיקה את הקולקציה עם אמונה חזקה ש"אופנה היא לכולן ולכולם, ואין שום סיבה לעצור אותה במידה 42". שותפתה לאג'נדה היא רוני כהן, מי שהקימה את אתר השופינג במרץ האחרון מתוך רצון להנגיש בגדים לכל המידות במחירים סלחניים לכיס.

שני קליין לובשת שמלת סרפן גלי בעיצובה | צילום: סלי בן אריה
שני קליין לובשת שמלת סרפן גלי בעיצובה | צילום: סלי בן אריה

 

הקולקציה כוללת שש שמלות במידות 42-52 ובשלל צבעים שונים ובטווח מחירים של 299-699 ש"ח. מאחורי הדגמים, שנושאות שמות כמו 'רויטל', 'גולדה' או 'שמחה' על שמן של נשים דומיננטיות בחייה של קליין, עמדה המחשבה על מה היא בעצמה אוהבת ללבוש: בגדים נוחים וסלחניים שמשחקים על הקו הקז'ואלי, משלבים בין קלאסיקה לקריצה עכשווית ומחבקים את הקימורים הנשיים באהבה. כך למשל תמצאו בין הדגמים שמלת מעטפת חושפת קליבג' בהדפס משבצות גראנג'י, שמלת סרפן משובצת שמשחקת בין אפיל ילדותי לבוגר ושמלת פפלום אדומה שמבקשת לתפוס מקום בחלל, אבל בלי יותר מדי מניירות.

ביום שלמחרת ההשקה מתארת קליין ש"מצד אחד לא בא לי שאף אחד יקנה את הקולקצייה כי אלה הבייביז שלי. מצד שני בא לי שכל העולם יקנה את זה מיד. בחורות צעירות כותבות לי שבפעם הראשונה בחיים הן לא מתביישות להגיד שהן שמנות. זה גומר אותי מהתרגשות".

"אופנה לא עוצרת במידה 42" שני קליין | צילום: סלי בן אריה
"אופנה לא עוצרת במידה 42" שני קליין | צילום: סלי בן אריה

 

למה לדעתך מצב האופנה למידות גדולות בארץ כל כך גרוע?

"שמנופוביה וכסף. מנהלת רשת גדולה אמרה בפומבי שהיא לא רוצה שבחורה רזה תצא מתא ההלבשה ותראה בחורה שמנה שלובשת את אותו הבגד (הכוונה לדבריה של אתי רוטר, מנכ"לית קסטרו). לרשתות האופנה אין אומץ להתהדר בזה שהן מחזיקות בגדים במידה גדולה מ-42, גם אם הן עושות את זה בפועל. הקהל הזה הוא שקוף. לכאורה אני יכולה להכנס ולקנות שם, אבל הבגדים לא באמת מתאימים לי כי לא עשו מאמץ שהם יתאימו לי וזה יקר ולא מעניין. כי שהאיידולים הם במידה 36, למה שישקיעו במידות גדולות?"

ואם אחת מהרשתות האלה תבקש את שירותייך בתור דוגמנית פלאס סייז. תסכימי?

"לגמרי. זה התיקון הכי טוב שהם יכולים לעשות ואני מוכנה לעזור. ישראל זאת מדינה שיש בה הרבה ביקורת ואני מניחה שדוגמנית גדולה שתעמוד בראש מותג תספוג אש. מצד שני, אני מודה שאני לא קוראת טוקבקים. חוץ מההודעות שאני מקבלת באינסטגרם, אני לא יודעת מה התגובות אלי ואם אני מתקבלת בטוב".

לוהטת: קליין | צילום: סלי בן אריה
לוהטת: קליין | צילום: סלי בן אריה